Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

najlepiej to wkrecic weza z zegarem na wywrot i juz wiesz co jest grane.

jak nie masz zegara to ............. kurna juz mi sie nie chce  1154 raz powtarzac -....... wlaczasz  zewnetrzna i gdy ciagnik przygasa to znaczy ze pompa dziala i rozdzielacz do wymiany.

Opublikowano

czyli pompa w moim dobra według tego. no nic . mój fachaman ma zegar i ma mierzyć .

Opublikowano

Możliwe, ja też 5 lat temu wymieniałem pompę niestety nie pamiętam marki ale również już trzeba przygazowywać aby coś podnieść. Niedawno założyłem tura i do sprawnej pracy trzeba te 1500 obrotów dawać... Także pompa do wymiany znowu a ciągnik dużo nie pracował.

Może żywotność pompy wydłuży każdorazowe wyłączanie jej jak nie jest używana?

Opublikowano (edytowane)

magnes czyscilem, ale dzis rozebralem wszystko, sitko w jednym miejscu przerwane. Rozebralem pompe i widac po obudowie od wewnatrz gdzie chodza wirniki wytarcie. Takze pompa do wymiany. Kupie taka sama, bo ładnie podnosila. Pewnie gdyby nie to sitko pochodzilaby dluzej, a tak trzeba 300 zl wydac

Edytowane przez mds212
Opublikowano

Pompa wymieniona jest duzo lepiej ale to i tak nie jest to co powinno na zimnym oleju podnosi ładnie alew czuc ze po rozgrzaniu traci cisnienie bo ma ciezej podniesc. Podnosnik nie opada. Zawór zostal stary. Jakie bylyby objawy zuzytegoz awoiru przy pompie? Po rozgrzaniu slabnie zarowno jak i na obrocie jak i na podnsoniku wiec tuleja i cylinder odpadaja. Podnosnik nie opada wiec rozdzielacz chyba tez?

Opublikowano

Mi jak padl zawór to podnośnik w ogole nie trzymał, pompa caly czas musiala chodzic na wysokich obrotach aby utrzymac maszynę w górze i zeby dojechac z pola do domu. 

U ciebie moze uszczelnienia do wymiany skoro na rozgrzanym wolniej podnosi

Opublikowano

Panowie doradźcie, rozwaliło mi w mak łożysko na wałku atakującym. Wałeczek wpadl do przystawki od napędu i rozwalił obudowę. Olej wiadomo gdzie się znalazł i przez 5 minut jechałem praktycznie na resztkach oleju żeby zjechać do domu a pompa od podnośnika pracowała caly czas bo zapomniałem wyłączyć. Jak wiadomo opiłków od groma w moście, wszystko wyczyszczone, poskładane i wszystko chodziło. Ostatnio był wywożony obornik może ze 6 rozrzutników i dziś podnośnik szwankuje. Pompa wyje, bardzo wolno podnosi, regulowałem tym pokrętłem przeplyw oleju ale nic to nie dawało. Jutro zacznę od filtra magnetycznego, mam zapasową pompę oleju to mogę podmienić, dolałem też z 6 litrów oleju gl4, na bagnecie troche był spieniony. Możliwe że zawór bezpieczeństwa padł? Miał ktoś podobny przypadek? Rozdzielacz z dnia na dzień nie padł. Proszę o pomoc bo na gwałt musze orać.

Opublikowano

Zacznij od filtra magnetycznego i od siateczki. Jeśli Ci ją rozerwało to cały układ zawaliło syfem i opiłkami. U mnie jak pękła siateczka to zatarło mi pompę, rozdzielacz, tłoczysko i zawór ciśnieniowy w plecaku. Radzę nie zwlekać tylko sprawdzić od razu bo kosztów można sobie ogromnych narobić.

Opublikowano

A sprawdziłeś czy rurka od pompy do plecaka nie została uszkodzona? Czy nie pękła lub wyciągnęła się z gniazda częściowo? To by tłumaczyło słabą sprawność podnośnika.

Opublikowano

Czy ktoś w swoim zetorze zainstalował jakiś patent który umożliwia operowanie jednocześnie turem i podnośnikiem? Za każdym razem trzeba przerzucac wajchę od hydrauliki w zależności czego trzeba używać i czasami trzeba tak zrobić kilkanaście razy dziennie co jest irytujące :)

Opublikowano
Dnia 3.11.2020 o 09:03, Setik napisał:

Zrobione. Dużo paniki było a wystarczyło tylko dokręcić mocniej filtr magnetyczny...

W jaki sposob niedokrecony filtr magnetyczny   spowodowal takie objawy?

Opublikowano

Ano zapewne w taki że nie otwierała się do końca klapka przy smoku i pompa nie mogła zaciągnąć oleju. @KlimekPL ja mam podpięty bezpośrednio pod pompę rozdzielacz od tura i powrót dany na zasilanie podnośnika plus wolny spływ z tura.

Opublikowano

Panowie, powoli będę przygotowywał Zetora do lakierowania i mam pytanie.....jak należy zdemontować belki / cięgna / podnośnika, dokładnie chodzi mi, w jaki sposób wyjąć te bolce ? Zaczynam przygodę z rolnictwem i proszę o wyrozumiałość ;)

IMG_20210123_102448 ok.jpg

Opublikowano

ze swojego doswiadczenia-

wez to zostaw w spokoju, u mnie takie zabawy skonczyly sie zniszczeniem gwintow, rozebraniem zwolnicy i wierceniem otworow przez obudowe tylnego mostu, a po paru latach powtorka sruby sie urwaly i trzeba bylo rozbierac jeszcze raz . ja rozebralem z przymusu bo pekla kula i musialem wybic bolec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Gospodarz18882
      Tak jak w temacie, podnośnik opuszcza po zgaszeniu ciągnika, po 5 minutach cięgna są już w dolnej pozycji. I z ciężarem i bez. Po rozebraniu siłownika na tłoku jest tylko jedna uszczelka i jej stan jest jak na zdjęciu, może być ona przyczyną? z tego co widzę można ją kupić tylko zamawiając z włoch.





    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v