Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM.
Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych :( . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje ;[ dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem ;[ . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

PROSZE O PORADY :)

Opublikowano

Sprawdź czy wentylator dobrze działa czy pasek się nie ślizga, sprawdź czy żeberka na głowicy i cylindrach są czyste. Nie wiem czy on ma jakieś chłodzenie oleju jeśli tak to tak samo sprawdź. Czy osłony na silniku są kompletne? Jednak mojm zdaniem może to byc wina tłoków i cylindrów poprostu były przytarte i się już będą przegrzewać. A tak wogóle to temat w złym miejscu umieściłeś.

Opublikowano

może i nie w tym miejscu ale tu szybciej mogę otrzymać odpowiedz. pasek jest w napiety i wentylator działa tylko jak dla mnie to wydaje mi sie że trochę za wolno.a orientuje sie ktoś ile może kosztować tki remont silnika deutza? :(

Opublikowano

Zamiast myśleć o remoncie to umyj dokładnie cylindry a zwłaszcza głowice myjką ciśnieniową (najlepiej z wirującą dyszą) oraz chłodnicę oleju. Miałem w swoim dx 3.70 podobny problem i mimo, że silnik "na oko" wydawał się czysty to mycie dało ogromną poprawę :o

Opublikowano

silnik już umyty. w sobotę jeszcze brat siał ostatni kawałek i mówi że się dużo poprawiło i się tak już nie grzał i nawet szybko chodził gdyż miejscami nawet na M4 a pracował z agragatem uprawowo-siewnym 3 metry wraz podłączonym siewnikiem amazone d7.

Opublikowano

Wymień olej silnika ,gdy zalałeś go Superolmen lub Delvakiem to będzie łapał temperatury . Używaj firmowego oleju.

 

Ale bzdury wypisujesz, na Delvacu MX chodzi połowa taboru ciężarowego w Polsce.

Silniki po 500KM, a Ty piszesz że to przez ten olej sie traktor grzeje :)

Opublikowano

 

Ale bzdury wypisujesz, na Delvacu MX chodzi połowa taboru ciężarowego w Polsce.

Silniki po 500KM, a Ty piszesz że to przez ten olej sie traktor grzeje :)

 

 

Ale nie silniki chłodzone powietrzem :o może jemu akurat nie przez olej sie grzeje, ale do tego typu silników najlepiej stosować olej 15w45 o wysokiej odpornośći na temperaturę

Opublikowano

chłodnice wody bądź jeśli masz chłodzonego powietrzem i chłodnice oleju spryskaj sodą kaustyczną.poczekać chwile a potem myjka. pollecam tą metodę ona umyje wszystko wyżre dokładnie każde zabrudzenie

Opublikowano

Nie chcę się wymądrzać, ale wymiana oleju czy mycie nie pomoże na takie duże grzanie się się silnika. Prawdopodobnie padł taki przełącznik prędkości turbiny chłodzącej. Turbina chłodząca ma 3 prędkości i załączają się one automatycznie zależnie od temperatury otoczenia i obciążenia silnika. A dokładniej to działa to podobnie jak termostat, który po przekroczeniu pewnej temperatury silnika zwiększa jego chłodzenie.

Opublikowano

Witam, posiadam od niedawna Deutz DX 4.50 z turbiną i też mam problem ze wskaznikiem temperatury,czasem wskazuje normalnie do połowy zielonego pola na zegarze a czasem jest tak że rośnie prawie do białego i potem spada do zera.

Zauważyłem też że mam luz na ośce która mocuje przedni most, może ktoś już likwidował ten luz, bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

Sprawdź poziom oleju i jakie ma przedmuchy, bo jeśli rośnie prawie do białego, to już porządnie musi się grzać. W swoim miałem to samo, okazało się, że był luz na pasku napędzającym chłodnicę, ale to się w zasadzie na niewiele zdało, bo ciągnik musiał być przegrzewany i bez kapitalki się nie obyło.

Opublikowano

muszę odświeżyć temat.

Mianowicie jak wyjąć wtryskiwacze z głowic(głowice są zdjęte) i jakie powinny byś ustawione luzy zaworowe oraz z jakim momentem powinne być dokręcane głowice?

Opublikowano

witam.

Posiadam silnik deutz chłodzony powietrzem, właśnie robię remont silnika, ale niestety nie wiemy jak sprawdzić czy chłodzenie działa poprawnie. Bo ten wentylator powinien przy rozgrzanym silniku chyba się mocniej kręcić?

ten termostat przy kolektorze wydechowym jakoś go załącza? może ma  jakąś poradę?

Opublikowano

problem z temp moze byc spowodowany tym ze termostat umieszczony w kolektorze wydechowym zapiekł sie a on steruje ilościa podawanego oleju na wentylator poprostu trzeba go wyjac rozebrac i oczyścić wyjać trzpień z żeberkami z kapilary i bedzie smigać mialem tak w dx 4.30

Opublikowano

powodem grzania sie bywa zapieczony termostat stetujacy wentylatorem umieszczony w kolektorze wydechowym można go wyjać rozkrecic oczyścić i ma chodzić tak miałem w dx 4.30

Opublikowano

Mam problem z wysoką tem. Oleju w moim dx6.30 Mianowicie na wolnych obrotach temperatura rośnie dosyć wysoko tz. 5mm. do białej skali na wskaźniku, nieważne czy traktor jedzie czy stoi. Gdy pracuje na wysokich obrotach temperatura jest ok. Połowa skali wskaźnika. Wyczyscilem chłodnice oleju, i chłodnice hydrauliki. Z moich obserwacji zauważyłam że wentylator  nie reaguje na wzrost tem. na wolnych obrotach. Bardzo prosiłbym o jakąś radę , co może być przyczyna. Szkoda mi maszyny.

Opublikowano

Rozebralem i przeczyszcze górne sprężyna wydawała się trochę przyrdzewiala , pytanie pomocnicze :) czy sprężarka powietrza w traktorze musi być ciągle załączona, u mnie tak nie jest (zdjęty pasek) pytam bo z turbiny powietrza idzie przewód olejowy do sprężarki A ze sprężarki do bloku.

15992406254803072657753849460297.jpg

Opublikowano

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

Czyli prawdopodobnie u mnie problemem był urzebrowany trzpień , którego nie mogłem wyjąć i przyrdzewiala górna sprężyna. Jeszcze nie rozgrzewałem silnika to nie wiem na 100%,

 

zastanawiam sie czy jeszcze gdzieś są jakieś dodatkowe termostaty

Opublikowano (edytowane)

Niestety po wyczyszczeniu i złożeniu wentylator obraca się jeszcze wolniej niż przed czyszczeniem termostatu. Chociaż temperatura rośnie ponad połowę skali na zegarze.

Edytowane przez ACE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez Bonex157
      Cześć, 
      Zastanawia mnie czy silnik 3p od mf 255 bedzie pasował bez wiekszych przeróbek do MF tea 20. Ogólnie na 1 rzut oka nie widze różnicy. 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v