poiqwe

Michelin czy Treleborg? Które będą lepsze?

Polecane posty

poiqwe    1

Witam,

Zastanawiam się nad wyborem opon do ciągnika. Czy ktoś już miał doświadczenia z w/w markami opon? Które będą lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Obie marki to segment premium i raczej nie powinno być między nimi jakiegoś skoku jakościowego. Wiem, że przy wyborze w specyfikacji ciągnika za Michelin wołają dużo większej dopłaty od Trelleborga (w moim przypadku - Claas zażyczył sobie około 5000 zł więcej), więc ze względów czysto ekonomicznych wybrałbym Trelleborga. Nie biorąc ceny pod uwagę wybrałbym Michelin, bo mi się bardziej podobają :)


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tiger3952    8

Michelin mogę ci poleci wokońcu marka jedna z lepszyh ale na temat Trelleborga to i nic nie powiem bo nie miałem doczynienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

david697    0

Michelin = jakość, lans, uznanie ale i cena trochę wyższa. Bierz michelin jeśli masy okayje w korzystnej cenie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    916

michelin to do samochodów najlepsza a do ciągnika treleborg ma lepsza samooczyszczalność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    944

treleborg kiedys znana jako pirelli

obie firmy robia bardzo dobre opony

wybor nalezy do Ciebie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    441

Ma Teleborgi w T 5060, i super. Zaparcie mają duże. Jak na podwórko wjadę to za przednimi kołami ślady zostają. Rwią ziemie ładnie. Jak wałowałem po siewie zboże to ślady zostają po oponach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Trelleborgi maja bardziej nowoczesny wygląd i będą lepsze w polu.Wybór należy do ciebie,kup tańsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

nowoczesny wygląd :D

 

 

mam Micheliny Agribib maja bardzo wysoki protektor, większość ludzi pyta czy to nowy ciągnik czy drugie opony. na polu mają bardzo dobry uciąg, ale na łąkę strasznie kaleczą... na łąki wybrałbym Trellebogii maja szeroki klocek, powinny delikatniej obchodzić się darnią...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    441

Teleborgi na łące nie zostawiają mocnych śladów. Ale w polu i na podwórku to rwią ziemie. W drugim ciągniku mam inne opony to nic po nich nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poiqwe    1

A jak z żywotnością tych opon? Bo o Pirelli to nie słyszałem za bardzo pochlebnych opinii. Podobno po jakimś czasie robią się guzy i pękają. Skoro Trelleborg to to samo co Pirelli to chyba nie jest to dobrym wyborem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

Firma Pirelli sprzedała swój dział opon rolniczych firmie Trelleborg parę lat temu i teraz opony rolnicze Pirelli maja z dawnymi, tylko wspólna nazwę, bo są produkowane w farbkach Trelleborga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    1

Michelin = jakość, lans, uznanie ale i cena trochę wyższa.

 

Przed kim ty się lansujesz oponami? Co za ludzie.

 

Ale w polu i na podwórku to rwią ziemie.

Ma Teleborgi w T 5060, i super. Zaparcie mają duże. Jak na podwórko wjadę to za przednimi kołami ślady zostają. Rwią ziemie ładnie. .

 

Czyli mają poślizg. Ja wolę jak opony nie rwą tylko ciągną bez poślizgu, bez kopania i palenia paliwa oraz zdzierania opon w miejscu. Ciebie cieszy że opony się kopią w miejscu a ja wolę jak mają trakcję.

Jak wałowałem po siewie zboże to ślady zostają po oponach

Chwalisz się czy żalisz bo nie rozumiem.

Myślałem że chodzi o to żeby nie zostawiać kolein na polu.

 

 

Ta kaskadowa budowa Trelleborga to według mnie straszna lipa.

Opona powinna całą szerokością balonu przylegać do podłoża, czyli profil powinien wyglądać jak kwadrat a nie jajo jak w trelleborgu.

Wtedy ciężar jest rozkładany na jak największą powierzchnię nie powodując zbyt głębokiego zapadania się w ziemi. Ogranicza to ryzyko zakopania się w mokrej ziemi oraz zmniejsza ugniatanie gleby.

W trelleborgu balon jest jajowaty i zachodzi się bokami do góry, co oznacza że tylko środek dotyka ziemi i przy gorszych warunkach kiedy zagłębia się głębiej aż oprze się bokami to robi głębokie ślady i zwiększa się ryzyko zakopania.

Edytowano przez marekgizio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    441

Według mnie to że rwią ziemie to znaczy że ciągną i mają zaparcie. A rwią całym bieżnikiem. Taki efekt jest jakby na włączonym napędzie się jeździło. Ładowałem wapno, ściągałem humus i szedł jak głupi, nawet znajomy chcę mnie nająć do zerwania humusu pod budowę, bo stwierdził że lepiej idzie niż koparka. Jak mi buraki odbierali to ciągałem nim tiry, po 900 metrów w jedną stronę i z powrotem pełne, po polu. I nie było problemów z oklejaniem się., a było mokro 10 stycznia, jeszcze po deszczu. I to że po wałowaniu zostają ślady to mi się nie podoba. Zawałowałem nim z 20 ha rzepaku i odpuściłem sobie. Może dlatego że nowe jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    1

Jak opona może mieć według ciebie zaparcie skoro sam piszesz że rwą. Cieszysz się z wady.

Rwą - mają uślizg - nie mają zaparcia. Zdzierają się w miejscu a traktor pali paliwo na pusto.

Jadą bez kopania i poślizgu - mają przyczepność - mniejsze zużycie opon i paliwa oraz szybciej wykonana praca.

 

A to że rwą przy wyłączonym napędzie to normalnie zgłoś to gdzieś jako perpetum mobile.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    204

Ta kaskadowa budowa Trelleborga to według mnie straszna lipa.

Opona powinna całą szerokością balonu przylegać do podłoża, czyli profil powinien wyglądać jak kwadrat a nie jajo jak w trelleborgu.

Wtedy ciężar jest rozkładany na jak największą powierzchnię nie powodując zbyt głębokiego zapadania się w ziemi. Ogranicza to ryzyko zakopania się w mokrej ziemi oraz zmniejsza ugniatanie gleby.

W trelleborgu balon jest jajowaty i zachodzi się bokami do góry, co oznacza że tylko środek dotyka ziemi i przy gorszych warunkach kiedy zagłębia się głębiej aż oprze się bokami to robi głębokie ślady i zwiększa się ryzyko zakopania.

 

 

Nie wiem jakie treleborgi masz ale moje tm700 są płaskie, że prawie do linijki można przyłożyć :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poiqwe    1

A jak porównanie Michelin i Continental? Ma ktoś doświadczenia z takimi oponami? Które są lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGROOPONY    0

Obie opony mają bardzo dobre właściwości, w zależności od warunków pracy można polemizować którą oponę, czy Trelleborg czy Michelin wybrać. Za cenę z najwyższej półki warto faktycznie zastanowić się, jeżeli trzeba mogę podpowiedzieć na priv, jeżeli temat już nie jest zamknięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    97
Napisano (edytowany)

Z reguły jak coś jest drogie to jest i dobre. Michelin to połączenie dobrej trakcji, wysokiej nośności i trwałości opon przez lata. Ja wybrałbym michelina , to sprawdzona marka.

Największe koncerny samochodowe oraz producenci porządnych maszyn rolniczych wypuszczają swoje pojazdy na gumach michelin

Edytowano przez lemysz1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGROOPONY    0

Zgadzam się, poza tym część koncernu ma produkcję w Polsce...

WSPIERAMY WIĘC POLSKĄ GOSPODARKĘ :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    204

Byłem ostatnio w fabryce claas i tam losowo na każdej maszynie są inne opony, michelin, trelleborg lub continental. Nawet zdarza się, że kombajn na przedniej i na tylnej osi ma opony innego producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez deer
      Mam pytanie.
      Przy ciągniku mam koła tył 18,4/85 R38 a przód 14,9/85 R28.
      Jak dobrać wąskie koła ?
      Jaka powinna być ich szerokość (jak najwęższe) tak aby na tylnym podnosniku zawiesić jeszcze ze 2,5 T a ciągnik sam waży ok 5 T (JD6520), no i wszystko sie kupy trzymało, a jazda nie była igraniem ze śmiercią .
      No i oczywiście by średnica przednich współgrała z tylnymi, bez rozbierania skrzyni .
       
      Może ktoś ze społeczności AF użytkuje koła wąskie u tego typu ciągników i podzieli się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.
       
      Z góry dzięki za pomocne rady .
    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez DonCorleone666
      Witam, wie ktos moze z forumowiczow czy opona 14.9x30 bedzie pasowac na felge 18.4x30?
    • Przez -U-R-S-U-S-
      W dalszych lub blizszych planach mam zamiar zmienic opony tylne w U C-360, mam kilka pytan:
      - jakie najszersze opony weszly by na ta felge bezproblemowo
      - radialne czy diagonalne
      - niski profil czy normalne - wady niskiego profilu
      - jak ksztaltuja sie ceny opon tylnych w waszych rejonach
      dzieki
    • Przez tomek2006pl
      Witam jakie opony wybrać do t-25 w okolicy mam do wyboru
       
      kormoran 12.4 x 28
       
      mitas 12.4 x 28
       
      ozka czy okza (tureckie) 11.2 x 28
       
      ewentualnie nalewki
       
      Także jakie opony polecacie? Ceny porównywalne.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj