Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co tak się wszyscy czepiacie ładowania na niskich obrotach? Alternator zadeklarowaną moc osiąga przy 5000-6000 obr/min. Na biegu jałowym silnika żaden alternator nie będzie ładował akumulatorów przy dużej ilości włączonych odbiorników. Założenia są takie, że silnik ciągnika ma nie pracować na niskich obrotach. Jeżeli już pracuje to potrzebny prąd jest pobierany z akumulatorów, które są doładowywane kiedy wirnik alternatora osiąga odpowiednie obroty.

Do autora: dla fachowca Twoja usterka jest do zdiagnozowania w kilka minut. Jeżeli sam tego nie potrafisz zrobić to wezwij kogoś, albo wymień alternator. Niekoniecznie na oryginalny.

Opublikowano

intalacja jest ok sprawdzana przez fachowca i nie mówię że coś jest nie tak tylko żeby jeszcze usprawnić i poprawić to ładowanie myślę tą szajbkę przepraszam koło pasowe zmienić na takie o mniejszej średnicy tak by od 1000 obr wsazówka była na 0 chociaż

Opublikowano

Moim zdaniem pomysł nie do końca udany. Gdyby tak było prawidłowo na pewno fabrycznie by to było tak rozwiązane. Jeśli znacząco zmniejszysz średnicę koła pasowego to może i na wolnych obrotach poprawisz ładowanie, ale zastanów się co się będzie działo przy normalnych obrotach roboczych? Raz że zmniejszysz powierzchnię styku paska z kołem pasowym co spowoduje łatwość poślizgu paska i zmniejszy znacząco jego żywotność a dwa to jakie wtedy będą obroty alternatora i ile wytrzymają Ci łożyska? Alternator jak każde urządzenie ma swoje obroty maksymalne i pod te obroty jest dobierane przełożenie z silnikiem ciągnika a nie pod dolne obroty. Przecież ciągnik większość czasu pracuje na górnych obrotach. Nikt Ci nie zagwarantuje, że po zwiększeniu obrotów alternator po prostu się nie rozsypie!

Opublikowano

na tym co był do tej pory właśnie było koło o zmniejszonej średnicy i nic złego się z nim nie działo a teraz są załozone swiatła robocze i dodatkowo druga nagrzewnica żeby na nogi dmuchało bo ten ciągnik chodzi w odśnieżaniu i dlatgo ta cała operacja,dodam że przewód prądowy od alternatora do akumulatora już założony jest nowy i delikatnie grubszy

Opublikowano

wiecie może masz przestawione na słabsze ładowanie tam pod regulatorem z tyłu alternatora jest śrubka na której się określa moc ładowania przynajmniej ja tak mam w lewo słabiej a prawo mocniej

Gość Profil usunięty
Opublikowano

w moim też jest to mniejsze koło pasowe od nowości. dodam sporo gazu to ładuje na połowe zielonego pola włączę światła i jest już ledwo na żółtym. nie mówiąc o innych odbiornikach prądu.

Kolego, miernik w rękę i pomiary. Napięcie i prąd ładowania na małych i dużych obrotach bez i z obciążeniem. Skoro alternator jest sprawny, to przyczyna jest w instalacji. Wskaźniki w tablicy są tylko orientacyjne dlatego nie można się na nich opierać. Bez pomiarów nikt nie znajdzie przyczyny. Zwłaszcza na odległość.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Witam, czy w mtz z 96r, powinna być kontrolka ładowania? Z alternatora wychodzą dwa kable grubszy i cieńszy. Niepokoi mnie trochę ładowanie. Wszystkie połączenia sprawdzone. Mam jeden akumulator, bez przełącznika 12/24. Pół roku temu wymieniłem regulator.

 

Zrobiłem dokładniejsze pomiary.

 

Obroty silnika 1500rpm

 

Na alternatorze 12.85V

Na akumulatorze 12.53V (pomalutku rośnie)

 

Te same obroty + obciążenie 2x żarówka h3 55w

 

Na alternatorze 12.02V

Na akumulatorze 12.34V (a tutaj spada ok.0.1V na sekundę w dół)

Edytowane przez zenekc330
Opublikowano

W alternatorze masz dwa kable i masz pewnie rosyjski altek. Jedne kabel to jest gruby "+" akumulatora a drugi tzw. "D+" kontrolka ładowania (możesz mieć inne oznaczenia). Powinna być kontrolka ładowania ale łatwo można sprawdzić altka. Weź żarówkę małą 4W lub próbnik samochodowy.

Podłacz "+" akumulatora na altku z "D+" na altku, żarówka powinna świecić (sprawdzenie na zgaszonym silniku)

Teraz zapal silnik i sprawdź tak samo-podczas zapalenia powinna zgasnąć żarówka, nie powinna świecić.

Potem zapal i włącz światła i sprawdź tak samo. Jeśli się żarzy to altek nie nadąża z ładowaniem.

Jeśli włączysz światła normalne jest to że jest spadek napięcia.

Dobrze Ci zapala ciągnik, słabo nie kręci????

Opublikowano

W nowych belarusach jest śruba regulacyjna którą jak się wkręca to mocniej ładuje .

 

 

Ja tam u siebie nie stwierdziłem różnicy w ładowaniu przy kręceniu wspominaną śrubką.

Opublikowano

Regulacja zima/lato w alternatorach 700W jest w regulatorze napięcia. Można kupić taki który ją ma lub nie. U siebie mierzyłem napięcie ładowania zima i lato....... jest takie samo.

Nie mam pojęcia czym mogło by się to jeszcze różnić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v