Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam prądnicę. Ładowanie jest bo jak już zapali to po podłączeniu miernika do akumulatora napięcie powoli wzrasta. Rewelacji nie ma, ale napięcie rośnie. Jak na razie szlifuję i czyszczę styki na rozruszniku a akumulatorze. Zobaczymy co się stanie jak spróbuję go odpalić, ale przeczuwam, że nic to nie da :(

problem tkwi w tym ze nie ma ładowania to ze napiecie rosnie nie znaczy ze ma dobre ładowanie ma miec minimum 13 V do 14.4 wtedy ładowanie jest ok.

wymien prądnice na alternator np. z poloneza lub golfa II małe przerobki i zamontowany. szlifowanie stykow ci nic nie da jak juz sa czyste po prostu pradnic słabiutko ładuje nawet nie zdazy uzupełnic akumulatorow przed ponownym odpaleniem

Opublikowano (edytowane)

Witam kolego. Mam dokładnie takiego samego zetora 25 tylko, że z silnikiem od c 325 i nie potrzeba ci akumulatora 160 Ah. Ja mam akumulator 12V 100 Ah i całkowicie mi wystarcza a ciągnik często u mnie w gospodarstwie pracuje więc często jest odpalany. Mam właśnie założony alternator który kupiłem na allegro za ponad 200 zł i bez problemu jeżdżę cały rok bez ładowania prostownikiem. W zimę bez problemu też odpali. Więc kolego alternator akumulator 100 Ah i niech zetorek targa w pole :) Życzę dużych plonów !

Edytowane przez kamil3214
Opublikowano

Tak jak napisał @mateuniu "problem tkwi w tym ze nie ma ładowania to ze napięcie rośnie nie znaczy ze ma dobre ładowanie ma mieć minimum 13 V do 14.4 wtedy ładowanie jest ok."

a może problem tkwi w regulatorze napięcia ? sprawdź napięcie bezpośrednio przy prądnicy.

Opublikowano

Najprostszy sposób na sprawdzenie ładowania to; po odpaleniu i ustawieniu średnich obrotów włączyc wszystkie światła i zdjąć kleme z aku, swiatła powinny się trochę rozjaśnic ( przy dobrym ładowaniu) potem można spróbować dodawać gazu i ujmować natężenie światła powinno się zmieniać.

Druga sprawa to albo aku stracił pojemność albo rozrusznik ma wadę bo przy odpalaniu napięcie nie powinno tak mocno spadać.

Opublikowano

Regulator wymieniony na nowy produkcji polskiej. A jeszcze takie pytanko. Z tego co gdzieś słyszałem do alternatora już nie trzeba podpinać regulatora bo on ma go w sobie. Jest to prawda? A czy w tym alternatorze jest schemat podłączania?

http://www.farmexper...produkt677.aspx

Alternator z linku ma wbudowany regulator ( prostokątna kostka po prawej), podłączanie jest proste bo wyjście prądowe z alternatora ( grube) podpinasz do rozrusznika a kabel od kontrolki ładowania podpinasz do szczotek- warunek kontrolka jest podłączona do + a minus niejako łapie przez alternator.

Na alegro są dużo tańsze a i w pobliskim sklepie pewnie też .

Opublikowano

Jak już ktoś wcześniej pisał masz za duży spadek napięcia przy rozruchu spada do 3V więc sprawdź rozrusznik czy nie ma gdzieś jakiegoś przebicia bo nawet jak masz kiepskie ładownie po podładowaniu prostownikiem powinien odpalić bez problemu. Jak rozrusznik sprawny winny będzie akumulator który nie posiada wystarczającego napięcia rozruchowego. Musiałbyś wsiąść sprawdzić na innym aku jak się będzie zachowywał.

Ale mimo wszystko wstaw alternator bo te 12,80 to nie ładowanie, jak koledzy pisali wcześniej 14-14,4 przy wyłączonych odbiornikach.

Opublikowano

Panowie jest tak:

-rozrusznik po regeneracji (awaria odpada)

-regulator nowy (awaria odpada)

-akumulator 2 lata (wątpie, żeby to jego wina była)

-prądnica może z 20 lat chodzi... (podejrzewam, że tu jest problem)

-napięcie spada do 3V tylko w przypadku jak na filmie, czyli po kilkinastu odpaleniach, a po naładowaniu prostownikiem spada do ok. 9.5V ale tylko na sekundę może dwie i pali na pierwszym tłoku

-co do alternatora - nie mam zamiaru kupić ani chińszczyzny ani regenerowanego bo na allegro jak podał @max696 ciężko trafić polskiego producenta po regeneracji. Pytałem w moim sklepie o polski i powiedzieli mi ok. 400zł więc ten w farmexpert nie jest wiele droższy, a jest pewność, że polski.

 

Spróbuję jeszcze tego sposobu ze światłami i innymi odbiornikami tak jak napisał @ptaszyna i dam znać co i jak lub nagram film, bo to najlepiej widać ;)

Opublikowano

No nic. Jeśli przyjdzie do kupienia alternatora porozglądam się...

 

Co do świateł: Przy średnich obrotach zaczynają świecić i wydaje mi się, że zwiększając obroty niewiele się rozjaśniają. Z resztą sami zobaczcie:

Co wy na to? (Akumulator jest odłączony)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zanim kupisz alternator, sprawdź czy nie masz gdzieś zwarcia. Na wyłączonej stacyjce wepnij miernik pomiędzy plus akumulatora, a kabel plusowy, miernik przestaw na sprawdzenie poboru prądu, i odczytaj wynik.

Opublikowano

Zwarcia nie ma. Sprawdzałem to na samym początku i pobór prądu między klemą a akumulatorem był bodajże rzędu ok. 0.01µA. Nie jestem pewien co do wartości, ale był to na pewno znikomy prąd, który nie ma wpływu na obecną sytuację.

Opublikowano

Na filmiku widać że ładowanie jest w porządku, problem na pewno nie leży tu, tak że alternator możesz na razie sobie odpuścić. Moja diagnoza jest taka że jak aku traci moc w ciągu dnia w trakcie użytkowania ( kiedy jest ciągle doładowywany ) to problemem jest rozrusznik a jeżeli dzisiaj go naładujesz a jutro nie odpali to aku nie trzyma prądu- do wymiany.

Opublikowano

@ptaszyna też koledze już to pisałem, ale on twierdzi że akumulator ma sprawny bo ma dwa lata i rozrusznik tak samo bo po regeneracji. Tylko co z tego... ale jak chce niech będzie w takim przekonaniu dalej... teraz czasem pół roku po zakupie może zacząć coś szwankować ;)

Opublikowano

kolego ja miałem podobny problem w 60-tce pół roku temu przeprowadziłem renowację rozrusznika i na początku palił bez problemu a ostatnio to tylko po naładowaniu prostowniiem albo "na kable" od bateri samochodowej no nic innego tylko rozrusznik bedzie tewnie tulejki się wytarły może i łożyska i spada napięcie bo duzo prądu ciągnie a nie ma siły go obrócić . zmieniłem tulejki i łożyska działa jak nowy

Opublikowano

Przecież nie mówię, ze akumulator i rozrusznik nie mogą być wadliwe. Mogą. Tylko, że szkoda znowu płacić za regenerację rozrusznika jak okaże się, że to akumulator lub prądnica. Z drugiej strony... Jak będzie czas to zawiozę i rozrusznik i prądnicę do pobliskiego serwisu i niech sprawdzi czy są dobre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v