Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,czy ktoś zakładał głowicę z mtz 80 do 50-tki?Chciałem sie dowiedzieć czy wystarczy zmienić samą głowicę.Czy trzeba zmienić także klawiaturę,popychacze,może wałek rozrządu.Planuje taką zmianę,a nie wiem dokładnie czy róznice są tylko w głowicy,czy czymś jeszcze.

Opublikowano

jeżeli chcesz zwiększyć moc do 80km wymiana głowicy nie wystarczy. W gre wchodzi jeszcze wał bo w mtz 50 jesjdt bez przeciwwag, wymiang tłojów takich z komorą wirową, wtryskiwaczy i pompy paliwowej lub jej przestawienie.

Opublikowano

Zmieniamy tłoki i głowice, wał można zostawić i będzie chodził. Pompa ma tą samą dawkę oczywiście inne wtryskiwacze. Gwarantuje mniejsze spalanie i kłopoty z odpalaniem w zimie.

Opublikowano

Zmieniamy tłoki i głowice, wał można zostawić i będzie chodził. Pompa ma tą samą dawkę oczywiście inne wtryskiwacze. Gwarantuje mniejsze spalanie i kłopoty z odpalaniem w zimie.

 

Kolego a wałek rozrządu w d-50 jest taki sam jak w d-240?

Opublikowano

Z odpalaniem w zimie to się nie zgodzę że 80 pali lepiej 4 świece żarowe robią swoją robotę. Pomimo świecy płomieniowej 80 się trochę nakręci za to lepiej paliw lecie bo od strzała a 50 i w lecie trzeba podgrzać. Ale to tylko moje zdanie. Wiem, że nie jedna osoba już to przerabiała ale nie wiem jak to działa. Wału zapewne nikt nie ruszał.

Opublikowano

No niestety u mnie nie ma takiego bloku, nie mam żadnych pokrywek a na bloku mam wyraźnie D-240 a głowica jest taka jak w d-50 czyli z komorą wirową wtrysk pośredni. Dla niedowiarków mogę walnąć jakąś fotkę. Z tego co się kiedyś na tym forum dowiedziałem w tej kombinacji ten ciągnik miał 65Km.

Opublikowano

Dowiadywałem się w sklepie gdzie pracują ogarnięci ludzie sprzedający części do radzieckich sprzętów od ponad 20 lat i to co trzeba zrobić to: inna pompa paliwa (80 km silnik ma wyższe obroty ponad 2000 a nie 1800), kompletną głowicę razem z dolotem (konieczność zamontowania świecy płomieniowej), nowe tłoki (komora w tłoku nie w głowicy). Można ewentualnie wymienić wał (inne mocowanie na sprzęgło, większa tarcza). to wszystko to prawie 3000 tyś zł. W zamian mamy ciągnik, który ma około 15KM więcej, takie samo spalanie, większą elastyczność z racji dodatkowych obrotów.

Opublikowano

No niestety u mnie nie ma takiego bloku, nie mam żadnych pokrywek a na bloku mam wyraźnie D-240 a głowica jest taka jak w d-50 czyli z komorą wirową wtrysk pośredni. Dla niedowiarków mogę walnąć jakąś fotkę. Z tego co się kiedyś na tym forum dowiedziałem w tej kombinacji ten ciągnik miał 65Km.

 

Podobno zamiennikiem montowanym do Jumza dla d65 jest D-242-71, ale on miał chyba wtrysk bezpośredni, miał 62 KM i 241Nm. Może d50 i d60 miały też swoje odpowiedniki z serii D240?

Opublikowano

Robił ktoś przeróbke głowicy z 50 na 80?? Moja głowica można powiedzieć że do złomu [galleryimg=688103]

to zastałem po zdjęciu głowicy... koszt nowej w parczewie to 2225 zl i za te pieniadze mozna by bylo praktycznie wymienic na ta z mtz 80 koszt ok 800 zl, nowe tloki okolo 600 wtryskiwacze 400 zl no i nie wiem wał?? czy coś wiecej?? taka wymiana ma sens?? czy lepiej sie w to nie bawic i zalozyc od 50?? jesli ktos przerabial to niech sie wypowie jak to dziala po:P

Opublikowano

Kolega ma podzespoły silnika do wymiany zakładając te z mtz-ta 80 podniesie moc o praktycznie 20 koni. 

Do starego silnika gazu zakładać mu się nie opłaci.

Osobiście to bym nawet używanego motoru szukał bo dużo części do wymiany.

Opublikowano

mnie nie chodzi o moc aż tak bardzo tylko o dostepność częsci ... i czy ta przeróbka wypali. interesują mnie wypowiedzi ludzi ktorzy to zrobili... o ile ktoś robił w ogóle... Mam głowicę do wymiany i się zastanawiam kupić nowa do 50 czy wymienić góre silnika od 80 tylko czy to będzie funkcjonowało

Opublikowano

Nie będzie! Od biedy jeszcze tłoki trzeba wymienić, a o wale i pompie wtryskowej nie będę się rozpisywał bo pewnie kilka razy było to przerabiane na forum.

Opublikowano

No właśnie też jestem ciekaw bo w przyszłości chciał bym wsadzić duży silnik do 50. w internecie oglaszala się firma co robi remonty jak zadzwoniłem to powiedzieli że zabierają Stary silnik i dają wyremontowany za 4 tys, tylko że 50 za 50 a 240 za 240 nie inaczej.w moim ruskim już jest 3 silnik u mnie 2.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v