Skocz do zawartości
Rafiiiiiiiiii

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Witam ponownie!!!!.Własnie wczoraj udało mi sie skombinowac alternator od poloneza.Wkrecilem do traktora no i sa 3 wtyczki?w nim a w pradnicy wychodza 2.Chciałbym o wstawienie lub napisanie krok po kroku co i jak z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

sadze ze jest to alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Podłącza się go inaczej. Gruby kabel do rozrusznika i jeden do kontrolki chudy i musisz jeszcze odłączyć stary regulator najlepiej odetnij kable i zaizoluj je. Masz na nim oznaczenia. Wiem że jest kilka wyjść bo leży taki u mnie w chacie na półce, ale prościej ci będzie podłączyć jakiś od zachodniego samochodu (też z wbudowanym regulatorem- tam będą tylko dwa kable.)

i jeśli jest to alternator jak już wspomniałem z wbudowanym regulatorem to nie ma czegoś takiego jak schemat podłączenia, robi się to intuicyjnie. Natomiast gdyby w instalacje trzeba było podłączyć jeszcze jakiś regulator to przyda Ci sie schemat i to nie jeden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

teń temat zostanie zamknięty jak przyjdzie jakiś mod i to zobaczy.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orek97    0
Witam ponownie!!!!.Własnie wczoraj udało mi sie skombinowac alternator od poloneza.Wkrecilem do traktora no i sa 3 wtyczki?w nim a w pradnicy wychodza 2.Chciałbym o wstawienie lub napisanie krok po kroku co i jak z góry dziekuje.

ten alternator nie ma wbudowanego regulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
Własnie jeszcze miałem sie ciebie zapytac.Czym i gdzie to zmierzyc ???

 

hmm...no woltomierzem...kup sobie najprostrzy w OBI za 14 zł lub na allegro za 5 zł -zawsze sie przyda:)

np.pomierzyć czy kabel niema przerwy itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

Witam!

Wczoraj gdy sprzątałem swój garaż znalazłem alternator "iskra" o nr.AAG 0403 14V 33A i zastanawiam się czy nie założyć go do 360 i tu jest moje pytanie jak go podłączyć :D proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
Witam!

Wczoraj gdy sprzątałem swój garaż znalazłem alternator "iskra" o nr.AAG 0403 14V 33A i zastanawiam się czy nie założyć go do 360 i tu jest moje pytanie jak go podłączyć :D proszę o odpowiedź

 

bardzo prosto

 

a oto ISKRA z Zastawy

 

14bd18b60c54afcamed.jpg

19522eb23161d253med.jpg

 

+B podpinamy do rozrusznika kabel 5mm żyła pamietaj jesli masz + na masie odwróć polaryzację aby mieć minus na masie!!!

 

+D - podpinamy żarówkę 12V/4W koniecznie 4W!!! bo moga być problemy ze wzbudzeniem!!

do zacisku 15 Stacyjki i po sprawie

 

i to wszystko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

Dzięki ci bardzo :) wszystko elegancko śmiga ładowania mam 14,35V teraz mogę zołączyć światełka robocze bo prądnica nie dawała im rady :) ale teraz to będzie się robić w nocy jeszcze raz dzięki :):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

dnia 01.11.2007 wiem że to święto no ale wiesz jak to jest gdy się siedzi w domku i się człowiekowi nudzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
dnia 01.11.2007 wiem że to święto no ale wiesz jak to jest gdy się siedzi w domku i się człowiekowi nudzi :D

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

Witam ponownie!!

Mam problem z altkiem w mojej 60 otóż gdy dziś odpaliłem traktor i sprawdziłem ładowanie o dziwo cały czas rośnie systematycznie doszło nawet do 18V :D i dalej rosło(przy wyższych obrotach rzędu 800-2200obr/min)nie wiem co sie dzieje proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
Witam ponownie!!

Mam problem z altkiem w mojej 60 otóż gdy dziś odpaliłem traktor i sprawdziłem ładowanie o dziwo cały czas rośnie systematycznie doszło nawet do 18V :D i dalej rosło(przy wyższych obrotach rzędu 800-2200obr/min)nie wiem co sie dzieje proszę o pomoc

popraw styki na regulatorze-suwkach,jak nie pomoże uszkodzony regulator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Mam problem z podłączeniem alternatora w 1224.Z alternatora wychodzą 2 trzpienie na podpięcie przewodów- cieńszy i grubszy.Do grubszego wiem ze należy podłączyć zasilanie z akumulatora a ten cieńszy -no właśnie nie wiem?Mam też pytanie odnośnie amperomierza w ciągniku; czy podczas pracy silnika wskazówka amperomierza kiedykolwiek powinna wchodzić w obszar "+,"u mnie nigdy nie wchodzi zazwyczaj jest na" 0" lub podczas włączonych świateł na "-".No i w efekcie zazWyczaj jest tak ze po kilkakrotnym rozruchu akumulator pada.Prosze o pomoc znawców tej dziedziny???Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ten grubszy to do akumulatora. A cieńszy to przewód do wzbudzenia, należy podłączyc do niego + ale ze stacyjki czyli ma sie rozłączać po wyjeciu kluczyka. Powinno to wygladac tak że przewód idzie ze stacyjki do żarówki a z żarówki do alternatora.

A jeżeli podczas poboru pradu na właczonym silniku amperomoerz pokazuje "-" to znaczy że nie masz ładowania. Swiadczy o tym także pózniejsze problemy z odpalaniem.

 

 

9dym2.jpg

 

zrób tak będzie śmigało ;)

Tylko ty omijasz te przewody niebieski i zielony z regulatorem, a reszta jest taka sama, Jest stacyjak i żarówka no i podłaczasz to u siebie do tego cieńszego wejścia.

Rysunek wykonany przez @elektrotech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

MTRACZ dzięki za pomoc.Podłączyłem wszysko zgodnie z twoimi radami i wygląda na to że alternator niestety siedzi wymieniłem też regulator napięcia i nic to nie dało, kontrolka od ładowania świeci podczas pracy silnika, chyba będe musiał oddać go do naprawy albo kupić jakiś inny.Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×