Skocz do zawartości
MtziZetor

Czy polecacie Rekorda?

Polecane posty




danielo324    5

z rekordem na małej chłodnicy daj sobie spokój grzeją się, miałem takiego to mimo że co rano był dokładnie byl czyszczony to i tak w południe woda na 100. teraz mam na dużej to można trzy dni nie czyścić i woda z zieloneo pola nie schodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Sadek    448

Fakt z chłodnicą trzeba uważać ale że silniki wysiadają to zależy jak dbasz jeżeli go zagotujesz to i z silnikiem może być problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LOST    7

Ja polecę Rekorda, ponieważ wg mnie jest to dobry kombajn. Jest lepszą wersją niż Z056, ale mniej awaryjny niż Z063-80(gigant). Co do awaryjności to zależy; jeśli wiesz ze coś się dzieje nie tak, to od razu to wymień, ponieważ lepiej nie mieć niemiłych niespodzianek w polu. Co do chłodzenia, nie posiadam Bizonka, ale moim zdaniem jakby się przyłożyć to dałoby się dojść do takiego momentu że by się nie grzał, ale jak widać opinie są podzielone, jedni mówią że się grzeje, za drudzy, że znów nie. Gdybym miał wybierać między Suprem a Rekordem bezdyskusyjnie wybieram Rekorda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianmmmm    0

Stare powiedzenie JAK DBASZ TAK MASZ !!!! Jak by był zalany płynem to by chłodnica kamieniem nie była zabita i by było wszystko OK. Znajomy miał zakładać dodatkową chłodnicę do swojego Rekorda (kupił 2 lata temu 94r.) bo mu się grzał, ale ciekł mu kranik i kupił nową chłodnicę i PO PROBLEMIE. Zalał go teraz płynem i ma już 2 sezon grzanie silnika z głowy. SPRAWDZONE I POTWIERDZONE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robert812    51

Mój rekord z 1990 roku (czerwony) chodzi na oryginalnej chłodnicy i to prawda że się grzeje. Swojego natomiast w sezonie żniwnym dosłownie codziennie muszę czyścić co rano sprężonym powietrzem chłodnicę, silnik po wierzchu, a podzespoły myjką wodną pod ciśnieniem. W takiej sytuacji kombajn może śmiało pracować 10 godzin na pełnych obrotach i jestem pewien że sie nie zagrzeje. Wymaga to jednak ponad godzinę dziennie z rana mojej pracy. Wcześniej miałem Supra i nie musiałem tego robić codziennie tylko co tydzień. Jesienia tego roku zamiast spuszczać wodę na zimę, zalałem swojego rekorda płynem. Zobaczymy czy będą z tego jakieś plusy. Ale z pewnością codzienne czyszczenie chłodnicy w sezonie jest konieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianmmmm    0

Dmuchać chłodnicę to trzeba w każdym kombajnie który pracuje w kurzu przez pare lub parenaście godzin dziennie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianzbr    987

Tak, czyścić trzeba. Ja u siebie co 2 dzień czyszczę. Albo i co 3. Ale najlepiej co 2 dni i wtedy 100% pewności że się nie zagrzeje. Tylko to tak od 6 lat, bo chyba chłodnica kamieniem zaszła. Silnik od wymiany do wymiany oleju i to tyle obsługi od nowości nic mu nie było. Więc chyba to nie prawda że padają. A jak go przegrzejesz to nic dziwnego że padnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ahme999    115

tak tak tak, tylko płyn chłodniczy ma sporo niższą pojemność cieplną niż woda, przez co ma mniejszą sprawność chłodzenia. tu woda wygrywa bezapelacyjnie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukaszP    2

Przez to też płyn ma większą temperaturę wrzenia. Ma też kupę innych zalet. Remontując silnik, który pracował na płynie nie trzeba sie bawić w mały kamieniołom w kanałach wodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk89    18

@ahme999

nie wiem kto ci powiedział że woda jest lepszym chłodziwem niż płyn, no ale...zalej silnik wodą i płynem a zobaczysz który się szybciej zagotuje. woda będzie powodować odkładanie się w chłodnicy kamienia, w dalszej kolejności coraz gorsze jej funkcjonowanie i w efekcie przegrzewanie się silnika.

@MtziZetor

jeśli chodzi o rekordy to widziałem już dużo przeróbek chłodnic, albo na większą, albo na podwójną, i ludzie nie narzekali na przegrzewanie silników. poza tym rekord jest wydajniejszy od Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grzepo    30

To że płyn później zagotujesz nie jest argumentem że jest lepszym chłodziwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ahme999    115

@radekk-zgoda, płyn wrze w 130 i to jest jego niepowetowana zaleta, ale ten sam silnik w tych samych warunkach pracy na wodzie bedzie miał temp załóżmy 90 stopni a na płynie w granicach setki, tyle ze jak już wyzej napisłem plyn ma jeszcze 30 stopni zapasu a woda tylko 10.

i odpowiadajac na pierwsze pytanie:to nie jest jakaś tam ciekawostka z cyklu 'urban legend' tylko proste wnioskowanie z tabel pojemności cieplnej poparte zdaniem jednego z psorów od eksploatacji silników, i tak np.-woda 4,2 KJ/deg glikol 3,2KJ/deg a np powietrze 1,2 KJ/deg.

podsumowujac: jednostkowa szybkosc odprowadzania ciepła dla wody jest wieksza, ale w ogólnym aspekcie eksploatacji płyn wygrywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk89    18

@ahme999

ok, tabelki tabelkami, tych pojemności cieplnych nie wiedziałem, ale i tak korzystniej wypada w eksploatacji płyn. inna sprawa że odbiegamy trochę od tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Magic6920    0

Kto nie dba o chłodnicę to tęmperaturka skacze He ;d Ja nie mam z nią żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SKORPION1    0

Mój znajomy który parę ładnych lat mi młócił rekordem z 91 roku zawsze mi mówi że on nie wie co to jest grzanie silnika młócił u mnie w temperatury ponad 30 stopni i nigdy nie stawał aby dać odpocząć silnikowi A co ważnego ma do dziś silnik w oryginale i ma przerobione ponad3,5tyś mtg Czyli wniosek jest jeden jak kto dba tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kombinator18    18

Potwierdzam grzanie sie to jakas bujda osob ktore maja zakamieniona chlodnice.

Jak jest wszystko ok to mozna smigac cal dzien bez postoju :D

A Rekusia polecam w 100% czesci tanie prosty w obsludze tylko klima by sie przydala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielo324    5

skoro grzanie się rekorda z malą chłodnicą to bujda to nie rozumiem po co od 97r. zmienili układ chłodzenia po co poprawiać coś co jest dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


danielo324    5

rozumiem ale skoro ma dobre to po co mu lepsze. Miałem takiego rekorda nowa chłodnica codziennie czyszczona sprężonym powietrzem nowa pompa wodna i na dobrym pszenżycie o długiej słomie woda pod stówe ,i w okolicy jest kilka takich maszyn i sytuacje podobne także gratuluje wyjątkowego egzemplarzu.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kombinator18    18

To moze ja trafilem taki egzemplarz a moze silniki byly slabej kondycji ?

Bo moj to zyleta

Rozmwialem z kilkoma posiadaczmi rekorda i nienarzekali na grzanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macko25    5

ja mam rekorda z roku 84 i nie narzekam na grzanie.u mnie temperatura nie podskoczy powyżej 90 stopni caly czas się trzyma 85 stopni nawet bardzo upalne dni. wystarczy bardzo dobrze uszczelnić kolo i przystawke do chłodnicy co trzeci dzień tylko czyśce spręzonym powietrzem i nic więcej.na poczatku jak kupiłem to miałem problemy grzał jak głupi nawet do 120 temper.podskoczyła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rekord1991    1

jeśli ma się dobrą i czystą chłodnice zalaną płynem to nie powinno być problemów z grzaniem, bynajmniej ja nie mam, ale wyczyścić rano to wiadomo że trzeba, ale wtedy można cały dzień śmigać bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek912    0

Ja posiadam rekorda i mi sie nie grzeja woda max 85 ale wiadom chłodnica czyszczona co wyjazd i nie miałem nigdy wody 100 i mam tylko górne klapy otwarte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek
      jakie powinny byc robocze (max) obroty silnika i jakie powinny byc max obroty mlocarni? bo u mnie chyba cos jest nie tak...
       
      i wie ktos moze gdzie jest czujnik obrotow silnika?
    • Przez Rapid22
      Witam jeżeli ktoś mógłby pomóc mam taki problem potrzebuję jakiegoś schematu lub zdjęcia podłączenia dmuchawy nawiewu kabiny w Bizonie Z058 rocznik 1989. Generalnie najbardziej potrzebna mi jest jak to idzie na te trzy klawisze samochodowe na górnym panelu. Szukałem info w necie na ten temat jedynie natknąłem się na schemat instalacji bizona rekord ale jedynie jest na nim schemat podpięcia górnych świateł roboczych, które i tak nie za bardzo odpowiadają tej wersji którą mam. Jeżeli ktoś cokolwiek ogarnia w tym temacie proszę o pomoc lub jakąś wskazówkę.
    • Przez Rapid22
      Witam mam pytanie czy może wie ktoś lub ma jakiś schemat instalacji połączeń elektrycznych w kabinie Bizon Rekord Z058 z 1989 roku. Co prawda posiadam cały schemat inst. elektrycznej jednak zawiera ona jedynie połączenie górnych świateł kabiny. Brakuje mi podłączenia wycieraczki na klawisz oraz dmuchawy. Problem polega na podłączeniu kolorów kabli do klawisza/przycisku włączenia jest tam kila różnych kolorów kabli chodzi aby odpowiednio je połączyć na przycisk. Jeżeli ktoś wie jak to ma być lub ma coś na ten temat proszę o odpowiedź w komentarzu
    • Przez michasko
      Mam pytanie czy ktoś wyciągał orbitrol, bo gdzieś od góry leci mi olej nawet teraz jak kombajn jest nie ruszany to kapie. Oringii tam gdzie rurki przechodzą wymieniłem i nic nie pomogło
    • Przez Dario23
      Cześć!
       
      Zakupiliśmy niedawno niebieskiego bizona rekorda (rok produkcji 2001) i mamy problem ze sprzęgłem. Tam zdaje się jest sprzęgło hydrauliczne, a zbiorniczek na płyn, z tego co mi brat mówił, znajduje się chyba przy drążku zmiany biegów. Płyn jest, natomiast problem polega na tym, że sprzęgło łapie dopiero przy na maksa wciśniętym pedale sprzęgła. Na pewno musi być jakaś regulacja, więc jeśli ktoś z was ma takiego rekorda to prosiłbym o pomoc jak i gdzie je ustawić.
       
      Jeszcze jedna mała sprawa. Na joysticku od jego zewnętrznej strony tam gdzie znajduje się palec wskazujący jest przycisk, o którym instrukcja obsługi nic nie mówi. Czy wiecie do czego on służy?
       
      Jeśli posiadacie lub posiadaliście takie rekordy - niebieski z lat 2000-2004- to napiszcie proszę na co zwracać uwagę przy ich użytkowaniu, co wymienić przed sezonem i czy jest duża różnica w użytkowaniu w porównaniu do bizonka Z056.
       
      Dzięki z góry za wszelką pomoc!
×