Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Sprawdziłem w katalogu i skrzynia "35" mi inne następujące części:

Koło napędzane trzeciego biegu - oznaczenie 0087.123.003

Wałek napędzany - oznaczenie 0087.123.002

Koło stałego zazębiania - oznaczenie 0087.123.004

Koło napędowe trzeciego biegu - oznaczenie 0086.121.003

Opublikowano
A z kosmosu ;)

 

 

przy kołach 18.4R34 i 2200 obr/min 36km/h

 

ale już dla kół 20.8R38 i 2450obr/min tak bliżej 45km/h

 

a dla kól 20.8R42 niewiele do 50km/h będzie brakowało........

 

Tylko ciekawe czy ktoś ma 20.8R42 bo ja jeszcze takich w zetorze czy ursusie nie widziałem, nawet 20.8R38 są rzadko spotykane...

Pytanie jakie opony ma gracjanrojek ? :D

Opublikowano

A ja widziałem coś takiego w rzeczywistości, na żywo ;) w Birawicie -stało takie dziwne coś co się nazywało Ursus Bison właśnie na takich kółkach-jakoś tak rok temu-bydlę miało chyba sporo powyżej 3 m wysokości

Opublikowano

Arek ja mam opony 18.4 R38 z tyłu i 14.9 R24 z przodu.

Układ biegów:

1 4

2 3

Taki układ zapewnie prędkość ok 40km/h przy 2000 obr/min. Skrzynie te były często spotykane w ciągnikach eksportowych zarówno Ursusa jak i Zetora. W tym wypadku z całą odpowiedzialnością można powiedzie że to jest "szybka skrzynia"

Pozdrawiam

Opublikowano

Wiele krajowych ciągników ma skrzynię 35km/h, 3 biegowe też były szybkie. Miały zmienioną tylną część skrzyni przekładniowej.

Opublikowano

ups...znowu pomyliłem okienka

 

jeszce raz

moj zetorek 16245 ciągnie 45 km/h, skrzynia 3 biegowa, kola 20.8 R38

 

Bardzo prosiłbym o predkosci ze wzmacniaczem i bez na poszczególnych biegach.

 

Z góry dzięki

Opublikowano

Mam takie pytanie zastanawiam sie nad przerobieniem 914 skrzynia"25" chcialbym sie dowiedziec czy da rade nim jechac na 4 biegu ciagnac okolo 15 ton na 2 przyczepach. Rowniez chodzi mi o to czy 914 bedzie miala wystarczajaco sily aby dosyc plynnie przerzucic z 2na3 . Z gory dzieki za odp.

Opublikowano

Ja u siebie w 1614 mam skrzynię 3 biegową na kołach R38 a w 1214 na kołach R34 mam 4 biegową skrzynię i wydaje mi się że obie idą tak samo jeśli chodzi o prędkość a przecież 1614 chyba jest szybsza od 1214?

Weście mi coś powiedzcie o tym bo nie kumam tych skrzyń!

W 1614 układ biegów mam:

. 2

1 3

A w 1214:

1 3

2 4

Oba są krajowe i nic nie modyfikowane

Najlepiej proszę o poradę fachowca w tej dziedzinie.

Opublikowano

Witam!

Znajomy niedawno przerabiał swojego ursusa na szybszego, polega to na tym, że wyrzuca się tryb od 3 biegu a w zamian wstawia się nowy szybszy tryb a trójka chyba ląduje w miejsce 4 biegu, koszt nie wielki ale nie polecam, jeśli ciągnik pracuje w polu to brakuje biegów. jest to dobre do transportu, bo ciągnik naprawdę ładnie zasuwa na szosie

Opublikowano
Witam!

Znajomy niedawno przerabiał swojego ursusa na szybszego, polega to na tym, że wyrzuca się tryb od 3 biegu a w zamian wstawia się nowy szybszy tryb a trójka chyba ląduje w miejsce 4 biegu, koszt nie wielki ale nie polecam, jeśli ciągnik pracuje w polu to brakuje biegów. jest to dobre do transportu, bo ciągnik naprawdę ładnie zasuwa na szosie

 

 

 

Ja właśnie przerobiłem skrzynie w swojej 1614 na szybką... cała przeróbka polega na tym ze tryby z czwartego biegu zakłada się na miejscu 3 natomiast 4 bieg otrzymuje nowe tryby(dolny i górny wałek)

wtenczas biegi 1,2 i3 mamy przyśpieszone, natomiast 4 bieg pozostaje taki sam... co ciekawe zmienia się troszkę układ biegów... po modernizacji najszybszym biegiem będzie dawna 3....

Po przeróbce ciągnik jeździ szybciej ok 35km/h na kołach 34... jedyną niepożądana rzeczą jaką zauważyłem jest to iż podczas szybkiej jazdy skrzynia głośniej pracuje....

Opublikowano

to te same skrzynie przecież. Tak samo w zetorze były różne wersje skrzyń, tak samo w ursusie można mieć 30 kmh i 40 kmh i jeszcze kilka innych. Najlepiej przeróbkę na szybką skrzynie wykonać przy okazji remontu skrzyni biegów,.

Opublikowano

Mam zamiar przerobić skrzynię w moim 1014 (przy okazji remontu).

 

Wiem co jest potrzebne, lecz mam problem z kupnem Koła napędowego III biegu nr kat. 0086.121.003

 

Wie ktoś może gdzie mogę go kupić bo w Agromie ani w sklepie Grene nie mają???

Opublikowano

ojciec kupował wszystkie części do skrzyni w 1212 łącznie z tym kołem w sklepie w Skoroszycach w woj Opolskim, okolice Nysy. Może zadzwoń tam i Ci wyślą te część kurierem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v