Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam wszzystkich moze ktoś mi pomóz kupilem niedawno mtz 82 z 84 roku ładnie sie w miare jeżdzi ale strasznie ciężko pali a na pociąg to od razu zapala czy jest jakiś sposób zeby to poprawić

Opublikowano

Hm, i tu sie pojawia ból MTZ, zawory ustaw, sprawdź pompe i wtryski, rozrusznik może sie grzać albo przewody, u mnie dużo tego było, podgrzewacz płynu założyliśmy rok temu no i w końcu ciągnik pali w każdy jeden mróz

Opublikowano

Problem morze tkwić w tryskach lub pompie paliwowej tak miał właśnie teścia mtz po wymianie tykał jak talala tylko też może mieć małego kopa na rozruszniku

Opublikowano

tak jak koledzy radza trzeba wszystko sprawdzic pokolei bo moga byc rozne przyczyny a kreci ci rozrusznik czy zaraz wszystko siada tak jakby nie bylo pradu??

 

ja mam taki problem że rozrusznik przekręci ze 4 razy i brakuje prądu, co może być przyczyną?

Opublikowano

mozna zalozyc inny rozrusznik z przekladnia lub jak u nas mowia planetarny ten rozrusznik szybciej kreci , mialem podobny problem jak rozebralem stary rozrusznik i zawiozlem do naprawy to gosci sam stwierdzil ze lepiej bedzie jak doloze 100 i kupie nowy . na nowym bylo o wiele lepiej ale i tak w mrozne dni bylo ciezko , zalozylismy tez podgrzewacz wody , ciagnik zalalismy plynem i juz byl spokuj . ogulnie jest opinia ze mtz ciezko pala w zimie moj byl z roku 86

Opublikowano

no koledzy przekręci pare razy i sidad myslicie ze rozrusznik szybkoobrotowy by pomógł

 

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie wspomagania . czemu sie tak przycina to ma tak być czy da sie cos z tym zrobic

Opublikowano

przeczysc klemy i styki rowniez przy heblu to po pierwsze a po drugie jak krecisz to slychac takie tykanie przy rozruszniku?

klemy przeczyszczone, tykania nie słychać, rozrusznik jest szybkoobrotowy a hebla nie ma.

Opublikowano

Grzalka to ci ulatwi sprawe przy duzych mrozach przy tej temp jaka jest teraz powinien palic na dotyk wedlug mnie masz slabe aku,ale sprawdz wszystko klemy,hebel i przewody a moga byc jeszcze tulejki w rozruszniku na nic u mnie tez na tulejki byly zużyte i slabo krecil

Opublikowano

Zacznij od klem i przewodów, zobacz czy nie grzeją się, czy rozrusznik nie dymi przy rozruchu. U mnie sie topiły na starym rozruszniku, ogólnie w MTZ instalacja zostawia wiele do życzenia, w belarusie rozruch mamy na 24V i tam nie ma z niczym problemów. A grzałka nagrzewa płyn do 70 stopni, blok robi sie ciepły, w środku nawet jak włączysz nawiew świszcze ciepłym powietrzem więc to duże udogodzenie, nie męczysz akumulatorów ani instalacji,jeżeli będziesz wymieniał rozrusznik to nie bierz tego małego tylko kup taki jak jest w nowych belarusach

Opublikowano

Wymieniałem końcówki wtrysków w t-25, stare otwierały się przy 13 MPa. Mechanik ustawił na nowych takie jak powinno być (17 MPa) i powiedział, że pompa wtryskowa może nie dać takiego ciśnienia jeśli jest zużyta. Zużytą pompę można poznać właśnie po tym, że silnik na rozruszniku nie odpali a na zaciąg odpali od razu.

Opublikowano

Też jestem za tym co kolega yahooo777 nie zakładaj tego małego rozrusznika szybkoobrotowego bo moim zdaniem jest to tylko taka śćiema ze lepiej kręcą. Musisz z min uważać żeby za długo nie kręcić bo ci się przegrzeje i takie tam. A ten duży oryginalny to jest kąkretną rzecz która posłyży ci na wiele lat. A z tym że ci słabo zapala to na przyszłość już myśl założyć mu 12/24 rozruch. Znikają problemy z odpalaniem po tej nie wielkiej przeróbce.

Opublikowano

Mi poszedł stary rozrusznik i założyłem nowy, szybko obrotowy. I już to nie było to. Te stare rozruszniki są najlepsze. A jak miałem rozruch na 24V to nie było żadnych problemów. To że zaczyna kręcić i przestaje to wina akumulatorów, mają za mały prąd rozruchowy.

Najlepiej założyć stary ruski rozrusznik i rozruch na 24V. Tam są dwa akumulatory więc tylko kable trza przerobić. I może nie zapominać o używaniu Plaka.

Opublikowano

Tak jak wyżej słabe akumulatory, a rozrusznik nie może przez to osiągnąć odpowiedniej prędkości a silnik zapalić.

Jak by kolega miał prosty miernik mógł sprawdzić napięcie na akumulatorach podczas rozruchu.

Jeśli zaczęło by szybko spadać to by była pewność.

A miernik przydał by się do sprawdzenia napięcia ładowania bo z jakiegoś powodu akumulatory siadły(chyba że już bardzo stare).

A kontrola połączeń obowiązkowa, przynajmniej przed założeniem nowych akumulatorów.

Opublikowano

kolego może przewód od masy masz słaby albo wyłącznik pradu wali sprawe miałem tak w jednym mtz kupiłem nowy wyłacznik i odpalał jeszcze gorzej niż na krótko po dłuzszym kreceniu się spalił normalnie sie goracy zrobił a teraz dokrecam mase na śróbke i pali na dotyk z rozrusnikiem szybkoobrotowym. a w 2 mtz mam odpalanie na 24V a instalacje 12V i akumulatory juz są 5 rok i pali na dotyk -20 nie robi większego wrazenia na nim tylko że mam orginalny rozrusznik, 24V najlepsza sprawa jezeli chodzi o mtz i jego odpalanie polecam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v