wojtek918

Claas dominator 86-wibracje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wojtek918    6

Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

mam to samo ale w kombajnie fortschritt E-514 a winna jest oś o przekładni bezstopniowej - lekko zgjęta , po daniu na przyspieszacz , pas zostaje mocno naciągnięty i bicie-wibracje przechodzą na cały kombajn , sprawdz u siebie na kołach od jazdy , któreś musi mieć wine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Wydaje mi się z tego co mówisz że problem może leżeć w dolnym kole jazdy. Jak kombajn chodzi bez przysspieszacza to w osi jakby cos tykało ( jakby łożysko ) natomiast jak weźmie sie na przyspieszacz to ten dzwięk się nasila. Wiec tam może byc przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

jak pisałem mam E -514 więc nie wiem jak jest w Claas-sie ale możliwe że chodzi o to koło - zacznij od niego , może łożysko albo wybity na tulejach , rozbierzesz będziesz wiedział .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

W tym roku to przerabiałem, środkowe przesuwne koło przekładni beztopniowej ma luz i wpada w wibracje, odkręć je i zawieź do dobrego tokarza dorobi nowe tulejki i przetoczy tuleję.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

przed e-514 miałem bizona i tam jak dałem na przyspieszacz to były takie wibracje że urywało mocowanie przekładni a winne temu cała przekładnia -środkowe koło przesuwne tam jest- po prostu ktoś to rozebrał i nie złożył jak należy bo ten typ wymagał wyważenia, wymieniłem na regenerowaną i wyważoną i po problemie leciała bez najmniejszego wstrząsu a przy starej to nawet szczęka drżała stojąc na pomoście ,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

W tym roku to przerabiałem, środkowe przesuwne koło przekładni beztopniowej ma luz i wpada w wibracje, odkręć je i zawieź do dobrego tokarza dorobi nowe tulejki i przetoczy tuleję.

 

 

Ale też to miałeś przy Dominatorze 86??? Środkowe czyli to co się hydraulicznie zmienia tak??? A można to jakoś dostrzec gołym okiem to bicie??? Żebym nie robił czegoś nadaremnie a problem będzie leżał gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Może to nieprawdopodobne ale wystarczy popatrzeć na przekładnie gdy jest bicie, i widać jak majda :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

W moim 86 idenyczny problem, choć to bicie może nie aż tak duże.


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

w bizonie jak jest bicie to na małych obr silnika dać na przyspieszacz i przekładnia lata jak wściekła widać doskonale a dobra nawet milimetra nie drgnie na przyspieszaczu i pełen gaz tak było u Mnie w bizonie , a jak w dominatorze jest ta z kołem przesuwnym to to samo ale u Mnie to koło nie miało winy tylko te boczne koła były żle złożone , mają wycięciai ktoś nie złożył tak jak były i wagowo się nie zgadało więc było bicie - może u was jestten sam problem - bicie , dać wyważyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dralo5    27

Mam dominatora 66 i podobny problem. Dopóki nie urwał się stary jezdny pas było wszystko dobrze. Założyłem nowy i mam na na prawie cały i całym przyśpieszaczu drgania kombajnu. I co najgorsze odkręca mi się ta śruba centralna co się skręca koło wariatora na dole na wałku od skrzyni biegów. Nie za miło jest co zbiornik cały wychodzić i gasić kombajn żeby sprawdzić czy się odkręciła.

 

post-19341-0-45648300-1405936208_thumb.jpg

Edytowano przez dralo5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. też mam taki problem że kombajn dostaje wibracji na maks przyspieszaczu. Czy wystarczy wymienić te tuleje czy coś więcej?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    130

Ja chyba znam ale jej nie naprawilem. Dolny wariator ma bardzo malutki luz na wale i wpada w wibracje przy duzych obrotach. Lubi przez to tez odkrecic ta srube na srodku wariatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luko321    0
Dnia 25.07.2023 o 10:24, kamil800 napisał:

Ja chyba znam ale jej nie naprawilem. Dolny wariator ma bardzo malutki luz na wale i wpada w wibracje przy duzych obrotach. Lubi przez to tez odkrecic ta srube na srodku wariatora

Ciekawe czy zestaw naprawczy wariatora jezdnego rozwiązałby problem bo sama piasta dostępna na allegro nie pasuje jest źle dotoczona.

IMG_20230719_175729.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

Było kilka odmian tego elementu , podstawowa równica to rowek na wpust o szerokości 12 mm , lub starszy typ 10 mm ( dotyczy to także wałka w skrzyni ) .Ponadto zmieniono podkładkę , w nowym typie ma wymiar D43x15 . Prawdopodobnie istnieje też różnica w średnicy wewnetrznej.  Stary typ - numer 629437

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7136

Nie ma ktoś na zbyciu może bębna hamulca ręcznego do mercatora? Z nowego nie występuje, a z demobilu każą przyjechać i sobie zdjąć z ośki. Gdyby dało radę zdjąć to bym nie psuł swojego. Gość miał luzem, ale przegapiłem 


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luko321    0
Dnia 1.08.2023 o 14:02, andrzej78 napisał:

 

Było kilka odmian tego elementu , podstawowa równica to rowek na wpust o szerokości 12 mm , lub starszy typ 10 mm ( dotyczy to także wałka w skrzyni ) .Ponadto zmieniono podkładkę , w nowym typie ma wymiar D43x15 . Prawdopodobnie istnieje też różnica w średnicy wewnetrznej.  Stary typ - numer 629437

 

a czy cały zestaw naprawczy załatwi temat drgań?

Screenshot_2023-09-04-07-53-08-025_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Edytowano przez luko321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

Pod warunkiem, że nie są wadliwe koła talerzowe i w ogóle czy będzie pasowało ,  Jak pisałem wcześniej są dwa rodzaje ,  różnica dotyczy wałka , łożysk a  nawet " dzwonu ".

Opis dotyczy innego modelu , dlatego nie można się sugerować numerami seryjnymi maszyny. Pewne numery katalogowe zostały zmienione ( zastąpione ).   Ponadto należy zacząć od weryfikacji części aby znaleźć przyczynę co by nadaremnie nie wydawać kasy.  Poluzować pasy , pokręcić, poszarpać , itp .  sprawdzić bicie czujnikiem .

Zrzut ekranu (25).png

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ziel
      Witam,
      mam problem ze sciągnięciem połówki koła od młocarni, ślimak sciągnięty, klin też tylko koło ani drgnie. Było podgrzewane sciągaczem naciągane i bite młotem, ani drgnie..
      jest tam jeszcze jakieś zabezpieczenie?

    • Przez DarekGrzebyk
      Witam co może być przyczyną że zapycha się ciągle podajnik klosowy . Był wymieniany pasek od podsiewacza i to tej wymianie wydaje mi się że trochę za dużo zboza idzie na powrót przez co ten lancuch jak by się nie wyrabiał.  
    • Przez patataj_
      tak jak w temacie potrzebuje podstawowe dane regulacyjne tj. momenty dokręcania wału, kąt wtrysku (pompa rotacyjna cav) luzy zaworowe a najlepiej instrukcje obsługi i katalog części. Pozdrawiam i życzę udanych żniw.
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




    • Przez Ziel
      Witam,
       
      Czy ktoś z was mógłby mi pomóc i przesłać parę wymiarów?
      Najlepiej jakby ktoś zmierzył wysokość zawieszenia nad ziemią przedniej osi ( na środku ) i z tyłu np sit.
      Wydaje mi sie że mam złe opony i sita za mocno są w poziomie co skutkuje gubieniem ziarna. 
      Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj