Skocz do zawartości
felek19

9 bieg zablokowany MTZ 82

Polecane posty

felek19    0

witam posiadam MTZ 82 z 93r facet u którego go kupiłem powiedział mi, ze 9 bieg mam zablokowany fabrycznie ale ze da sie to odblokowac .Stracilem kątakt z tym facetem a miał mi to bardziej objasnic moze ktos wie co i jak z tą blkoadą

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartekj1994    119

Miałem kiedyś Mtza i pierwszy raz o tym słysze a nawet remontowałem skrzynie wymieniałem Wałki i kilka Trybów bo 6 mi wyskakiwała :) To była maszyna Ehh aż łezka się kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    205

Głównie szare maski miały zablokowany bieg 9 na szosowych.

 

Sąsiad naprawia ruskie i mówił, że wystarczy jakiś bolec/wodzik wyjąć.

Pewnie na polowych masz 9tke, a na szosowych już nie.

 

U mnie takiej blokady nie ma


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    534

9 niezależnie czy polowe czy szosowe jest szybka, więc pewnie na obu zakresach jest "nieczynna".


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Transporter    164

Wiem,że w niektórych MTZ-tach 82 ,w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku był blokowany fabrycznie 9 bieg,z powodu zbyt wysokiej prędkośći,tak samo było w zetorach 25,które były eksportowane do Polski,już w Czechach miały blokowany najwyższy bieg( osiągał na nim 35 km/h) Dopuszczalna prędkość ciągników i pojazdów wolnobieżnych wynosiła wtedy 30 km/h,co się nie zmieniło do tej pory :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    205

Nie mylcie polowych/szosowych z żółwiem/zajacem

 

Lub inaczej nie mylcie żółwia/zająca (mała wajcha) z "I" stopniem i "II" "zakresem (wajcha biegów, patrząc a schemat)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Ale wymyślacie. Na długiej podstawowej dźwigni są dwa zakresy poza biegami: H szybki i L wolny. Druga dźwignia w podłodze to najnormalniejszy reduktor z oznaczeniem żółw , zając popularnie stosowane w wielu maszynach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez dzony9203
      Witam wszystkich.
      Mam problem z odpięciem przewodu paliwowego od lewego baku.
      Pytanie niby banalne ale nie mogę bo za nic odkręcić, nawet żabą.
      Ktoś ma podobne doświadczenia albo pomysły ?
      Załączam zdjęcie poglądowe.
      Pozdrawiam.

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.