Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?

Opublikowano

mie sie wydaje ze ta cała "szybka" skrzynia sprowadza sie do zmiany rozmiaru kół i zastosowaniu skrzyni z innego modelu ursusa np standardowo w 1634 masz kola przod 14,9-24 tył 18,4-38 i skrzynie 3' z na eksport robili 1634 14,9-28 przód a tył 20,8-38 i skrzynie 4' od tradycyjnej 1224 i juz masz "szybka" skrzynie:) takie jest moje zdanie nigdy nie słyszłem o "szybkiej" skrzyni w ursusie. jest to poprostu chwyt reklamowy dilerów sprzetu używanego za granicy którzy znajda ursusa który wycjaga ponad 30km/h i pisza "szybka" skrzynia. ta róznica była spowodowana róznica w kodeksie drogowym który w polscew dopuszczał predkosc maksymalna ciagników 30km/h a na zachodzi etego nie było. u nas tez teraz chyba jest 40km/h ale Ursus został przy swoim chyba ze na zamówienie.

Opublikowano

niestety jestes w bledzie zmiana polega na wymianie kol ale zebatych w skrzyni biegow i wtedy przy predkosci obrotowej silnika 1800obr/min zamiast 20 jedzie sie 30 km/h a przy obrotach powyzej 2000 osiaga sie ok. 40km/h. nie wiem jak teraz ale jeszcze kilka lat temu mozna bylo kupic ursusa z fabryczna tzw. szybka skrzynia. ja niestety posiadam model ze standardowa przekladnia a potrzebuje czegos szybszego wiec szukam opinii uzytkownikow.

Opublikowano

Na standardowej skrzyni '25' 4 biegowej montowanej w ursusach 912-1224 biegi 1 do 3 mają przełożenia zwalniające a bieg 4( w 1614 bieg 3) bezpośrednie o przełożeniu 1:1 co pozwala uzyskać prędkość 25.5km/h przy 2200obr/min.

W skrzyni '30' montowanej standardowo w ursusach 932-1734 biegi 1 i 2 mają przełozenia zwalniające, bieg 3 bezpośrednie 1:1 ( uzyskuje się na nim prędkość 25.5km/h) a 4 bieg ma przełożenie przyspieszające 1:0,86 co pozwala na uzyskanie 29.6km/h.

W skrzyni '35' jest podobnie jak w skrzyni '30' z tym że na 4 biegu uzyskuje się prędkośc 36km/h i wszystkie przełozenia oprócz 3 są inaczej poukładane. (prędkości podałem dla kół 18.4-34 i znam. obr. silnika)

Przeróbka standardowej skrzyni polega na wymianie dwóch kół zębatych ( koszt 600zł) i odbywa się to kosztem 3 biegu.

Opublikowano

LowRider a czy przelozenia biegow polowych tez sie zmieniają? tzn. czy 4 polowa tez bedzie szybsza?

 

moglbys napisac ktore dokladnie kola sie wymienia? bo jesli dobrze rozumiem to tylko 3 i 4 biegu?

Opublikowano

Niestety nie mam katalogu części. Zmienia się koła zębate odpowiadające za 3 bieg i zamiast 17km/h można jechać na nim 36km/h i jednocześnie 3 polowa i 3 bieg wsteczny proporcjonalnie będzie szybszy. Pozostałe biegi będą bez zmian. Teoretycznie rzecz biorąc to zamieniając koła zębate 3 biegu miejscami wyszło by na to samo, ale gość sprzedający części do ciężkich ursusów i zetorów powiedział że trzeba je dokupić.

Na agroshow przedstawiciel Ursusa chwalił się, że jak zle złożyli skrzynie w fabryce w jednym ursusie to pracownicy nawet 80km/h nim szaleli.

Opublikowano

LowRider dzieki za jakies konkretne informacje. Ja rozmawialem wlasnie ze znajomym mechanikiem i On ztwierdzil ze moze byc problem z dobraniem biegow w pracach polowych, no i w transporcie z wiekszym obciazeniem ciezka jest przelaczyc z 2 na 3 bieg. koszt nie jest wysoki tym bardziej ze i tak musze rozebrac skrzynie wiec mozna by ta przerobke polaczyc i wyszlo by naprawde tanio.

Opublikowano

ja w swojej 16 nie zmienił bym juz nic w skrzyni bo i tak ma zamało biegów w dolnym zakresie roboczym. jeszcze jak bym ja naspidował to hoho:)moj z tego co zauwazyłem to 40km/h nie wyciagnie ale 35 napewno

Opublikowano

Ja mam w ursusie skrzynie '30' i jest tam bardzo niewielka różnica pomiędzy 3 a 4 biebiem oraz 1 szosowa jest identyczna jak 4 polowa!!! Też myślę o zmianie przełozenia 4 biegu( tutaj 3 jest równa 4 w skrzyni '25') , dzięki temu zyskałbym podwójnie: szybszy ciągnik oraz dodatkowy bieg pomiędzy 1 a 2.

W 1634 i 16245 była w opcji montowana szybka skrzynia 3-biegowa tyle, że w polu ciężko było dobrać odpowiednie przełożenie i były poważne problemy z ruszeniem z miejsca z ciężkim ładunkiem ponieważ 1 szosowa była ustawiona zbyt wysoko.

  • Root Admin
Opublikowano

u mnie tez jest podobnie - zetorek 10245 jak ma 2 przyczepy 6 zaladowane konkretnie to musze mu dobrze przygazowac zeby z 1 ruszyl w polu, co do 3. i 4 to bsardzo ciezko jest je wrzucic z ladunkiem, ciagnik musi byc juz mocno rozpedzony zeby z 2 przezucic na 3 - widzialem charakterystyki skrzyni i jest potezna dziura miedzy 2 a 3, ciekawe kto to wymyslil?

fakt ciagnik leci na pusto ponad 40km/h ale co z tego? taka predkosc z obciazeniem to tylko marzenia

Opublikowano

tego czecha za skrzynie do cieżkich zetorów i ursusów to bym powiesił!

fakt u mie tak z jedynki to ciezko sie rusza a nawet czasami to niemożliwe bo sie zadusi ma tak fatalna charakterystyke silnika w połaczeniu z archaiczna skrzynia. 1 szosowa to sieje i gruberuje ale na ciezkiej glebie to musze mu 3 terenowa zapodac bo pełno w portach ma.

Opublikowano

Yacenty swiete slowa. Wlasnie najbardzie odczuwalna dziura jest miedzy 2 a 3 ale jak sie juz dobrze na 3 rozbujasz z ladunkiem to 4 zólwik potem zajec i sie kula nawet nawet.

Opublikowano

ja mam zwykla skrzynie 25 i jedyne co w niej brakuje to biegu miedzy 4 polowa a 2 szosowa( przy niektorych pracach 4 polowa jest za wolna a 2 szosowa juz ma ciezko..). miedzy 3 a 4 polowe jest 1 szosowa.

 

mam taka tabelke predkosci na poszczeglonych biegach, kazda predkosc uzyskana jest chyba przy 2200obrotach silnika

 

predkoscihm9.jpg

 

 

wie ktos jak bardzo zmienia sie predkosci na 3i 4 polowych przy szybszej skrzyni?

Opublikowano

Skrzynia '35' koła 18.4-34 2200obr/min

 

1 I 3,14

2 I 5,03

3 I 8,00

4 I 12,00

1 II 10,00

2 II 16,00

3 II 25,51

4 II 36,00

 

Tak mniej więcej to wygląda.

 

Skrzynia '30' (tragedia =( )

 

1 I 2,66

2 I 4,20

3 I 7,66

4 I 8,83

1 II 8,88

2 II 13,99

3 II 25,51

4 II 29,40

 

Skrzynia '25' ( 3 biegowa)

 

1 I 2,97

2 I 4,85

3 I 8,13

1 II 9,33

2 II 15,21

3 II 25,51

Opublikowano

To faktycznie nieciekawe prędkości-ciekawe jak jest w 5714-sąsiad ma takiego-i widzę,że zawsze się jakoś tak zatrzymuje gdy coś ciągnie i coś tam wajchami kombinuje

Opublikowano

z Twoich danych wynika ze jednak nie tylko 3 i 4 bieg jest inny ale przelozenie glowne tez jest inne bo wszystkie biegi sa szybsze w porownaniu do tego co ja podalem... ale na 3 i 4 sa najwieksze roznice

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v