Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
13 godzin temu, Rafal_Zgierz napisał:

można powiedzieć ze tylko pracuje na środkowej pozycji 

Więc zapoznaj się z instrukcją obsługi ciągnika. Zaskoczyła cię konstrukcja z lat 50.... Dźwignie a właściwie ich położenia są ważne i nawet w siuntce(c-360) mają znaczenie. Jeśli nie chcesz uparcie wiedzieć jak działa podnośnik w ciągniku to polecam zbieranie grzybów jest ich w tym roku mnóstwo. 

Opublikowano

Ja też używam tylko środkowej pozycji bo na każdej innej podnośnik pracuje jak mu pasuje, na innej niż środkowa chcąc pług posadzić na 20cm to ryje od razu po ramę a jak podniosę wajche to od razu na maksa podniesie. 

Opublikowano

Te trzy pozycje sąstworzone nie bez uja. Pozycyjna służy do pracy z maszynami kopiującymi czyli np. siewnik. Pozycja siłowa służy do orki. Mieszana czyli środkowa względem siłowej ma ograniczenie opuszczenia ramion. Zmiana regulacji ma odbywać sie na w pełni opuszczonych ramionach w innym wypadku dojdzie do uszkodzenia mechanizmu, ta zasada dotyczy też SZEŚDZIESIĄTEK. Sądziłem że to jest jasne w 21 wieku. Jednak jak widać nadal mamy styczność z kierowcami rodem z PGR. 

Opublikowano (edytowane)

Coś pan mącisz panie @hubertb pozycja Pozycyjna automatycznie utrzymuje zawieszone narzędzia na jednakowej wysokości względem ciągnika i służy do pracy z maszynami bez koła kopiującego, to gdzie tu siewnik przyrównałeś?   chyba że siejesz siewnikiem bez kół kopiujących?   :P

Siłowa - wysokość zawieszonego narzędzia jest regulowana w zależności od zmiany oporu gleby, jest przewidziana głównie do orki, ale to też zależy od rodzaju gleby, bo orka może wyglądać jakby dziki zryły pole, ja całe życie jadę na pozycyjnej i po mnie na pewno orki nie poprawisz, więc proszę mnie tu nie przyrównywać do kierowców rodem z PGR

A  pozycja mieszana panie, łączy oba rodzaje regulacji pozycyjnej i siłowej,  żeby  to wszystko spełniało swoją rolę, to zależy jeszcze w jakim otworze na ciągniku jest zamontowany łącznik,{ i chodzi tu o 60-tkę czy Zetora} tylko przy pozycji pozycyjnej nie ma to znaczenia.  W serii ciężkiej działa to na innej zasadzie i tam zamontowanie łącznika nie ma znaczenia.

Faktycznie, pozycje stworzone nie bez uja jak to mówisz    xD  ale można się bez nich spokojnie obejść, wystarczy tylko dobrze działająca pozycyjna.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

@Desperado zbyt mocno uprościłem. Co do siewnika, maszyny z kołem kopiującym: Regulacja pozycyjna a dźwignia sterowania maksymalnie w dół, jest to położenie do pracy z kołem kopiującym. 

7 godzin temu, Desperado napisał:

wystarczy tylko dobrze działająca pozycyjna.

Jak dla kogo, ja korzystam z pozycyjnej i mieszanej. Co do położenia łącznika to tu też trzeba uzupełnić jak to działa im bardziej równolegle do gruntu łącznik tym reakcja podnośnika mocniejsza. Przy regulacji pozycyjnej łącznik powinien być nie omal w "sztorc"  ooo tak -> /. 

W serii ciężkiej ale i w takim ciągniku jak c-335 sygnał do regulacji siłowej brany jest z cięgieł dolnych co likwiduje kilka problemów. 

  • Like 2
Opublikowano

Dziś dojrzałem do decyzji, aby oddać cały „plecak” do regeneracji. Już poczyniłem pierwsze rozkręcanie: wymontowałem fotel, tylna szybę i uchyliłem podłogę, moje pytanie czy olej powinien spuścić przed dalszym rozkręcaniem ???

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Rafal_Zgierz napisał:

Dziś dojrzałem do decyzji, aby oddać cały „plecak” do regeneracji. Już poczyniłem pierwsze rozkręcanie: wymontowałem fotel, tylna szybę i uchyliłem podłogę, moje pytanie czy olej powinien spuścić przed dalszym rozkręcaniem ???

Z filtra przy baku spuść. 

Przy montażu nie chwytaj za "ramiona podnośnika", tam jest ucho za które podwiesza się podnośnik dość wygodnie robi się to żurawiem do silników. 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano

Ok czyli tylko z tego filtra przy baku, już się bałem ze trzeba cały od spodu spuszczać ;) 

jestem sam i nie mam pomocnika, ustawiłem sobie w środku w kabinie 2 kobyłki na błotnikach , metalową breżkę miedzi nimi, i będę podnosili przy pomocy pasa transportowego z napinaczom, aby było lżej ramiona tez odkręciłem, czy  na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy demontażu ???

Opublikowano

Odebrałem już podnośnik z regeneracji, powoli przygotowywuję się do składania,  mam już pierwsze pytanie: czy ten kruciec (łącznik) należy wymienić na nowy czy wystarczy tylko oringi wymienić ???

46BB0558-8FD6-4198-B20F-505F9674B2FF.jpeg

Opublikowano

Witam, mam pytanie. Czy do podnośnika w 7211 podejdą jakieś inne ramiona podnośnika, np C385? Za orginalne lewe trzeba dać ponad 1300 zł, więc trochę dużo. Ewentualnie czy da się jakoś zregenerować stare? Chodzi o to żeby pozbyć się luzu między ramieniem a wałem podnośnika.

Opublikowano

Witam zetor 7211 strasznie szarpie podnosnik np z podpiętym pługiem uniesionym do gory opada 5cm i podnosi, co to moze byc ? siłownik wspomagający jest ok, cylinder z tlokiem w plecaku nowy, zawor bezpieczenstwa nowy

Opublikowano

albo rozdzielacz juz puszcza albo uszczelnienia tloka sa do niczego -jakie zalozyles ??

po co wymieniales cylinder z tlokiem ??  zawor bezpieczenstwa-to ostatnia rzecz do wymiany.

Opublikowano

a co sie konkretnie dzialo ?? bo chyba nie rozbierales bez powodu.

taka naprawa to najczesciej nic nie daje i jet zupelnie niepotrzebna-to nie silnik...to pewnei spora czesc kosztow nowego rozdzielacza-bo jesli to nie jakas pier**la -typu rurka-to pewnie on sie konczy,

Opublikowano

bo tak przewaznie jest ze uszczelnienei puszcza. - moze gdzies rurka ma delikatna dziurke albo w najgorszym przypadku rozdzielacz jest na finiszu..

przestaw regulacje na mieszana lub pozycyjna jak ci przeszkadza . u mnie tez tak robi gdy sie rozgrzeje.

Opublikowano

Jaka może być przyczyna ciągłego rozpadania się napędu od pompy hydraulicznej? Pacjent to zetor 7011, w ciągu miesiąca już czterokrotnie był zakładany nowy napęd bo po prostu rozsypuje się na kawałki. Ciągnik ma założonego tura wpiętego bezpośrednio w pompę oraz nową wzmocnioną pompę.

Opublikowano (edytowane)

Trzeba wymienić okładzinę tam pod podlegą, tam co się przesuwa po takim C.

No drugi koniec wajchy zobacz...

Już kilka razy wymieniałem, dorabiałem.

Edytowane przez 12Pafnucy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Gospodarz18882
      Tak jak w temacie, podnośnik opuszcza po zgaszeniu ciągnika, po 5 minutach cięgna są już w dolnej pozycji. I z ciężarem i bez. Po rozebraniu siłownika na tłoku jest tylko jedna uszczelka i jej stan jest jak na zdjęciu, może być ona przyczyną? z tego co widzę można ją kupić tylko zamawiając z włoch.





    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v