Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
patryk072

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
patryk072    0

chciałbym abyście wyrazili opinie na temtach tych maszyn i ocenili który waszym zdaniem jest lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do jakich prac polowych ma być ten ciągnik ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk072    0

jego zadaniem ma być uprawa 35 hektarow i ma spełniać w gospodarstwie wszystkie funkcje

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Theursus3p    3

New Holland T5060 wydaję się bardziej zwinniejszy. Oby dwa ciągniki różnią się zapewne ceną jak i jakością ;) Kolega wyżej @guzik007 posiada NH i Zetora, więc pozostawię mu ich porównanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel20    49

Czy ja wiem, cena obu jest raczej podobna, chyba ze jakiś diler specjalnie wywindował cenę ostatniej sztuki T5060 <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk072    0

cena obu tych ciągników jest raczej bardzo podobna , pozostaje tylko jakoś wykonania i przydatność w polu.

Edytowano przez patryk072

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

NH t5060 To moim zdanie on jest jako ciągnik pomocniczy ponieważ ma małe gabaryty jak się nie mylę to gumy ma 540/34 420/24 jak na tą moc to ma małe gumy do ork wątpię żeby nim wykorzystać 100% mocy. Natomiast Zetor ma o wiele większe gabaryty gumy 520/38 420/24 więc Zetor będzie miał większy uciąg. Jak patrząc na te dwa modele to bym postawił na Zetora nie myślałeś nad t6030 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale czy warto dać za NH te pieniążki ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

na 30h potrzebne 6 cylindrow i bulic duzo wieksze pieniadze? Warto? chcesz w miare duzy ciagnik za rozsadne pieniadze, bierz forterre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

kolego @mfmf zetor byłby lepszy w polu na pewno, ale kolega napisał że ciągnik ma spełniać wszystkie funkcje w gospodarstwie, więc raczej zetor odpada bo nie jest ekonomiczny, a nh też sobie w polu poradzi. @guzik co do tych gum to coś mi się wydaje że na większych ciągnik jest słabszy, ponieważ ma ciężej nimi obracać i więcej pali zarazem, więc nie wiem czy to plus zetora... Jeżeli chodziło by tylko o uprawę tych 35ha to zetor, ale jeśli to ma być ciągnik ogólnego zastosowania to raczej nh :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

z tymi kolami to troche mnie rozbawiles, lepiej jak sie kolo kreci w mijescu? wtedy napewno mniej spali na hektar. Po to sie stosuje szersze kola zeby miec jak najlepsza trakcje, przeciez to logiczne.

 

Juz dawno zostal obalony mit wysokiego spalania zetora, niewidze przeciw wskazan by wykorzystywac ten ciagnik do wszystkiego, pisze o tym z przekonaniem bo sam nie dawno dokonywalem wyboru i wybralem wlasnie forterre, malo tego bedzie zastepowal u mnie mf 8120 6 cylidrow, bo sam uprawiam 28h z czego 18 to warzywa i mf byl poprostu nie wykorzystany, maszyny za male a nie widze sensu zmieniać ich na wieksze ( bo mam naprawde swietny sprzet) na taki areal, mf'a sprzedalem i z dotacja mam nowa forterre praktycznie bez kosztow. Dlaczego ja wybralem bo wiem jak pracuje u sasiadow i czasem pomagaja w wyciaganiu przyczep z pola z kapusta jesienia w mokrych warunkach, widze jak pracuje w polu i za ta cene nie widze ciagnika o tym uciagu. Podstawa to full obciazniki i gumy 420/520. Jezdzi tez we wsi nh t5 i poprostu jedzie w miejscu gdy przychodzi do wyciagania przyczep, jako pomocniczy ok, ale jako do wszystkiego i do uprawy ziemi nie bardzo, dla mnie wybor byl prosty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

wiesz, miałem na myśli wysokosć (średnicę) koła. o to że szersze lepsze to jasna sprawa, większe zaparcie o podłoże- większy uciąg :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Wyjaśnij mi tak dokładnie: dwa identyczne ciągniki o tej samej mocy pracujące z tą samą prędkością 10km/h na oponach o tej samej szerokości ale różnej średnicy, który będzie miał ciężej?


Kupię czwartą parę do pługa Ibis
Mój profil na YouTube: http://www.youtube.com/user/darus1972
Zapraszam do galerii: http://www.agrofoto....-user11856.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Koło o mniejszej średnicy powiedzmy że musi zrobić 5 obrotów a koło o większej średnicy 4 to chyba to o większej średnicy ma lżej przynajmniej ja zawsze tak byłem uczony im większa średnica tym lepszy uciąg. Widzę to po 1614 gdzie ma 34 cale i dwa razy grzebnie i stoi a zetor 38 cali i idzie jka burza nie ma że staje jak ursus tylko idzie dalej bo ma większe koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

wyjaśnię to tak, np niech koło kręci się swobodnie siłą pędu, złap za nie przy osi (czyli mniejsze 'koło') a złap za oponę (większe 'koło') w obu przypadkach spróbuj zatrzymać, gdzie będzie łatwiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

wieksze kolo naturalnie daje wieksza przyczepnosc tak jak i szersze, no i cisnienie nie za duze to tez podstawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

panowie, panowie-nie galopujcie tak w tych fantazjach:) temat z różnicą średnic kół jest banalny-dla uzyskania tej samej prędkości nizsze koło musi obrócić się więcej razy, ale rekompensuje mu to albo szybszy tylny most, albo najzwyczajniej w świecie wrzucasz mu wyższy bieg i ilość obrotów silnika na metr przejechanej drogi będzie identyczna, więc i moc silnika do siły obwodowej na kole(nie mylić z momentem siły) jest stała.

 

a teraz rozkmina dlaczego wyższe koła są lepsze: ano dlatego że wyższe koło to większa powierzchnia chwilowego styku opony z ziemią (bo tylko przy idealnie sztywnym kole miejsce styku było by punktem, a guma się przecież ugina). intuicyjnie wiemy że im większa pow. styku z podłożem tym lepiej, ale jednocześnie nasuwa się pytanie jak jest korzystniej ją uzyskać- poszerzając oponę, czy zwiększając średnicę (dwa warianty jednakowego przyrostu powierzchni)? -tu jest wiele głosów, ale ogólnie dominuje ten że lepiej jest to osiągnąć przez wyższą oponę, bo wystarczy że opona zagęści przed sobą węższy pas ziemii, i dalsza jej część ma już lepszą przyczepność. najcelniej będzie tu chyba przytoczyć przykład opon zimowych, bo gruby, mokry śnieg najlepiej odpowiada warunkom polowym-tam też na zimę zaleca się węższe opony w stosunku do letnich, bo zostają węższe koleiny-czyli opona ma mniej śniegu do ubicia-czyli szybciej uzyskuje lepszą przyczepność-czyli mniejsze spalanie, podobnie jest z oponą rolniczą. mam nadzieję że nie namotałem :) ponadto podczas orki na szerokich gumach (powiedzmy .400mm szerokości) przy przechyle ciągnika widoczne jest już że 1/3 opony "odrywa" się od ziemi nie pracuje.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

według fizyki ten na większych kołach. zgodzę się z tym co napisał kolega ahme wyżej, ale mamy na myśli przypadek dwoch tych samych ciągników i prędkości

Edytowano przez marcus93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

@ahme999 kolega dobrze pisze !

 

ponadto podczas orki na szerokich gumach (powiedzmy .400mm szerokości) przy przechyle ciągnika widoczne jest już że 1/3 opony "odrywa" się od ziemi nie pracuje.

 

A więc np. do oorki powinno się brać ciągnik z kołami o większej średnicy ?


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

poza tym chwilowy styk można regulować za pomocą ciśnienia w oponie, w oponach zimowych lepsza przyczepność powoduje mniejsza szerokość opony a nie średnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrass
      Witam ma do wyboru dwa ciagniki , ciagnik bedzie pracowal przy turze w wekszosci czasu. Nh mam  okazje kupic za 185 netto a Jd za 220tys, warto doplacac 35 tys?
    • Przez Farmer4255
      Zamierzam niedługo kupić używany ciągnik. Troche czytałem na temat tych ciągników i rozmawiałem z właścicielami, ale chciałbym żebyście i wy mi doradzili. Jakie macie zdania na temat Case MX 120 czy Fendt Favorit 512 lub ich serii. 
    • Przez pawelkarczewski
      Witam Wszystkich, Chciałbym zaczerpnąć informacji na temat ciągników do 100KM, planuje zakup ciągnika lecz zupełnie nie wiem jaką markę wybrać w tym przedziale mocy, jedyne jaka marka mnie nie interesuje to Fendt I JD, reszta może być. I tak wstępnie myślę nad Steyr lub Valtra. Mogę liczyć na waszą pomoc i konkretne informacje poparte praktyką i doświadczeniem?
      Dodam tylko że cena to drugorzędna sprawa
    • Przez xdx
      co sadzicie o ciągniku solis 60 
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
×