Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Z uwagi, że nie jestem doświadocznym kombajnistą chciałbym się czegoś dowiedzieć. Założyłem nowy pas jezdny, a drugi pozostał stary. Czy nie przeszkadza to w pracy kombajnu? Bo na wysokich obrotach po ok. 10 min pas był bardzo gorący. Czy ma tak być?

Opublikowano

Pasy powinny być takiej samej długości. Nowy jest mniej rozciągnięty niż stary (krótszy) przez co bardziej wbija się miedzy dyski czego efektem jest nagrzewanie się go. Wymień i drugi pas.

Opublikowano

książkowo powinno się wymieniać oba pasy ale ja też jednego roku kończyłem sezon na jednym starym a jednym nowym i nic się nie działo! pasy mogą ci się grzać jak przekładnie bezstopniową masz wybitą.

Opublikowano (edytowane)

Może się też grzać, jeżeli koło pasowe sprzęgła ma balans, ale to zależy który pas Ci się grzeje, dolny, czy górny.

Edytowane przez Bizonek1
Opublikowano

Zazwyczaj gdy zmieniałem pasy to zmieniałem oba na raz. Ale kiedyś zmieniłem tylko jeden ponieważ roczny czy dwuletni pas został uszkodzony z jakiegoś tam powodu (nie pamiętam). Więc to i tak na jedno wychodzi ponieważ do prawie nowego pasa dołożyłem nowy. A co do wybitej przekładni to długo na niej nie pociągnie i jeśli faktycznie jest wybita to nie pasy się grzeją tylko przekładnia a pasy nagrzewają od niej.

 

Który pas był gorący? Jeśli ten stary to też jest taka opcja że nowy pas nie daje przekładni wystarczająco się ścisnąć przez co ten stary za luźno w niej siedzi i się ślizga. Bo właśnie pasy grzeją się też z tego powodu jeśli są za długie (maksymalnie naciągnięte a i tak za mało) ślizgają się przez co nagrzewają. Na starych pasach można spalić je a pod górkę i tak nie wjedzie.

Opublikowano

Zauważyłem, że bardzo luźny był pas stary, który idzie ze sprzęgła do wariatora, a grzał się ten górny - nowy. Teraz pociaśniłem dość mocno i będe próbował.

Opublikowano

Wydaję mi sie ze różnica długości pasów nie ma znaczenia w końcu wariator w równym stopniu napina oba pasy , problem może być gdy stary pas jest już przypalony przez co miękki i bardziej "pracuje" i się grzeje ...

 

Z drugiej strony zimnych pasów się nigdy nie spodziewajcie , przeciez to non stop pracuje więc musi wydzielac ciepło ...

 

P.S. Po ile ten pas kupujecie koledzy i jaki (stomil?)

Opublikowano (edytowane)

Jest dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. I o ile się nie mylę to zielone najsłabszej jakości, a chyba czerwony najlepszy.

 

EDIT: jak pisze kolega ReV, bo kolega pasiu66 mnie uprzedził... (problem z netem przez burzę)

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Czerwony najlepszy jakościowo a drugi jest żółty mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jest to prawie górna półka, nie jest to optibelt (chociaż widziałem i sprzedawałem już optibelty made in China) ale SANOK to bardzo dobra, a jeśli koła nie mają luzu to i włoski Roven posłuży.

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem, że te pasy rozróżnia się po kolorze tego naszycia/naklejki na pasie? Jeżeli tak to mam zółtego Sanoka.

Edytowane przez ReV
Opublikowano

Ksiazkowo musza zostac wymienione dwa pasy w przeciwnym razie starego nie naciagniesz bo bedzie zawsze dłuzszy naciagniety.

Ja własnie wymieniam teraz jezdne niby mechanik mowił ze sa jeszcze dobre (jakies 50 %) ale w tamtym roku dostały ostro po bandzie przez mokre zniwa.

Gdzie supry nie wjechały tam my kosilismy rekusiem.

Ja kupiłem zolte bo takie były chcialem czerwone ale niebyło na stanie.

Na cene nie zwracałem uwagi.

Opublikowano

Jeżeli macie żółte sanoki to macie dobre pasy, a jeśli chodzi o kolory o których pisałem to chodziło o stomil sanok a inne firmy inne oznaczenia np. agro-belt jest oznaczony niebieskim kolorem. A pasy to reguła żeby wymieniać parami tj. np. akumulatory.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v