Skocz do zawartości
sebol

Ktora prasa kostkująca lepsza? Sipma czy Famarol?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sipma
Kamyk514    0

Ja się bobrze nie znam na polskich prasach ale myślę że to jest to samo różnią sie one trochę wyglądem

ale bym wybrał sipme

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kat    7

Famarolu nie jest przypadkiem gabarytowo mniejsza? i czy nie robi mniejszych balotów? Bo u nas jedna taka jeździ to snopki na mniejsze wyglądają. Polecał bym sipmę. Jak zadbana to długi czas bezawaryjnie chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

Sory żę nie w temacie ale belownica do wszystkiego .

@Sebastian a co masz do tych siewników że tako opinie masz ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz345    0
Ja się bobrze nie znam na polskich prasach ale myślę że to jest to samo różnią sie one trochę wyglądem

ale bym wybrał sipme

Ja też. W zeszłym roku kupiłem. Dołożyłem do niej 2500zł i chodzi jak nowa :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    19

Ja bym wybrał simpę są bardziej dostępne części i chodzi idealnie ja mam 6lat małe tam naprawy i już :);):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz345    0

No właśnie. Ile kosztują części do sipmy a ile np. do markanta . Do sipmy są tańsze. A czy u was jak się kupuje jakąś część to jest naklejka "część oryginalna Sipma"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luzak    2

nie wiem ale wiem kto ma na sprzedanie famarola kostkująca 1997r :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15    2

Ja bym wzioł sipme. Unas w okolicy Famarola to wogóle nie ma a do sipmy to też łatwo dostać części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

no to was zaskocze bo mam mechanika znajomego, serwisanta z sipmy i on prase zna na pamiec i mowi ze prasy po 2000 roku sipmy to badziew jest i krocej pochdzi jak ta z 95 roku a te modele ktore teraz wychodza to mówił sam zeby lepiej nie kupowac. powód? słaba jakosc stali, nie wspomne juz o czesciach zamiennych ze sa pakowane orybinalnie a jak sie wezmie np. dwie takie same kosy od regulacji dł belek słomy to jest różnica kilka milimetrów. wiem bo włozyłem w soja prase kupe kasy w remont i te czesci długo nie wytrzymaja mimo ze sa oryginalne z sipmy. co do famarolu to nie wiem bo nie mam a w okolice ma jeden teraz juz dwóch. ale oni nei robia na usługach. ja robie słomy 150 godizn srednio rocznie plus do tego kilkanascie godzin siana i ma prasa co robic. mam od nowosci tj 95rok i swoje juz zrobiła teraz domaga sie remontu...ale nie ma czesci któe zastapiły by te pierwotne;/ a szkoda bo dobra firma ale sie popsuła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    7

Nie do końca sie zgodzę ze te prasy po 2000r to badziewie.

Nasza była z 2005r i pracowała u nas 3 sezony bezawaryjnie. A na forum kiedyś pisałem jak się u nas prasa jeździ(max wydajności ;) ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    0

Wujek ma prasę z 2001 roku z hydrauliką to jeszcze bez żadnej awarii wymienił tylko kilka zębów w podbieraczu a znajomy kupił w zeszłym roku nówkę to serwis nie nadążał przyjeżdżać ciągle coś się psuło ale to też zależy od kierowcy i godzin przepracowanych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor5321    1
no to was zaskocze bo mam mechanika znajomego, serwisanta z sipmy i on prase zna na pamiec i mowi ze prasy po 2000 roku sipmy to badziew jest i krocej pochdzi jak ta z 95 roku a te modele ktore teraz wychodza to mówił sam zeby lepiej nie kupowac. powód? słaba jakosc stali, nie wspomne juz o czesciach zamiennych ze sa pakowane orybinalnie a jak sie wezmie np. dwie takie same kosy od regulacji dł belek słomy to jest różnica kilka milimetrów. wiem bo włozyłem w soja prase kupe kasy w remont i te czesci długo nie wytrzymaja mimo ze sa oryginalne z sipmy. co do famarolu to nie wiem bo nie mam a w okolice ma jeden teraz juz dwóch. ale oni nei robia na usługach. ja robie słomy 150 godizn srednio rocznie plus do tego kilkanascie godzin siana i ma prasa co robic. mam od nowosci tj 95rok i swoje juz zrobiła teraz domaga sie remontu...ale nie ma czesci któe zastapiły by te pierwotne;/ a szkoda bo dobra firma ale sie popsuła

 

oj masz chyba racjie

ja miałem prase z 92 i 93 a teraz mam z 2006.

no i ta prasa z 93 r sprzedałem ją z 5 lat temu,

ponieważ była bardzo złużyta mimo,

że była nowsza i tyle samo robiły

a w tym sezonie miałem tą z 92 i z 2006

no to z 92 była wyremontowana chodziła jak zegareczek

ale niewiem po co chyba żeby sie ktoś nacieszył

sprzedałem ponieważ nie potrzebne mi są 2

ale żałuje bo w żniwa nowa miała awarie a czerwona nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja mam sipme. w tamtym roku kopiłem. famarol jest mniejszy, tańszy, bardziej delikatny. Tylko nie wiem, dlaczego na mojej sipmie są ruskie naklejki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebol    1
ja mam sipme. w tamtym roku kopiłem. famarol jest mniejszy, tańszy, bardziej delikatny. Tylko nie wiem, dlaczego na mojej sipmie są ruskie naklejki

 

Pewnie była to wersja na Rosje. Na mojej sa napisy po angielsku. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458
no to was zaskocze bo mam mechanika znajomego, serwisanta z sipmy i on prase zna na pamiec i mowi ze prasy po 2000 roku sipmy to badziew jest i krocej pochdzi jak ta z 95 roku a te modele ktore teraz wychodza to mówił sam zeby lepiej nie kupowac. powód? słaba jakosc stali, nie wspomne juz o czesciach zamiennych ze sa pakowane orybinalnie a jak sie wezmie np. dwie takie same kosy od regulacji dł belek słomy to jest różnica kilka milimetrów. wiem bo włozyłem w soja prase kupe kasy w remont i te czesci długo nie wytrzymaja mimo ze sa oryginalne z sipmy. co do famarolu to nie wiem bo nie mam a w okolice ma jeden teraz juz dwóch. ale oni nei robia na usługach. ja robie słomy 150 godizn srednio rocznie plus do tego kilkanascie godzin siana i ma prasa co robic. mam od nowosci tj 95rok i swoje juz zrobiła teraz domaga sie remontu...ale nie ma czesci któe zastapiły by te pierwotne;/ a szkoda bo dobra firma ale sie popsuła

tez sie z tym zgodze -w zeszłym sezonie wymienialismy koło napedzajace supłacz i zęby były tak odlane ze musowo było zeszlifowac z 0,5 cm zeby pasowało :) :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz1515    1

nie powiedział bym że sipmy są takie wspaniałe, facet ze wsi kupił nową w 2000 roku a teraz nią nie prasuje bo to jest już kompletny złom i przychodzi do nas żebyśmy mu sprasowali tak samo inny koleś który też ma sipme tyle że starszą ale też nią nie prasuje bo nie ma już sił aby w niej grzebać i też przychodzi do nas, my mamy prase famarol 511 z 2003 roku, od nowości nie było z nią problemów a prasujemy nią swoje 30 ha i kilkanaście po usługach i jak do tej pory sprawuje sie bardzo dobrze, dodam że prasujemy nią od nowości na cienkim sznurku, nie popuszcza snopków, wszystkie ładnie wiąże, jak do tej pory to co przy niej robiliśmy to naciągnięcie łańcuchów, smarowanie i wymiana sznurka i czyszczenie po pracy, prasa pracuje z 60-tką, grunt to nabić smaru we wszystkie kalamitki, przesmarować łańcuchy i w pole, gdybym miał jeszcze raz wybierać pomiędzy sipmą a famarolką to bym sie nawet nie zastanawiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

moim skromnym zdaniem famarolka jest za młoda zeby ją porównywać z Z-224 którą na początku produkował agromet lublin(lata 80-te) no ale np. podobne roczniki 97-2008 to pewnie sipma się dużo opuściła w jakosci.wiec moze i famarol lepszy choc osobiscie wole Z-224.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×