Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Podobno hamulce mokre. Jak działają? Naciskając pedał hamulca uruchamiam pompkę hydrauliczną?

 

Pytam ponieważ po tych mrozach znikły hamulce, jest tylko ręczny.

Pedał wpada bez oporu.

Czy elektryka ma jakiś wpływ na hamulce? - Przypadkiem podłączając akumulator zrobiłem zwarcie.

Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się, że pompki hamulcowe w tym typie działają jako wspomagające, czyli naciskając pedał hamulca płyn idzie do rozdzielacza hydraulicznego. Działa na suwak i otwiera dopływ oleju hydraulicznego na tarcze hamulcowe.

Przyczyny szukałbym w braku dopływu płynu hamulcowego do rozdzielacza, więc albo pompki hamulcowe albo brak płynu.

Piszesz, że ręczny jest to z rozdzielacza olej idzie na hamulce.

Edytowane przez tomek83
Opublikowano

Ręczny jak się nie myle jest na taśmie.

Wlałem do zbiorniczka płyn, było sucho.

Hamulce jako takie są ale dopiero po kilku wciśnięciach. Ewidetnie zapowietrzone.

Teraz pytanie gdzie jest przeciek i jak je odpowietrzyć?

Opublikowano

Zapewne odpowietrza się jak wszystkie układy hamulcowe na płyn. Nie wiem gdzie u ciebie jest odpowietrznik, ale szukaj po przewodach od pompek hamulcowych a na pewno dojdziesz.

Co do przecieku to może i jest ale już kilka razy się spotkałem, że właśnie po zimie lub w jej trakcie płyn zniknął.

Przecieku widocznego nie było. Po zalaniu świeżego płynu i odpowietrzeniu już nie ubywało i był także przez kolejne zimy z ostrymi mrozami.

We wszystkich tych przypadkach płyn był dość stary pewnie jak i u ciebie bo skoro nie wiesz gdzie się go odpowietrza to i nigdy go nie zmieniałeś. A stary płyn traci swoje właściwości , pochłania duże ilości wilgoci i sam robi się jak woda, w dodatku brudna. Może przez to i dodatkowo mroź i płyn "wyparowuje".

Opublikowano

Znalazłem odpowietrznik na rozdzielaczu.

Płyn leciał z niego tylko przy pompowaniu prawym pedałem.

Odpowietrzenie nie wiele pomogło. Wciąż jest jakby zapowietrzony, hamulec pojawia się po 3 ruchach pedała.

Lewy jest tak jak dawniej, za drugim razem łapie.

 

Co do wymiany płynu: nie robiłem tego nigdy bo ciągnik mam dopiero pół roku.

 

 

dzwigniahamulcarcznego.jpg

 

 

i odpowietrznik

 

odpowietrznik.jpg

 

odpowietrznik2.jpg

Opublikowano

To że nie zdążyłeś wymienić płynu to się nie dziwię, ale tym bardziej były właściciel go nie zmieniał.

A teraz się tylko na mnie nie złość bo może tylko cie źle zrozumiałem.

Ale umiesz odpowietrzać układy hamulcowe?

Odpowietrzałeś jednym odpowietrznikiem prawym więc się nie dziw, że jak naciskałeś lewym to nic nie poleciało.

Prawy pedał ma swój odpowietrznik, a lewy swój na lewej stronie ciągnika.

Hamulce masz na lewej i prawej osi. Tak jest w każdym ciągniku.

Napisz w jaki sposób odpowietrzałeś?

Jak leciał płyn z odpowietrznika?

Jeśli słabo to mogły się zabrudzić zasilania pompek ze zbiorniczka z powodu brudnego płynu i w tedy kiepsko ciągną i nie odpowietrzy się układ.

Opublikowano

Potrafię odpowietrzyć hamulce, nie robiłem tego pierwszy raz.

Mimo to opisze sposób w jaki to robiłem:

 

Pompowanie do czasu aż pojawi się płyn bez bąbelków powietrza nie dopuszczając przy tym do opróżnienia zbiorniczka. Gdy już leci płyn bez bąbelków, naciskamy na pedał aż stanie się twardy, wtedy na sekundę popuszczam odpowietrznik i tak kilka razy.

 

W renault budowa i zasada działania hamulców jest odrobinę inna niż w tradycyjnym układzie.

Spójrz na zdjęcia i to co wcześniej napisałem.

 

Jak widzisz jedna rurka idzie do rozdzielacza hydrauliki i tam jest 1 odpowietrznik. Druga rurka idzie z drugiej strony i wchodzi do mostu. nie widać żadnego odpowietrznika.

Opublikowano

na pewno wiesz gdzie są bębny hamulcowe, więc na górze tych bębnów znajdują się po dwa odpowietrzniki, jeden z lewej strony bębna, a drugi z prawej strony bębna i tak samo na drugim bębnie, z tyłu ciągnika też jest jeden odpowietrznik znajduje się on zaraz za kabiną pod tą blachą w której mocowane są gniazda hydrauliczne

Opublikowano (edytowane)

Kolego czy jesteś pewny że jest tak jak piszesz?

U mnie nie ma bębnów bo hamulce są tarczowe.

Jeśli dajecie jakieś rady bądźcie pewni tego co piszecie.

 

Gdzie tu widzisz bębny?

renault15554.jpg

Edytowane przez andrejus
Opublikowano

kolego jestem pewny tego co piszę bo sam posiadam ciągnik Renault i piszę wszystkie informacje na jego podstawie. u mnie też są tarcze, może źle się wyraziłem z tymi bębnami, ale myślałem że każdy się domyśli że chodzi o obudowy tych tarcz, ale widać się pomyliłem. no z tej perspektywy to na pewno tego co trzeba nie znajdziesz. przy tylnym moście, przed półosiami znajdują się właśnie te obudowy z tarczami. to nie trudno znaleźć i tak samo odpowietrzniki

Opublikowano

Jak się nie mylę masz renie z serii ...14 a one znacznie się różnią od serii ...54

 

Czy u ciebie też jedna z rurek idzie do rozdzielacza hydr? a druga wchodzi do mostu?

Opublikowano (edytowane)

oczywiscie ze w .14 sa inne hamolce, suche, jak w samochodzie, pewnie te wieksze mialy mokre, podejrzewam ze od modelu 133 w obu seriach

 

nikt bledu nie poprawil :blink:

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

No właśnie, nie rozumiem dlaczego ktoś się spiera pomimo tego że nie jest pewny tego co pisze.

 

A jak jest u ciebie izydor? Bo masz chyba ten sam model co ja?

Opublikowano

na zdjęciach tych co wstawiłeś na początku i opisywałeś ten odpowiedtrznik przy rozdzielaczu to może poprostu trzeba wymienić odpowietrznik. I to jest taj że ty masz przy swojej ten odpowietrznik na rozdzielaczu a w serii 14 była rurka do tyłu i z tyłu ciągniika się bezproblemowo odpowietrza, i ten odpowietrznik odpowiada za odpowietrzenie układu na hamulce hydrauliczne na przyczepy a dlatego prawego koło ci nie chamuje bo płyn na przyczepy jest brany z prawej pompki. Bo z twoich wcześniejszych odpowiedzi wynika że lewe koło odpowietrzyłeś. Pokombinować musisz z tym odpowietrznikiem bo powietrze łapie. Jak założysz dobry odpowietrznik to musisz normalnie to odpowietrzyć jak każdy inny układ taką metodą jak napisałeś. Jeśli się mylę to nie mnie ktos poprawi, ale wiem to z doświadczenia :)

Opublikowano

kolego @andrejus a w którym miejscu ja się z tobą spieram? piszę to co wiem z własnego doświadczenia, którego nabyłem na własnym ciągniku. po zdjęciach widzę że to wygląda trochę inaczej. a przy pompkach hamulcowych może patrzyłeś czy tam gdzieś nie ma odpowietrzników? jeżeli nigdzie więcej nie widać odpowietrzników to może układ jest nieszczelny(od pompki odpowiadająca za prawe koło aż do samych hamulców)

Opublikowano

Po pierwsze nigdzie nie uzyłem słowa spór.

Jedynie zirytowały mnie twoje słowa - pisałeś że jesteś pewny że są u mnie jakieś obudowy bebnów cytuje twoje słowa:

" u mnie też są tarcze, może źle się wyraziłem z tymi bębnami, ale myślałem że każdy się domyśli że chodzi o obudowy tych tarcz, ale widać się pomyliłem"

Ale ok, nic się nie stało. Każdy ma prawo do pomyłek.

Opublikowano (edytowane)

jedno co dobrze napisałeś to że "Każdy ma prawo do pomyłek", a co do słowa "spór" to też coś zacytuję

No właśnie, nie rozumiem dlaczego ktoś się spiera pomimo tego że nie jest pewny tego co pisze.

 

A jak jest u ciebie izydor? Bo masz chyba ten sam model co ja?

a w którym miejscu ja twierdzę że w twoim ciągniku są obudowy bębnów(przecież później wyjaśniłem dokładnie o co chodzi), a w tym właśnie cytacie którego użyłeś jest wyjaśnione, więc kolego musisz trochę dokładniej czytać!

ale myślę że już wystarczy sprzeczania się kto ma rację, bo tak można długo, a problem i tak zostaje nie rozwiązany!

Edytowane przez Grzesiek10314
Opublikowano

Ja miałem troche problem z hamulcami na wyjscie na przyczepę i odłączyłem to tam gdzie jest ten trójnik i teraz jest ok i przy okazji juz pompa nie wyje jak się hamuje, bo gdy miałem wszystko podłączone to troche czasami mi się palił prawy hamulec i pedał się robił bardzo twardy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v