Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Siemka! Mam problem z moim mtz. Od pewnego czasu musze kilka razy kręcić aby odpalił. Pompe dawałem 3 razy do regeneracji zawory wyregulowałem przyspieszyłem mu zapłon i nic. Tak jak było tak jest. A dotego jeszcze wywaliło mi uszczelkę pod filtrem paliwa gdzie nie powinno być ciśnienia(dziwne) Może macie jakieś pomysły na to bedę bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Może kolego pomyliłeś wężyki z paliwem od filtra do pompy

Pewnie tak zrobiłes. Sprawdź to. Najprawdopodobniej przyczyna jest taka jak kolega podał.

Opublikowano

wężyki to długość by się nie zgadzała przyczyna również może leżeć gdzie indziej jak zachowuje się silnik podczas odpalania idzie dym i nie odpala czy jak na zapowietrzonym oddaje i pompę do regeneracji czemu dawałeś spadła moc a pompkę zasilająca sprawdzali jaki masz filtr starszego typu czy nowego a o końcówkach nic nie pisałeś sprawdzane były i jeszcze zaworek który utrzymuje ciśnienie został

Opublikowano

Koledzy wszystko dałem do sprawdzenia. Nie mam pojęcia co jest? Jesli go odpale na samostart to silnik chodzi piękni nie ma nic nie pkojącego. I wtedy pali cały czas o każdej porze dnia natomiast jednak jeśli postoi przez noc rano nie odpali chyba że za 6-7 razem.

 

Końcówki były rownież sprawdzane razem z pompą

Opublikowano

STANK Ale czy na nadpalonej głowicy mógłby jeżdzić? Moc ma taka sama\jak miał silnik chodzi bez zastrzeżeń. no nie wiem będe musiał sprawdzić. A po drugie jesli z głowica było by cos nie tak to przeież woda poszła by na tłoki lub do oleju :huh: :P

Opublikowano

A jak tam kolego z instalacją elektryczną?? swiece czy też podgrzewacze?? może rozrusznik ma winę, pompka zasilająca?? praktycznie moze wszędzie tkwić przyczyna ale zbadać idzie po zapoznaniu się z ciągnikem, sprawdz te podgrzewacze, albo swiece jak tam masz, bo nie wiem jaki typ ciągnika. a jak palisz go to idzie dym z komina. możesz go tez odpalić na odpowietrzniku szybciej wtedy odpali, no a jak juz nie znajdziesz przyczyny to załóż mu akumulatory z napięciem 24 volt i ze zmiennikiem napięcia 12/24V, bo instalacja jest na 12 a rozruch bodajże ruski mają na 24

Opublikowano

mtzrolnik gniazda zaworów,prowadnice zawory i kompresji nie ma jak trzeba silnik pracuje normalnie na ciepłym odpala ale w chłodne dni kręcisz dymi a nie łapie będzie chodził dalej tylko z odpaleniem będzie coraz gorzej bynajmniej u mnie tak było odpowietrznikiem trochę sadził oleju nie ubywało układ paliwowy był w porządku a traktor na zimnym trudno było odpalić a z czasem tak siadł że po odpaleniu dymił jak lokomotywa i mulasty się zrobił po zrobieniu głowicy nie ten sam traktor na odległość nikt go u ciebie nie zdiagnozuje podaję ci jedną z możliwych przyczyn a jeżeli jeszcze odpala z rozrusznika to początek stadium jak chodzi nic nie grzeb po jakimś czasie sam się przekonasz

Opublikowano

u mnie przed naprawą głowicy żeby odpalić przy - temperaturze to linka lub spora górka ratowała z rozrusznika nie było mowy po naprawie silnik ożył nie dymi po odpaleniu moc się polepszyła a sam start o 100% naprawa głowicy to tak w zakładzie gniazda zaworów frezem zrobili prowadnice wymienili resztę w domu mechanik robił docierał zawory,składał i skręcał to razem z 700 zł gdyby głowice w zakładzie całą robili i samemu skręcać to pewnie taniej by wyszło to ile sama regeneracja kosztuje nie powiem myślę że nie więcej jak 350zł obdzwoń po zakładach ile biorą za głowice MTZ będziesz miał aktualne rozeznanie

Opublikowano

STANK Wiesz co wydaje mi się że nie w głowicy leży przyczyna ale w złym ustawieniu kąta wtrysku w pompie. :unsure: Poczytałem troche i jeżeli jest zły kąt to przy zapalani leci biały dymek i u mnie tak jest dopierp potem nie kopci jak wejdzie na obroty. ale jesli się mylę to zawiązę głowicę do sprawdzenia. Mam nadzieję że sie nie mylę :lol:

Opublikowano (edytowane)

i nie kąt wtrysku tylko początek tłoczenia się ustawia na silniku i na pompie nie grzeb bez potrzeby bo to nic nie da jak dobrze pracuje i moc jest to czego szukasz mtzrolnik ???

Edytowane przez STANK
Opublikowano

a nie myślicie że układ paliwomy może być troszkę nieszczelny? i jak postoi to sb zasysa powietrza odrobinkę i nie chce zapalić ale ta nieszczelnosc nie jest tak wielką żeby przeszkadzała w jeździe

Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat. Mam taki problem, po wymianie głowicy na nową MTZ nie chce w ogóle zagadać, nic kompletnie, nawet na samostart, na starej ciężko bo ciężko ale zawsze odpalił. Macie jakieś pomysły? Nowe wtryski, głowica i wszystko odpowietrzone.

Opublikowano
Zawory ustawiałeś? Pytam bo był tu jeden co nie wiedział że po zdjęciu głowicy obowiązkowo trzeba luzy ustawić.
Ewentualnie pompa wyjechana. Na starych końcówkach dawała radę bo może i ciśnienie niższe był a teraz Ci ustawili jak być powinno i pompa nie daje rady pchnąć paliwa. Wykręć wtrysk i zobacz czy rozpyla jak kręcisz rozrusznikiem.
  • Like 2
Opublikowano

Rozpyla ładnie po wyjęciu wtrysków, nowe wtryski w starej głowicy były i  palił. Zawory ustawione, nie przeze mnie, cały czas mi chodzą po głowie, wygląda tak jakby zawory wydechowe puszczały cały czas ciśnienie. Mam tu u siebie dobrego starego fachurke i niech ustawi zawory raz jeszcze, jak nie będzie to, to czas zajrzeć do pompy.

Opublikowano

Jeżeli na nowych wtryskach na starej glowicy palił to pompa powinna być dobra jeżeli zawory nie pomogą to może być wadliwa głowica która przepuszcza na zaworach. Oryginał głowice kupiłeś czy jakaś podrubke ? bo jak podrubka to może być bubel z chin.

Opublikowano

Głowica kupiona w sklepie Agro-Stok spod Lublina, niby gdzieś ze wschodu części sprowadzają, w sumie wszytko tam zamawiam i nigdy nie było z niczym problemów, zobaczymy po regulacji zaworów.

A jak nie to oddam głowice do sprawdzenia i się zobaczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v