Skocz do zawartości
Zetor5211itT25

zetor 5211 ciężko pali

Polecane posty

Witam dziś wymieniłem oring w pompce zasilającej (na spodzie tej pompki jest taki duży korek na śrubokręt płaski )bo zauważyłem że ciekł i po tej wymianie ciągnik ciężko pali jakby się zapowietrzył , ale gdy go odpalę i zacznę pompować paliwo pompką ręczną to silnik chodzi bardzo dobrze . Co może być przyczyną tego zachowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

odpowietrz go dobrze i jeśli to nie pomoże to szukaj dalej. Odpowietrza się poprzez poluzowanie śrubki na 14 kluczyk umieszczonej na głównej pompie paliwowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    154

Musi być zachowana bezwzględna czystość przy tego typu rzeczach. Są tam dwa zaworki w tej pompce. Najczęściej podczas rozbiórki podejdą jakieś paprochy i zaworki nie domykają się i paliwo wraca do baku i układ zapowietrza się. Trzeba odkrecić pompkę i wymyć wszystko w czystym ON i przedmuchać spreżonym powietrzem i złożyć w odpowiedniej kolejności i powinno byc ok. Zetor jest bardzo wrażliwy na wszelkie nieszczelności ,jak gdzieś złapie powietrze to tak sie dzieje i paliwo schodzi do baku i lipa.

Edytowano przez Radekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    4

ze swojego doświadczenia doradzę ci abyś wymienił wężyki, nawet te na przelewach i przeczyścił ostojnik z zaworkami co ci koledzy podpowiadają

oraz zaworek za pompa

i kup sobie filterek uniwersalny na przewód oraz zaworek zwrotny

zamontuj najpierw filterek (nawet dwa na zapas, zależy jaki masz czysty bak) a pomiędzy filterek a pompkę wstaw zaworek

masz spokój na dłuższy czas

umnie w starym zetorze 100% pomogło na nieustanne problemy z okładem paliwowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazłem przyczynę . na wyjściu z filtrów zamontowany był taki zaworek z kulką i sprężynka jaki jest z tyłu pompy tylko że trochę większy (na klucz 14 a z tyłu jest na 12) po wymontowaniu sprężynki i kulki ciągnik pali dobrze ale to oznacza że pompka zasilająca jest już słaba bo nie miala siły przepchnąć paliwa przez ten zaworek . Jak sądzicie , trzeba już wymienić pompkę zasilającą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcian1234    14

witam

 

ja mam podobny problem otóż w moim zetorze zabrakło paliwa i nie mogę go odpowietrzyć a dzieje się że pompka nie chce zaciognoć z baku.Jak dmuchnę w bak to pójdzie jak nie to nie ciągnie. Dałem już na krótko i też nie chce ciągnoć nawet z bańki.To wziołem to wężyka lejek i lałem przez niego ale jak odkrecę przewód końcowy od filtrów to idzie ale jak zakrece przewód to stoi.

 

Czy to może być wina pompki ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1059

Mam mały problem ze swoim 5211. <_< Jak postoi 2-3 dni bez odpalania ma ciężko zapalić,kręci z 1-2 min i zapali ale jak zapali nie chce wejść na obroty tylko trzyma się na poziome 800 obr/min ale po 1 min jest już dobrze.Kiedyś zauważyłem że paliwo się cofa do baku po zgaśnięciu bo słychać bulgotanie w baku.Co może być przyczyną takiego zachowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

nieszczelność układu... może pompka zasilająca gdzieś przepuszcza powietrze, lub gdzieś w układzie jest minimalna nieszczelność... ja mam tak w 7211, przed odpaleniem przepompuje i odpala bez problemu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1059

Jaki kosz takich zaworków?

 

@Finn taką nieszczelność jest bardzo ciężko znaleźć bo nigdzie nie kapie paliwo i silnik jest suchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    78

nie pamiętam ceny zaworków,ale nie są to duże pieniądze.cała nowa pompka to już duży koszt około 220 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Zaworek pompki zasilającej to ok. 15 zł

http://www.sklepdlar...656/produkt.htm

Akurat mam jeden w szafce w garażu :D Możesz od razu wymienić tłoczek i sprężynkę. Koszt też z 15 zeta.

Nie zaszkodzi wymiana zaworku w pompie wtryskowej. Tego z tyłu co przewód od wtrysków idzie. Coś takiego:

http://www.sklepy24....1-93009080-/589

Najlepiej, jeżeli masz dawno nie zmieniane przewody paliwowe, to powymieniaj wszystko. Koszt nie duży a spokój na lata.

Sam w tym roku to przerabiałem, a jak się okazało problem był dużo bardziej "błachy" B)

 

EDIT

Zamiennik pompki ok 60 zł. Masz wsadzony. Problemu póki co nie sprawia ale jak co to mam stary, sprawny oryginał w zapasie.

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Też kiedyś zaworek wymieniałem ale bez rezultatu. Powymieniałem przewody (w pierwszej kolejności przelewowe a potem to już wszystkie) ale w ten sposób, że końcówki zostawiałem a zakładałem nowe dobre wężyki i zaciskałem opaskami. Przewody kupowane wyglądały jak oryginalne ale spełniały swoją rolę bardzo krótko. Ręcznej pompki używam tylko jak wymieniam filtry paliwa. Od ładnych paru lat mam spokój, ciągnik (5211, około 8400 mth) odpala bez problemu nawet po długim postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

@piotruniu, to jest właśnie Zetor... ;) trzeba sprawdzać punkt po punkcie. bo zbiornik ma niżej i zaciąga paliwo a jak jest gdzieś minimalna nieszczelność to wtedy albo się zapowietrza , albo właśnie cofa się paliwo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Oryginalne mają na wierzchu ładny zielony oplot a w środku guma, która po tylu latach może być (a prawie na pewno jest) w większym lub mniejszym stopniu skruszała. Paliwa być może nie przepuści ale powietrze jest trochę "rzadsze"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekSki    0

Witam.

Co prawda ten wątek już dawno jest założony i dawno nie kontynuowany, ale problem utrudnionego rozruchu Zetora jak najbardziej aktualny, wiem to z własnego doświadczenia.

Miałem podobny problem, kolejnego dnia, a nawet po kilku godzinach Zetor 7211 nie chciał odpalić :( Szukałem na forach, stosowałem wszelkie zalecenia i nic :( aż sam znalazłem przyczynę, a właściwie dwie przyczyny:

1) przepuszczające zaworki pompy paliwowej i zniszczona powierzchnia tłoczka i cylindra pompki;

2) nieszczelność przewodu paliwowego na odcinku filtry-pompa wtryskowa.

Zamierzałem wymienić zaworek oraz tłoczek z zaworkiem w pompie paliwowej, ale powierzchnia cylindra była zniszczona więc nie miałoby to sensu, zrobiłem nieco inaczej.

post-80143-0-59866500-1436467230_thumb.jpg

Jak na zdjęciu wyżej, począwszy od baku:

bak-->filtr paliwa uniwersalny-->zaworek przeciwzwrotny-->odstojnik-->pompa paliwa-->filtry paliwowe-->zaworek przeciwzwrotny-->pompa wtryskowa.

Co mi to dało? Otóż założenie zaworka przeciwzwrotnego pomiędzy filtrami paliwa a pompą wtryskową spowodowało, że paliwo w pompie wtryskowej jest utrzymywane pod określonym ciśnieniem (o ile nie przepuszcza zaworek przelewowy z tyłu pompy wtryskowej) oraz pompa paliwowa nie "miele", tzn nieszczelny zaworek i tłoczek pompki paliwa, powodował, że tłoczone paliwo częściowo cofało się do pompki. Jak to sprawdzić? Zdejmując przewód paliwowy z pompy wtryskowej i podniesienie grzybka pompki ręcznej do góry paliwo nie powinno się cofnąć.

Po ww zmianach zetorek pali od pierwszego strzału :) niezależnie ile czasu stał nieodpalany.

Polecam ten sposób, o ile pompa paliwa i pompa wtryskowa nie są całkowicie "zjechane".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56
 

tu obowiązuje jedna zasada ,która eliminuje wszystkie ,dodatkowe zaworki zwrotne : układ paliwowy musi być idealnie szczelny (łącznie z przelewami na wtryskiwaczch ) i odpali od strzała nawet po miesięcznym postoju

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekSki    0

Tak, zapewne masz rację, ale pod warunkiem, że dosłownie wszystko jest 100% szczelne. W moim przypadku, przypuśćmy, że byłbym w stanie utrzymać szczelność wszystkich połączeń układu paliwowego, ale nie uszczelnię nieszczelności pomiędzy tłoczkiem a cylindrem pompki paliwa, przez które paliwo cofało się z pompy wtryskowej poprzez filtry ponownie do pompki paliwowej, czego efektem było "mielenie" paliwa w pompce. Wiem, że niedługo należy wymienić pompkę paliwa, jednak do póki pompka tłoczy, to niech tłoczy dalej, koszt dodatkowego zaworka jest zdecydowanie mniejszy niż nowej pompki.

Podany przeze mnie przykład rozwiązania problemu jest dla ludzi leniwych :) nie chcących szukać mikro nieszczelności układu, tylko idą na łatwiznę.

Dla bardziej ambitnych polecam dokładne uszczelnienie całego układu, jak to pisze DarekD nie tylko zasilania, ale również powrotu paliwa.

Obydwa rozwiązania w sumie dają ten sam efekt, zetorek ładnie odpala :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×