Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
darasw1

MF 5430 spadek mocy

Polecane posty

darasw1    0

Witam wszystkich mam problem z moim mf 5430, ok 2 tygodnie temu zaobserwowałem spadek mocy, objawia się to bardzo wolnym wchodzeniem na wysokie obroty przy jeździe po drodze np. z beczkowozem i wystarczy mała górka to trzeba zaraz redukować, dodam jeszcze że ciągnik mimo wduszenia w takiej sytuacji gazu do dechy nie puści dymku co wskazywało by zbyt małą dawkę paliwa (wcześniej lubił sobie przydymić ale wchodził na obroty bez problemu), kolejny objaw to znaczący wzrost spalania. Ciągnik ma przebieg 150mth i jest na gwarancji lecz serwis w korbankowie stwierdził że hamownia nic nie wykazała więc nie będą nic z nim robić. Czekam na wasze sugestie może miał ktoś wcześniej taką sytuacje i wie co jest przyczyną, a może ma ktoś pomysł jak przekonać serwis że ciągnik nie pracuje poprawnie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

wykres z hamowni dostałeś?

Jakość paliwa dobra? Wysokie spalanie tzn jakie? W beczkowozie to tak około 6 l/h bym się spodziewał jako normy.

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Sprawdź filtry powietrza i paliwa. Mogło się trafić felerne paliwo i przytkało filtr. Sprawdź korek wlewu paliwa, czy nie jest zatkany odpowietrznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

farmtracker    10

To najprawdopodobnie według mnie złe paliwo. Czasami sie uda kupic dobre a nie raz trzeba lac do ciapka bo wieksza maszyny na tym nie pojedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Filtry(odstojnik), przewody zasilające i pompkę zasilająca sprawdzić może za mało paliwa podaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Kupując paliwo na 2 stacjach mogę stwierdzić, że na jednym paliwie w pługu pojadę 1 szosową, lejąc drugie jeżdżę wolniej bo 3 polową (u-914).Różnica jest ogromna.

Jakość paliwa ma duże znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Filtr możesz sprawdzić. Pompka zasilająca jest elektryczna chyba w tym modelu. Jeśli będą problemy z odpowietrzeniem zbiornika przy odkręceniu korka słychac głos zasysanego powietrza. według mnie problem może być z pompą wtryskowa. albo jakas wada fabryczna albo jakieś lipne paliwo. Swoja droga nie wiem skąd wy takie paliwo bierzecie. Od kilku lat jeżdżę na ruskiej ropie. Mf 390 juz pare lat polskiej nie widział 4255 tez na ruskiej, sprinter cdi to samo. Nie mówiąc o osobówkach tdi pd. Nigdy problemów nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo0284    0

Pierwsze sprawdzic czy turbinka sie załacza i weze od turbo,filtry paliwa,nastepnie zajrzałbym czy pod "smok" w zbiorniku nic sie nie dostało(czasami mogło cos wpasc przy tankowaniu) i czy przewody paliwowe są drożne.Jesli masz common raile moze cos byc z elektroniką.Co do jakosci paliwa to mysle ze az tak wielkiej róznicy by nie było i zapewne byłby bardziej skłonny do puszczania dymku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Ten model jest na zwykłej pompie. Oczywiście spręzarke można sprawdzić a eaczej szczelnośc połączeń. Do pomiaru cisnienia potrzebny jest manometr. Jednak jeśli pompa jest nie sprawna uzyskanie pełnego ciśnienia może być niemożliwe. I na odwrót jesli teoretycznie turbo nie dalo by pełnego ciśnienia pompa nie da dawki takiej jak trzeba. Co do jakości paliwa wystarczy raz wlac jakiś syf i pompe można uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

przemo0284 turbo to się "załącza" jak silnik odpalasz.

Hubertuss wydaje mi się, że w tym MF nie ma przepływomierza i pompa nie zmieni dawki paliwa. Dawkę to można w CR zmienić a we wtrysku mechanicznym nie zmieni.

Ja bym obstawiał układ paliwowy.

Koledzy na forum Astry w silnikach 2,0 T 200 koni i więcej mając podobne objawy zaniku mocy, szczególnie jej braku pod obciążeniem wymieniali filtr paliwa i w 90% przypadków to pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darasw1    0

Filtry były sprawdzane przez serwis, pompka zasilająca również, co do paliwa to od tamtej pory tankowałem kilka razy i bez zmian, co do spalania przed awarią przy orce pod siew pługiem 4 skiby +wał cambella spalał ok 17l/ha teraz ten sam pług bez wału a wyszło ok 20l/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Sądząc po spalaniu i tym wale to ziemie masz raczej cięższe. Mf dostaje niexle w d.... Sam pług 4 skibowy to dla tego ciagnika dużo a u ciebie jeszcze wał. Może juz go zmaęczyłeś? Takie usterki trudno z serwisem załatwić bo przecież ciągnik działa. W praktyce kończy sie na sądach lub conjamniej poradach u adwokatów. Wystarczy raz nalać złego paliwa by zniszczyć pompe lub ją uszkodzić. Późniejsze tankowania nic nie zmienią. Musisz wyrwac od serwisu wykres z hamowni. Jeśłi byłeś w serwisie w tarnowie podgórym to ci ja podłączyli. Jeśli u jakiegos innego serwisanta to cię poprostu oszukali. Wątpie, aby każdy serwis miał hamownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darasw1    0

Co do wykresu z hamowni to dzisiaj mam go otrzymać, gdy osobiście odbiorę ciągnik bo u korbanków jest tak że wszystko ładnie, pięknie jak kupujesz sprzęt a później się okazuje że wszystko trzeba załatwiać na własny koszt mam tu na myśli transport. Wątpię żebym zmęczył ciągnik jeśli wcześniej śmigał z tym pługiem bez problemu, a poza tym zaorałem nim do tej pory ok 10ha więc źle by to o fergusonie świadczyło gdyby taki areał miał go zmęczyć, a resztę mth spędził przy beczce i agregacie uprawowo-siewnym. Co do paliw tankuję tylko na jednej stacji i nigdy wcześniej nie miałem żadnego problemu z jakością paliwa. O sądzie też myślałem tylko nie wiem w jaki sposób im udowodnić że ciągnik wcześniej był mocniejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

w homologacji masz podana moc na wałku, jeśli będzie taka jak z hamowni to nic nie zdziałasz, jeśli mniejsza, to możesz wymusić na nich naprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo0284    0

przemo0284 turbo to się "załącza" jak silnik odpalasz.

Hubertuss wydaje mi się, że w tym MF nie ma przepływomierza i pompa nie zmieni dawki paliwa. Dawkę to można w CR zmienić a we wtrysku mechanicznym nie zmieni.

Ja bym obstawiał układ paliwowy.

Koledzy na forum Astry w silnikach 2,0 T 200 koni i więcej mając podobne objawy zaniku mocy, szczególnie jej braku pod obciążeniem wymieniali filtr paliwa i w 90% przypadków to pomogło.

 

Turbo załacza sie jak odpalasz silnik:) no tak ale czy osiaga pełne obroty???czy osiaga pełne obroty przy okreslonej prędkosci wału korbowego???Ludzie troche wyobraźni,macie pomoc chłopakowi,a nie ciagniecie tylko za słowka!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Niestety pomóc mu może jedynie serwis. jakiekolwiek grzebanie na własną ręke zostawi ślady. W przypadku dalszych problemów dealer cofnie gwarancje. Badania na hamowni zarządał bym w mojej obecności. gdy z tym ciagnikiem będzie coś nie tak jakiś as może wpaść na pomysł aby podpiąc podobny. Jeśli taki jest na placu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Ludzie troche wyobraźni,macie pomoc chłopakowi,a nie ciagniecie tylko za słowka!!!

 

No to właśnie Tobie jej chyba brakło przy pisaniu poprzedniego i nawet tego postu.

 

czy osiaga pełne obroty przy okreslonej prędkosci wału korbowego???

 

Turbo napędzane jest spalinami, a nie wałem korbowym. Pewnie to wiesz, a masz na myśli że im wyższe obroty tym więcej spalin tym szybciej turbo się kręci, ale to też nie do końca prawda, bo zawory upustowe albo WG albo VTG nie skierują wszystkich spalin na turbinę, tylko bokiem. Ale to nie temat o działaniu turbosprężarki więc koniec OT.

 

Kolego sprawa jest ciężka i nie będzie Ci łatwo ja wygrać tym bardziej z Korbankami. Nawet jeśli dostaniesz wykres z hamowni, a Ciebie przy hamowaniu nie było nie masz pewności, że będą to wyniki Twojego ciągnika. Musiałbyś wtedy wykonać taki pomiar na własną rękę i porównać wyniki, których najprawdopodobniej, nie uzna Korbanek. A wtedy musisz próbować dalej: sprawdzenie pompy i wtrysków w zakładzie, ciśnienia sprężania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Jeśłi hamownia na której przeprowadzone były by badania prywatne ma jakiś atest czy inny dokument. Była by to jakas podstawa do wniesienia sprawy do sądu. wtedy sąd mógł by nakazać przeprowadzenie badania przez jakąs firmę, której wyniki uznać musiał by korbanek. Kilka lat temu czytałem w prasie rolniczej podobny przypadek właściciela claasa. Wtedy tez od korbanka. Był to ten najmniejszy model. Nie bardzo co dał rady ciągać. Korbanek mu go wymienił. Nie pamiętam dokładnie co i jak.

Rozobierać nic nie radzę bo jak już pisałem w przypadku innej awarii producent gwarancji nie uzna. A nawet gdyby właściciel chciał wystąpić na droge sądową. Slady rozbierania na silniku przekreślą wszelkie szanse.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Zgadza się, w razie wystąpienia na drogę sądową to nie można nic ruszać. Gdyby nie występował no to może samemu szukać, ale to lepiej zostawić jako ostateczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Można jeszcze porozmawiać z serwisem aby oni sprawdzili wtryski i pompę za jakąś niższą cenę. Wiem, że ciągnik jest na gwarancji i nie powinno się za nic płacić. Ale trzeba szukać róznych rozwiązań. Sąd nie będzie tani. A jeśli uszkodzona jest pompa to i tak zwalą na złe paliwo. Czyli naprawiaj kliencie na swój koszt i pokrywaj koszty sądowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darasw1    0

Wątpię czy serwis cokolwiek by znalazł, ponieważ wykrywając jakąś usterka automatycznie przyznali by się do błędu gdyż cały czas twierdzą że ciągnik jest sprawny. Banda złodziei, kpiny sobie robią z klientów, powinni w umowie dopisywać okres gwarancji do pierwszej awarii. Ostatni raz cokolwiek kupiłem u korbanków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darasw1    0

Mam pytanie dla użytkowników takich fergusonów, w moim ciągniku zauważyłem że po wykręceniu filtra paliwa, puszka z filtrem jest wypełniona paliwem tylko do połowy, czy u was też tak jest? (oczywiście sprawdzałem to nie wyciągając wkładu filtra)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×