Skocz do zawartości
felek19

9 bieg zablokowany MTZ 82

Polecane posty

felek19    0

witam posiadam MTZ 82 z 93r facet u którego go kupiłem powiedział mi, ze 9 bieg mam zablokowany fabrycznie ale ze da sie to odblokowac .Stracilem kątakt z tym facetem a miał mi to bardziej objasnic moze ktos wie co i jak z tą blkoadą

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartekj1994    111

Miałem kiedyś Mtza i pierwszy raz o tym słysze a nawet remontowałem skrzynie wymieniałem Wałki i kilka Trybów bo 6 mi wyskakiwała :) To była maszyna Ehh aż łezka się kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Głównie szare maski miały zablokowany bieg 9 na szosowych.

 

Sąsiad naprawia ruskie i mówił, że wystarczy jakiś bolec/wodzik wyjąć.

Pewnie na polowych masz 9tke, a na szosowych już nie.

 

U mnie takiej blokady nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

9 niezależnie czy polowe czy szosowe jest szybka, więc pewnie na obu zakresach jest "nieczynna".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Transporter    164

Wiem,że w niektórych MTZ-tach 82 ,w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku był blokowany fabrycznie 9 bieg,z powodu zbyt wysokiej prędkośći,tak samo było w zetorach 25,które były eksportowane do Polski,już w Czechach miały blokowany najwyższy bieg( osiągał na nim 35 km/h) Dopuszczalna prędkość ciągników i pojazdów wolnobieżnych wynosiła wtedy 30 km/h,co się nie zmieniło do tej pory :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Nie mylcie polowych/szosowych z żółwiem/zajacem

 

Lub inaczej nie mylcie żółwia/zająca (mała wajcha) z "I" stopniem i "II" "zakresem (wajcha biegów, patrząc a schemat)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ale wymyślacie. Na długiej podstawowej dźwigni są dwa zakresy poza biegami: H szybki i L wolny. Druga dźwignia w podłodze to najnormalniejszy reduktor z oznaczeniem żółw , zając popularnie stosowane w wielu maszynach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×