Skocz do zawartości
jedrus

Belarus układ kierowniczy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jedrus    58

Witam. Mam Belarusa 820 od pół roku. Mam problem a raczej zagadkę z układem kierowniczym mianowicie podczas skręcania przy samym końcu (ok 1 cm przed max położeniem kierownicy)z pod deski rozdzielczej wydobywa się dziwny dżwięk takie brzęczenie, poza tym ciągnik dobrze skręca, pompa chyba dobrze daje bo na małych obrotach przy skręcaniu az przygasa. serwis poczatkowo typował orbitrol ale stwierdził że jest ok, widać że za bardzo nie wiedzą co to jest, teraz uważają że to przegub na kierownicy ma luz i podczas skręcania wpada w drgawki, dodam, że jak jest zimny ciagnik to tak nie robi, dopiero jak się lekko rozgrzeje to tak zaczyna. miał ktoś podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Jak przegub może syczeć? Nierozumiem. W moim przed też syczy gdy koła zbliżają się do maksymalnego skrętu. Otwiera się zaworek w orbitrolu, tak samo gdu koła utkną w błocie i hydraulika nie ma siły przekręcić. Np. zetor wydaje takie same dzwięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jacek1025    0

ja mam belarusa 1025 od pół roku i też tak mam. to normalka. poprostu nie skręcaj do końca

 

jedrus czy ty czasem nie mieszkasz w WIECANOWIE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Jak nie skręcać? Niech skręca. To że słychać otwierający się zaworek to nie awaria tylko efekt fego działania. Po to on jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    58

Nie nie mieszkam w Wiecanowie, mieszkam w okolicach Płocka, chłopaki ale mnie nie chodzi o syczenie bo kazdy ciagnik syczy jak się skręci na maksa, dzwięk jest podobny do tego jak dzwoni telefon i leży na twardej szafce i jest właczona wibracja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Widzisz jak ważne jest dokładne opisanie usterki. trudno powiedzieć co by to mogło być. Mi w czasie kręcenia drżała kierownica. Coś właśnie jak wibracja w telefonie. Wina była w tulejkach w których obraca się kolumna. Był lekki luz i sucho. Zalałem olejem i chodzi jak złoto. Czy o tym mówisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    58

no właśnie to takie trudne do sprecyzowania nawet na żywo jak się słucha, kierownica nie drzy tylko ten dźwięk, serwis miał podobno wysłać zapytanie do pronara ale wiadomo jak oni się ruszaja, miałem nadzieje że może ktoś miał podobna usterkę, kolego seweryn20 ogólnie wszystko chodzi lux jakbys miał zatyczki na uszach to byś nic nie zauważył ani nie wyczuł, tylko jak się skręca na maxa słychac to, jak się nie skręca na maxa wszysto ok,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Witam, chcialem odswiezuc temat bo lepsze to jak smiecic nowym.

 

Na poprzedni post odpowiem - zawor przelewowy, to normalne.

 

A teraz moj problem. Cieknie z walka na orbitrolu, co robic??

Orbitrol byl wymieniany pol roku temu ze 140 na 160 na gwarancji, tamten byl suchy jak pieprz a na tym mialo sie lzej krec i troche jest lzej ale leci z niego olej, cala obudowa skrzyni zarzygana w oleju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

To co mam zrobic, sprobowac wymienic ten uszczelniacz w orbitrolu samemu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

@Seweryn a jesli moj orbitrol bedzie inny?? bo widze ze jest bo ten na fimiku ma z boku wkrecony jakis nypel.

Mi potrzeba wymienic uszczelniacz na walku co wchodzi kierownica 5.00 minuta filmu, tylko boje sie ze jak rozbiore to tego uszczelniacza nie dokupie bo bedzie jakis nietypowy wymiar, co wy ma to??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

na filmie w tym orbitrolu widać jak by był nabity uszczelniacz od zewnątrz. A na pewno widać jego numery.

Są jeszcze inne filmy z rozbiórki orbitrola. Co do uszczelniacza to nie wydaje mi się żeby to było coś nietypowego.

Zresztą sam zobacz. Tutaj jest uszczelniacz wbity od zewnątrz

https://www.google.p...ol.html;560;734

https://www.google.p...rbitrol;259;419

Ale widać że są i takie gdzie uszczelniacza nie widać.

Trudno powiedzieć czy to tylko on utrzymuje szczelność.

Do widlaka np. jest dostępny zestaw. Może warto iść w tym kierunku.

http://widlex.pl/pl/zestaw-uszczelniaczy-orbitrola-xy-85.html

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ok dzieki, zabiore sie za to samodzielnie i o efektach na pewno dam znac, zarzygany jest konkretnie az kapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Wczoraj wyjalem orbitrol, Firma to M&Z typ MZOSPC 160 ON identyczny jak tutaj -> http://allegro.pl/orbitrol-160-mtz-i4231031451.html , przed wymiana byl mniejszy HKS140 firmy M+S Hydraulic.

Lecialo juz prawie ciurkiem... mam 2 hydrauliczne sklepy i jeden z uszczelniaczami w jednym miescie i zobaczymy co powiedza, czy dokupi sie ten uszczelniacz, narazie pokarze bez rozbierania, bo jakis numer widac na uszczelniaczu.

Gorzej jak to nie jest wina uszczelniacza tylko jakiegos luzu ale niby nie czuc zadnego.

Rozebralem i zadnej filozofii tam nie ma, kupa dziurek i tyle, na koncu od zewnatrz jest jakby simmering ale cienki bardzo i bez sprezynki a od srodka oring o przekroju kwadratowym, szczerze to watpie czy je dokupie...

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

najwyzej wsadzisz ten co miales wczesniej . Jak chcesz lzej krecic kierownica to kup pompe 16 od wspomagania i bedzie lzej. ja z 14 wymienilem na 16 i jest roznica. Tylko ze za te 100 zl to tez szalu nie ma. Badzewne wykonanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

W koncu udalo sie kupic uszczelniacze i na razie po godzinie uzytkowania jest sucho. Koszt 6zl. Simmer od zewnatrz byl bezsprezynkowy i zalozony rowkiem(tam gdzie siedzialaby sprezynka) do zewnatrz, teraz kupilem inny ze sprezynka bo tamtego nie bylo i zalozylem sprezynka do srodka dzieki czemu cisnienie bedzie powodowalo nieznaczne doszczelnienie, przynajmniej ma taka nadzieje. Mam tez nadzieje ze pochodzi te "pare " lat.

Jeszcze wstawie zdjecia jak jest rozebrany orbitrol i co zrobic jak wysypia sie bolce i kulki z bocznych dziurek.

Mi sie wysypaly i musialem gnac do serwisu hydraulicznego to wlozyli je z wielkim bolem ale powiedzieli ze i tak do nich wroce bo jego trzeba zregenerowac jak lecialo. Koszt by wynosil 200zl. Czy to duzo?? Wg. mnie tak, bo regeneracja od bizona to jak pisza na forum kosztuje 100zl a przeciez kazdy orbitrol jest prawie taki sam.

@Uziu wiem, NSZ16 by sie przydala, a jakiej firmy kupiles pompe?? Z Hydrosily chyba nie bo one nie sa takie zle. W pompach w MTZ i Belarus wazne jest jedno - zeby nie puszczaly oleju przez walek. Dlaczego to wiadomo niestety...

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Nie wiem jak mocno rozbebraleś ten orbitrol ale ja od MF też chciałem uszczelnic cały i niby złożyłem tak samo danfossa i d*pa zbita albo nie skręcał, albo sam skręcał albo z oporem. Także gratulacje ze się udało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Trzeba wszystko zaznaczac sobie jak bylo bo jest troche tych czesci.

Punktakiem sie nie zaznaczy bo czesci sa tak twarde ze punktaki sie tepia.

I wszystko trzeba dokladnie, powoli i w idealnej czystosci skladac bo czesci sa spasowane na wysoka dokladnosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

kupilem na pewno nie polska, albo litewska albo ukrainska, juz nie pamietam, ale bede ja wyjmowal ;[ bo leci olej spod uszczelki , i nowa dalem ;[ , musze to na silikon zakleic , bo mnie cos trafi, mam nadzieje ze to wychlapuje olej z rozrzadu a waleczkiem nie puszcza do silnika , zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

jak założyłeś większą pompę niż była to sprawdź czy nie opiera się o blok silnika z tyłu pomiędzy pompą a właśnie blokiem. U mnie się opierała i nie dolegała na płasko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin4512    7

Witam.Od niedawna jestem posiadaczem belarusa 892.2 stoi cały czas w garażu i dzisiaj miałem okazje nim wyjechać bo potrzebna była klatka dwukołówka do c-330. Przed wieczorem tak gdzieś około godziny 19:00 wsiadłem odpaliłem belarka i zacząłem powoli wjeżdżać do garażu aż tu nagle nie dało sie roszyc kierownica. Nie niem co jest.Zauważyłem to juz od paru dni ale przymknąłem oko a moze mu przejdzie .Ale nic jednak sie myliłem jest coraz gorzej .Dodam że ciagnik jest sprowadzony z wegier i ma zaledwie 1325 godzin.Problem w tym ze jeszcze nic u mnie nie robił a juz sie układ kierowniczy psuje. Akurat tak trafił ze mialem obsiane wszystko swoja c-330. Proszę o odpowiedx tych którzy wiedzą jaka przyczyna. Pozdrawiam posiadaczy belarusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

jak założyłeś większą pompę niż była to sprawdź czy nie opiera się o blok silnika z tyłu pomiędzy pompą a właśnie blokiem. U mnie się opierała i nie dolegała na płasko.

 

NIe opiera o blok, wszystko pasuje , rozebralem to , pierdyknol uszczelniacz na waleczku po 5 mtg, w starej byly 2 uszczelniacze w tej obudowie , w nowej tylko jeden , chcialem przelozyc cala pokrywke ze starej razem z uszczelniaczami, bo one akurat nie puszczaly , ale jest inna budowa tych pokrywek , w nowej jest oring w pokrywce, a w starej jest w kadlubie i dodatkowo papierowe uszczelki, a i jeszcze uszczelniacze w starej sa inne , grubsze i inaczej zabezpieczane, taka tulejeczka , a w nowej jest cienszy zabezpieczony segerem, takze grzebalem ze 2 h i nie udalo mi sie nic z tego zbudowac , do zakupienia nowy oring pod pokrywke , bo ruskie takiego siepa zalozyli , ze juz lada chwila i spod pokrywki zaczelo by dawac bo byl juz olej, no i oczywiscie uszczelniacz, koszt kilka zl , ale jak bulwersuje czlowieka grzebanie w paradoksalnie nowych czesciach.

 

Marcin, a moze na poczatek sprawdz poziom oleju w hydraulice ? Bo na nim pracuje wspomaganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×