Skocz do zawartości

Grzanie się oleju w hydraulice Belarus 952.2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najskuteczniej powrót oleju z rozdzielacza puścić przez chłodnice a z chłodnicy na filtr oleju. Innej możliwości nie ma. I tak jest ryzyko jak zasra sie filtr oleju że gdzieś coś może rozerwać szcegówlnie w zimie gdy olej gęsty.

Opublikowano

Jak napisał seweryn, podpiąć się pod powrót z rozdzielacza i podpiąć pod filtr, powinna być zaślepka z lewej strony, dajemy redukcje przewód i chłodzimy, ja akurat mam podłączone pod szybki powrót, ale zasada ta sama.

Opublikowano

a od czego jest jeden a od czego drugi wąż bo jak dwoma idzie olej na filtr to jak dam chłodnice na jeden to może być słaby efekt chyba ze drugim idzie olej z czegoś nieważnego

 

chyba zeby oba póścic przez chłodnice

Opublikowano (edytowane)

w swoim belarusie 952 wymieniłem pompe hydrauliczną na nową, nową założyłem większą zamiast nsz-32 założyłem nsz-40 wymieniłem olej na nowy hipol 6 gl-4 80w nowy filtr oleju, mam założoną chłodnice oleju a mimo to olej się dalej mocno się nagrzewa tylko ze moge dłużej poorać, zamiast zagotować się po jednym hektarze, moge orać dłużej ale olej tak się nagrzewa ze zeby podnieść pług musze podnosić go na pełnym gazie

 

olej tak bardzo nagrzewa mi się tylko przy pługu i agregacie uprawowo siewnym z innymi maszynami jest dobrze

 

co moze być przyczyną ze olej tak się nagrzewa ? jak rozwiązać ten problem

 

korpus od monoblocku i węże robią się tak gorące ze nie mozna się dotknąć

Edytowane przez audi80b4
Opublikowano

Strona 33 z prawej strony u góry. Białe litery na szarym tle "Zbyt wysoka temperatura w układzie hydraulicznym" i podane ewentualne pięć powodów.

A i tu chyba moja wpadka.... ty masz 952. inny podnośnik?

Opublikowano

miałem podobny problem w 1221.4 podnośnik ten sam monoblok wymiana oleju i założenie chłodnicy oleju nic nie dało dopiero wymiana rozdzielacza tego okrągłego z tyłu co jest w obudowie podnośnika sprawę załatwiła koszt ok 400 zł parę minut roboty nawet oleju nie musisz spuszczać

Opublikowano

Znajomemu bardzo grzał się olej w MTZ82 i jakoś tak od słowa do słowa wyciągnąłem od niego że wyjmował zawór przelewowy bo się zaciął i przy okazji rozciągnął sprężynę żeby lepiej go dociskała. I sprawa się wyjaśniła :) Kazałem mu kupić nową sprężynę a że nie było samej to kupił cały zawór, wymienił i wszystko gra.

Opublikowano

ostatnio siałem rzepak zestawem uprawowo siewnym i po zasianiu około 2ha nie było można podnieść zestawu ledwo co podnosiło aż tak olej się nagrzał odczekałem troche zeby olej ostygł i zaczołem zkładać zestaw to znaczy wcześniej podnosiłem całość siewnik z agregatem ale potem zaczołem składać zestaw i olej wtedy wogle się nie grzał zasiałem jeszcze 10ha i olej się nie zagotował

 

jaka jest przyczyna grzania się oleju to ze zestaw jest za cięzki jak jest rozłożony czy coś jest nie tak w traktorze ?

Opublikowano

W innym temacie pisałeś o tym że nagle przestała działać Ci hydraulika i tam doszliśmy do wniosku że to wina zaworu przelewowego. Jeśli się zacina to możliwe że zacina się zarówno otwarty jak i zamknięty. Jeśli zatnie się otwarty to nic nie podniesiesz a jak zamknięty to będzie gotował olej bo pompa będzie go cały czas przeciskać przez zawór bezpieczeństwa. Znajomy w Jumz ie też miał problem z zaworem przelewowym, wymiana nie pomogła, dopiero dał go do szlifowania. Ktoś mu przeszlifował to zgrubienie na nim i przestał się zacinać.

Opublikowano

Panowie czytam o grzaniu sie oleju od 2 tyg i juz mi glowe rozsadza... otoz, mam mtz 82 96r, 2 tys mtg za nim, ze 3 pompy albo i wiecej wymienione  a problem z grzaniem sie oleju jest nadal.. cisnienie mam ustawione ok.150, jak jest zimny podnosi kompaktor 3m (1450kg) ale jak sie zagrzeje to nie umiem go podniesc (gruber 5 lapowy na duzym gazie musze podnosic) w hydraulice mam olej hipol ze wzgledu na to ze i c360 korzysta z tych samych przyczep co mtz. Poza tym, bardzo szybko opada podnosnik, slychac tykanie i po 3 minutach maszyna  na ziemi..

Opublikowano

Według mnie masz trochę za niskie ciśnienie ustawione. Zawór bezpieczeństwa puszcza za wcześnie i przymyka zawór przelewowy przez co wzrastają opory przepływu i olej się grzeje.  

Druga sprawa to taka że skoro Ci podnośnik opada to w czasie podnoszenia też część oleju zamiast iść do siłownika przeciska się gdzieś i również się rozgrzewa.

Jak masz regulator pod siedzeniem to prawie na pewno tam jest problem. Spróbuj podciągnąć cięgło od dźwigni regulatora i sprawdź na nim luzy. Tak czy inaczej jak już zaczynają się problemy z regulatorem to już niedługo będziesz musiał go wywalić albo wymienić choć powiem szczerze że chyba nie spotkałem się tu z nikim kto założyłby nowy i był z tego zadowolony.

Poza tym 1,5 tony to trochę za dużo na standardowy podnośnik w MTZ 82

Opublikowano (edytowane)

Wlasnie.. w sezonie ledwo co mi podnosil, musialem wajche od kiprowania przyczep wlaczyc zeby jakos sie dalo podniesc i podkrecilem na tej regulacji kolo dzwigni podnosnika i teraz dobrze dzwiga... jakbym mial za niskie cisnienie to i na zimym by chyba poltora tony nie podniosl? wiem ze ten agregat za ciezki, ale przy gruberze sie tak samo dzieje..aha, jak obracam plug, to rozdzielacz wyje, wczesniej bylo cisnienie okolo 120 i nie wyl, moze to cos pomoze?

 

a jak ma sie sprawa z wyrzuceniem regulatora silowego? w to miejsce wpina sie zwykly rozdzielacz czy mozna wykorzystac rozdzielacz pod kierownica i to nim sterowac podnosnikiem? bym podlaczyl 2 weze do silownika i na szybkozlaczkach z lewej lub prawej strony kabiny (nie uzywam przednich szybkozlaczy)

Edytowane przez Bambi14
Opublikowano

To podłącz bezpośrednio siłownik pod gniazda hydrauliki zewnętrznej , starsze modele ruska tak miały fabrycznie , dojdzie Ci funkcja podnoszenia tylnych kół nie osiągalna przy podłączonym regulatorze siłowym.

Opublikowano (edytowane)

ja to wszystko juz czytalem... i mam tak namieszane ze masakra..

 

powtorz sie prosze jeszcze raz jesli juz gdzies dales odpowiedz na moje pytanie..

Edytowane przez Bambi14
Opublikowano

Po tym co tu opisałeś to na moje odczucie regulator siłowy nie ustawia Ci się w pozycji neutralnej i cały czas pompuje przez niego olej. Wypnij pod siedzeniem (taki wihajsterek , który wchodzi w rowki od cięgien)   te dźwigienki co idą do tyłu do tuz-a następnie musisz ustawić dźwignię podnośnika ( tę koło siedzenia) w takiej pozycji żeby regulator był zamknięty. Jeśli hydraulika po tej operacji będzie dalej niedomagać to trzeba brać się za rozdzielacz , ale jeśli to pomoże to regulator siłowy.

Opublikowano

Bambi na twoim miejscu kupiłbym zwykły uniwersalny rozdzielacz z allegro z przeplywem 60l/min sterowany na linki. Pod jedną sekcje podłącz podnośnik i ta sekcja najlepiej jakby była pływająca. Pod pozostałe w zależności ile byś potrzebował podłacz szybkozłącza, jedna sekcja tez dobrze żeby była pływająca a druga z zatrzaskiem przydatnym do napędu np. silnika hydraulicznego. Sterowanie byś zrobił na dźwignie łącząc je linkami z rozdzielaczem i co najlepsze zakładasz je gdzie chcesz w kabinie. Co do problemu na początku wątku to ja mam 1025 2009 rok z monoblokiem i jak dłużej robie z uprawowo siewnym (wahadłowa amazone + nadudowany siewnik talerzowy) to olej też się nagrzewa i słabiej podnosi. Dodam że jak siewnik pełny nasion to przód traktora się unosi. Teraz założe mu chłodnice do hydrauliki, wykorzystam jedną od hydrostatu z kombajnu E516 i powinno być ok. Powtarzam że olej grzeje sie po dłuższym czasie albo na małych kliniastych polach gdzie często trzeba podnosić. Jak już będzie chłodnica to będzie można nieco podkręcić ciśnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v