Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli ten zapas mocy w 6stce rekompensuje tą sporą  zmianę przełożeń? Co później przekłada się na większą ekonomię w paliwie☺ a czy nie brakowało biegów w polu? Żółwia  zająca mam sprawnego. A czy pamiętasz kolego z jakiej firmy zamawialeś ten zestaw trybów I wałek do przeróbki na szybką skrzynię? Tą przeróbkę skrzyni robiłeś sam czy mechanik robił?

Opublikowano

Sam robilem przy okazji remontu skrzyni. Części kupiłem  w sklepie nie pamiętam jaki producent.Jedno koło nie kupowałem bo u mnie  było z podtoczeniem. 

Biegi pasowały tylko niżej schodzilem z nimi, a żółw to już bardzo sie przydawał, beż żółwia nie zbyt ta skrzynia chodzi. 

Opublikowano

Czyli taki remont skrzyni  można w miarę samemu ogarnąć? ☺ 5lat temu robiłem remont skrzyni i mostu  w c 360 i chodzi do dziś ale ursusów  z ciężkiej serii jeszcze nie próbowałem i się trochę obawiam że coś źle złoże i nie będzie coś działać.  Mechanik za przekladkę skrzyni w drugą obudowę powiedział mi 1 tys zł  i się zastanawiam jak będzie lepiej. Póki co pracuję na tej oryginalnej wolnej skrzyni ale ta pospawana obudowa nie wiadomo ile wytrzyma i muszę myśleć na zaś.  Szkoda ze nie pamiętasz kolego z jakiej firmy były te tryby bo nie chcę wsadzić jakiś słabych żeby mi dobrej skrzyni nie rozwaliło..

Opublikowano

No ciężka seria jest ciężka w rozebraniu, bo waży, trza mieć wózki dobre,  ale też i łatwa. Nie ma jakiś cudów, jak robiłeś 60 to spokojnie sobie poradzisz. 

Kabinę podnosisz i rozbierasz. 

Części kupowałem w sklepie Zetor  w Świdnicy, zawsze od nich  brałem wszystko.

 

Opublikowano

Koledzy czy macie jakieś namiary na dobrego mechanika do skrzyni biegów ursus 1214 z woj Podlaskiego? Tylko takiego kumatego i żeby nie zdarł pieniążków za dużo ☺

Opublikowano

Koledzy mam problem jakieś odgłosy dobiegają między skrzynią  a tylnym mostem.czy to luz na walku ataku czy nakrętka  mogła  się odkręcić? Pomóżcie

 

 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 12.03.2018 o 06:33, pawelc330c360 napisał:

Margoo78

Czy jesteś pewny że się nie da 

a tego wysprzęglika nie da się jakoś tam dopasować do skrzyni z 1224 te skrzynie przecież się prawie niczym nie różnią i słyszałem że synchronizatory można założyć do skrzyni w 1224 bo niby pasuja czy to prawda

Tak mozna zsynchronizowac. Sasiad przerobil na szybka i cala zsynchronizowal. No procz reduktora oczywiscie. Ale kosz ogromny. Za zsynchronizowanie ok 5 tys PLN części. Niektore części szły z czech. Sam sie nie bawil, mechanik robil wszystko dobierał

Edytowane przez Lukasz93
Opublikowano (edytowane)

Jak 5 tys PLN to jeszcze wcale nie tak drogo. Do zachodnich ciągników wychodzi dwa razy tyle. Przykładowo do Renówki 110.54 wychodzi niecałe 10 PLN.

Edytowane przez dominis
Opublikowano

Ja poszukuje wałka napędowego Z-25 nr. kat. 87121157 Bez wzmacniacza momentu. Taki wałek właśnie mam w skrzyni który nie nadaję się już do wsadzenia spowrotem. Czy ma ktoś z was taki wałek na odsprzedanie bądź wie gdzie można taki nowy nabyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v