Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

hyhy a kim Ty jesteś żeby nam coś zalecać?? CC klasę to się lało jak nic innego, lepszego nie było więc daruj dziś sobie takie porady

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

@akmaly

Doskonale wiem, że oleje wyższych klas spełniają wymogi poprzednich  .Tylko jak wytłumaczyć podwyższoną temperaturę oleju wyższej klasy w silniku T25? oraz to że rośnie ona " w oczach" jeśli oleje do nowszych  silników spełniają normy olejów do starszych konstrukcji? A po zlaniu np. Turdusa i wlaniu Milvusa temperatura wraca do normy? Druga sprawa: kto zrobił test w praktyce : miał dwa identyczne traktory i jeden chodził od nowości na oleju klasy CC a drugi np CG czy CI i może z całą pewnością stwierdzić że ten drugi zrobił znacznie więcej mth do remontu?Być może ktoś taki się znajdzie. Ja napisałem tylko swoje spostrzeżenia na podstawie własnych doświadczeń i myślę że jeśli coś grzeje się bardziej niż powinno to nie jest to normalne. <_< . 

@lukbold

jakiego oleju używasz?

Edytowane przez zen
Opublikowano (edytowane)

ja Ci powiem tak... ojciec do nowego Ursusa 5314 lał Falco.... Po 3tys godzin i wymianie co 200h przy któreś regulacji zaworów pewien mechanik o jakiś tam przedmuchach już gadał w głowicy... Potem zacząłem lać różne marki ale klas CE - Cg zależnie co tam lepszego w sklepie mieli. Teraz mam 5.5tys godzin i nikt o żadnych przedmuchach już nie pamięta... widać nagarów nie ma, silnik ma się dobrze. teraz mam turdus nawet w c330 bo po kiego cudować z olejami... wszędzie leje to samo bo po kiego komplikować sobie życie a te 30-50zł na 30 litrach oleju rocznie to chyba można przeboleć... mam pewność że dbam jak mogę i nie leje tam taniego ochłapu albo oleju z niepewnego źródła

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Powiem tak, co do 60-tki nie wlejesz to i tak pochodzi ważne żeby był 15W40 a nie CC 30  i w miarę dobry  jakościowo olej.U mnie 60-tka  chodziła na różnorodnych olejach  i nic sie nie działo to jest mit z tym olejem że kanały zatka  aby  w czas wymieniać.Sam chciałem zalać CD CE  ale nie ma tylko już CF

Opublikowano

CB15w40 alanda kosztował 12zł za litr,  cc30 za 8zł

Wziąłem cc30 bo to jest wyższa klasa jakości.

A zresztą kumpel wlał CB40 do seata leon 2005r i się cieszy, że zmienił olej na nowy. :rolleyes:

Opublikowano

Niech każdy robi jak chce, wasze silniki wasza sprawa. Oleju takiego jak Turdus nie zaleca się do silników które przez dłuższy czas pracowały na olejach o niższej liczbie zasadowej.

C360 też może mieć kaprys, ostatnio był taki przypadek że silnik ( w dobrym stanie, otwierany kilka miesięcy wcześniej ) miał duży problem z przeciekami ( cały silnik był zalany olejem), niby nic dziwnego w tym typie ale próbując to naprawić okazało się że tak duży był przedmuch do środka silnika że pchało czym mogło. Ciśnienie na zimnym super, po kilku godzinach pracy kicha. Po wymianie oleju problem ustąpił - co to był za olej to nie wiem, niby miał być superol cc

Ja kupuję Turdus SHDP 15W40 po ok 10zł/litra lub Mobil ew. Shell w tej samej cenie więc po co mi jakiś wynalazek CD za 12 zł?

Opublikowano

Mobil jest dobry olejem  lecz drogim,jak mówiłem wystarczy do 60-tki taki 15W40 z średniej półki np lotos orlen.Przede wszystkim olej  się dobiera do warunków pracy  w jakich ciągnik pracuje.Jeśli robi większość prac czyli silnik jest narażony na spore temperatury to dać nieco gęstszy  i z wyższą lepkością  ale jak pracuje w oborze gdzie odpalana jest niemal codziennie można się pokusić o  olej 10W30 lub bądź 10W40 (neste  kiedyś taki produkował)

Opublikowano

Oczywiście że zależy od warunków, głównie klimatycznych a szczególnie temp. zimą. SAE 30 wystarczy w naszym klimacie, 40 to już pewność. Gęstość oleju nie musi mieć wiele wspólnego z lepkością.

Jeśli ciągnik użytkowany jest dużo zimą to zmienia się olej na półsyntetyk 10W a co dalej to już bez większego znaczenia.

Jak wyżej pisałem mam Mobil w cenie Turdusa a oba kosztują tyle co Milvus cc więc po co mam kombinować?

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu mój Ursus 3512 chodził na oleju GULF STOU 15W40 ( CF-4, CF,CE) i muszę przyznać że silnik pracował  ciszej  w porównaniu z Falco ,zarówno w kabinie jak i na zewnątrz łatwo to było zauważyć.

Edytowane przez zen
Opublikowano

szczerze to nie wiem bo na stronie piszą FUCHS poza tym, że jest polecany do C360 to piszą tylko tyle :

 

 

FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 to lekkobieżny olej wielofunkcyjny (MFO) do zastosowania w silnikach, manualnych skrzyniach biegów, przekładniach hydrokinetycznych, układach mokrych hamulców i układach hydraulicznych w maszynach rolniczych i budowlanych.

 

 

Przeznaczenie:
  • Olej silnikowo-przekładniowo-hydrauliczny
Lepkość SAE:
10W40
Norma - ACEA:
  • E3
Norma API:
  • CG-4
  • GL-4
  • GL-5

Specyfikacje:

  • SAE J300
  • SAE J306

 

 

 

Chciałem kupić Turdusa ale sprzedawca w sklepie nie mógł nachwalić się jaki ten olej nie jest dobry.... no i kupiłem go. 

Opublikowano

szczerze to nie wiem bo na stronie piszą FUCHS poza tym, że jest polecany do C360 to piszą tylko tyle :

 

 

FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 to lekkobieżny olej wielofunkcyjny (MFO) do zastosowania w silnikach, manualnych skrzyniach biegów, przekładniach hydrokinetycznych, układach mokrych hamulców i układach hydraulicznych w maszynach rolniczych i budowlanych.

 

 

Przeznaczenie:
  • Olej silnikowo-przekładniowo-hydrauliczny
Lepkość SAE:
10W40
Norma - ACEA:
  • E3
Norma API:
  • CG-4
  • GL-4
  • GL-5

Specyfikacje:

  • SAE J300
  • SAE J306

 

 

 

Chciałem kupić Turdusa ale sprzedawca w sklepie nie mógł nachwalić się jaki ten olej nie jest dobry.... no i kupiłem go. 

Przerost formy nad treścią co prawda w takiej 60tce no ale na pewno gorszy od Turdusa nie jest ;)

Opublikowano

Pytanie jak ten Fuchs sie zachowuje w lecie czy taka lepkość jest jak przy Turdusie.Bo olej typowo silnikowy a wielofunkcyjny trochę się różni.A danych technicznych fuchsa jaki indeks lepkości  w danej temperaturze to nie mogę znaleść.Ja takiego nie będę lał w ciemno

Opublikowano (edytowane)

co do lepkości to podają tylko taką informacje :

 

Fuchs :

 

Lepkość : 90mm2/s       40oC

 

Turdus :

 

Lepkość kinematyczna w 100oC [mm2/s]    13,5-16,5

 

 

 

EDIT : Znalazłem jeszcze taki opis :

 

Bardzo wysokiej jakości wielofunkcyjny olej typu (STOU/MFO) na bazie technologii MC i specjalnych dodatków. Do stosowania w silnikach, skrzynkach biegów, hamulcach mokrych, układach hydraulicznych w ciągnikach, kombajnach zbożowych, jak również w mechanizmach różnicowych z blokadą przekładni w maszynach rolniczych

 Zastosowanie przy produkcji oleju MC 10W40 wysokiej jakości bazy typu MC daje zwiększone korzyści w porównaniu z zastosowaniem konwencjonalnych olejów silnikowych klasy SAE 15W40 i przekładniowych SAE 80W. Doskonałe parametry oleju pozwalają na utrzymaniu stabilnego filmu smarnego nawet przy ekstemalnych obciążeniach i wysokich temperaturach pracy. Gwarantują również szybkie smarowanie podzespołów i szybki czas rozgrzewania co pozwala na doskonałą ochronę wszystkich elementów pracujących w oleju. Olej FUCHS  STOU MC 10W40 posiada bardzo dobrą odporność na ścinanie zarówno w silnikach jak i w przekładniach, jego zaletą jest również wysoka ochrona przed powstawaniem osadów i szlamów oraz zabezpieczenie przed korozją.

 

Agrifarm STOU MC 10W-40 może być stosowany we wszystkich silnikach bez względu na przebieg, układach hydraulicznych oraz przekładniach manualnych różnego typu maszyn rolniczych. Odpowiedni do zastosowania w układach mokrych hamulców i przekładniach hydrokinetycznych w maszynach rolniczych i budowlanych

 

  • Agrifarm STOU MC 10W-40 jest olejem wielosezonowym gwarantującym właściwą pracę układów      nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach klimatycznych
  • - Zapewnia łatwy rozruch maszyny i szybką cyrkulację oleju w układach, co przyczynia się do ograniczenia zużycia ściernego elementów silnika i przekładni
  • - Agrifarm STOU MC 10W-40 zapewnia doskonały film smarny nawet przy najwyższych obciążeniach i temperaturach
  • - Olej ten ze względu na uniwersalne zastosowanie pozwala na ograniczenie liczby środków smarnych
  • - Nie ulega pienieniu nawet przy wysokich prędkościach obrotowych
  • - Jest mieszalny ze wszystkimi markowymi olejami silnikowymi i przekładniowymi na bazie mineralnej i syntetycznej

 

 

 

 

Edytowane przez Teddy
Opublikowano

Nie ma sprawy. Wleję tego Fuchsa i na jesień napiszę czy odczułem jakąś różnicę po przesiadce z Superol'a (głównie mam na myśli ciśnienie oleju podczas pracy bo innych róznic nawet jeśli wystąpią to i tak nie da się pewnie zauważyć gołym okiem) . :D Ciągnik od remontu ma zrobione 300mtg, cały czas lany był Superol.

Opublikowano

Kto dziś zalewa tym szajsem zapomniałem wspomnieć oprócz tego  "oleju".Od czuwa się tylko jak widzisz stan klawiatury.Dziś taki wybór oleju do wyboru do koloru.Wcześniej zalewałem 20W50 obawie że silnik stary to nie trzyma mi ciśnienie a ciśnienie 5 na wolnych rozgrzany a 6 wysokie.Zmieniłem na 15W40 spadło może ledwo 0,2 atmosfery.Podczas podorywek dało sie odczuć ciągnik się szybciej wkręcał i delikatnie równie chodził.Ciekawe jakby chodził na 10W40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v