Skocz do zawartości
Jartop1

Case MX 110 Maxxum wałek sie nie włącza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
Jartop1    0

witam, kupilem własnie ciągnik CASE MX 110 z 2002r 8tys h ciagnik sprowdzony z francji i pracował tam przy turze, problem jest w tym ze nie działa wałek, gdy sie go próbuje włączyć to lampka pod wlacznikiem sie zaswieci ale po chwili zaczyna migac i walek sie nie włącza, we francji mowili ze walek do konca byl dobry tylko po grubym myciu przestał chodzić. Gdzie szykać przyczyny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

jak włączasz wałek to wcześniej podnieś obroty silnika do około 1000-1200 i wtedy powinno się włączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jerry28    4
Napisano (edytowany)

Komputer sterujący wałkiem nałapał błedów i trzeba teraz wałek skalibrować. Rozumiem że za każdym razem wałek włączy sie i po kilku sekundach wyłącza się? Jeżeli jest tak jak napisałem to mogę pomóc w skalibrowaniu wałka

Edytowano przez Jerry28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

U mnie w ferdku było identycznie,okazało się że nie łączyły styki gdzieś pod deską,pomagało jak walnąłem w pulpit pięścią.Ztego co mi się wydaje to komputer odpowiada za tzw."miękkie" załączenie wom.Wtwoim wypadku jak najbardziej mycie może być tego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jartop1    0

wałek wcale sie nie załącza. Nawet wtedy jak niby powinien byc załączony prez te pare sekund włączonej diody przy włączniku... jutro sprobuje poczyścic styki pod pulpitem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jerry28    4

Sprawdź podłączenie i styki od elektrozaworu załączającego wałek. Znajdźiesz go z tyłu ciągnika po prawej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Rozpocznij od księdza ;) a następnie (jak pisze Jerry28) od elektrozaworu - jeżeli dochodzi napięcie podmień cewkę. Częsta przypadłość w serii MX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7

Witam tak jak w temacie. WOM działał jak ciągnik był zimny ale w trakcie pracy (bez załączonego wom) zaczynała mrugać kontrolka i womu nie dało się włączyć. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu działało. W trakcie siania nawozów wom sam się wyłączał, i były problemy z załączeniem. Zdjąłem cewkę i (na zimnym) i próbowałem ją załączyć (na pracującym silniku i z oryginalnej kostki) działa niby prawidłowo. Wykręciłem elektrozawór (na klucz 28) obejrzałem (nic nie znalazłem na czym bym się znał) zakręciłem z powrotem i wom w ogóle nie działa tzn załącza się lampka że niby chodzi ale nie rusza później zaczyna błyskać. W trybie diagnostyki lampka błyska 6 razy przerwa 3 razy. Od czego zacząć? I jeszcze jedno czy mogę bez obaw podmienić na chwilę cewką tą z góry (chyba od rewersu) czy lepiej nie próbować. Pozdrawiam i liczę na pomoc, bo trzeba siać nawozy a ja nie mam czym!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

A jak włączysz wałęk to pokazuje ci prędkość obrotów wałka? Moze po prostu sie taśmy ślizgają. Weź przełącz prędkość wałlka na inną i zobacz czy działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7
Napisano (edytowany)

Jak działał wałek to prędkość pokazywał normalnie a teraz nie działa to i nie pokazuje (obojętnie czy 540 czy 1000 obrotów)?

Edytowano przez ryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzych-77    0

W moim MX100C bylo to samo. Ten model aby nie spalić tarcz porównuje obroty silnika z obrotami wałka jesli wykryje róznicę (poslizg sprzegła) wyłacza wałek aby nie dopuscic do uszkodzenia sprzegła.

Problemy moga być następujące:

1. podtarty pasek napędzajacy alternator - slizga się lub zmianiły sie obroty - tak tak obroty silnika są brane z laternatora - trzeba skalibrować opis ponizej - kalibrację musiałem robić ostatnio po wymianie paska

2. uszkodzony czujnik obrotów wałka - selenoid wkręcony obok wałka - podłączyć woltomierz i przesuwać obok śrubokretem lub powinno pojawić sie napięcie tym wyższe im szybciej ruszasz śruboketem

3. uszkodzony przełącznik zakresu obrotów

 

 

Obstawiam 1 lub 2

Ja miałem 1. wystarczyło skalibrować:

Wyłącz kluczyk. Zdejmij lewy panel obok kierownicy. Po prawej stronie obok bezpieczników masz cztery złaczki (puste miejsca) ułożone pionowo - połacz przewodem drugą i czwarta liczac od góry.Uruchom silnik i ustaw obroty na 1000 - zielona lampka zamiga trzy razy. Włącz wałek - nastąpi synchronizacja i lampka zamiga 4 razy. Wyłacz wałek. Wyłącz silnik i wyjmij przewód łaczący - zrobione teraz bedzie działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    1

Witam! :)

A ja mam inny problem w MX135, gdyż wałek chodzi cały czas i nie da się go wyłączyć... Jaka może być przyczyna i od czego zacząć poszukiwania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Ale chodzi na pełnej mocy tak, że napędzi maszynę czy bardziej tak jakby hamulec się zepsuł i gęsty olej go napędza na tarczkach? Jak to pierwsze to można by na wszelki wypadek sprawdzić elektrozawór tzn odłącz od niego wtyczke i powinien sie wałek zatrzymać. Mysle, że inaczej nie będzie, ale sprawdzisz czy z tyłu wszystko jest ok. Jak się wałek zatrzyma to trzeba szukać przyczyny w elektryce. Spróbuj wejść w tryb diagnostyczny:

1 Kluczyk na OFF

2 Nie siadaj na siedzeniu

3 Włącznik PTO na ON

4 Włącz zapłon - nie zapalaj

5 czekaj 5 sek

Lampka powinna podawać kody błędów oddzielone z 2 sek przerwą

Jeśli lampka będzie migac stale i ponowna procedura nie przyniesie poprawy to trzeba sprawdzić włącznik siedzienia, a lepiej go odłączyć na kostce.

Jeśli to nie pomoże i nadal nie wejdziesz w tryb diagnostyczny to trzeba sprawdzić włącznik wałka co i tak pewno będzie Cię czekało. Jakbys zaszedł tak daleko to poźniej Ci napisze jak go sprawdzić miernikiem bo to jest włącznik magnetyczny i tam nie ma styków.

Możesz też uprościć sprawe z tym włącznikiem i odłączyc od niego kostke ale trochę jest grzebania przy tym więc warto sprawdzić czy wchodzi w tryb diagnostyczny bo jak wchodzi to włącznik dobry i trzeba szukac dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

sprawdź czy do elektrozaworu dochodzi napięcie gdy masz wyłączony WOM, jeżeli tak to do sprawdzenia włącznik, jeżeli nie to zacięty elektrozawór.

Lampka przy włączniku świeci się podczas gdy włączony jest WOM czy przez cały czas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    1

Problem w 135 rozwiązany, tarcze były spalone i zgrzane. Teraz jednak mam problem w mx80c, wałek włącza się, a po 5 sek wyłącza i tak w kółko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Błędy jakieś wyskakują? Najpewniej trzeba skalibrować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    1
Napisano (edytowany)

A jak to zrobić? :) Dziś sprawdzałem i problemu nie ma, wałek normalnie pracuje. Czy problemem może być luźny pasek alternatora? Bo czasem nie pokazuje mi normalnie obrotów silnika, tylko niskie wartości, na poziomie 500rpm, a czasem pokazuje normalnie, gdzieś czytałem, że to może być problem. Swoją drogą nie mam jak sprawdzićbłędów, bo spaloną mam tą lampk przy włączniku od wom...

Edytowano przez Rowan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

oczywiście, że ma bo komputer obroty silnika bierze z alternatora, a tutaj załączanie WOM-u jest elektroniczne i prawidłowe wartości są niezbędne, Kalibracja polega na zgraniu obrotów silnika z obrotami WOM, procedura w którymś temacie była opisana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzych-77    0

Ja rozwiązałem ten problem w ten sposób.

Trzeba zsynchronizować obroty wałka z obrotami które komputer czyta z alternatora - wykrywa poślizg na sprzęgle i jak jest to aby je chronić wyłącza wałek.

 

Procedura synchronizacji obrotów:

włożyć zworę (przewód) łączącą dwa terminale na prawo od skrzyni bezpieczników,

uruchomić ciągnik i ustawić obroty na 1000 obr/min

dioda wałka (obok dźwigni) powinna mignąć 3 razy

włącz wałek dźwignią

dioda mignie 4 razy

wyłącz wałek dzwignią

wyłącz silnik

wyjmij zworę

zrobione,

 

Jak nie pomoże to może być uszkodzony czujnik obrotów przy wałku, aby sprawdzić trzeba podłączyć do miernika i badać przesówajac blisko wyjętego czujnika np. śrubokręt.

 

 

 

 

Edytowano przez Krzych-77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Witam kolegów. 

Dopadła mnie zmora, w moim MX100C wałek przestał się włączać. Stało się to na polu podczas pracy z beczkowozem, czyli lekko miał. Objawy są takie: po włączeniu wałek ani drgnie a po kilku sekundach kontrolka zaczyna mrugać. Sprawdziłem, jest błąd 63. Kasowałem błąd i robiłem kalibrację według porad kolegów, ale nic nie pomogło. Wykręciłem elektrozawór, sprawdziłem czy płynnie chodzi, wkręciłem z powrotem i próbowałem podać napięcie na krótko, też nic. Jak wypnę kostkę i podłącze miernik to po włączeniu przez chwilę jest napięcie i znika. Boję się, że mogłem zepsuć coś w ten sposób. Poradźcie co mogę jeszcze sprawdzić zanim zacznę wymieniać w ciemno graty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Po podaniu napięcia na krótko też nic? Jeśli faktycznie tak jest (o ile dobrze podłączyłeś przewody) to problem leży w elektrozaworze (może cewka) lub coś z mechaniką, hydrauliką. Upewnij się, czy dobrze podłączyłes na krótko np. z akumulatora, bo to wskaże gdzie szukać problemu. Można jeszcze sprawdzić miernikiem cewkę, ale musiał bym poszukać jakie powinno być wskazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Problem rozwiązany :)

Posprawdzałem jeszcze raz co się dało, cewkę, kable, hydraulikę i wszystko niby gra. Zabrałem się za zawór, rozmontowałem chwasta, przemyłem i okazało się, że zatkało taki otworek średnicy prawie jak włos. Po przetkaniu i złożeniu wszystko działa. Oczywiście po wszystkim skasowałem błąd i zrobiłem na koniec kalibrację dla frajdy. Pozdrawiam i dzięki koledze grego za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarny88r    0

Może ktoś wyjaśnić jakie te piny zewrzeć do kalibracji wałka ... jakie nr kabli bo nie bardzo wiem czego szukać jest tam jakaś luźna kostka ale są tam dwa wolne kable o to chodzi? proszę o pomoc  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez BENNY82
      Witam. Tak jak w tytule mam pytanie odnośnie wskazań wyświetlacza temperatury co on właściwie wskazuje temp, wody czy oleju hydr.? I ile kresek wskazuje po rozgrzaniu bo u mnie latem maks 3 a teraz przy. Takich temperaturach maks 2 kreski. Nosze sie z zamiarem wymiany termostatu ale nie chce tego robic na darmo bo może jest ok. Przy talerzowaniu rzepaczyska zapchala sie chlodnica i uroslo do polowy i sam nie wiem jak to ocenić. Prosze uzytkownikow z takimi samymi wyświetlaczami o podpowiedzi
       
    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
    • Przez ursusc360turbo123
      Witam. Czy wie ktoś z jakim momentem dokręcić Głowice i panewki w silniku D-239 ?(case 856 XL) 
    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

×