Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam problem z moim mtz z 1990 roku gdyz mam w kole zamachowym tylko jedna dziure i nie wiem jak ustawic zaplon,bo mialem zle ustawiony a jak ustawilem tak jak wyzej jest napisane to teraz nie chce mi odpalic prosze o szybka pomoc

 

Powiem Ci,że miałem podobnie w moim MTZ też 90r.Po zamontowaniu zregenerowanej pompy i ustawieniu kąta wtrysku na kołek,ciągnik odpalał ale b. słabo i miał nierówną pracę,był słaby.Dopiero przyspieszanie początku wtrysku(trzy krotne,na słuch)spowodowało,że dostał powera,dobrze zapala i mało pali.Nie wiem z czego to wynika,bo jestem amatorem mechanikiem,czy kołek pokazuje GZP a nie PW? Spróbuj podobnie bo mnie pomogło

Opublikowano

PANOWIE!!! zmieniłem dziś dawkę paliwa w swoim mtz  (mam pompę roto) nie miał siły jaką mieć powinien, i nie dymił nic taki słaby, ustawiłem dakę paliwa tak jak najniżej dźwignie od regulacji i co ? taką dake jaką miał przy obrotach 2000, teraz ma przy 1000 i ma niesamowite przyspieszenie i moc , przy czym nie dymi ani  nic tak mi pompiarz ją ustawił, a daka ogólna nie zwiększyła się bo i tak jak dostał pedał w podłogę to dźwignia daki była na max mam nadzieję ze ktoś to rozumie co zrobiłem pozdraiwam :D 

 

Ale jak teraz chodzi te białoruskie serducho <3 <3

Opublikowano (edytowane)

Zazwyczaj jest tylko jeden otwór,  nie spotkałem jeszcze koła, które miałoby dwa. Wiem , że takie są, z GMP i punktem wtrysku. Najczęściej  jest tylko punkt wtrysku. Jak masz ciągnik pracujący (tylko korekta) to przecież będzie widać po wtryskiwaczu, że podaje paliwo, więc otwór następny po tym punkcie to GMP, a wcześniejszy to punkt wtrysku

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze jedno pytanko. Odkręciłem szpilkę wsadzam trzpień. Fakt są dwie dziury. Jedna jest po tym jak kręcę i wpada, a druga następuje po momencie ciężkiego przekręcenia. W której ma być trzpień?

 

Powalczyłem, zrobiłem chyba tak jak pisaliście. Powiem jutro jakie wyniki. Teraz czas na brak ciśnienia w hydraulice

Edytowane przez mchammer
Opublikowano

fajnie że w ruskim jest tak że na jeden cykl pracy przypada 2 oborty kołem zamachowym wbiłem czpień ale zawory wtedy były na wachaniu  i zapłon ustawiłem na wydechu, trzeba odkręcić kapę zaworową i sprawdzić żeby zawory były zamknięte 

 

i teraz pytanie jeżeli tłok pierwszy jest w GMP i jest wbity czpień, to pompę skręcać na początku drgania paliwa czy po przepompowaniu sekcji? Tak żeby ciągnik idealnie chodził, ja ustawiłem zaraz na samym początku jak delikatnie drgnęło mi paliwo silnik ma siłe elegancko tylko trochę kopci 

 

czy może być lepiej ustawione? 

Opublikowano

Jak się wykręci pompe i odejmie od koła zebatego talerz, w losowej pozycji, to potem nie wiadomo jak to zgrać, Regulacje regulacjami, ale najlepiej na słuch, ustawić sobie mniej więcej żeby zapalił, spróbowac opóźnić , spróbować przyspieszyć kilka dziurek, posłuchać jak wtedy pracuje.

 

Opublikowano

We Władku na tarczy nachodzącej na wałek pompy i na kole zębatym do którego jest przykręcana są znaki w pobliżu których trzeba szukać właściwego kąta wtrysku. W MTZ tak nie ma? Dzięki temu nie trzeba zaglądać do zaworów jak się za dużo porozkręca przy napędzie pimpy.

Opublikowano

mmz znowu problem nowa pompa wtryskowa rzędowa ruski ma normanie siłe ale zaczoł kopcić jak ma cięzko albo przyspeszam na kolor białawo czarny taki jasny czarny i śmierdzi trochę jak za starymi autobusami przecież 100 mtg zrobił od wymiany pompy próbować coś z zapłonem czy nie warto ??


wtrskiwacze też sprawdzone wymienione końcówki oczywiście

 

Opublikowano

Upewnij się, że nie założyłeś pompy z 52 (i pochodnych) do 82 (i pochodnych) oraz odwrotnie.

Ja raz właśnie taki błąd popełniłem i dobrze ciągnął i jeździł, ale dymek cały czas i nierówna praca.

Opublikowano

Wykręć rozrusznik, w koło zamachowe włóż kołek tak jak ma być, zrób z drutu wskaźnik, przykręć w jeden z otworów po rozruszniku, skieruj na ząb wieńca który sobie dokładnie zaznacz. Ustaw początek jak ma być, wyciąg kołek i kręć silnikiem patrząc kiedy drgnie paliwo. Jeśli ząb wieńca zaznaczony wcześniej nie pokryje się z wskaźnikiem popraw. Tak jest dokładniej.

Opublikowano

Rotacyjnej wałek się ukrecil nikt mi nie chce jej zrobić kupilem regenerowana z zakladu naprawczego na rotacyjnej litr na mtg palil mniej i rowniutko chodzil bardzo lekko będę walczył żeby ja zrobić jaki znak z drutu? Blokuje koło zamachowe zawory zamknięte, i poczatek wtrysku uatawiam, żeby znaleźć otwór rozrusznik odkrecam bo pod wiencem jakies blaszki sa przyspawane i kołek haczy o nie otwór w uj ciezko znaleźć

Opublikowano

Odkręć pierwszą sekcję i gdy drgnie paliwo szukaj otworu na kołek. Dopiero potem zrób znacznik z drutu w otworze  rozrusznika tak by sprawdzić kąt wtrysku kręcąc wałem. Masz wtedy dokładniej bo uwzględnisz luzy na kolach zębatych. 

Opublikowano

ruski własnie zrobił 100mtg na pompie rzędowej kopci na niej na niebiesko naprawdę mocno, przełożyłem pompę spowrotem roracyjną, i nic nie kopci chodzi jakby na powietrze, ale ta pompa rotacyjna ma przecieki jakieś i zalewa po kilku mtg się paliwem i regulator warjuje, spściłem te paliwo i jade dalej ale cyrk

 

czyli ta rzedowa po regeneracji i już złomowisko 800zł w dupe dobrze że mam gwarancje pojadę na nich trochę nakrzyczeć, a jak głupi 3 razy zapłon ustawiałem za zapłon jest idealnie ustawiony 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v