Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie!!!!.Własnie wczoraj udało mi sie skombinowac alternator od poloneza.Wkrecilem do traktora no i sa 3 wtyczki?w nim a w pradnicy wychodza 2.Chciałbym o wstawienie lub napisanie krok po kroku co i jak z góry dziekuje.

Opublikowano

sadze ze jest to alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Podłącza się go inaczej. Gruby kabel do rozrusznika i jeden do kontrolki chudy i musisz jeszcze odłączyć stary regulator najlepiej odetnij kable i zaizoluj je. Masz na nim oznaczenia. Wiem że jest kilka wyjść bo leży taki u mnie w chacie na półce, ale prościej ci będzie podłączyć jakiś od zachodniego samochodu (też z wbudowanym regulatorem- tam będą tylko dwa kable.)

i jeśli jest to alternator jak już wspomniałem z wbudowanym regulatorem to nie ma czegoś takiego jak schemat podłączenia, robi się to intuicyjnie. Natomiast gdyby w instalacje trzeba było podłączyć jeszcze jakiś regulator to przyda Ci sie schemat i to nie jeden

Opublikowano
Witam ponownie!!!!.Własnie wczoraj udało mi sie skombinowac alternator od poloneza.Wkrecilem do traktora no i sa 3 wtyczki?w nim a w pradnicy wychodza 2.Chciałbym o wstawienie lub napisanie krok po kroku co i jak z góry dziekuje.

ten alternator nie ma wbudowanego regulatora

Opublikowano

Witam!

Wczoraj gdy sprzątałem swój garaż znalazłem alternator "iskra" o nr.AAG 0403 14V 33A i zastanawiam się czy nie założyć go do 360 i tu jest moje pytanie jak go podłączyć :D proszę o odpowiedź

Opublikowano
Witam!

Wczoraj gdy sprzątałem swój garaż znalazłem alternator "iskra" o nr.AAG 0403 14V 33A i zastanawiam się czy nie założyć go do 360 i tu jest moje pytanie jak go podłączyć :D proszę o odpowiedź

 

bardzo prosto

 

a oto ISKRA z Zastawy

 

14bd18b60c54afcamed.jpg

19522eb23161d253med.jpg

 

+B podpinamy do rozrusznika kabel 5mm żyła pamietaj jesli masz + na masie odwróć polaryzację aby mieć minus na masie!!!

 

+D - podpinamy żarówkę 12V/4W koniecznie 4W!!! bo moga być problemy ze wzbudzeniem!!

do zacisku 15 Stacyjki i po sprawie

 

i to wszystko :)

Opublikowano

Dzięki ci bardzo :) wszystko elegancko śmiga ładowania mam 14,35V teraz mogę zołączyć światełka robocze bo prądnica nie dawała im rady :) ale teraz to będzie się robić w nocy jeszcze raz dzięki :):D

Opublikowano

Witam ponownie!!

Mam problem z altkiem w mojej 60 otóż gdy dziś odpaliłem traktor i sprawdziłem ładowanie o dziwo cały czas rośnie systematycznie doszło nawet do 18V :D i dalej rosło(przy wyższych obrotach rzędu 800-2200obr/min)nie wiem co sie dzieje proszę o pomoc

Opublikowano
Witam ponownie!!

Mam problem z altkiem w mojej 60 otóż gdy dziś odpaliłem traktor i sprawdziłem ładowanie o dziwo cały czas rośnie systematycznie doszło nawet do 18V :D i dalej rosło(przy wyższych obrotach rzędu 800-2200obr/min)nie wiem co sie dzieje proszę o pomoc

popraw styki na regulatorze-suwkach,jak nie pomoże uszkodzony regulator

Opublikowano

Mam problem z podłączeniem alternatora w 1224.Z alternatora wychodzą 2 trzpienie na podpięcie przewodów- cieńszy i grubszy.Do grubszego wiem ze należy podłączyć zasilanie z akumulatora a ten cieńszy -no właśnie nie wiem?Mam też pytanie odnośnie amperomierza w ciągniku; czy podczas pracy silnika wskazówka amperomierza kiedykolwiek powinna wchodzić w obszar "+,"u mnie nigdy nie wchodzi zazwyczaj jest na" 0" lub podczas włączonych świateł na "-".No i w efekcie zazWyczaj jest tak ze po kilkakrotnym rozruchu akumulator pada.Prosze o pomoc znawców tej dziedziny???Pozdro

Opublikowano

Ten grubszy to do akumulatora. A cieńszy to przewód do wzbudzenia, należy podłączyc do niego + ale ze stacyjki czyli ma sie rozłączać po wyjeciu kluczyka. Powinno to wygladac tak że przewód idzie ze stacyjki do żarówki a z żarówki do alternatora.

A jeżeli podczas poboru pradu na właczonym silniku amperomoerz pokazuje "-" to znaczy że nie masz ładowania. Swiadczy o tym także pózniejsze problemy z odpalaniem.

 

 

9dym2.jpg

 

zrób tak będzie śmigało ;)

Tylko ty omijasz te przewody niebieski i zielony z regulatorem, a reszta jest taka sama, Jest stacyjak i żarówka no i podłaczasz to u siebie do tego cieńszego wejścia.

Rysunek wykonany przez @elektrotech.

Opublikowano

MTRACZ dzięki za pomoc.Podłączyłem wszysko zgodnie z twoimi radami i wygląda na to że alternator niestety siedzi wymieniłem też regulator napięcia i nic to nie dało, kontrolka od ładowania świeci podczas pracy silnika, chyba będe musiał oddać go do naprawy albo kupić jakiś inny.Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v