Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Leszek pierwsze słyszę i gadasz bzdury. Mój był zamawiany praktycznie na full opcji, wujka stał na placu i znajomego też. Czy kupując takie same auto ono będzie w fabryce robione inaczej bo dealer dał Ci 1000zl rabatu? Nie.. tak samo ciągniki a w szczególności Major który przyjeżdża praktycznie cały goły a serwis go uzbraja w ładowacze, obciążniki, radio itd. U nas w dawnym pgrze też mają nawet z klimą, ten to już w ogóle się psuje...

Opublikowano (edytowane)

 już seria 7340 była bardzo opisywana w tygodniku rolniczym z powodu wiecznych drgań tych ciągników i licznych awarii,  a ten major to nie jest to samo co farmtrac te same napędy kabina a tylko silnikiem się różni?

Edytowane przez Wojtek026
Opublikowano (edytowane)
Dnia 8.08.2017 o 14:30, Luke16 napisał:

u nas o proxach też dobre opinie nie chodzą i nie tylko o zetorach... 

 

2000 mtg proxa plus 90 tur non stop ciągnik jedyny w gospodarstwie (plus dwie 60 ale to tylko lekkie prace) co prawda na 1700 sprzęgło tarcze wymiana ok 2 koła bez zarzutu uważam albo dobry model albo się udało nie narzekam jak widzę to jak takiej samej mocy cnh obok chodzą to mi serce rośnie że mam proxe.

@Luke16powiem więcej rocznie robię jakieś 200-300 belek słomy i ok 150 bel sianokiszonki i to wszystko plus zwożenie kiszonki z qq. do obory codziennie 365 dni w roku a dodam że niestety kiepskie podłoże mam za stodołą gdzie składuje słomę, sianokiszonkę i kiszonkę i nie raz w błotku jest ciężko proxie ale i tak daje radę a widziałem cnh jak u nas maja to takie zabawki

Edytowane przez aster453
Opublikowano

To chyba masz farta bo u nas czy majory czy proxy czy fortery z resztą jak wszystkie nowe ciągniki. Mało znam osob które chwalą.

Opublikowano

Witam. Podziele sie z wami moja zla opinia o Majorze 80 zakupionym w grudniu 2013r. Ciagnik przepracowal prawie 4000mtg. 

Zakupilem go z mysla o lekkich pracach pomocniczych typu zgrabiarka, przetrzasarka, owijarka, opryskiwacz.

Meczace wady wystepujace:

- brak oslony przeciwslonecznej w szyberdachu. W upaly strasznie sie nagrzewal

- nie wygluszona podloga przez co bylo strasznie glosno w kabinie.

- nie szczelna kobina przez co sie kotlowalo w kabinie

- nie mozna wyjac filtra powietrza silnika z zalozonym turem

- ciagle psucie sie przslacznikow w kabinie az wszystkie  wymienilem na inne samochodowe

Usterki ktore wystapily w ciagniku:

- na gwaracji podnosnik przestal pracowac zostal wymieniony rozdzielacz

- na gwaracji wyciekal plyn chlodniczy przy pompie wody. Zostala wymienina gumka

- po 700 mtg padla klima. Znsaeziony zostal wyciek wymieniony i nabita zostala gazem

- po 900mtg znow padl podnosnik i zostal wymieniony rozdzielacz. 

Przy 1000 mtg ciagnik trafil do wozu paszowego z ktorego prawie jest nie odpinany.

- 1500mtg padlo sprzeglo

-2000 mtg znow gumka przy pompie wody

- kilka razy po drodze wyciekl gaz z klimatyzacji. Przestalem to juz naprawiac. W wozie paszowym nie jest mi potrzebna

- 3700mtg sprzeglo.

Jedyna zaleta tego ciagnika jest w miare mocny silnik od proximy. Ktory w wozie paszowym przy balocie z siana pali 4.5l na godzine.

Do wad nalezy doliczyc slaby podnosni. Nie mogl radzic rozsiewacza z 1t nawozow.

Ogolnie to napedy i skrzynia jest caralo taka jak w farmtrakach i ursusach. Kabina polska. Tur metal fachu. Teraz nowe majory maja nawet juz silnik jak w ursusie 2.9l

Podsumowując jak kosztuje tak pracuje. Do pola koilem sobie 7 letniego jd 5720 ktory byl tanszy od majora a zrobilem mu 2tys mtg i nic przy nim nie robilem.

 

Opublikowano (edytowane)

Panowie w majorze 80 wyskoczył mi kod błędu SPN 97 i FMI 12 i oczywiście kontrolka awarii silnika i znaczek STOP wie ktoś może co to za awaria? Nigdzie nie mogę znależć kodów błędów a w ksiązce nic nie ma. Major z 2016 roku. 

Edytowane przez Karollorak93
Opublikowano (edytowane)
Dnia 17.03.2018 o 17:59, Bugii napisał:

 

 

- ciagle psucie sie przslacznikow w kabinie az wszystkie  wymienilem na inne samochodowe

 

Witam mógłbyś powiedzieć jakie przełączniki kupiłeś od jakiego samochodu pasuje? tez mam z nimi problem chyba głównie dla tego że sie przegrzewają. Niestety gniazdo elektryczne w tym traktorze działa tylko gdy są włączone światła i podczas prasowania muszę jeździć na załączonych światłach, może masz na to jakiś sposób?

Edytowane przez daro87
Opublikowano (edytowane)
Dnia 26.08.2018 o 22:09, daro87 napisał:

Witam mógłbyś powiedzieć jakie przełączniki kupiłeś od jakiego samochodu pasuje? tez mam z nimi problem chyba głównie dla tego że sie przegrzewają. Niestety gniazdo elektryczne w tym traktorze działa tylko gdy są włączone światła i podczas prasowania muszę jeździć na załączonych światłach, może masz na to jakiś sposób?

Przerobilem je na zwykle tanie przelaczniki ktore sa dostepne w kazdym sklepie motoryzacyjnym. Bo nigdzie takich samych dostac nie mozna a w zetorze po 50zl krzycza. I co najciekawsze jeszcze zadnego nie wymienialem. Co prawda malo ich uzywam teraz w wozie paszowym.

Co do gniazda to poprostu przeciagnalem wlasny kabel od akumulatora na ktorym zrobilem 3 potrzebne mi rozne gniazda bez potrzeby wlaczania swiatel.

Edytowane przez Bugii
Opublikowano (edytowane)

Przelaczniki sie pala od samych swiatel. Podejrzewam ze instalacja nie ma przekaznikow. Kabina jest polska a przelaczniki identyczne jak w maluchu i polonezie.

Edytowane przez Bugii
Opublikowano

Prasa claas 46 podaje sznurek elektrycznie. Też będe musiał dorobić dodatkowe gniazdo z tyłu z kablem prosto z akumulatora. bo wkurza mnie te jeżdżenie na światłach po łące :/  

Opublikowano (edytowane)

Czy Zetor major 80 z silnikiem Deutz 2.9 da sobie radę z 6 tonowym rozrzutnikiem metal fach z czterema wałkami rozrzucającymi i prasą łańcuchowo walcową unia df 1.8v ?

Edytowane przez adamn999
Opublikowano

Ponowię już pytanie  kogoś wyżej odnośnie sprzęgła  w Majorze, robił ktoś? Ma ktoś ewentualnie katalog części do niego? Major z 2016 roku i sprzęgło juz siada. Jest tam jakaś regulacja tak jak w starych zetorach np 7711 czy trzeba wymieniać całe?  

Opublikowano

Rosia cofnela zamówienie na 6 TYS Zetorow z Powodu złej jakości ciągników https://ekonom.cz/c1-66456200-zetor-bojuje-o-preziti

ZETOR ZADŁUŻONY NA 1,5 MILD KORON BANKRUT TU https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/zetoru-prudce-stouplo-zadluzeni-vykonnost-firmy-podle-jejiho-vedeni-ovlivnilo-i-sucho-1361509

Rosia cofnela zamówienie na 6 TYS Zetorow z Powodu złej jakości ciągników https://ekonom.cz/c1-66456200-zetor-bojuje-o-preziti

Opublikowano
Dnia 30.12.2011 o 14:40, kris14 napisał:

Witam.

Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.

Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.

 

Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.

 

Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.

 

Pozdrawiam.

Zetor upada bankrut Od 2018 roku lecą na stratach bez zysku w Czechach są artykuły o sprzedaży 40 % fabryki i zwolnieniu 40% pracowników 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v