Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
wesoly

Perkins 1006.6T w Claas Dominator 88vx

Polecane posty

wesoly    0

Witam

 

Postanowiłem założyć nowy temat, gdyż mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie udzielić jakiejś pomocy lub chociaż dobrej rady. A teraz do sedna sprawy.

 

Posiadam Claasa domiantora jak w temacie pierwszy sezon z silnikiem Perkinsa 1006.6T o mocy ok. 160 KM. I zwracam się z ogromną prośbą do osób, które posiadają także taki sam model silnika w swoich kombajnach. PRoblem jest natury eksploatacyjnej gdyż uważam, że bardzo dużo pali mi ten kombajn. Dodam, że pełny przegląd został zrobiony przed sezonem wszelkie smar, oleje, filtry zostały powymieniane na nowe oryginalne części. Silnik jest naprawde utrzymany nienagannie, klawiatura zaworowa czysta, żadnych nagarów itp, itd. Co do paliwa to nie wiem jakie ono jest ale chyba w naszym kraju to nikt tego nie wie, od dawien dawna na nim jeżdżę Bizonem i innymi maszynami więc nic tu do zarzucenia nie mam. Jedyną sytuacją, która może pomóc komuś w ewentualnym zdiagnozowaniu problemu to były przypadki schodzenia z obrotów i jakiejś takiej dosłownie kilku sekundowej nierównej pracy silnika a po chwili wszystko wracało, te wachania obrotów były na silniku bez obciążenia i można je było zaobserwować oczywiście tylko z zewnątrz, bo w kabinie cisza. Nie wiem może tak ma być, moc niby jest bo jak się hydrostat machnie do przodu na maksa to tylko jęk i w fotel wbija. Nie wiem ile tym kombajnem można wykosić za bardzo w godzine ale tak orientacyjnie mogę powiedzieć, że ok 8 ton pszenicy jakiś 1,20 ha tak mniej więcej i 20 litrów ropy tylko strzeliło na dodatek bez sieczkarni. Na jesień pokusiliśmy się o wymontowanie pompy paliwowej i o sprawdzenie wtryskiwaczy i "doktor" powiedział, że wszystko jest dobrze pomapa dawkuje odpowiednio, wtryskiwacze mają dobre ciśnienie i nie leją i tak teraz przeszła zima i kombajn stoi i czeka a my razem z nim.

 

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje za jakieś sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec24    31

U nas ciapek tak robi bo ma paprochy jakieś w zbiorniku paliwa i czasem jakiegoś złapie. Może też masz zbiornik paliwa brudny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Te falujące obroty co jakiś czas też sie u mnie pojawiają tylko że ja mam 88 classic ale silnik ten sam, więc chyba ten typ tak ma. A ze spalaniem to ja jeszcze nie wiem bo dopiero go kupiłem i pola u mnie nie widział ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil496    39

Rozwiązałem problem falujących obrotów, wina była niedziałającej elektrycznej pompki paliwa przy zbiorniku. Spalanie fakt ma dosyć spore bo jakieś 18 l na ha w dosyć lekkim zbożu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wesoly    0

Witam

Fajnie, że sie ktos odezwał. Ale mam takie zastrzeżenie, bo gdyby pompka paliwowa nie działała to by silnik zgasł po wypaleniu paliwa z filtrów (chyba) gdyż ten typ bynajmniej u mnie nie ma takiej zwykłej pompki przy silniku. I jak sie przekręci kluczykiem to słychac pracującą pomkę, byc może rzeczywiście ona nie domaga no ale jak już wymienię to starej znowu nie założe. Ile takie coś kosztuje?

 

PS. A jednak to spalanie jakie jest to jest coś się zastanawiałeś na sprawdzeniem pompy paliwowej czy jakis innych podzespołów czy "tak ma być" i jesteś lekko zdziwiony ale jednak w normie?? ;]

 

Dzieki i Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Rozwiązałem problem falujących obrotów, wina była niedziałającej elektrycznej pompki paliwa przy zbiorniku. Spalanie fakt ma dosyć spore bo jakieś 18 l na ha w dosyć lekkim zbożu

dobrze mówi u mnie w dominatorze 68s to samo było 2 lata temu... ja w tedy za pąpke płaciłem 450zł + przesyłka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

U mnie ten claas jest dopiero pierwszy sezon i pierwsze hektary ma za sobą. To że się nie zapowietrzał przy niedziałającej pompce paliwa to było wielkim zaskoczeniem dla nas ( jakiś cud ) :) Myślę że takie spalanie było spowodowane dosyć mokrą słomą gdzie nie gdzie , wiadomo młocarnia dużo ciężej pracuje. O żadnych sprawdzaniach pompy itp to odpada, bo w kombajnie sprowadzonym z niemiec to podobno nic się nie rusza dopóki się nie popsuje :lol: a tak na serio to nie ma takiej potrzeby bo pięknie odpala nie kopci itd. Ta pompa będzie się nadawać od samochodu, było gdzieś to na forum i tam pisało że kupili za ok 150 zł

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
    • Przez artur04c
      Witam poszukuję instrukcji obsługi Ariona 640 z 2008r. Potrzebuję instrukcję do bogatszej wersji między innymi duży wyświetlacz po prawej, elektropilot, obsługa skrzy ni automatycznej, pamięć obrotów itp itd  bo mniej więcej wiem co i jak ale nie do końca  tak samo przyciski na panelu po prawej, który co do czego  Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez grzybu1
      Hej, 
      mam taki mały problem z moim claasem (arion 640 cmatic)... Po zmianie oprogramowania na nowsze claas przy zmianie kierunku jazdy wchodzi na obroty. Dla przykładu jedziemy do przodu 1 km/h zmieniamy kierunek jazdy i z obrotów np 1200 wchodzi na 1600 i utrzymuje takie przez dłuższą chwile. Pomaga dopiero całkowite puszczenie pedału jazdy .  Jest to denerwujące szczególnie kiedy co chwilę trzeba zmieniać kierunek jazdy a on podnosi obroty. We wcześniejszym programie tego nie bylo.  Jak jest u was i jaką macie wersję programu ? dodam, że na poprzedniej wersji programu był źle skalibrowany czujnik od poziomu paliwa w baku więc nie chciałbym do niej wracać.
      pozdrawiam
    • Przez thomas015
      Witam, posiadam gospodarstwo rolne o powierzchni  50 ha ornego plus łąki a do tego 6 krów mlecznych. Dotychczas na gospodarstwie pracowały dwa ciągniki Renault 133.54 ( 123 Km) i Zetor 5211 (50 Km) teraz planuję zakupić trzeci ciągnik. Myślałem nad dwoma opcjami : 
      Claas Atos 220 ( 3 cylindry 76 Km) Lub Claas Elios 210 ( 4 cylindry 75 Km) chodzi mi o NOWY ciągnik - nie używka
      Nowy ciągnik pracowałby z ładowaczem czołowym, z prasą do beli, z siewnikiem do kukurydzy, podczas żniw w transporcie z przyczepami a także czasem z pługiem obrotowym.
      Teraz moje pytania:
      Który ciągnik wybrać?
      Który bardzie przyda się na moim gospodarstwie ?
      Jakie są ceny tych ciągników - nowych?
      I jakie ewentualnie inne maszyny polecacie do 80Km?
      Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
×