Skocz do zawartości
bomek7

Zgineły mi biegi w MTZ 952

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bomek7    0

Wczoraj orając na polu zgubiłem biegi,zjechałem tylko 3 do domu,nie mam żadnego biegu,ciągnik ma 800 mth,ma 1,5 roku,jest po gwarancji,czy ktoś miał podobny problem,jak do tego sie zabrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak ma dzwonić do serwisu jak jest po gwarancji O_o ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

palec/wodzik poszedł pewnie. Tez to miałem i żebym wiedział to bym sam zrobił bo serwis niby zrobił ale oring kiepski założył i teraz poci się w tym miejscu. Wymień od razu oring.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Wszystko sprawdzone,widełki,palec,obudowa,juz nie mam pomysłu,jutro muszę rozpoławiać,i zobaczymy co dalej,,,,,,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

sprawdź czy masz wbite biegi polowe bądz szosowe może po prostu nie dobiłeś dzwigni i masz luz włączony między tymi polowymi a szosowymi ale nie wiem tylko propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

zgadzam się czasami tak jest że jak zakresu do końca się nie dobije to nie jedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

O tym nawet nie pomyślałem ale bardzo możliwe więc zanim go rozpołowisz pier**** mocno wajchą może pomoze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

to jak by nie dobił reduktora to by biegów nie było a na 3 zjechał ,może zakleszczona skrzynia i został na 3

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Podczas orania na 2 wyskoczył bieg i od tamtej pory nie ma biegów,jest 2 i 3 ale 2 wyskakuje,a wstecznego 1 w ogóle nie ma,czy na terenowych czy na szosowych tak samo sie zachowuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Odkręć pokrywę i sprawdź, czy wszystkie wodziki mają sprawne blokady. Często padają sprężynki od blokad i wtedy występują podobne problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Panowie,znam przyczynę mojej awarii,więc pękł wałek na pół na którym znajduja się synchronizatory od zmiany biegów,doszedłem do tego sam,serwis nie potrafił mi pomóc,potrafią tylko zmienić olej,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ANETAM    0

belarus 952

podczas lekkiego obciążenia np. ciągnięcia przyczepy wyskakują biegi jaka może być przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Koleżanko, przyczyn może być parę:

zjechane koła zębate, przekroczone dopuszczalne luzy w łożyskach wałków, zjechane widełki wodzików uniemożliwiające pełne zazębienie kół zębatych, poluzowany mechanizm wybierania biegów, częściowe zazębianie przez niepełne, nonszalanckie przechylanie dźwigni zmiany biegów w czasie jazdy. Mogą być też inne, o których mechanikom się nie śniło. Najpierw zajmij się dźwignią, bo to najprostsze i może dostarczyć dużo radości jeżeli okaże się skuteczne. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ANETAM    0

Ale problem jest w tym że ciągnik ma dopiero przejechane 100 motogodzin i jest z 2013 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z przypadkiem łożyska w skrzyni MTZa, które miało kulki takie, jakby je co przeżuło i wyplunęło i to po kikudziesięciu godzinach. Aleksandr Grigoriewicz nie durak, on toże uże primieniajet kitajskije izdielija, w tom czislie mieżdu drugimi, szarikawyje padszipniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Trochę odgrzeję kotleta :D Sąsiad ma ten sam problem została mu tylko 2 i 3. Po ściągnięciu pokrywy wszystko jest na swoim miejscu myślałem że wybierak czy sprężynki ale nie. Nie mam żadnego schematu tej skrzyni ale najprawdopodobniej poszedł ten wałek między dwoma synchronizatorami i mam do was pytanie jak rozpoławiać od silnika po kolei czy da się między główną skrzynią a to co są półbiegi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Przystawkę przedniego napędu trzeba odkręcić bo tam są śruby schowane. Możesz odjechać silnikiem razem z skrzynią pośrednią a potem skrzynią główną od mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Tak myślałem żeby pierwsze od mostu skrzynią odjechać i potem pośrednią, Bo tam jeszcze ładowacz jest i nie chcę na darmo się urobić żeby jeszcze ze sprzęgłem się męczyć a tam jeszcze ładowacz jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Bez fizycznego odłączenia obudowy sprzęgła czy skrzyni nie zrobisz remontu. Z ładowaczem problemu nie ma, po zdjęciu ramy do demontażu odciągi od tylnego mostu, natomiast przy konsolach wsporczych luzujesz śruby w okolicach sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Panowie wznawiam temat bo mam problem w 920.3. Wyskakuje mi 1szy reduktor na biegach terenowych. (ten reduktor w biegach) rozprułem ciągnik na 3 częśći skrzynie mam na wierzchu. z reduktorem jest wsio ok, tylko widełki jakoś podejrzanie wyglądają. koła zębate całe ma ktoś jakiś pomysł?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×