Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam do was pytanie, mianowicie w moim zetorze obok dźwigni podnośnika jest mała dźwignia o położeniach D M P.

I teraz moje pytanie, podczas orki, pracy z kultywatorem, talerzówką czy agregatem na jaką pozycje ustawić tą małą dźwigienkę D M P i czy tą główną dźwignie od podnośnika opuszczać do samego końca??? Z góry dziękuję za pomoc ;)

Edytowane przez Artmal17
Opublikowano

Ta dźwignia jest od regulacji podnośnika masz do wyboru 3 pozycje pływającą mieszaną i stałą. Przy stałej jaką ustawisz głębokość podnośnika taka jest cały czas, przy pływającej gdy ciągnik ma ciężej zaczyna się grzebać podnośnik unosi się do góry, mieszana to coś pośrodku. zależy na jakiej ziemi pracujesz jak na ciężkiej to ta pływająca i mieszana nawet fajna sprawa nie trzeba podnośnikiem cały czas manewrować
Opublikowano

Ok, a jeśli np: pracuję z pługiem, talerzówką czy agregatem i mam mieszaną albo siłową to główną dźwignie podnośnika (od podnoszenia i opuszczania) opuszczać do samego końca???

Opublikowano

Jak opuścisz dźwignię do końca to nie będzie działała żadna regulacja. Opuścić do końca możesz przy np. "zapuszczaniu" pługa (żeby szybciej "wszedł") i gdy "wejdzie" podnosisz dźwignię i ustalasz głębokość orki. Pług powinien mieć koło kopiujące z tyłu. Pracujesz wtedy na regulacji Mieszanej. Możesz ustawić ogranicznik i w dobrych warunkach i przy sprawnie działającej regulacji masz w miare równą orkę i dobrze dociążony tył ciągnika.

Opublikowano (edytowane)

Na brak działania przy rozgrzanym oleju koledzy wyżej proponują pompe zakup ze 600z,ł a mogło by sie okazac ze pompa dobra a winny rozdzielacz który ciepły olej przepuszcza a zimnego nie??? Nie chce wydawać kilku stówek nie majac pewnosci

 

Podnośnik naprawiony- byłem w zakładzie naprawczym w Gnieznie przy ul.pomowskiej , rozdzielacz dobry pompa z zaworem na złom.

 

Mógłby ktoś mi przedstawić schemat budowy tego filtra koło pompy w katalogu tego nie mam , a coś mi się nie widzi jak go mam poskładanego, czy tam na tym wkładzie sitkowym przychodza z góry i z dołu jakies uszczelnienia ,jesli nad sitkiem do góry jest zabudowane trzymanie sprezyny to jak ten olej ma w ten filterk wpływac? Wziąłem i wywierciłem dziure na strodku tego trzymania sprezyny

Edytowane przez Poznaniak
Opublikowano

Witam

 

Czytam tematy związane z hydrauliką i widzę że to nagminny problem,ale co się dziwić te ZETOR-ki już mają swoje lata. Wracając do tematu chciałbym poruszyć mój problem. mianowicie przed poprzednimi sianokosami w moim 7011 padła hydraulika. Rozebrałem zarówno górę i dół i wymieniłem: pompę, oringi, olej, pierścienie na tłoczysku i wszystko co wymagało uszczelnienia. Po kilku godzinach pracy stracił ciśnienie i ciężko było dobić bele i tak jest do dziś zarówno z podnośnikiem jak i z wywrotem przyczepy, ciśnienie jest ale trochę słabe. Np przyczepę z załadowanym obornikiem nie wywróci do końca.

Opublikowano

Witam

Poszukuję firmy(mechanika), który zajmuje się regeneracją podnośnika w zetorze 7211, interesuje mnie województwo śląskie, ewentualnie okolice strzelec opolskich. Z góry dzięki za ewentualne info:)

Opublikowano (edytowane)

Witam. Po wymianie uszczelniaczy tłoka zauważyłem że regulacja (śruba na fasolce) całego zespołu dźwigienek była odkręcona. Chciałbym do dobrze ustawić tylko nie wiem jak. Jak przykręce to podnośnik podnosi do wysokości max wysokości gdy trzymam dźwignie a gdy ją puszcze jakaś jakby sprężyna cofała ową dźwignie i podnośnik opada do około 3/4 proszę o pomoc. Zetor 5211. Zdjęcie poglądowe : https://www.dropbox.com/s/8s9443o617wjvgr/2013-06-29%2020.45.19.jpg

Edytowane przez Ciastko
Opublikowano

Jakbyś jeszcze potrzebował to podaj maila to prześlę jutro Kilka fotek. Mam zrobione dość szczegółowo zdjęcia. A i może coś podpowiem na ten temat.

 

witam

czy jest możliwość otrzymania zdięć na których bedą widoczne elementy odpowiedzialne za sterowanie podnośnikiem TUZ?

 

u mnie problem w zetorze 7211 polega na tym że nagle przestał podnosić TUZ. rozkręciłem, wyciagnąłem i mam wrażenie że coś tam chyba jest nie na swoim miejscu ponieważ ruszając wajchą nie powoduje to ruchu żadnym tłoczkiem na rozdzielaczu tak jak to dzieje się przy ruszeniu wajchą od kiprowania przyczepy

 

ewentualnie moge podesłać zdięcia (jak tylko znajde kabelek do połączneia aparatu z PC)

Opublikowano (edytowane)

możliwe że wszytko jest na swoim miejscu, ponieważ jak tłoczek został dociśnięty ręcznie to po ruszeniu wajchą zaczną ruszać się. wygląda na to że coś z nim jest nie tak.

dodam że wcześniej tłoczek niezależnie od położenia wajchy był w 1 położeniu, dlatego pierwsze co mi przyszło do głowy że któryś z elementów nim poruszających jest nie na swoim miejscu.

 

niestety Twoja skrzynka odbiorcza jest pełna i nie da rady wysłać do ciebie priwa, ale zgrałem moje fotki na kompa.

podsyłam je i proszę o zerknięcie, na 1 zięciu jest strzałka z elementem który jak na moje jest jakiś dziwny :D ma otworek który, no właśnie ... po prostu jest i nie łączy się z niczym :)

 

55193753605123324759_thumb.jpg 84683689927729720845_thumb.jpg 54708143208764259727_thumb.jpg 90549887577642610750_thumb.jpg

Edytowane przez Deerf
Opublikowano

Witam

 

Ta dźwigienka z otworem u mnie też jest tak luzem i wszystko działa normalnie. Sam kombinowałem gdzie to mogło być podczepione ,ale nigdzie nie da się. Możesz spróbować jak masz ten "plecak" na wierzchu podłączyć sprężone powietrze i ruszać dźwignią i powinno to chodzić. Trzeba przedtem zaślepić wyjście na siłownik pomocniczy zaślepką ,lub podłożyć monetę i przykręcić nakrętką od węża. Będziesz widział wszelkie nieszczelności i może znajdziesz przyczynę. Jak wszystko jest na swoim miejscu i kiper działa to albo rozdzielacz się zaciął lub zawór przy tłoku podnośnika, albo jakaś nieszczelność.

 

Faktycznie sprawdziłem skrzynkę i zapchana. wywaliłem kilka wiadomości i działa.

Opublikowano (edytowane)

sprawdziłem sprężonym powietrzem

nieszczelności raczej nie ma, ponieważ gdy wajcha jest w pozycji podnieś nie słychać uchodzącego powietrza pomijając lekką nieszczelność na samym cylindrze, ale to jest tyle co nic, także to na pewno nie to, choć przy okazji i tak wymienię dzisiaj uszczelki.

Rozmawiałem z mechanikiem i mówił żeby uważać w trakcie wpuszczania powietrza ponieważ ramiona TUZ poniosą się z duża siłą ... u mnie tego nie było, podnosiły się bardzo pomału. Tak się zastanawiam czy to wina np rozdzielacza czy zbyt słabego ciśnienia (sprężone powietrze jest z przenośnej sprężarki nabitej prawie na max - zmontowana ze sprężarki od 330). Chyba że to normalne że w takim tempie się podnosi, bo nawet jak normalnie sie podnosi to też szybko tego nie robi.

 

wygląda na to że działa i bardzo prawdopodobne że doszło tylko do zacięcia (mam nadzieje:)

 

i jeszcze 1 sprawa:

pomiędzy 2 małymi sprężynami jest rolka, która chodzi po prowadnicy i wyłącza dopływ oleju jak ramiona osiągną maksymalne położenie.

U mnie rolka chodzi po krawędzi. Element na którym jest rolka jak widać na zięciu jest lekko wygięty (Foto1). Ale samo to że rolka jest ze skosa spowodowane jest luzem gdzieś na łączeniu elementu zaznaczonego na zdjęciu 2. dokładnie trudno powiedzieć bo to bardziej pod spodem jest i nie widać - wg katalogu nazywa się to wahadło. Jak myślicie czy to wymaga wymiany ?

Foto 187868158782534316456_thumb.jpg Foto 279319018464082566458_thumb.jpg

Edytowane przez Deerf
Opublikowano

dziwne czemu ta rolka i prowadnica sa krzywe-wymontuj cylinder i zobacz co je krzywi , a i tak wszystko wskazuje na rozdzielacz nawet 1 atm powietrza wystarczy do wybicia tloka, ja mialem 3" znawcow " a i tak skonczylo sie w sklepie na nowym rozdzielaczu -kosiarka stala w polu i nie mialem czasu na regeneracje-a z wlasnego doswiadczenia jestem sceptyczny co do takich napraw.

Opublikowano

Witam

 

To jest bolączka tych podnośników ,że rolki nie chodzą idealnie lub krzywo po półksiężycu.

Wydaje mi się ,że jakby fabrycznie to było dokładniej spasowane to nigdy tak krzywo by to nie chodziło i wyrobiło takich rowków na półksiężycu.

 

Idealnie równo tego teraz nie ustawisz. Musisz zwrócić uwagę aby to chodziło po tym półksiężycu i nie spadywało na bok jego.

Ja dogiąłem odpowiednio ten element na którym są te rolki aby to równo chodziło. Dognij to jak powinno chodzić bo tak jak masz to nie jest dobrze.

A co do wahadła to ma luz na mocowaniu (ośce) i może jeszcze troszke na boki. Nigdy nie wymieniałem tego na nowe ,także nie mam pojęcia czy nowe nie będzie miało luzu po założeniu.

Opublikowano

Witam.

Podsumuje przypadłość w zetorku (nie podnosił)

Po skręceniu wszystkiego w jedną całość podnośnik działa i niech tak pozostanie :D Wygląda na to że powodem było zacięcie się tłoczka w skrajnym położeniu. Po przemyśleniu zaistniałej sytuacji zapewne stało się to jak zjechałem z nasypu, a wtedy brona musiała unieść ramiona do oporu i wtedy się zacięło, bynajmniej tak mi sie zdaje. Aha rozdzielacza nie ruszałem jedynie dałem nowe uszczelki na tłok. Co ciekawe po wyjęciu tłoka okazało się że ich tam nie było wcale, jedynie stalowy pierścień uszczelniający. Tak czy inaczej działało, jedynie dość szybko z obciążeniem spadało po zgaszeniu (pare minut).

 

Dla potomnych: gdyby ktoś to wyciągał to sugeruję żeby potem we 3 osoby to wkładać, do wyjęcia starczy 2. Trochę waży i jednak trzeba uważać żeby nie uszkodzić np zaworu bezpieczeństwa.

 

DZIĘKI ZA RADY! Szczególne podziękowania ślę w stronę Radekk.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć koledzy, podepnę się do tematu bo mam problem a mianowicie byłem wczoraj na polu i robiłem orkę ale nie mogłem zrobić bo podnośnik nie działał tak jak trzeba, ciągnik który posiadam to zetor 6245 wada działania podnośnika objawia się tym że jak dojadę do końca pola i przesunę dźwignię w położenie podnoszenia to nie podnosi muszę długo czekać aby podniósł, robiłem też tak że jak już dojeżdżałem do końca pola to wcześniej przesuwałem dźwignię i zanim dojechałem to podniósł, nie wiem co może być przyczyną dodam że przy zetorku jest założony tur i na pewno pompa nie była robiona oraz siłownik też nie był robiony, pewnie zaczął bym od siłownika bo widzę że nie jest suchy tylko obrasta olejem oraz to że po zgaszeniu nie trzyma tylko opada, następnie pewnie pompa do wymiany tylko że nie wiem gdzie ona jest pewnie pod spodem i będę miał kiepski dostęp z powodu tura jeśli możecie mi coś podpowiedzieć co robić to będę wdzięczny. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Proponuje zacząć od filtrów, a później obsługi podnośnika. Dźwignie od sterowania wysokością ramion tuza zostawiaj w pozycji w jakiej są pracują z maszynami. Chociaż przy pługu to niżej się nie da. Ale w talerzówce to dobrze widać. Dopiero później weź się za uszczelnienia i pompę.

 

Właśnie u siebie też coś podobnego zauważyłem i stwierdziłem, że taki urok już to ma. W 4512 reaguje od razu na podnoszenie, a tu np. jak wspominałem w talerzówce dźwignie od podnoszenia dasz do dołu a ramiona zostaną na wysokości na jakiej trzyma maszyna to tak jakby musiał znowu pompować olej do tłoków, do wysokości ramion i dopiero podnosi. Trochę zawile ale to tylko moja teoria...

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

romek6340 przybliż mi gdzie mam szukać tych filtrów bo ciągnik kupiłem nie dawno jest sprowadzony z Angli i na pewno nie było w nim nic robione a pracował cały czas z ładowaczem przy zadawaniu paszy i moja teoria jest taka że może być czasami pompa zużyta skoro przy ładowaczu mogła dostać w d*pę, ale i filtry mogą być zabite bo chłodnica to była masakra wszędzie słoma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Gospodarz18882
      Tak jak w temacie, podnośnik opuszcza po zgaszeniu ciągnika, po 5 minutach cięgna są już w dolnej pozycji. I z ciężarem i bez. Po rozebraniu siłownika na tłoku jest tylko jedna uszczelka i jej stan jest jak na zdjęciu, może być ona przyczyną? z tego co widzę można ją kupić tylko zamawiając z włoch.





    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v