Skocz do zawartości

Jakie macie Fergusony ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój mf 5465 pali w orce ok 17 l/ha a w godzinę zaorze nawet 1.3ha.

 

@mirasek w 54XX są 2 rodzaje 2x4x2 (zakresy, biegi, biegi przeł. pod obciążeniem) lub skrzynia dyna-4 4 zakresy po 4 półbiegi

Opublikowano
@pioter

Mam skrzynie Power Shuttle 24/24

4 x 3 (LMH) x 2 (power shift) i rewers elektrohydrauliczny z regulacją płynności. W serii 54xx coś zmienili? Tam jest chyba 16/16...

 

@piootr

Coś ok 900 mth, nie pamietam dokładnie, chodzi bez tura. A Tobie po ilu mth sie wykrzaczyła ta wajcha? Z ładowaczem pewnie miała co robić.

 

No z 30 tonami trzeba go troche przytrzymać na sprzęgle, 1 na żółwiu i jakoś rusza :rolleyes: Ja orze trójką żółw/zając, pług piątka grudziądzka ale podkreślam jeszcze raz że mam ziemie lekkie

 

1 mth jest zależna od obrotów silnika, to o ile sie nie myle godzina pracy przy obrotach 2000rpm (chyba), przynajmniej w serii 42xx, bo w starszych 30xx leciało równo z zegarem 1mth=1h

 

 

W serii 54xx nie ma tego potencjometra do regulacji szybkości przełączania rewersu

 

Ja mam 1292 mth i niedawno zaczeły się problemy z dzwignią z turem chodzi sporo , ubijanie kukurydzy w silosie itp

 

Ze sprzęgłem to uważaj bo gościowi co razem ze mną kupował spaliło się to 2600 zł naprawa mój na większe koła i z miejsca jest mółowaty w transporcie zwłaszcza jak pod górke się stanie

 

Jeżeli tobie bije przy 2000 obr mth to mój ma coś pomieszane ja po 12h orki to z 8mth nabija tak do 2000 obr

 

 

Przód ci podrywa że wozisz dodatkowy balast na obciąznikach ???

Opublikowano

Z tymi mth to nie wiem napewno, coś takiego w instrukcji było napisane, sprawdze później. Tobie jakoś wolno je nabija, u mnie szybciej.

 

Co do ruszania to można przecierz ruszyć z zakresu M i przerzucić na H jak zestaw będzie sie toczył, to tylko jedno machnięcie wajchą więcej a sporo lżej dla ciągnika. Koszt naprawy sprzęgła duży i nieduży, spodziewałem sie nieco bardziej zawrotnej sumy (chyba że zgubiłeś jedno zero :blink:). Wiesz może w jaki sposób je spalił?

 

Fabryczne obciążniki spokojnie wystarczają, modelke posadziłem tam tylko do zdjęcia i myśle że raczej niewiele by pomogła gdyby podrywało przód :rolleyes:

Opublikowano

Nie wiem czy zdolnym jemu padło nie długo po gwarancji nie pamiętam tylko czy to co przodu czy do tyłu w nawrotnej załącza czyli jeżeli 2 komplety robić to cena razy 2 i to było 2 lata temu :blink: poprostu tarcze były spieczone

 

 

@mirasek jeśli chodzi o balast to nieraz i te pare kilo może pomóc :rolleyes:

 

zapomniałem dopisać że ja miałem wajche od rewersu na gwarancji wymienioną po ok 200 mth

 

Jak ciągnik postoji np na słońcu to przełącza ci się wajcha od rewersu ciężko bo u mnie tak

Opublikowano

No też sie zastanawiam jak można spalic sprzęgło w kąpieli olejowej, ale widocznie można, są zdolni ludzie :rolleyes: Musiał długo trzymać na półsprzęgle pod sporym obciążeniem że tarczki sie pospiekały. Tam chyba jest kontrolka od przegrzania sprzęgła i robi głośne piiii piiii jak coś nie halo

 

Ja z wajchą do rewersu na początku miałem tylko taki problem że sie odkręcała (śrubki sie luzowały) ale mocno dociągnąłem i jest OK. Po postoju na słońcu chodzi normalnie.

 

Co do balastu, racja... chyba posadze Gosie tam na stałe :blink:

Opublikowano

Witam!

Z ciągnika jestem zadowolony, po gwarancji nigdy nie zawiódł i oby tak dalej. Wcześniej na gwarancji dręczyły go choroby wieku dziecięcego: problemy z klimą, wpadka montarzowa (trzpień od mocowania wygłuszenia podłogi przebił przewód hydrauliczny nie pamiętam od czego i zaczęło wypierniczać olej ale awarie zlokalizowałem w garażu więc strat nie było, serwis na drugi dzień, zmienili przewód, zagieli trzpień i dolali oleju).

 

Kupiłem go jesienią 2003 wiadomo gdzie :rolleyes: Czepiam do niego pług 5x35 i 3 fortschritt do łąk, kultywator i talerzówkę ~3m, brone aktywną z siewnikiem 2,70m, kosiarke 1,80... Część sprzętów jest za mała bo gospodarstwo było przystosowane pod ciągnik 80KM i sukcesywnie wymieniam je na większe.

 

A Twój jak sie sprawuje?

Opublikowano

Jak do tej pory równierz jestem z niego zadowolony ( i oby tak dalej). Jadynie na początku wystąpił mały przeciek przy mocowaniu ramienia podnośnika ale szybko go usunięto. Mój także jest z 2003 roku tyle że z lipca. Pracuja głównie w 4 skibowej obrotówce Krone, agregacie uprawowo-siewnym ares xlc + famarol , kultywatorze podorywkowym 2,6 kus i zestawie przyczep hl 8011+d55 o ładowności 20t. pozdro :rolleyes:

Opublikowano

@Lukasz4255

A jak ze zużyciem paliwa?

Z której części lubelszczyzny jesteś? Jaki macie ziemie?

 

@Grzegorz6180

Napisz coś więcej jak sie Twoja maszyna sprawuje, będzie dla potomnych :wacko:

Opublikowano

ja mam Massey Ferguson 255 z 91 roku w tej chwili ma 6000Mth i jak narazie jestem z niego zadowolony, tylko coś pompa od hydrauliki mi szwankuje ale i tak jej mało uzywam

 

Pozdrawiam Balzak

Opublikowano

W moim po odpaleniu zimnego silnika rośnie do 1/2 skali (czasami troche więcej) i po otwarciu termostatu spada nieco poniżej połowy i w żadnej pracy jeszcze jej nie przekroczyła. Widocznie dobre chłodzenie mają :lol:

Opublikowano

Co prawda nie mam Fergiego :lol:-ale w Jasiu temperatura dochodzi do 5 kresek (prostokącików ;)-na zdaje się 12 możliwych ) i tam już pozostaje choćby nie wiem co-a może mam wersję na Bliski Wschód ? ;)

Opublikowano

z bliskiego wschody to był mój MTZ :lol: tam temp na zielone pole wchodziła jak była chłodnica w sianokosy zapaskudzona albo jak pasek pękł, a tak choćby niewiem jak miał cieżko zawsze "niedogrzany"

Opublikowano
Co prawda nie mam Fergiego ;)-ale w Jasiu temperatura dochodzi do 5 kresek (prostokącików :)-na zdaje się 12 możliwych ) i tam już pozostaje choćby nie wiem co-a może mam wersję na Bliski Wschód ? :)

 

Może i masz taką wersje bo mieszkasz blisko granicy wschodniej :lol:

 

A po 2 to smigasz na ON a ja pod kolor MFa mam paliwko ;)

Opublikowano

@piootr-ale pod kolor maski czy silnika ?:lol:-bo jak pod drugie to tylko siwy dym ;)

Co do wersji-to na Lubelskie dają wersję z czterema kreskami na wskaźniku temperatury-jak by nie było to jeszcze Bliższy Wschód ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v