Skocz do zawartości
ReV

Pasy jezdne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pasy
ReV    0

Witam. Z uwagi, że nie jestem doświadocznym kombajnistą chciałbym się czegoś dowiedzieć. Założyłem nowy pas jezdny, a drugi pozostał stary. Czy nie przeszkadza to w pracy kombajnu? Bo na wysokich obrotach po ok. 10 min pas był bardzo gorący. Czy ma tak być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    992

Pasy powinny być takiej samej długości. Nowy jest mniej rozciągnięty niż stary (krótszy) przez co bardziej wbija się miedzy dyski czego efektem jest nagrzewanie się go. Wymień i drugi pas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mariusz15    1

książkowo powinno się wymieniać oba pasy ale ja też jednego roku kończyłem sezon na jednym starym a jednym nowym i nic się nie działo! pasy mogą ci się grzać jak przekładnie bezstopniową masz wybitą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizonek1    1

Może się też grzać, jeżeli koło pasowe sprzęgła ma balans, ale to zależy który pas Ci się grzeje, dolny, czy górny.

Edytowano przez Bizonek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    992

Zazwyczaj gdy zmieniałem pasy to zmieniałem oba na raz. Ale kiedyś zmieniłem tylko jeden ponieważ roczny czy dwuletni pas został uszkodzony z jakiegoś tam powodu (nie pamiętam). Więc to i tak na jedno wychodzi ponieważ do prawie nowego pasa dołożyłem nowy. A co do wybitej przekładni to długo na niej nie pociągnie i jeśli faktycznie jest wybita to nie pasy się grzeją tylko przekładnia a pasy nagrzewają od niej.

 

Który pas był gorący? Jeśli ten stary to też jest taka opcja że nowy pas nie daje przekładni wystarczająco się ścisnąć przez co ten stary za luźno w niej siedzi i się ślizga. Bo właśnie pasy grzeją się też z tego powodu jeśli są za długie (maksymalnie naciągnięte a i tak za mało) ślizgają się przez co nagrzewają. Na starych pasach można spalić je a pod górkę i tak nie wjedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ReV    0

Zauważyłem, że bardzo luźny był pas stary, który idzie ze sprzęgła do wariatora, a grzał się ten górny - nowy. Teraz pociaśniłem dość mocno i będe próbował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1478

Wydaję mi sie ze różnica długości pasów nie ma znaczenia w końcu wariator w równym stopniu napina oba pasy , problem może być gdy stary pas jest już przypalony przez co miękki i bardziej "pracuje" i się grzeje ...

 

Z drugiej strony zimnych pasów się nigdy nie spodziewajcie , przeciez to non stop pracuje więc musi wydzielac ciepło ...

 

P.S. Po ile ten pas kupujecie koledzy i jaki (stomil?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ReV    0

Szczerze mówiąc to nie wiem. Jutro pójdę sprawdzić. A czym one się różnia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Jakością i ceną :P Jest jeszcze zielony najtańszy i najgorszy jakościowo.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    992

Jest dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. I o ile się nie mylę to zielone najsłabszej jakości, a chyba czerwony najlepszy.

 

EDIT: jak pisze kolega ReV, bo kolega pasiu66 mnie uprzedził... (problem z netem przez burzę)

Edytowano przez damianzbr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Czerwony najlepszy jakościowo a drugi jest żółty mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jest to prawie górna półka, nie jest to optibelt (chociaż widziałem i sprzedawałem już optibelty made in China) ale SANOK to bardzo dobra, a jeśli koła nie mają luzu to i włoski Roven posłuży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1478

Oj nie wiem czy czasem czerwony nie jest najgorszy , później zielony i żółty ?

 

Ja dałem 285zł za stomilowski żółty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Najlepsze jest czerwony Sanok Harvest czyli wzmacniany potem jest żółty też dobry i na końcu zielony słabej jakości ale też daje radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ReV    0

Rozumiem, że te pasy rozróżnia się po kolorze tego naszycia/naklejki na pasie? Jeżeli tak to mam zółtego Sanoka.

Edytowano przez ReV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1478

Tak z tym ,że inne firmy też stosują żółte oznaczenia ;)

 

Te żółte z sanoka mają napis "antistatic" bodajże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

Ksiazkowo musza zostac wymienione dwa pasy w przeciwnym razie starego nie naciagniesz bo bedzie zawsze dłuzszy naciagniety.

Ja własnie wymieniam teraz jezdne niby mechanik mowił ze sa jeszcze dobre (jakies 50 %) ale w tamtym roku dostały ostro po bandzie przez mokre zniwa.

Gdzie supry nie wjechały tam my kosilismy rekusiem.

Ja kupiłem zolte bo takie były chcialem czerwone ale niebyło na stanie.

Na cene nie zwracałem uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Jeżeli macie żółte sanoki to macie dobre pasy, a jeśli chodzi o kolory o których pisałem to chodziło o stomil sanok a inne firmy inne oznaczenia np. agro-belt jest oznaczony niebieskim kolorem. A pasy to reguła żeby wymieniać parami tj. np. akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

U mnie ten co idzie od silnika wydaje się luźny na wolnych obrotach. Widać że pasy są różnych firm i pewnie nie były wymienione razem czym to grozi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

a tre żółte z sanoka to są robione u żółtków :lol: .i już nie są tak dobre jak kiedyś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MAŁYROLNIK1
      Potrzeuje szybko instrukcj opsługi
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
×