Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam opony 14.0/65-16, stomila, od 98roku śmigają ale już sie starły do 0, chciałbym wymienić na tirowskie bo te balonówy po drodze dość duży opór stawiają. Czy ktoś mógłby doradzić jaki rozmiar bym musiał dobrać? Mogą być troszkę wyższe, pewnie felga będzie do wymiany ale jakby pasowały to fajnie.

Opublikowano

Witam, chciałbym zamienic koła 20 na balonóki, i czy szukać 16 czy 15,3 nieraz widziałęm ze do przyczep zakałdają opony samochodowe typu C. I tak jaki rozmiar wchodzi na felgę 15,3? Jaki rozmiar stosujecie amiennie zamiast np 11,5/80-15,3?

Opublikowano

strzał w kolano zmieniać mocne 20 na strzelające w transporcie 15.3
nic nie założysz samochodowego na nowe obręcze 15,3, jak już chcesz iść w tą stronę to obręcz 16 i na to opona 235/65 czy 285/65 r16c lub 255/100 r16

autosan_d46a_l_7ae23f28d6b90379d7dfddeca9f18162.jpg

Opublikowano
paweł napisał:

Witam, chciałbym zamienic koła 20 na balonóki, i czy szukać 16 czy 15,3 nieraz widziałęm ze do przyczep zakałdają opony samochodowe typu C. I tak jaki rozmiar wchodzi na felgę 15,3? Jaki rozmiar stosujecie amiennie zamiast np 11,5/80-15,3?

A jaką to przyczepa? Jak miałbym kupować nowe felgi 15.3 i do tego badziewne nowe opony to lepiej kupić gotowe koła z felgami 17,5 19,5 22,5 z oponami z ciężarówek i wiadome że to będzie mocne. W zależności od tego jaka wysokość potrzebujesz wybór jest ogromny cena ok 550-700 za gotowe koło.

Opublikowano
5 godzin temu, Grzechooo napisał:

A jaką to przyczepa? Jak miałbym kupować nowe felgi 15.3 i do tego badziewne nowe opony to lepiej kupić gotowe koła z felgami 17,5 19,5 22,5 z oponami z ciężarówek i wiadome że to będzie mocne. W zależności od tego jaka wysokość potrzebujesz wybór jest ogromny cena ok 550-700 za gotowe koło.

d 47, chce ją obniżyć wiec zakładanie 22,5 19,5 17,5 odpada. Zadałem konkretne pytanie tak mi się wydaje?

Opublikowano

To 17,5 będą dla Ciebie idealne. Tu na forum jest sporo o tym pisane. Osobiście uważam że r16c to nie jest dobry kierunek gdyż są to opony stosowane w busach zaś 17,5 to są opony do lekkich ciężarówek i ich wytrzymałość jest o wiele lepsza. 17,5 wcale nie musi być wyższa od 15,3.


tu masz link do oferty gdzie konkretnie są napisane wysokości w cm.https://www.olx.pl/d/oferta/kola-przyczep-17-5-19-5-22-5-hl-d47-d55-6-8-ot-6011-hw-pronar-d46-d35-CID5-IDWF8kK.html


wysokość katalogowa opony 11.5/80r15.3 to 845mm a np 254/70r17.5 to 770mm czyli 17,5 jest nawet 75mm niższa niż 15.3.

Opublikowano

bez problemu te 16 wystarczą, sam się obawiałem ale nic się z tym nie dzieje pod tymi 5 tonami ładunku
17.5 będziesz miał podobnie wymiarowo jak 11.5-15.3
jedyna wada kół samochodowych to konstrukcja, w mokrym będzie to sunąć ziemię czy wpadać po oś, choć rolnicze 15 też łatwo utopić

Opublikowano
6 godzin temu, Grzechooo napisał:

 

wysokość katalogowa opony 11.5/80r15.3 to 845mm a np 254/70r17.5 to 770mm czyli 17,5 jest nawet 75mm niższa niż 15.3.

 

Mało która 11.5/15,3 ma te 84,5cm, częściej ok. 82cm 

10.5/15,3 mają z reguły 74-75cm 

Opublikowano
bratrolnika napisał:

Mało która 11.5/15,3 ma te 84,5cm, częściej ok. 82cm  10.5/15,3 mają z reguły 74-75cm

nigdy nie miałem przyczepy na balonówkach dane wziąłem z internetów jakie podał pierwszy lepszy producent nowych opon.

Opublikowano

Jako że kiedyś parałem się wykonywaniem przyczep jednoosiowych na zamówienie, gdzie często wymogiem była określona wysokość dyszla, to często wysokość ramy musiałem dobierać do wysokości kół , także rozumiesz 

Opublikowano (edytowane)

Nie ineteresuje mnie wywalenie ponad 6 tys w koła, felgi czy kołą 11,5/80-15,3 można dostać za 1 tys,(przyczepa ma słuzyć do lasu) a opony typu C tylko 16" mam założone w przyczepie leśnej i używane można za grosze kupic, dlatego pytam jakie rozmiary ludzie zakładają na felgę 15,3 15" czy 16" C ew jakie inne?

przyczepa.jpg

Edytowane przez paweł
Opublikowano (edytowane)
Dnia 9.12.2023 o 10:39, Grzechooo napisał:

To 17,5 będą dla Ciebie idealne. Tu na forum jest sporo o tym pisane. Osobiście uważam że r16c to nie jest dobry kierunek gdyż są to opony stosowane w busach zaś 17,5 to są opony do lekkich ciężarówek i ich wytrzymałość jest o wiele lepsza. 17,5 wcale nie musi być wyższa od 15,3.

 

tu masz link do oferty gdzie konkretnie są napisane wysokości w cm.https://www.olx.pl/d/oferta/kola-przyczep-17-5-19-5-22-5-hl-d47-d55-6-8-ot-6011-hw-pronar-d46-d35-CID5-IDWF8kK.html

 

 

wysokość katalogowa opony 11.5/80r15.3 to 845mm a np 254/70r17.5 to 770mm czyli 17,5 jest nawet 75mm niższa niż 15.3.

 

skąd ta pewność ze idealne? wiesz do czego potrzebna? nie będę jej ciągał po drogach tylko po lesie a do lasu tylko opona z dętką,

 

14 godzin temu, Grzechooo napisał:

Nie wiem w czym masz problem dostałeś odpowiedzi na swoje pytanie, opinie użytkowników wymiary oraz przybliżone ceny.

nie dostałem odpowiedzie na swoje pytanie! 

 

Dnia 8.12.2023 o 10:11, paweł napisał:

Witam, chciałbym zamienic koła 20 na balonóki, i czy szukać 16 czy 15,3 nieraz widziałęm ze do przyczep zakałdają opony samochodowe typu C. I tak jaki rozmiar wchodzi na felgę 15,3? Jaki rozmiar stosujecie amiennie zamiast np 11,5/80-15,3?

gdzie jest odpowiedź na to pytanie ? jedynie ktoś tam napisał żeby założyć 16"

Edytowane przez paweł
Opublikowano

radialna to może być opona a nie obręcz i na obręcz 16 cali wchodzi zarówno opona 16 jak i r16  :P

20 godzin temu, paweł napisał:

nie będę jej ciągał po drogach tylko po lesie a do lasu tylko opona z dętką,

ciekawa teoria, możesz oświecić mnie w czym jest lepsza opona TL, bo dla mnie dętki są najsłabszym elementem

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, izydor6280 napisał:

radialna to może być opona a nie obręcz i na obręcz 16 cali wchodzi zarówno opona 16 jak i r16  :P

ciekawa teoria, możesz oświecić mnie w czym jest lepsza opona TL, bo dla mnie dętki są najsłabszym elementem

ze względu na możliwości przebicia!  Maszyny robiacę w lesie są zawyczaj na dętkach(ciągniki). Jazda po lesie to nie po drodze czy polu, najedziesz bokiem na pniaka czy coś podlezie pod oponę itp i z radialnej powietrze zejdzie.

 

Edytowane przez paweł
Opublikowano

jak rozerwiesz oponę to dętka Ci niewiele pomoże, o ile jej też nie uszkodzisz, więc słaby argument
nie jeden na zrywce jeździ nowymi ciągnikami na radialkach TL i nie mają z tym problemów, a w firmowych maszynach mało kto się pieści

Opublikowano

Nie ze względu na przebicie tylko ściągnięcie opony powietrze schodzi , a z dętką trzyma . Nawet raz miałem tak z przeładowanym rozrzutnikiem droga polna lekko pochyła koleiny jak rozrzutnik się gibnął opona zaparła bokiem w koleinie tylko świst powietrza słyszałem .

 

Na próbę zakładałem opony 15 z osobówki chyba 235 niski profil wąskie to nie sprawdziła się bo przysiadała i na błocie odrazu zatrzymywała się . W rozrzutniku 3,5 t gdzie tylko drzewo woziłem albo 2000 l wody . Ale na felgę 15,3 wchodzi .

Podobnie opona chyba 10-15 z wózka widłowego lub niskopodwoziówki na mokrym za spych robiła , ale nie uginała się (felga skręcana ) 

 

Jeszcze dostałem oponę z terenówki na felgę 15 , wielkością podobna do tej 10/75-15,3 , ale już na felgę nie wchodzi , musiałem srednice zmniejszyć felgi 

Opublikowano
36 minut temu, sebe1033 napisał:

Jeszcze dostałem oponę z terenówki na felgę 15 , wielkością podobna do tej 10/75-15,3 , ale już na felgę nie wchodzi , musiałem srednice zmniejszyć felgi 

A szwagrowi udało się wcisnąć 

 

20231216_151807.JPG

Opublikowano
18 minut temu, bratrolnika napisał:

A szwagrowi udało się wcisnąć 

 

20231216_151807.JPG

Udało się bo to fela 15 bo na fele 15.3 już by nie wcisnął. 

Opublikowano
48 minut temu, bratrolnika napisał:

A szwagrowi udało się wcisnąć 

 

20231216_151807.JPG

kwestia obręczy, sam zakładałem Wrangler'a to na jedną felgę ledwo weszła po pocięciu na na drugą pewnie bez cięcia by siadła

Opublikowano

I nie wiadomo kiedy taka opona strzeli, ani to nośności nie ma ani pewności kiedy to strzeli, na skręcane felgi lepiej wchodzi, ale ogólnie te skręcane felgi są bardzo słabe, jak ma być nisko i mocno wzmacniana felga i opona 10/75/15,3 18 lub 22 płucienna i tyle w temacie, bo chwalicie te tirowskie gotowe koła tylko jakie tam ciśnienie ma być, sam bał bym się pompować starąopone do 8atmosfer

Opublikowano
1 godzinę temu, PRIMO napisał:

Udało się bo to fela 15 bo na fele 15.3 już by nie wcisnął. 

Właśnie kiedyś były opony 10-15 czyli pewnie 10/85-15 .

Wyższe jak te 10/75‐15.3 

 

8 minut temu, Wojtek026 napisał:

mocno wzmacniana felga i opona 10/75/15,3 18 lub 22 płucienna i tyle w temacie,

Są takie normalne rolnicze , aż sprawdzę . Kupowałem ostatnio 14.0/65-16 , to są 18 płucienne . Opornie szło założyć na felgę

Opublikowano
2 godziny temu, Wojtek026 napisał:

I nie wiadomo kiedy taka opona strzeli, ani to nośności nie ma ani pewności kiedy to strzeli, na skręcane felgi lepiej wchodzi, ale ogólnie te skręcane felgi są bardzo słabe, jak ma być nisko i mocno wzmacniana felga i opona 10/75/15,3 18 lub 22 płucienna i tyle w temacie, bo chwalicie te tirowskie gotowe koła tylko jakie tam ciśnienie ma być, sam bał bym się pompować starąopone do 8atmosfer

szybciej strzeli w transporcie ogólnodostępna 10-15.3 niż ta z dostawczaka/terenówki
słabe to są półobręcze pod nowy rozstaw, te pod dużą piastę pancerne
w opony ciężarowe 6-7bar w zupełności wystarczy i możesz być spokojny, zwykła osobówka powinna wytrzymać 10bar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie opon do Johne Deere 6310 ponieważ mam założone opony 13.6-24 i 18.4-34.
      Czy istnieje możliwość założenia opon nieco szerszych i ewentualnie wyższych do tego ciągnika?
      Może ktoś z forumowiczów ma taki ciągnik i może podpowiedzieć a pytam dlatego iż słyszałem że musi się zgrywać oś ale dokładnie nie wiem o co chodzi i nie chciałbym niczego zepsuć.
    • Przez JD1052
      Czy ktoś ma doświadczenie z zakładaniem węższej opony na felge niż sama felga? Konkretnie chodzi o założenie opony 16.9(420) na felge 18 cali.
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez Sztuk
      Witam szukałem w internecie info pytalem trochę znajomych ale kazdy mowi inaczej. Otóż chodzi o opony na przód do zetora. Mialem 12.4 na 24 i chyba 29 szerokości.. I sie rozsypaly.. Teraz pytanie jakie opony. Takie same czyli kartoflaki 650zl sztuka czy moze juz radialne najtańsze 950 zł sztuka. Ciagnik do wszystkiego pole łąka opornik itp... Jedni polecają radialne drudzy diagonalne... Co najlepiej do tura.. 
       
      Ps te radialne byłyby 32 cm a sa jeszcze 36 ale trochę droższe chyba 1100
    • Przez zetorxxx9
      witam 
      Mam pytanie mam zetora 10145  z przodu mam opony 320 85 24 continental a tył 18.4r34 goodyear do wymiany są mocno spękane . Chcę kupić używki ale nie czy wziąść 460 85 34 czy 520 70 34 czy 520 wejdą na felgę tylnią do zetora  i czy wtedy będzie się też zgrywał przód z tyłem. felga tył WL15. Proszę o podpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v