Skocz do zawartości

Michelin czy Treleborg? Które będą lepsze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obie marki to segment premium i raczej nie powinno być między nimi jakiegoś skoku jakościowego. Wiem, że przy wyborze w specyfikacji ciągnika za Michelin wołają dużo większej dopłaty od Trelleborga (w moim przypadku - Claas zażyczył sobie około 5000 zł więcej), więc ze względów czysto ekonomicznych wybrałbym Trelleborga. Nie biorąc ceny pod uwagę wybrałbym Michelin, bo mi się bardziej podobają :)

Opublikowano

Ma Teleborgi w T 5060, i super. Zaparcie mają duże. Jak na podwórko wjadę to za przednimi kołami ślady zostają. Rwią ziemie ładnie. Jak wałowałem po siewie zboże to ślady zostają po oponach.

Opublikowano

nowoczesny wygląd :D

 

 

mam Micheliny Agribib maja bardzo wysoki protektor, większość ludzi pyta czy to nowy ciągnik czy drugie opony. na polu mają bardzo dobry uciąg, ale na łąkę strasznie kaleczą... na łąki wybrałbym Trellebogii maja szeroki klocek, powinny delikatniej obchodzić się darnią...

Opublikowano

A jak z żywotnością tych opon? Bo o Pirelli to nie słyszałem za bardzo pochlebnych opinii. Podobno po jakimś czasie robią się guzy i pękają. Skoro Trelleborg to to samo co Pirelli to chyba nie jest to dobrym wyborem?

Opublikowano

Firma Pirelli sprzedała swój dział opon rolniczych firmie Trelleborg parę lat temu i teraz opony rolnicze Pirelli maja z dawnymi, tylko wspólna nazwę, bo są produkowane w farbkach Trelleborga

Opublikowano (edytowane)

Michelin = jakość, lans, uznanie ale i cena trochę wyższa.

 

Przed kim ty się lansujesz oponami? Co za ludzie.

 

Ale w polu i na podwórku to rwią ziemie.

Ma Teleborgi w T 5060, i super. Zaparcie mają duże. Jak na podwórko wjadę to za przednimi kołami ślady zostają. Rwią ziemie ładnie. .

 

Czyli mają poślizg. Ja wolę jak opony nie rwą tylko ciągną bez poślizgu, bez kopania i palenia paliwa oraz zdzierania opon w miejscu. Ciebie cieszy że opony się kopią w miejscu a ja wolę jak mają trakcję.

Jak wałowałem po siewie zboże to ślady zostają po oponach

Chwalisz się czy żalisz bo nie rozumiem.

Myślałem że chodzi o to żeby nie zostawiać kolein na polu.

 

 

Ta kaskadowa budowa Trelleborga to według mnie straszna lipa.

Opona powinna całą szerokością balonu przylegać do podłoża, czyli profil powinien wyglądać jak kwadrat a nie jajo jak w trelleborgu.

Wtedy ciężar jest rozkładany na jak największą powierzchnię nie powodując zbyt głębokiego zapadania się w ziemi. Ogranicza to ryzyko zakopania się w mokrej ziemi oraz zmniejsza ugniatanie gleby.

W trelleborgu balon jest jajowaty i zachodzi się bokami do góry, co oznacza że tylko środek dotyka ziemi i przy gorszych warunkach kiedy zagłębia się głębiej aż oprze się bokami to robi głębokie ślady i zwiększa się ryzyko zakopania.

Edytowane przez marekgizio
Opublikowano

Według mnie to że rwią ziemie to znaczy że ciągną i mają zaparcie. A rwią całym bieżnikiem. Taki efekt jest jakby na włączonym napędzie się jeździło. Ładowałem wapno, ściągałem humus i szedł jak głupi, nawet znajomy chcę mnie nająć do zerwania humusu pod budowę, bo stwierdził że lepiej idzie niż koparka. Jak mi buraki odbierali to ciągałem nim tiry, po 900 metrów w jedną stronę i z powrotem pełne, po polu. I nie było problemów z oklejaniem się., a było mokro 10 stycznia, jeszcze po deszczu. I to że po wałowaniu zostają ślady to mi się nie podoba. Zawałowałem nim z 20 ha rzepaku i odpuściłem sobie. Może dlatego że nowe jeszcze.

Opublikowano

Jak opona może mieć według ciebie zaparcie skoro sam piszesz że rwą. Cieszysz się z wady.

Rwą - mają uślizg - nie mają zaparcia. Zdzierają się w miejscu a traktor pali paliwo na pusto.

Jadą bez kopania i poślizgu - mają przyczepność - mniejsze zużycie opon i paliwa oraz szybciej wykonana praca.

 

A to że rwą przy wyłączonym napędzie to normalnie zgłoś to gdzieś jako perpetum mobile.

Opublikowano

Ta kaskadowa budowa Trelleborga to według mnie straszna lipa.

Opona powinna całą szerokością balonu przylegać do podłoża, czyli profil powinien wyglądać jak kwadrat a nie jajo jak w trelleborgu.

Wtedy ciężar jest rozkładany na jak największą powierzchnię nie powodując zbyt głębokiego zapadania się w ziemi. Ogranicza to ryzyko zakopania się w mokrej ziemi oraz zmniejsza ugniatanie gleby.

W trelleborgu balon jest jajowaty i zachodzi się bokami do góry, co oznacza że tylko środek dotyka ziemi i przy gorszych warunkach kiedy zagłębia się głębiej aż oprze się bokami to robi głębokie ślady i zwiększa się ryzyko zakopania.

 

 

Nie wiem jakie treleborgi masz ale moje tm700 są płaskie, że prawie do linijki można przyłożyć :P

Opublikowano

Obie opony mają bardzo dobre właściwości, w zależności od warunków pracy można polemizować którą oponę, czy Trelleborg czy Michelin wybrać. Za cenę z najwyższej półki warto faktycznie zastanowić się, jeżeli trzeba mogę podpowiedzieć na priv, jeżeli temat już nie jest zamknięty.

Opublikowano (edytowane)

Z reguły jak coś jest drogie to jest i dobre. Michelin to połączenie dobrej trakcji, wysokiej nośności i trwałości opon przez lata. Ja wybrałbym michelina , to sprawdzona marka.

Największe koncerny samochodowe oraz producenci porządnych maszyn rolniczych wypuszczają swoje pojazdy na gumach michelin

Edytowane przez lemysz1
Opublikowano

Byłem ostatnio w fabryce claas i tam losowo na każdej maszynie są inne opony, michelin, trelleborg lub continental. Nawet zdarza się, że kombajn na przedniej i na tylnej osi ma opony innego producenta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v