Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W ten sposób to tak, ja założyłem na wzór zetora 3320, zawory takie http://www.sklep-gre...oducts_id/24159 , http://www.sklep-gre...e/pl������tylko , sterowanie dałem z niskiego ciśnienia, i jest mała wada żeby przyczepa hamowała trzeba dość mocno wcisnąć hamulec, ale działa, a ręczny zrobiłem na linke, tylko przy zaworze zastosowałem dzwignie i chodzi lekko , teraz gdybym robił jeszcze raz to zrobiłbym jak jest w MF-255.

Edytowane przez ppiotr
Opublikowano (edytowane)

Ja mam tylko hydraulicze wyjście, będę teraz remontował przyczepę i założę siłowniki hydrauliczno pneumatyczne ( pneumatyla tylko po to aby przegląd przeszła:)). Znajomi mają hydrauliczne i dużo lepiej to działa niż pneumatyczne takie jak w ursusie czy zetorze. A tłumaczenie co będzie gdy się przyczepa odepnie jest trochę śmieszne - po to są zabezpieczenia sworznia aby nic się nie wypinało. Zawsze może się coś stać ale jak do tej pory wypięcia przyczep jakie widziałem i słyszłaem były spowodowane nieodpowiednim sworzniem ( typu klucz fajka) lub brakiem zabezpieczenia. Mam nadzieje że zmienią prawo w polsce i dopuszą hamulce hydrauliczne w przyczepach, tzn zmienią zapis o hamowaniu przyczepy w razie jej wypięcia. Tak samo z tablicami rejestracyjnymi - coraz więcej producentów zakłada że tablice będą samochodowe ( jednorzędowe) a u nas musi być motocyklowa. Warto mieć marzenia :) :)

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

witam,to

czy hamulce potzrebne to każdy wie i to że sworzeń tzreba zabezpieczyć rownież ale Panowie ja potrzebuje pomocy i chce usprawnić swojego 3065 z 93r bo nie ma wyjscia na hamulce hydrauliczne..

i może mógłby ktoś podpowiedzieć co zrobić

wcześniej wrzuciłem fotke jak u mnie na skrzyni to wygląda...

pozdrawiam i proszę o pomoc

Opublikowano

Witam. Pneumatyka? Jedno wielkie nieporozumienie ponieważ to kolejna rzecz która może się popsuć. Hydraulike musi każdy traktor więc prościej jest zastosować jakiś zawór producentom traktorów i wyjście hydrauliczne niż montować cały układ pneumatyczny za kilka tysięcy jak nie kilkanaście - na zachodzie jak zwykle wiedzieli co robią.sprowadzam sprzęty z zachodu i hydrauliczne hamulce są na prawde super. Mam oryginalne przyczepy krone z takimi hamownikami i dają rade.Koledzy posiadam u siebie teraz u siebie dwie sztuki: 3060 oraz 3065 to postaram się sprawdzić gdzie to wyjście na hamulce podpiąć. Siłownik do hamowników przy przyczepie stosuje się od rozsiewacza z Uni + sprężyny - koszt 150zł

Opublikowano

właśnieo to chodzi że tamsą takie zaślepki i może ktoś podowi czy wystarczy tam wpiąć sie z przewodem i już???

no chyba że jakaś pompka potzrebna albo jakaś przystawka...

przerabial ktos to kiedyś?

Opublikowano

Na zdjęciach są dwa wejścia a więc trzeba by doprowadzić sterowanie z lewej i prawej pompki hamulcowej, wtedy niezależnie którego hamulca użyjesz, lewego czy prawego lub razem to zawsze uruchomisz pneumatykę.

Opublikowano

Na ciągniku przy pompach hamulcowych mam takie coś:

 

83563832.th.jpg

 

Wg. tego schematu, przewód nr 16 idzie na hamulce przyczepy

 

90649957.th.jpg

 

i mam go wpiąć w ten zawór w miejsce oznaczone kolorem zielonym a drugie wejście zaślepić?

 

40594914.th.jpg

 

Oglądałem nowe NH i tam to drugie wejście, które chce zaślepić jest połączone z jakimś zaworem dławiącym i elektrozaworem. Czyżby to była regulacja siły hamowania?

Opublikowano

KOLEDZY FORUMOWICZE :):)

HAMULCE W MOIM 3065 DZIAŁAJĄ, PRZYCZEPA HAMUJE !!!!

HYDRAULIKA TO CUDOWNA SPRAWA.

DO CIĄGNIKA DOŁOŻYŁEM ZAWÓR HAMULCOWY KTÓRY W SERWISIE KOSZTUJE 1120 EURO HEHEHEHE

DOROBIŁEM TRÓJNIK I ZAKUŁEM WĘŻE I DZIAŁA LUKS :)

Opublikowano

Panowie zakładam instalacje pneumatyczna do mojego 3070 i poszukuje wyjscia hydraulicznego na hamulce hydrauliczne żebym mógł podłączyć siłownik hydrauliczny do otwierania zaworu pneumatycznego od C330. Zastanawia mnie od czego jest kawałek węza z koncówka od złączek hydraulicznych który wychodzi od trójnika z elektrozaworu trzeciego od góry?

Opublikowano

Nie wie czemu niby pneumatyka jest bezpieczniejsza, sam posiadam dwie przyczepy z hamulcami hydraulicznymi i sprawuje się to świetnie, a co do odpiętej przyczepy podczas transportu to tylko posiadające instalację hamulcową dwuobwodową spowodują zablokowanie hamulca, w starych jednoobwodowych pneumatycznych niestety nie więc nie widzę różnicy. Dziś kupując nowy ciągnik np. Case lub New Holland w standarcie niema pneumatyki dopiero zakładają za dopłatą na życzenie. Pneumatyka moim zdaniem to porażka, dużo elementów, nieszczelności. Apropo do przyczep stosowałem siłowniki od przekładni bezstopniowej bizona po 240zł szt.

Opublikowano (edytowane)

Stary jednoobwodowy układ po odpięciu przewodu tak samo się blokuje jak po zerwaniu żółtego w dwuobwodowym.

Jak by hydraulika była taka super to w ciężarowym transporcie nie stosowano by pneumatyki.

W niektórych ciąganiach nie ma pneumatyki bo ciągnik z założenia ma służyć do pracy w polu a nie transportu.

Edytowane przez Arek
Opublikowano (edytowane)

Dziwny tok rozumowania. w ciężarówkach nie ma wydajnych pomp hydraulicznych. Do obsługi układu takiego tira potrzeba było by dużo oleju i ciśnienia. Ciagnik jeździ znacznie wolniej zwłaszcza te mniejsze zestawy nie potrzebują jakiegoś mega czułego i sprawnego układu. Po co tracić energie silnika na napęd kompresora, który żadko bywa potrzebny. W nowych modelach są kompresory odłączane coś ala klima ale jeśli ciągniemy przyczepe musimy miec ciąglę włączony. Pompa hydrauliczna działa cały czas stwarza mniejsze opory gdy nie potrzebujemy ciśnienia nie hamujemy. Ona poprostu jest w ciągniku nie trzeba dopłacać za nią kasy. Dla mnie układy pneumatyczne w ciągnikach to wywalanie kasy.

Po za tym najważniejsze. w ciężarówkach nie hamuje powietrze. Hamują sprężyny przy kołach dla bezpieczeństwa. Powietrze tylko sprawia, że pojazd nie hamuje. Po uszkodzeniu układu auto stanie. Gdyby hamować powietrzem istniało by ryzyko rozszczelnienia układu i awarii hamulców to samo tyczy się oelju.

Podsumowując ciężarówki o autobusach nie wspominam to inne prędkości inne masy inne częstotliwości użycia hamulców. Transport rolniczy, przeważnie okazjonalny z mniejszymi ładunkami i prędkościami to inny swiat. Zwłaszcza w tych mniejszych ciągnikach. Wolał bym przerowbic przyczepę na hamulce hydrauliczne za parę stów niż wydac parę tys na kompresor. Poza tym mam mf a 4255 wożąc do 6 ton zboża zwykła przyczepą czy tandemem doskonale sobie radzę hamując tylko ciagnikiem. Robię bardzo krótkie trasy więc nawet tych siłowników zakładacmi się nie chce.

Edytowane przez hubertuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v