Skocz do zawartości

Czy zwolnice 4011-360 pasują do Zetora 5211 i odwrotnie?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wszystkim chcącym dorównać "prędkości" c-4011 pozostaje tylko i wyłącznie wymianka półosi napędowej zwolnic -koszt ok. 200zł za sztuke X 2.Półoś C -4011=12 zębów półoś c 360=11 zębów- pozostałe elementy bez zmian.Te głupie "1" robi tak wielką "różnicę".

Opublikowano

Witam. Trochę odświeżę temat robię kuzynowi c-360 i okazało się że ma jedną zwolnice szybką a drogą wolną i tak się złożyło że miałem półoś i te duże koło od szybkiej zwolnicy. Zamontowałem no i jest problem bo trzeba jeszcze drugi bęben hamulcowy i uchwyt szczęk bo nie pasuje tylko gdzie to dostać bo części do c 4011 to towary deficytowe. Może ktoś miał taki problem i sobie poradził na tym bębnie i uchwycie od tej wolnej zwolnicy to znaczy od c 360. Z góry dziękuje

Opublikowano

Bębny są a uchwyty różnią się właśnie że mają to łożysko bodajże 6208 i pokrywkę na 3 śrubki 8mm wraz z uszczelniaczem i tym się różnią że bębna NT. nie włożysz w uchwyt ST. bo bęben od 4011 jest stoczony i wchodzi w ten uszczelniacz, co według mnie jest lepszym wyjściem od nowego typu.

Opublikowano

Witam

odświeżę temat, robiliście tą podmianke?

również chcę swojego zetroa 7211 przyspieszyć, mój przy obrotach na max 2400 jedzie 24,5 km/h

a jakby zamienić tylko duże koło zwolnicy od 40 tylko na logikę trzeba też i małe zmienić

jak kiedyś będę miał czas spuszczę olej, odkręce dekiel i policzę zęby na tym kole ile jest u mnie

Opublikowano

Witam, poczytałem cały temat i czy ktoś mierzył ile jedzie 4011 przy obrotach 2200obr/min, chcę w 360 3p zmienić półosie i koła zwolnic na ilość zębów 4011 i czy jest warta gra zachodu i jak to wygląda? 

Opublikowano
Dnia 16.09.2016 o 23:47, fordtw15 napisał:

Witam

odświeżę temat, robiliście tą podmianke?

również chcę swojego zetroa 7211 przyspieszyć, mój przy obrotach na max 2400 jedzie 24,5 km/h

a jakby zamienić tylko duże koło zwolnicy od 40 tylko na logikę trzeba też i małe zmienić

jak kiedyś będę miał czas spuszczę olej, odkręce dekiel i policzę zęby na tym kole ile jest u mnie

witam!

jeżeli jeszcze cię kolego interesuje przyspieszenie zetora to proponuję modyfikację jaką zrobiłem w tym roku w swoim zetorze 7011, zamontowałem półosie i duże koła z zetora 7341, mają przełożenie 59/14= 4,214, i teraz według gpsu jedzie 35 km/hpolosie-zetor-11z-i-14z_218241_367_69183.jpgporownanie-kol-zebatych-62z-i-59z-zetor_218241_367_164251.jpg

Opublikowano

Witam

Temat nadal mnie interesuje, właśnie dziś zdjąłem zwolnice i robię hamulce a powiedz kolego ile Cię to wyniosło i gdzie kupiłeś te zębatki bo nigdzie nie mogę znaleźć

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Dnia 9.01.2018 o 23:01, fordtw15 napisał:

Witam

Temat nadal mnie interesuje, właśnie dziś zdjąłem zwolnice i robię hamulce a powiedz kolego ile Cię to wyniosło i gdzie kupiłeś te zębatki bo nigdzie nie mogę znaleźć

pozdrawiam

Numery katalogowe:

Koło zwolnicy 53162001

Półoś 53162002

Za komplet zapłaciłem około 1500zł netto, są to dobrej jakości zamienniki firmy Korurs, oryginalne zetora kosztują około 3tyś ale szkoda kasy na oryginał bo te zamiennki są podobne jakościowo do oryginału, zrobiłem na nich już około 300km po drogach i nic się nie dzieje.

Kupiłem te części w okolicznym sklepie (okolice Poznania) który zamawia części w Czechach, ale można kupić je przez internet na stronie www.nekvinda-obchod.cz, maja język poilski i wysyłka kurierem GLS kosztuje około 17 euro, TZM Kalisz też powinien te części zamówić, albo zadzwonić do firmy Korurs czy można u nich kupić: http://www.korurs.pl/kontakt

Edytowane przez gustaw311
Opublikowano
Dnia 7.02.2017 o 19:26, PaweMariuszMokrzycki napisał:

ja kilka lat temu jezdziłem 3p komunalka tam były zamienione tryby reduktora tak ze na zółwiu było 1;1 a na zajacu tryby odwrotnie  zdawcza taka jak na zolwiu odbiorcza i odwrotnie 

Interesująca koncepcja.Jeżeli zagladasz na forum napisz czy  prędkość była odczuwalna

Opublikowano

blisko 40km/h na 4 strach byl jechac (hamulce ursusa troche słabe i nie moze byc luzu na ukl kierowniczym z tamtad byl pomysl na zwrotnice od ciezkiej serii) ale mina na swiatlach bezcenna ze perkins startuje jak auto a czasem i lepiej bo odrazu z 3 czy 4 jak lekki ladunek

Opublikowano

Jedna kwestia mnie nurtuje,przecież piąty bieg napędzany jest przez wałek sprzęgłowy,poprzez górny wał skrzyni bezpośrednio do ataku,dolny wał na piątce jest neutralny

Opublikowano

Mam znajomego który ma podkręconą pompę w c-4011 i koła 16.9 to jak wciśnie pełen gaz to by mnie wyprzedził, a mój zetor lata 35km/h więc musi mieć ze 2800 obr na silniku, ciekawe ile mu ten silnik polata przy takich obrotach?

Opublikowano

Może rzeczywiście coś w tym jest, reduktor można zamienić, albo dać lnne tryby,i taki mod byłby na stałe nie przełanczalny.Jak wiemy wał dolny ma mały tryb, na włączonym żółwiu pracuje z dużym górnym reduktora,jakby tryby były odwrócone to możliwe że on osiągałby zawrotną prędkość,i na każdym z biegów prędkość wyższą

Opublikowano (edytowane)

gadalem z tym mechanikiem z zieleni miejskiej to mowil ze wytaczali tryby tak ze na żółwiu predkosc jest 2.5;1 wiec policz sobie predkosc na kazdym biegu razy 2.5 tylko trzeba wstawic synchronizator 4\5 biegu z 7211 i tryby mostu od zetora oni zwolnice mieli starego typu

Edytowane przez PaweMariuszMokrzycki
Opublikowano

Czyli zwolnice od 4011..

Tutaj dane prędkości dla C360,ale 4011 ma przełożenie jeden ząb więcej na wałku zwolnicy,czyli trzeba dodać 3km/h dla każdego biegu

1bieg - 1,116 - 4,773

2bieg - 1,661 - 7,102

3bieg - 2,314 - 9,896 x2,5+3=27 km/h

4bieg - 3,553 - 15,192 x2,5+3=40,98 km/h

5bieg - 5,934 - 25,375 x2,5+3=66 km/h

wsteczny - 1,457 - 6,229 km/

Taki jest szybki?

Opublikowano (edytowane)

W ciągu miesiąca będę miał styczność ze skrzynią,sprawdzę reduktor, czy na pewno przerabiając go można uzyskać przyspieszenie.

Tutaj podsyłam koło przesuwne reduktora i drugie dolne (żółw),jak na razie nie widzę tu możliwości żeby coś można byłoby zmienić.Na trybie z wałkiem musiałbyć wielgachny zamiast niego,, a na reduktorze  malutki,mniejszy niż na wałku sprzęgłowym pierwszego stopnia

wpx_28999853db42c1efa69ae0192790d939.JPG

Przenieś do galerii

2410-2410-thickbox.jpg

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Jedynie sensownego co mi przychodzi to; wał górny skrzyni biegów od strony mostu na stałe ma wytoczony tryb (nie duży) musiał by być wielki,wycięty laserem żeby można byłoby włożyć na zęby mniejszego,na dolnym zdjęciu na tym klinie tryb musiał by być malutki,wtedy ten wałek dostałby obrotów,dalej-na tym wałku stały tryb powinien być większy a górny reduktora mały,tylko wtedy atak dostałby szalonych obrotów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v