Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mchammer

mtz + gruber

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Gruber
mchammer    0

Panowie jest pytanie, bo zastanawiamy się z ojcem nad kupnem grubera. Czy mtz 52 (około 65-70km) utarga gruber 11 łap bez żadnego wału? Ewentualnie 9 łap jak się gdzieś znajdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karolt    0

Ja ciagam grubera 11 łap plus kolcztaka mtz 80 lub Belarus 820 i jeden i drugi ma co do roboty z takim sprzętem mysle ze7-9 łap z wałem powinien pociągnąc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mrmtz82    0

Nawet w 9 będzie miał ciężko. A dobrze wiesz że gruber potrzebuje w miarę dużej prędkości by te łapy przerzuciły ta ziemie. A co z tego że ty założysz mu 11 lub 9 łap a będziesz jechał 1 polowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja swoim MTZ 82 z 13łapami 2,6m robiłem. Jakieś 7-8 km/h.Ale miał ciężko. Spokojnie ponad 20 ha dziennie zrobiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    22

ja swoim mtz 82 + gruber pom 2,20 m na 5 łap talerze + wał ciężki daje spokojnie rade prędkość 6-9 km/h. 5-7 łap będzie wystarczająco więcej łap lepiej nie dawaj bo mocy zbraknie

Edytowano przez grabarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    61

Ja do swojego Pronara 82 TSA (90KM) wykonałem sam gruber o szerokości 4.20 m. Z tyłu zapinałem brony i wiosenną uprawę robiłem w miarę przyzwoicie (gleby średnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Ja ursusem 904 ciągam grubera 11łap i ma co robić, myśle że 9 łap wystarczy może nawet będzie za duży ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Ja jak mieliśmy mtz-a to gruberem 9 łap +wał robiliśmy na szybkiej 8 i pięknie szła ta robota chyba że dołki poprawić i poprzeczniaki to już wolniej ale wtedy gruber pod ramę ile tylko ivan mógł pociągnąć coś w rodzaju głębosza ale podkreślam że to gruber nie typowy ścierniskowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×