Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co się nie da? wszystko się da, :lol: , odkręć egr od kolektora ssącego i zaślep dziurę przez którą wpływają spaliny do kolektora, możesz też zaślepić rurkę od wydechu, możesz to zrobić monetą, lub jak ja zawsze dorabiam podkładkę z blaszki pomiędzy kolektor ssący a egr, tylko bez otworu , by spaliny nie przepływały :)

i ciesz się wiekszą mocą silnika, żwawszym przyśpieszeniem niech twój silnik odetchnie nareszcie świeżym powietrzem a nie spalinami :D

zawsze ze wszystkiego wywalam egr-y :lol:

a jeżeli ktoś po tym poście bedzie plumkał o jakieś euro tier czy inne wymysły zielonych przygłupów , niech pocałuje mnie wie gdzie .... :lol:

Opublikowano

Tylko widzisz kolego @bobytempelton EGR wywalić sobie możesz z Zetora Forterry albo Belarusa jeśli ma. W ciągnikach z wtryskiem CR wszystko jest, tak jak napisał kolega @kris14 wszystko jest w czujnikach. Aby zachować obecne normy emisji spalin, do silnika musi trafić 20% spalin (nie jestem do końca pewien). Jeżeli zablokujesz wylot spalin do zaworu EGR to nie będzie na nim ciśnienia i od razu poleci Ci błąd i tryb awaryjny silnika.

Zgodzę się z Tobą, ze te normy tylko podnoszą zużycie paliwa w silnikach, ale co zrobisz, ekolodzy głupieją. Zanieczyszczenie środowiska przez motoryzację, w tym maszyny rolnicze, to jest niewielki procent zanieczyszczenia ogólnego, ale to motoryzacji jest znacznie łatwiej się doczepić.

Opublikowano (edytowane)

Jesli EGR jest sterowany podcisnieniem mozesz go zaslepic bez problemu tak jak pisze @bobytempelton. Czujnik EGRa nie znajduje się na zaworze EGR tylko przy sterowaniu pociśnieniem, reaguje na ciśnienie jakie jest potrzebne do otworzenia zaworu. Zaślepienie EGR spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji tlenków azotu. Jesli Twoj EGR jest sterowany podcisnieniowo smialo mozesz go zaslepic napewno bedzie zwawszy. Egr-u nie da sie zaslepic jedynie gdy jest sterowany elektronicznie. Najnowsze systemy z reguły pozbawione sa instalacji podciśnieniowych a sterowanie zaworków oparte jest na stelmotorkach. Tam możliwość manipulacji gazami recyrkulacyjnymi jest zadna gdyż zawory posiadają czujniki pozycji otwarcia i inne cuda ktorych nie da sie oszukac.

Edytowane przez mickboss
Opublikowano

zajrzyj kolego pod maske i jezeli do zaworu dochodzi przewod podcisnieniowy srednicy ok. 5mm to zawor jest sterowany podcisnieniem jezeli natomiast nie ma przewodu i do zaworu dochodzi kostka to jest elektroniczny

najlepiej zrob zdjecie zaworu to bedzie latwiej okreslic

Opublikowano

uziu92 i mickboss mają rację, a pozostałych dwóch panów w ogóle, z tym że jeżeli , egr jest sterowany pneumatycznie zatykając go, na mieszku dalej jest podciśnienie, a silnikach doładowanych nadciśnienie i dalej on sie otwiera i zamyka z tym że spaliny nie trafiają do kolektora dolotowego , bo jak? jest zatkany, a czujniki normalnie otwierają i zamykają go tylko na pusto, natomiast w silnikach gdzie egr jest sterowany elektrycznie bądź elektronicznie, na wyjściu czujnika podciśnienia bądź nadciśnienia w silnikach doładowanych w kolektorze dolotowym montuje się oporniczek o oporze odpowiednim dla danego czujnika , który oszukuje układ sterujący czyli podaje non toper zaniżone bądź zawyżone ciśnienie w dolocie,

michufarmer jakie 20% spalin ??? egr otwiera sie tylko w tedy gdy ciśnienie w dolocie wzrasta , lub podciśnienie maleje o określoną wartość, czyli kiedy silnik jest bardziej obciążony i kiedy rozpoczyna się w silniku niecałkowite spalanie, czyli zaczyna z tłumnika lecieć czarny dym, wtedy egr się otwiera i część spalin trafia do kolektora ssacego następnie do silnika dopalając się, a te wikipediowskie bzdury to kolegą w szkole tlumacz

Opublikowano (edytowane)

a ja znowu slyszalem (uczylem sie) ze egr jest otwarty na biegu jalowym kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i nastepuje wtedy dopalanie spalin (mowie w tym wypadku o samochodzie z turbo napedzanym ON ) i kiedy wzrasta cisnienie w dolocie zamyka sie zeby powietrze doladowywujace nie uciakalo do tlumika lub spaliny do kolektora ssacego (miej spalin mniejsza moc turbiny ) co moze spowodowac spadek mocy ale jak jest w ciagnikach to nie wiem i nie mowie ze kolega wyzej nie ma racji moze sie to teraz zmienilo

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

@bobytempelton

Odniosę się do innego modelu DF-a Agrofarma PL. Gdy nim jeździłem i dodawałem gazu na postoju, podczas jazdy sadził czarnym dymem i był troszkę zdławiony jak na 100 kucyków. Diler mówił że to przez recylkulację spalin. To skoro przepala część spalin jeszcze raz do ponownego spalenia to dlaczego dymi niemiłosiernie ?

Opublikowano (edytowane)

za malo tlenu ma w takim wypadku a z duzo spalin i sie dusi

przerabialem to u siebie w aucie tylko u mnie bylo troszke inaczej

ogolnie to polecam zaslepienie egr jezeli to mozliwe

jezeli ktos widzial kolektor ssacy w dieslu z egr-em po kilkunastu tys km to wie co mam na mysli ciagnika to tez dotyczy) <_<

ah... Ci zieloni ;[

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

oto zdjecia.na zdjeciu gdzie jest pokazany tlumik jest rowniez przytwierdzona(przykrecona) rurka ktora idzie do filtra powietrza. magicy z jaryszek twierdza ze mam wlasnie sprobowac ja zatkac....czy maja racje?

post-25866-0-19365900-1321370940_thumb.jpg

post-25866-0-45372600-1321370964_thumb.jpg

post-25866-0-45361100-1321371042_thumb.jpg

Opublikowano

no raczej nic ci to nieda bo ten przewód wyciąga tylko większe zanieczyszczenia z filtra powietrza.

Z tego co wiem te silniki maja i-egr, czyli recyrkulacje wewnętrzną i nieda sie tego wyłączyć

 

 

troszkę o tym

http://www.cdc.gov/niosh/mining/workshops/diesel/reno0107workshop/SauerteigSmallEngineTechnologies.pdf

 

jest zastosowana wewnętrzna recyrkulacja spalin czyli na wałku rozrządu są dodatkowe małe krzywki i w momencie suwu ssania zawory wydechowe są unoszone wtedy część spalin jest ponownie dopalana tak więc nic nie da się z tym zrobić

Opublikowano (edytowane)

witam posiadam deutz fahr 5.115 czytam o zaworach EGR i faktycznie przydałoby się to ominąć czy w moim ciągniku jest możliwe żebym wstawił jakąś blaszkę przy kolektorze w miejscu widocznym na zdjęciu nie wyskoczy jakiś błąd i nie zablokuje ciągnika widzę że na wydechu nie ma pomiaru spalin. Proszę o opowiedź 

post-64765-0-55225200-1505553370_thumb.jpg

post-64765-0-75384500-1505553628_thumb.jpg

post-64765-0-65702200-1505553655_thumb.jpg

Edytowane przez maateusz2
Opublikowano

Jeśli dobrze widzę do egr dochodzi Ci chyba 5 przewodów. Więc bez kompa będzie to ciężkie. A czy da się co wyłączyć w ecu to niech wypowie się ktoś kto miał z tym styczność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v