Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.

Opublikowano

mam to samo ale w kombajnie fortschritt E-514 a winna jest oś o przekładni bezstopniowej - lekko zgjęta , po daniu na przyspieszacz , pas zostaje mocno naciągnięty i bicie-wibracje przechodzą na cały kombajn , sprawdz u siebie na kołach od jazdy , któreś musi mieć wine.

Opublikowano

Wydaje mi się z tego co mówisz że problem może leżeć w dolnym kole jazdy. Jak kombajn chodzi bez przysspieszacza to w osi jakby cos tykało ( jakby łożysko ) natomiast jak weźmie sie na przyspieszacz to ten dzwięk się nasila. Wiec tam może byc przyczyna.

Opublikowano

jak pisałem mam E -514 więc nie wiem jak jest w Claas-sie ale możliwe że chodzi o to koło - zacznij od niego , może łożysko albo wybity na tulejach , rozbierzesz będziesz wiedział .

Opublikowano

przed e-514 miałem bizona i tam jak dałem na przyspieszacz to były takie wibracje że urywało mocowanie przekładni a winne temu cała przekładnia -środkowe koło przesuwne tam jest- po prostu ktoś to rozebrał i nie złożył jak należy bo ten typ wymagał wyważenia, wymieniłem na regenerowaną i wyważoną i po problemie leciała bez najmniejszego wstrząsu a przy starej to nawet szczęka drżała stojąc na pomoście ,.

Opublikowano

W tym roku to przerabiałem, środkowe przesuwne koło przekładni beztopniowej ma luz i wpada w wibracje, odkręć je i zawieź do dobrego tokarza dorobi nowe tulejki i przetoczy tuleję.

 

 

Ale też to miałeś przy Dominatorze 86??? Środkowe czyli to co się hydraulicznie zmienia tak??? A można to jakoś dostrzec gołym okiem to bicie??? Żebym nie robił czegoś nadaremnie a problem będzie leżał gdzie indziej.

Opublikowano

w bizonie jak jest bicie to na małych obr silnika dać na przyspieszacz i przekładnia lata jak wściekła widać doskonale a dobra nawet milimetra nie drgnie na przyspieszaczu i pełen gaz tak było u Mnie w bizonie , a jak w dominatorze jest ta z kołem przesuwnym to to samo ale u Mnie to koło nie miało winy tylko te boczne koła były żle złożone , mają wycięciai ktoś nie złożył tak jak były i wagowo się nie zgadało więc było bicie - może u was jestten sam problem - bicie , dać wyważyć

Opublikowano (edytowane)

Mam dominatora 66 i podobny problem. Dopóki nie urwał się stary jezdny pas było wszystko dobrze. Założyłem nowy i mam na na prawie cały i całym przyśpieszaczu drgania kombajnu. I co najgorsze odkręca mi się ta śruba centralna co się skręca koło wariatora na dole na wałku od skrzyni biegów. Nie za miło jest co zbiornik cały wychodzić i gasić kombajn żeby sprawdzić czy się odkręciła.

 

post-19341-0-45648300-1405936208_thumb.jpg

Edytowane przez dralo5
Opublikowano
Dnia 25.07.2023 o 10:24, kamil800 napisał:

Ja chyba znam ale jej nie naprawilem. Dolny wariator ma bardzo malutki luz na wale i wpada w wibracje przy duzych obrotach. Lubi przez to tez odkrecic ta srube na srodku wariatora

Ciekawe czy zestaw naprawczy wariatora jezdnego rozwiązałby problem bo sama piasta dostępna na allegro nie pasuje jest źle dotoczona.

IMG_20230719_175729.jpg

Opublikowano (edytowane)

Było kilka odmian tego elementu , podstawowa równica to rowek na wpust o szerokości 12 mm , lub starszy typ 10 mm ( dotyczy to także wałka w skrzyni ) .Ponadto zmieniono podkładkę , w nowym typie ma wymiar D43x15 . Prawdopodobnie istnieje też różnica w średnicy wewnetrznej.  Stary typ - numer 629437

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Nie ma ktoś na zbyciu może bębna hamulca ręcznego do mercatora? Z nowego nie występuje, a z demobilu każą przyjechać i sobie zdjąć z ośki. Gdyby dało radę zdjąć to bym nie psuł swojego. Gość miał luzem, ale przegapiłem 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 1.08.2023 o 14:02, andrzej78 napisał:

 

Było kilka odmian tego elementu , podstawowa równica to rowek na wpust o szerokości 12 mm , lub starszy typ 10 mm ( dotyczy to także wałka w skrzyni ) .Ponadto zmieniono podkładkę , w nowym typie ma wymiar D43x15 . Prawdopodobnie istnieje też różnica w średnicy wewnetrznej.  Stary typ - numer 629437

 

a czy cały zestaw naprawczy załatwi temat drgań?

Screenshot_2023-09-04-07-53-08-025_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Edytowane przez luko321
Opublikowano (edytowane)

Pod warunkiem, że nie są wadliwe koła talerzowe i w ogóle czy będzie pasowało ,  Jak pisałem wcześniej są dwa rodzaje ,  różnica dotyczy wałka , łożysk a  nawet " dzwonu ".

Opis dotyczy innego modelu , dlatego nie można się sugerować numerami seryjnymi maszyny. Pewne numery katalogowe zostały zmienione ( zastąpione ).   Ponadto należy zacząć od weryfikacji części aby znaleźć przyczynę co by nadaremnie nie wydawać kasy.  Poluzować pasy , pokręcić, poszarpać , itp .  sprawdzić bicie czujnikiem .

Zrzut ekranu (25).png

Edytowane przez andrzej78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v