Skocz do zawartości

Polecane posty


michasko    1

witam. Właśnie skączył mi się wałek przedniego napedu tzn frezy prawie już się obcieły na wałku. Z tulejkami nie ma problemu bo można kupić za 150 zł natomiast sam wałek u korbanków kosztuje około 2 tys zł. Mysle nad dorobieniem takiego walku np od rozrzutnika 2 osiowego, tam występuje taki wałek z jednej strony już z frezami natomiast z drugiej można byłoby takie frezy dorobić , tylko nie wiem czy warto? Może ma ktoś inne pomysły na ten wałek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


pisklaczun    86

mój wujek dawał sam wałek ten do goscia i mu go naspawał i później dłutownica czy jak to sie zwie robił frezy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Podejrzewam, że ten wałek to inna klasa materiału niż ten z rozrzutnika. Lepiej sprawdź twardość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KamilK199    8

Tak jak koledzy pisza, mozna dorobic ten walek tylko trzeba odpowiednia twardosc materailu znalesc lub podobny walek oraz madrego tokarza. Sprawdz kolego mocowanie calej osi i tulejki w korpusach czy nie sa juz wyrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilo285    3

Przerabiałem ten temat u siebie, jak naspawać to tylko Tigiem z użyciem twardego drutu ale myśle że lepszym pomysłem jest zrobienie nowej złączki ale nie z frezami a z gniazdami na 2 kliny i takie same gniazda na wałku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

A może używany przecież na allegro wystawiają części z rozbiórki i może za pół ceny albo taniej oryginał da się kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kravter    36

ja naspawalem :P ale na na tej zlaczce (ale frezy spawalem i a to samo wychodzi) troche pochodzil ale nie dlugo bo znowu zcielo :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilb    5

kolego po pierwsze nie masz współosiowosci czopy na przednim moscie sa wyrobione i dlatego poszedł frez odrazu ci mówię wykrec cały most zregeneruj sworznie nowe tuleje zregeneruj frez na walku nowy łacznik i bedzie git. W moim 3060 tak miałem na poczatku tego roku to robilem w lutym i powiem ci ze zrobilem 800 godzin i walek nie ma luzów a duzo sie jedzilo. Skąd jestes znam dobra firme ktora to robi. 2 tys zł zaplacilem robili juz to nie raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



mirro    225

Dobre rozwiązane i sprawdzone w praktyce. Należy kupić 2 połówki krzyżaka z zabezpieczeniem i frezami. Połączyć krzyżakiem i mamy przegub. Są pasujące do wałka. To połączenie zapobiega też dzwonieniu tulei łączących. Dorym rozwiązaniam tez jest nawiercenie otworu nagwintowanie go i wkręcenie śruby która ustala położenie przegubu w stosunku do wałka.

Ten przegub montujemy zamiast tulei. Długi walek i podpora pozostaja bez zmian.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


michasko    1

mirro możesz to jaśniej wyjaśnić bo nie rozumie. Przeguby faktycznie sie tam nie mieszcza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Może mi ktoś podpowie czy żeby wymienić uszczelniacz w przednim napędzie muszę wyjąć most i odkręcać główkę mostu czy bez rozbierania się da dodam że cieknie od strony wałka atakującego idącego od skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mirro    225

Jutro wygrzebię wymiary i podam cały zestaw. A w jakim ciągniku to ma być, bo może faktycznie miska olejowa przeszkadza a być może rozmawiamy o różnychciągnikach i silnikach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal88    10

sznajdik...jesli masz na mysli uszczelniacz na walku atakujacym to raczej zrobisz to bez wyciagania mostu, odkrecasz nakretke, wyciagasz tulejke i pozniej uszczelniacz, przynajmniej tak bylo u mnie w 3070 a Ty masz na mysli 3060 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Dokładnie tak 3060 a ten uszczelniacz jakiś nie typowy jest czy jakiś zwykły łatwo dostać i czy ma oznaczenia gdzieś napisane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


rafal88    10

Dokładnie tak 3060 a ten uszczelniacz jakiś nie typowy jest czy jakiś zwykły łatwo dostać i czy ma oznaczenia gdzieś napisane?

 

Nie pamietam czy numery sa tez po przecinku ;) ale dobry uszczelniacz cos okolo 50zl wiec nie majatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Jestem świadom co do ceny bo wymieniałem przy krzyżakach to płaciłem za jeden 40 a zadrugi 60 +/- parę zł tak że 100 na strone wychodziło uszczelniacze corteco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RobertN    0

naprawa walka atakujacego ( frezy) to koszt okolo 600zl, Zainterasowani niech odzywaja sie na pw , dam namiary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×