Skocz do zawartości

Case MX 110 Maxxum wałek sie nie włącza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, kupilem własnie ciągnik CASE MX 110 z 2002r 8tys h ciagnik sprowdzony z francji i pracował tam przy turze, problem jest w tym ze nie działa wałek, gdy sie go próbuje włączyć to lampka pod wlacznikiem sie zaswieci ale po chwili zaczyna migac i walek sie nie włącza, we francji mowili ze walek do konca byl dobry tylko po grubym myciu przestał chodzić. Gdzie szykać przyczyny??

Opublikowano (edytowane)

Komputer sterujący wałkiem nałapał błedów i trzeba teraz wałek skalibrować. Rozumiem że za każdym razem wałek włączy sie i po kilku sekundach wyłącza się? Jeżeli jest tak jak napisałem to mogę pomóc w skalibrowaniu wałka

Edytowane przez Jerry28
Opublikowano

U mnie w ferdku było identycznie,okazało się że nie łączyły styki gdzieś pod deską,pomagało jak walnąłem w pulpit pięścią.Ztego co mi się wydaje to komputer odpowiada za tzw."miękkie" załączenie wom.Wtwoim wypadku jak najbardziej mycie może być tego przyczyną.

Opublikowano

wałek wcale sie nie załącza. Nawet wtedy jak niby powinien byc załączony prez te pare sekund włączonej diody przy włączniku... jutro sprobuje poczyścic styki pod pulpitem

Opublikowano

Rozpocznij od księdza ;) a następnie (jak pisze Jerry28) od elektrozaworu - jeżeli dochodzi napięcie podmień cewkę. Częsta przypadłość w serii MX.

Opublikowano

Witam tak jak w temacie. WOM działał jak ciągnik był zimny ale w trakcie pracy (bez załączonego wom) zaczynała mrugać kontrolka i womu nie dało się włączyć. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu działało. W trakcie siania nawozów wom sam się wyłączał, i były problemy z załączeniem. Zdjąłem cewkę i (na zimnym) i próbowałem ją załączyć (na pracującym silniku i z oryginalnej kostki) działa niby prawidłowo. Wykręciłem elektrozawór (na klucz 28) obejrzałem (nic nie znalazłem na czym bym się znał) zakręciłem z powrotem i wom w ogóle nie działa tzn załącza się lampka że niby chodzi ale nie rusza później zaczyna błyskać. W trybie diagnostyki lampka błyska 6 razy przerwa 3 razy. Od czego zacząć? I jeszcze jedno czy mogę bez obaw podmienić na chwilę cewką tą z góry (chyba od rewersu) czy lepiej nie próbować. Pozdrawiam i liczę na pomoc, bo trzeba siać nawozy a ja nie mam czym!!!

Opublikowano

A jak włączysz wałęk to pokazuje ci prędkość obrotów wałka? Moze po prostu sie taśmy ślizgają. Weź przełącz prędkość wałlka na inną i zobacz czy działa.

Opublikowano (edytowane)

Jak działał wałek to prędkość pokazywał normalnie a teraz nie działa to i nie pokazuje (obojętnie czy 540 czy 1000 obrotów)?

Edytowane przez ryki
Opublikowano

W moim MX100C bylo to samo. Ten model aby nie spalić tarcz porównuje obroty silnika z obrotami wałka jesli wykryje róznicę (poslizg sprzegła) wyłacza wałek aby nie dopuscic do uszkodzenia sprzegła.

Problemy moga być następujące:

1. podtarty pasek napędzajacy alternator - slizga się lub zmianiły sie obroty - tak tak obroty silnika są brane z laternatora - trzeba skalibrować opis ponizej - kalibrację musiałem robić ostatnio po wymianie paska

2. uszkodzony czujnik obrotów wałka - selenoid wkręcony obok wałka - podłączyć woltomierz i przesuwać obok śrubokretem lub powinno pojawić sie napięcie tym wyższe im szybciej ruszasz śruboketem

3. uszkodzony przełącznik zakresu obrotów

 

 

Obstawiam 1 lub 2

Ja miałem 1. wystarczyło skalibrować:

Wyłącz kluczyk. Zdejmij lewy panel obok kierownicy. Po prawej stronie obok bezpieczników masz cztery złaczki (puste miejsca) ułożone pionowo - połacz przewodem drugą i czwarta liczac od góry.Uruchom silnik i ustaw obroty na 1000 - zielona lampka zamiga trzy razy. Włącz wałek - nastąpi synchronizacja i lampka zamiga 4 razy. Wyłacz wałek. Wyłącz silnik i wyjmij przewód łaczący - zrobione teraz bedzie działać

Opublikowano

Ale chodzi na pełnej mocy tak, że napędzi maszynę czy bardziej tak jakby hamulec się zepsuł i gęsty olej go napędza na tarczkach? Jak to pierwsze to można by na wszelki wypadek sprawdzić elektrozawór tzn odłącz od niego wtyczke i powinien sie wałek zatrzymać. Mysle, że inaczej nie będzie, ale sprawdzisz czy z tyłu wszystko jest ok. Jak się wałek zatrzyma to trzeba szukać przyczyny w elektryce. Spróbuj wejść w tryb diagnostyczny:

1 Kluczyk na OFF

2 Nie siadaj na siedzeniu

3 Włącznik PTO na ON

4 Włącz zapłon - nie zapalaj

5 czekaj 5 sek

Lampka powinna podawać kody błędów oddzielone z 2 sek przerwą

Jeśli lampka będzie migac stale i ponowna procedura nie przyniesie poprawy to trzeba sprawdzić włącznik siedzienia, a lepiej go odłączyć na kostce.

Jeśli to nie pomoże i nadal nie wejdziesz w tryb diagnostyczny to trzeba sprawdzić włącznik wałka co i tak pewno będzie Cię czekało. Jakbys zaszedł tak daleko to poźniej Ci napisze jak go sprawdzić miernikiem bo to jest włącznik magnetyczny i tam nie ma styków.

Możesz też uprościć sprawe z tym włącznikiem i odłączyc od niego kostke ale trochę jest grzebania przy tym więc warto sprawdzić czy wchodzi w tryb diagnostyczny bo jak wchodzi to włącznik dobry i trzeba szukac dalej.

Opublikowano

sprawdź czy do elektrozaworu dochodzi napięcie gdy masz wyłączony WOM, jeżeli tak to do sprawdzenia włącznik, jeżeli nie to zacięty elektrozawór.

Lampka przy włączniku świeci się podczas gdy włączony jest WOM czy przez cały czas?

Opublikowano (edytowane)

A jak to zrobić? :) Dziś sprawdzałem i problemu nie ma, wałek normalnie pracuje. Czy problemem może być luźny pasek alternatora? Bo czasem nie pokazuje mi normalnie obrotów silnika, tylko niskie wartości, na poziomie 500rpm, a czasem pokazuje normalnie, gdzieś czytałem, że to może być problem. Swoją drogą nie mam jak sprawdzićbłędów, bo spaloną mam tą lampk przy włączniku od wom...

Edytowane przez Rowan
Opublikowano

oczywiście, że ma bo komputer obroty silnika bierze z alternatora, a tutaj załączanie WOM-u jest elektroniczne i prawidłowe wartości są niezbędne, Kalibracja polega na zgraniu obrotów silnika z obrotami WOM, procedura w którymś temacie była opisana

Opublikowano (edytowane)

Ja rozwiązałem ten problem w ten sposób.

Trzeba zsynchronizować obroty wałka z obrotami które komputer czyta z alternatora - wykrywa poślizg na sprzęgle i jak jest to aby je chronić wyłącza wałek.

 

Procedura synchronizacji obrotów:

włożyć zworę (przewód) łączącą dwa terminale na prawo od skrzyni bezpieczników,

uruchomić ciągnik i ustawić obroty na 1000 obr/min

dioda wałka (obok dźwigni) powinna mignąć 3 razy

włącz wałek dźwignią

dioda mignie 4 razy

wyłącz wałek dzwignią

wyłącz silnik

wyjmij zworę

zrobione,

 

Jak nie pomoże to może być uszkodzony czujnik obrotów przy wałku, aby sprawdzić trzeba podłączyć do miernika i badać przesówajac blisko wyjętego czujnika np. śrubokręt.

 

 

 

 

Edytowane przez Krzych-77
Opublikowano

Witam kolegów. 

Dopadła mnie zmora, w moim MX100C wałek przestał się włączać. Stało się to na polu podczas pracy z beczkowozem, czyli lekko miał. Objawy są takie: po włączeniu wałek ani drgnie a po kilku sekundach kontrolka zaczyna mrugać. Sprawdziłem, jest błąd 63. Kasowałem błąd i robiłem kalibrację według porad kolegów, ale nic nie pomogło. Wykręciłem elektrozawór, sprawdziłem czy płynnie chodzi, wkręciłem z powrotem i próbowałem podać napięcie na krótko, też nic. Jak wypnę kostkę i podłącze miernik to po włączeniu przez chwilę jest napięcie i znika. Boję się, że mogłem zepsuć coś w ten sposób. Poradźcie co mogę jeszcze sprawdzić zanim zacznę wymieniać w ciemno graty.

Opublikowano

Po podaniu napięcia na krótko też nic? Jeśli faktycznie tak jest (o ile dobrze podłączyłeś przewody) to problem leży w elektrozaworze (może cewka) lub coś z mechaniką, hydrauliką. Upewnij się, czy dobrze podłączyłes na krótko np. z akumulatora, bo to wskaże gdzie szukać problemu. Można jeszcze sprawdzić miernikiem cewkę, ale musiał bym poszukać jakie powinno być wskazanie.

Opublikowano

Problem rozwiązany :)

Posprawdzałem jeszcze raz co się dało, cewkę, kable, hydraulikę i wszystko niby gra. Zabrałem się za zawór, rozmontowałem chwasta, przemyłem i okazało się, że zatkało taki otworek średnicy prawie jak włos. Po przetkaniu i złożeniu wszystko działa. Oczywiście po wszystkim skasowałem błąd i zrobiłem na koniec kalibrację dla frajdy. Pozdrawiam i dzięki koledze grego za porady.

Opublikowano

Może ktoś wyjaśnić jakie te piny zewrzeć do kalibracji wałka ... jakie nr kabli bo nie bardzo wiem czego szukać jest tam jakaś luźna kostka ale są tam dwa wolne kable o to chodzi? proszę o pomoc  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v