bomek7

Zgineły mi biegi w MTZ 952

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bomek7    0

Wczoraj orając na polu zgubiłem biegi,zjechałem tylko 3 do domu,nie mam żadnego biegu,ciągnik ma 800 mth,ma 1,5 roku,jest po gwarancji,czy ktoś miał podobny problem,jak do tego sie zabrać?


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

Hmm jak dla mnie to najpierwszą przyczyną to urwany palec zmiany biegow. :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak ma dzwonić do serwisu jak jest po gwarancji O_o ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

palec/wodzik poszedł pewnie. Tez to miałem i żebym wiedział to bym sam zrobił bo serwis niby zrobił ale oring kiepski założył i teraz poci się w tym miejscu. Wymień od razu oring.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Wszystko sprawdzone,widełki,palec,obudowa,juz nie mam pomysłu,jutro muszę rozpoławiać,i zobaczymy co dalej,,,,,,,,


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

sprawdź czy masz wbite biegi polowe bądz szosowe może po prostu nie dobiłeś dzwigni i masz luz włączony między tymi polowymi a szosowymi ale nie wiem tylko propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

zgadzam się czasami tak jest że jak zakresu do końca się nie dobije to nie jedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

O tym nawet nie pomyślałem ale bardzo możliwe więc zanim go rozpołowisz pier**** mocno wajchą może pomoze


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    14

to jak by nie dobił reduktora to by biegów nie było a na 3 zjechał ,może zakleszczona skrzynia i został na 3

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Podczas orania na 2 wyskoczył bieg i od tamtej pory nie ma biegów,jest 2 i 3 ale 2 wyskakuje,a wstecznego 1 w ogóle nie ma,czy na terenowych czy na szosowych tak samo sie zachowuje.


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    620

Odkręć pokrywę i sprawdź, czy wszystkie wodziki mają sprawne blokady. Często padają sprężynki od blokad i wtedy występują podobne problemy.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

wodzik zaraz przy dźwigni pękł. Taki kawałek blachy z nacięcięm u dołu.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Panowie,znam przyczynę mojej awarii,więc pękł wałek na pół na którym znajduja się synchronizatory od zmiany biegów,doszedłem do tego sam,serwis nie potrafił mi pomóc,potrafią tylko zmienić olej,


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ANETAM    0

belarus 952

podczas lekkiego obciążenia np. ciągnięcia przyczepy wyskakują biegi jaka może być przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Koleżanko, przyczyn może być parę:

zjechane koła zębate, przekroczone dopuszczalne luzy w łożyskach wałków, zjechane widełki wodzików uniemożliwiające pełne zazębienie kół zębatych, poluzowany mechanizm wybierania biegów, częściowe zazębianie przez niepełne, nonszalanckie przechylanie dźwigni zmiany biegów w czasie jazdy. Mogą być też inne, o których mechanikom się nie śniło. Najpierw zajmij się dźwignią, bo to najprostsze i może dostarczyć dużo radości jeżeli okaże się skuteczne. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ANETAM    0

Ale problem jest w tym że ciągnik ma dopiero przejechane 100 motogodzin i jest z 2013 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z przypadkiem łożyska w skrzyni MTZa, które miało kulki takie, jakby je co przeżuło i wyplunęło i to po kikudziesięciu godzinach. Aleksandr Grigoriewicz nie durak, on toże uże primieniajet kitajskije izdielija, w tom czislie mieżdu drugimi, szarikawyje padszipniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Trochę odgrzeję kotleta :D Sąsiad ma ten sam problem została mu tylko 2 i 3. Po ściągnięciu pokrywy wszystko jest na swoim miejscu myślałem że wybierak czy sprężynki ale nie. Nie mam żadnego schematu tej skrzyni ale najprawdopodobniej poszedł ten wałek między dwoma synchronizatorami i mam do was pytanie jak rozpoławiać od silnika po kolei czy da się między główną skrzynią a to co są półbiegi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Przystawkę przedniego napędu trzeba odkręcić bo tam są śruby schowane. Możesz odjechać silnikiem razem z skrzynią pośrednią a potem skrzynią główną od mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Tak myślałem żeby pierwsze od mostu skrzynią odjechać i potem pośrednią, Bo tam jeszcze ładowacz jest i nie chcę na darmo się urobić żeby jeszcze ze sprzęgłem się męczyć a tam jeszcze ładowacz jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    620

Bez fizycznego odłączenia obudowy sprzęgła czy skrzyni nie zrobisz remontu. Z ładowaczem problemu nie ma, po zdjęciu ramy do demontażu odciągi od tylnego mostu, natomiast przy konsolach wsporczych luzujesz śruby w okolicach sprzęgła.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    287

Ja zawsze odjeżdżam od mostu i mam wzystko na wierzchu przed kabiną.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Panowie wznawiam temat bo mam problem w 920.3. Wyskakuje mi 1szy reduktor na biegach terenowych. (ten reduktor w biegach) rozprułem ciągnik na 3 częśći skrzynie mam na wierzchu. z reduktorem jest wsio ok, tylko widełki jakoś podejrzanie wyglądają. koła zębate całe ma ktoś jakiś pomysł?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Voo
      Mam problem z wałkiem WOM w MTZ 82 A dokładniej z dźwignią od przełączania zależny -> niezależny. Po włączeniu womu niezależnego i kilku minutach pracy, dźwignia przesuwa sie sama w stronę zależnego i rozłącza wom. Trzeba znów ją napchnąć na własciwe miejsce. Dodam ze u mnie ta dźwignia chodzi bardzo luźno . Sasiad ma z małą kabiną ,dźwigni nie ma, tylko klucz zakłada żeby przełączyć ale u niego to chodzi bardzo ściśło. I moje pytanie czy jest jakiś wodzik,zapadka która to powinna trzymać we właściwym miejscu ?
    • Przez alkobusb6
      Witam mam pytanie czy można rozjechać MTZa 1025.3 od tylnego mostu aby wymienić uszczelkę między skrzynia a tylnim mostem , czy jednak trzeba rozjechać go najpierw od sprzęgła 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez sosik88
      Witam,
      Mam nadzieję, że piszę w dobrym miejscu bo żaden ze mnie forumowicz i założyłem konto specjalnie żeby przedstawić mój problem :). Posiadam nowy ciągnik MTZ 1025 i jest on mega zmulony w porównaniu do moich 3 innych mtz 82 i 2x820. Serwis gwarancyjny twierdzi że jestem przyzwyczajony do ciągników bez doładowania gdzie moment obrotowy jest od samego "spodu" lepszy niż w tych doładowanych i tego doładowanego turbina wręcz na niskich obrotach hamuje. Mechanikiem nie jestem ale coś mi się to nie widzi. Wydaje się że to niemożliwe bo gdy czasem widzę jak te modele sobie radzą gdzieś na filmikach to mam wrażenie że to idzie jak dzik w kukurydze. Mój egzemplarz dostaje "życia" ale to gdzieś od 1400-1500 obrotów a to dla mnie trochę  lipa bo ja zajmuję się zrywką drewna przyczepą gdzie nie ma potrzeby tak "cisnąć" jedynie gdzieś przy wyjazdach przy dużym ładunku. Trochę się boję że jak go wezmę do pracy to przy obrotach WOM ustawionych na 1000 jak włączę pompę przyczepy na obrotach niskich(prawie bez gazu) to mi zgaśnie maszyna. Pompa wtryskowa nie jest jak w moich zwykłych ruskach tylko MOTORPAL czeski. W ogóle reakcja na gaz jest jakaś opóźniona, po wciśnieciu pedału wydaje mi się że pierwszą sekundę ciągnik się "zastanawia" czy będzie się rozkręcał czy nie i dopiero zaczyna się coś dziać. Może użytkownicy podobnych modeli mogliby coś doradzić lub utwierdzić mnie że faktycznie muszę się przyzwyczaić do innego stylu jazdy.
    • Przez GenTur
      Witam wszystkich grupowiczów.  WOM w moim MTZ Belarus 1025 przestał kręcić. Podciągnął majster jakieś tarczki, ale nie przyniosło to rezultatu i pod prasą belującą po prostu stanął..😔. Kręci bez podłączonego Wałka. Do wymiany jest jakiś koszyczek, który można zamówić, tylko ktoś sie orientuję, jakie mogą być koszta wymiany tego mechanizmu? Jestem nowym użytkownikiem tego ciągnika. Z góry dziękuje za wszelkie info. Jeśli ktoś ma sprawdzony mechanizm i chciałby go odsprzedać, jestem zainteresowany. Pozdrawiam wszystkich grupowiczów.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj