Zaloguj się, aby obserwować  
wojtek918

Claas dominator 86-wibracje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
wojtek918    5

Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    7

mam to samo ale w kombajnie fortschritt E-514 a winna jest oś o przekładni bezstopniowej - lekko zgjęta , po daniu na przyspieszacz , pas zostaje mocno naciągnięty i bicie-wibracje przechodzą na cały kombajn , sprawdz u siebie na kołach od jazdy , któreś musi mieć wine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    5

Wydaje mi się z tego co mówisz że problem może leżeć w dolnym kole jazdy. Jak kombajn chodzi bez przysspieszacza to w osi jakby cos tykało ( jakby łożysko ) natomiast jak weźmie sie na przyspieszacz to ten dzwięk się nasila. Wiec tam może byc przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bel920    7

jak pisałem mam E -514 więc nie wiem jak jest w Claas-sie ale możliwe że chodzi o to koło - zacznij od niego , może łożysko albo wybity na tulejach , rozbierzesz będziesz wiedział .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

W tym roku to przerabiałem, środkowe przesuwne koło przekładni beztopniowej ma luz i wpada w wibracje, odkręć je i zawieź do dobrego tokarza dorobi nowe tulejki i przetoczy tuleję.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    7

przed e-514 miałem bizona i tam jak dałem na przyspieszacz to były takie wibracje że urywało mocowanie przekładni a winne temu cała przekładnia -środkowe koło przesuwne tam jest- po prostu ktoś to rozebrał i nie złożył jak należy bo ten typ wymagał wyważenia, wymieniłem na regenerowaną i wyważoną i po problemie leciała bez najmniejszego wstrząsu a przy starej to nawet szczęka drżała stojąc na pomoście ,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    5

W tym roku to przerabiałem, środkowe przesuwne koło przekładni beztopniowej ma luz i wpada w wibracje, odkręć je i zawieź do dobrego tokarza dorobi nowe tulejki i przetoczy tuleję.

 

 

Ale też to miałeś przy Dominatorze 86??? Środkowe czyli to co się hydraulicznie zmienia tak??? A można to jakoś dostrzec gołym okiem to bicie??? Żebym nie robił czegoś nadaremnie a problem będzie leżał gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Może to nieprawdopodobne ale wystarczy popatrzeć na przekładnie gdy jest bicie, i widać jak majda :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    64

W moim 86 idenyczny problem, choć to bicie może nie aż tak duże.


Wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania.

Pomogłem choć trochę? Wciśnij zieloną strzałkę. To nic nie kosztuje....
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    7

w bizonie jak jest bicie to na małych obr silnika dać na przyspieszacz i przekładnia lata jak wściekła widać doskonale a dobra nawet milimetra nie drgnie na przyspieszaczu i pełen gaz tak było u Mnie w bizonie , a jak w dominatorze jest ta z kołem przesuwnym to to samo ale u Mnie to koło nie miało winy tylko te boczne koła były żle złożone , mają wycięciai ktoś nie złożył tak jak były i wagowo się nie zgadało więc było bicie - może u was jestten sam problem - bicie , dać wyważyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dralo5    3

Mam dominatora 66 i podobny problem. Dopóki nie urwał się stary jezdny pas było wszystko dobrze. Założyłem nowy i mam na na prawie cały i całym przyśpieszaczu drgania kombajnu. I co najgorsze odkręca mi się ta śruba centralna co się skręca koło wariatora na dole na wałku od skrzyni biegów. Nie za miło jest co zbiornik cały wychodzić i gasić kombajn żeby sprawdzić czy się odkręciła.

 

post-19341-0-45648300-1405936208_thumb.jpg

Edytowano przez dralo5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. też mam taki problem że kombajn dostaje wibracji na maks przyspieszaczu. Czy wystarczy wymienić te tuleje czy coś więcej?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam was serdecznie. Potrzebuję pomocy. Chciałem wymienić płyn chłodniczy w dominatorze 76 z silnikiem Mercedesa. Z chłodnicy spuściłem ok 10l. Ale śruba w silniku do spuszczania jest nie do ruszenia. Okrągła, pozbijana przecinakiem itd. W związku z tym, czy jest jakieś inne miejsce, żeby ten płyn z bloku spuścić? Nie wiem, jaki to płyn, jaki rodzaj. Wiem tylko, że jest gęsty, zielono niebieski, i na przeglądach nie mógł odczytać go refraktometrem. Inne bez problemu, a przy tym mówi, że wogóle nic nie widzi. Czy można go zmieszać w ciemno z jakimś innym koncentratem? Nie zważy się, czy coś? 
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Robert695
      Witam forumowiczów.
      Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.
      Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.
      Proszę o jakieś wskazówki.
       
    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez krzys14iek
      Witam, chcę wymienić Bizona na Claasa (na 150 ha Bizon trochę za mały). Myślę o Claasie 108s i chciałbym się o parę rzeczy zapytać kogoś kto posiada taki. Chodzi głównie o to czy taki o to kombajn posiada przyspieszacz (tj Bizon) i czy kombajn jest przystosowany do wysuwanych motowideł, i jakby była możliwość to mniej wiecej opisać sterowanie w kabinie, najlepiej na zdjeciu mniej wiecej co do czego służy. U mnie w okolicy nie znam nikogo kto ma takiego więc tutaj pytam. Chyba że jest ktoś z powiatu kościańskiego albo kawałek dalej to chętnie bym przyjechał obejrzeć taki kombajn. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.