Zaloguj się, aby obserwować  
patryk072

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060

Polecane posty

Andrzej24871    12

Chodzi o powierzchnię styku samej opony z gruntem raz, dwa to kąt z jakim się styka z podłożem , trzy koła o takiej samej powierzchni styku z podłożem ale jedno o mniejszej średnicy ale za to szersze będzie ciężej "szło" od tego węższego ale za to większej średnicy.


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

co do tych gum to coś mi się wydaje że na większych ciągnik jest słabszy, ponieważ ma ciężej nimi obracać i więcej pali zarazem, więc nie wiem czy to plus zetora... :)

Argument upadł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

@marcus: kwestii ciśnienia umyslnie nie motałem w ten wywód, bo jego wpływ każdy rozumi:) tak właśnie pisałem, że zimówki są węższe. Akurat w autach temat średnic jest ograniczony dość mocno- raz małą ilością miejsca na duże koło, dwa kosztem dużych felg i co najważniejsze-duże koło to suży moment bezwładności- z licealnego wzoru bezwłądność pierścienia (takie duże uproszczenie koła)=mr^2, czyli wartość rośnie wykładniczo do promienia (własciwie to nawet do 4. potęgi bo masa opony jest związana z wzorkiem pi*r^2), a przy rozpędzaniu ten moment bezwładności potrzebuje dużej energii do rozkręcenia kółek (patrz. żyrobus)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

tak tak andrzej24871, w tym przypadku tak bo siła działa od zewnętrznej strony koła, ale w kołach NAPĘDZAJĄCYCH siła działa od środka koła i w tym przypadku mniejszym kołem będzie lżej kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

@marcus93 masz chyba na myśli moment obrotowy na kole a nie trakcje?


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

koledzy od samego początku mam na myśli którym kołem ciągnik ma ciężej obracać. nie miałem na myśli trakcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

tak, ale wyobraź sobie prosty przykład-masz tylny most jakiegoś ciągnika X który oryginalnie ma koła załóżmy 16,9-R38 i na piątym biegu przy 1800obr osiąga 10km/h i silnik jest wykorzystany w 100%, zakładamy mu teraz koła 16,9-R28 i upuszczamy mu tyle powietrza by powierzchnie styku była jednakowa w obu przypadkach (wpływ ugięcia opon na ich średnicę i prędkość jazdy oraz ewentualne poślizgi przyjmujemy jako pomijalnie małe). w tym wariancie ciągnik na tym samym biegu i tych samych obrotach uzyska dokładnie (piwo mi się należy za obliczenia nawiasem mówiąc :) 8,1km/h, a silnik będzie obciążony w 81%-wniosek ciągnik ma lżej, ale tylko dlatego że jedziesz wolniej i masz mniejszą wydajność pracy. Zeby w wariancie drugim uzyskać tę samą prędkuśc musisz albo dać gazu, albo wrzucić wyższy bieg. wszystko sprowadza się do tego że na mniejszych kołach i jednakowej prędkości jazdy ewidentnie lżej (mniejsze siły) ma tylko tylni most, który musi się jednak kręcić szybciej.

@marcus: chronicznie boisz się odejść od swoich argumentów i przeinaczasz je jak możesz byle by postawic na swoim :D

Edytowano przez ahme999

-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

do ostrowi nie mam daleko, na piwko można skoczyć :) zależność którą napisałeś zauważyłem na swoim MF po wymianie kół. mam teraz wyższe, silnik jest na nich troszke łatwiej zadusić, ale za to ciągnik szybszy i większy prześwit. sam już nie wiem co myśleć

Edytowano przez marcus93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

mf ma chyba wystarczająco dużo biegów żeby coś wybrać, a ogólnie tendencja jest taka że na niższych obrotach spalanie jest niższe, aczkolwiek żeby nie było tak różowo na niższych obrotach ciągnik generuje zwykle wyższy moment obrotowy i szybciej wszystko się zużywa (no może poza pierścieniami i zaworami) :)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Słaby ciągnik na większych kołach to była prawda w przypadku jeśli w ciągniku z przed dajmy na to 30 lat do orki był tylko jeden odpowiedni bieg. Dziś można to włożyć miedzy bajki przy doskonale zestopniowanej skrzyni z co najmniej trzema biegami pod obciążeniem. Między bajki można też włożyć wielki apetyt na paliwo w Forterrach( wyniki wielu cytowanych testów). U mnie Forterka ma pod sobą 70ha użytków jako główny i CODZIENNIE pracujący traktor, także w warunkach surowej suwalskiej zimy(-30 to normalka). Przez 6 lat koszty wszystkich napraw to może 600zł, trzy razy powtórzył się regulator napięcia zresztą pasujący od Skody Fabii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

Perkinsy oszczędne i dobre silniki :) w moim 575 mógłby być multipower lub coś pomiędzy polowymi i szosowymi :rolleyes: choć jak na tą liczbe biegów to i tak sobie dobrze radzi z różnymi sprzętami.

@darek1972 co do doboru biegów to racja, dziś bierzesz taką skrzynie jaka ci potrzebna, a ni jak kiedyś, jaka była taką sie brało bo innej nie było.

Edytowano przez marcus93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj