Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam mały problemik z czujnikiem na skrzyni biegów. Otóż czujnik, który powinien blokować odpalenie ciągnika na biegu trochę szwankuje, ponieważ nie mogę odpalić ciągnika kiedy jest dźwignia na luzie, a mogę odpalić dopiero wtedy gdy dźwignię przesunę delikatnie w pozycję 1 biegu. Czy ten czujnik się jakoś przesuwa czy co z nim jest nie tak? Pytałem kolegów z zaprzyjaźnionego działu Ursusów, bo tam taki temat istnieje, ale niestety nikt mi nie umie/umiał pomóc, nikt w tej sprawie się nie odezwał.

Opublikowano

Witam. Mam mały problemik z czujnikiem na skrzyni biegów. Otóż czujnik, który powinien blokować odpalenie ciągnika na biegu trochę szwankuje, ponieważ nie mogę odpalić ciągnika kiedy jest dźwignia na luzie, a mogę odpalić dopiero wtedy gdy dźwignię przesunę delikatnie w pozycję 1 biegu. Czy ten czujnik się jakoś przesuwa czy co z nim jest nie tak? Pytałem kolegów z zaprzyjaźnionego działu Ursusów, bo tam taki temat istnieje, ale niestety nikt mi nie umie/umiał pomóc, nikt w tej sprawie się nie odezwał.

Witam, czujnik jest tylko wkręcany i to wszystko. To jakiś dziwny przypadek, a czy czasem widełki (które przesuwają koło zębate) sie lekko nie przegięły, wtedy wycięcie w prowadnicy pod ten czujnik by był lekko przestawione i wtedy tak jak piszesz lekkie przesunięcie dźwigni w kierunku pierwszego biegu powoduje dopiero rozruch. Albo powstała jakiś luz miedzy prowadnicą a widełkami. Jeżeli możesz ciągnik odpalić gdy dźwignie przesuniesz delikatnie do przodu (bieg 1 i 3) i gdy nie możesz odpalić ciągnika przy przesunięciu dźwignie delikatnie do tyłu (bieg 2 i 4)to raczej będzie to co pisałem wcześniej. Ja mam ursusa 912 od jakichś trzech lat i jak go kupiłem to już miał na stałe połączone te dwa kable ze sobą. To jest najprostszy sposób na uporanie się raz na zawsze z tym problemem :).

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy na 3 biegu odpala to dopiero zobaczę to w sobotę i zabiorę się za to wolnym czasem, ale na zaś chciałem co nieco w tym temacie się orientować. Jak nie będzie możliwości naprawienia tego to pewnie tak się zrobi, że zepnę kable i będzie non stop.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SamaPrawda
      Witam, mam problem z wskaźnikiem paliwa nie jest wcale wiarygodny, wachania są na 1/4 zbiornika a czasem więcej, dodatkowo nie wiem czy ten ciągnik tyle pali czy może wina wskaźnika, ponieważ gdy wlałem 40l paliwa, po uprawie gruberem i siewie 2ha wskazówka zegara od paliwa jest w takim stanie jak poprzednio. Czy to brak masy w wskaźniku czy może coś innego, a może ktoś wie czy można tam sprawdzać paliwo "na kija" jak w c360??
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v