Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju silnika w Bizonie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolego jeśli na rozgrzanym ma te 2.5 ciśnienia to nie jest tak żle bedzie chodził i nic ci już raczej nie wzrośnie ale jesli na zimnym to troszke słabo ale znam przymadki ze silniki sw400 przy ciśnieniu 1 atmosfery chodzą kilka lat ale to juz trzeba spokojnie jeżdzić -jak mocno spadnie ciśnienie to dwa doktory lej i napewno ciśnienie wzrośnie.

Opublikowano

Jakie ciśnienie powinien mieć bizon na nowej pompie olejowej i nowych panewkach i czy pompa musi się dotrzeć bo teraz ona ma 2.5 ciśnienia.

 

0,35-0,4 MPa przy rozgrzanym silniku a na zimnym nawet 0,45 MPa

Opublikowano

kolega matrixhex ma rację 0,35-0,4 MPa przy rozgrzanym silniku a na zimnym nawet 0,45 MPa jeśli jest większe to jest na pompie potkręcony i to też jest nie za dobre bo jest możliwość wypłukania panewek . a kolega Sikorski127 to ciśnienie 2,5 masz na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach ???? wymieniałeś tylko panewki i pompę olejową ?? co było nie tak z pompą?? jeżeli wymieniłeś same panewki a wał już jest wypracowany to nie ma co oczekiwać ciśnienia 0,35-0,4 MPa na rozgrzanym silniku

Opublikowano (edytowane)

A mnie dzisiaj wzięła taka refleksja... w tym roku przed żniwami miałem robiony remont kapitalny silnika...

pierwszy szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki, pierścienie itp... założyłem sobie analogowy zegar ciśnienia (poprowadziłem wężyk przez zbiornik ziarna a zegar umieściłem w kabinie). gdy odpalam kombajn ciśnienie na wolnych obrotach silnika 0,4MPa Na pełnych prawie 0,5MPa.. ale podczas koszenia gdy się rozgrzeje (temp. oleju ok 100 stopni) to ciśnienie spada do ok 0,2-0,25MPa... gdy robie małą przerwę i śilnik się trochę ostudzi (temp oleju ok 85stopni) to ciśnienie rośnie do ok 0,3MPa... i tak czytam tu wasze posty mówiące że macie ciśnienie rzędu 0,4MPa to zastanawiam się czy u mnie jest coś nie tak?

pozdrawiam!

Edytowane przez panczo1922
Opublikowano

Panczo to olej , u mnie też tak jest już nawet pompę olejową zmieniłem bo powyżej 90stopni ciśnienie spada na 2.5, i dalej to samo, gdy temp spadnie poniżej 90 samo ciśnienie wzrasta powyżej 3bar. W przyszłym roku trzeba się szarpnąć i kupić lepszy olej do wyższych temp, jeździłem na jakimś cd 15w40 trzeba by 15w50 bo woda z oleju się robi.

Nie ustawiajcie w silnikach pracujących w kombajnie większego ciśnienia niż 4bar, a powyżej 5bar to już ciśnienie zaczyna szkodzić.

Opublikowano

U mnie panowie jest podobnie temp. oleju 95+ i cisnienie oleju spada...niestety chłodzenie oleju w bizonie jest wysoce niezadawalające idealnie czysta chłodnica i siatki pomagają ale na krótko... Sama lokalizacja tej chłodnicy jest pomyłką chcę ją przemontować na wprost wentylatora myślę że to pomoże-pozdrawiam.

Opublikowano

A mnie dzisiaj wzięła taka refleksja... w tym roku przed żniwami miałem robiony remont kapitalny silnika...

pierwszy szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki, pierścienie itp... założyłem sobie analogowy zegar ciśnienia (poprowadziłem wężyk przez zbiornik ziarna a zegar umieściłem w kabinie). gdy odpalam kombajn ciśnienie na wolnych obrotach silnika 0,4MPa Na pełnych prawie 5MPa.. ale podczas koszenia gdy się rozgrzeje (temp. oleju ok 100 stopni) to ciśnienie spada do ok 2-2,5MPa... gdy robie małą przerwę i śilnik się trochę ostudzi (temp oleju ok 85stopni) to ciśnienie rośnie do ok 0,3MPa... i tak czytam tu wasze posty mówiące że macie ciśnienie rzędu 4MPa to zastanawiam się czy u mnie jest coś nie tak?

pozdrawiam!

 

Popraw te jednostki, żeby się zgadzały.Przy 5MPa smarowanie ciężko sobie wyobrazić.

Opublikowano

U mnie panowie jest podobnie temp. oleju 95+ i cisnienie oleju spada...niestety chłodzenie oleju w bizonie jest wysoce niezadawalające idealnie czysta chłodnica i siatki pomagają ale na krótko... Sama lokalizacja tej chłodnicy jest pomyłką chcę ją przemontować na wprost wentylatora myślę że to pomoże-pozdrawiam.

 

gdzieś w temacie wkleiłem zdjęcia wentylatora na chłodnicę oleju i sprawdza się w 100%, jak coś pisz na priw wyśle zdjęcia, pół godziny roboty dostępne na każdym szrocie. Chłodnica oleju na wprost chłodnicy wody utrudnia jej oczyszczanie a ja to robię niekiedy 2-3 razy dziennie.

@tomek73 to wbrew prawom fizyki masz czujnik walnięty.

Opublikowano

W silniku Sw 400 za filtrem olejowym jest zawór redukcji ciśnienia oleju.Śruba na klucz chyba 32 dokładnie nie pamiętam.Jeżeli sprężyna zaworu regulacji niebyła wymieniana to wymienić na nową z powodu zmęczenia materiału.Jak to nie pomoże to podłożyć podkładkę.Ta ta czy tak powinna znajdować się 1 lub 2 podkładki włożone fabrycznie.Max mogą być 3 podkładki.Jeżeli to nie pomoże to duł do roboty

Opublikowano (edytowane)

W silniku Sw 400 za filtrem olejowym jest zawór redukcji ciśnienia oleju.Śruba na klucz chyba 32 dokładnie nie pamiętam.Jeżeli sprężyna zaworu regulacji niebyła wymieniana to wymienić na nową z powodu zmęczenia materiału.Jak to nie pomoże to podłożyć podkładkę.Tak czy tak powinna znajdować się 1 lub 2 podkładki włożone fabrycznie.Max mogą być 3 podkładki fabryczne.Najlepszym rozwiązaniem jest od wolnych obrotów podnosić w górę kiedy zegar stanie w jednym miejscu lub spadnie o 0,5 atmosfery.W tym momencie zawór się otwiera.Jeśli stanie się to na średnich

obrotach silnika to można podkładać podkładki do momentu żeby nie przekroczyć na rozgrzanym 4,5 atmosfery.Jeżeli macie zegar ciśnienia elektroniczny proponuję zamontować mechaniczny,koszt koło 120 zł.Bardziej wiarygodny odczyt wartości ciśnienia.

Edytowane przez balcerek1
Opublikowano

Witam.spotkał sie ktos z przypadkiem spadku cisnienia oleju przy zwiększeniu obrotów silnika (dodaniu gazu) i jak sie da mniejszy gaz to cisnienie sie podnosi?gdzie szukac problemu?Silnik to SW 400

Opublikowano

A jakie masz ciśnienie po spadku.Jak masz 3,5 atmosfery to nie szuka żadnej przyczyny.Tak działa zawór redukcji ciśnienia.Jak masz poniżej to podłóż podkładkę

pod sprężynę od zaworu.Znajduję się za filtrem olejowym na klucz 34.

Opublikowano

@Michalmeer właśnie jak nasz dobry czujnik czyli dla mnie manualny to pokazuje dokładnie ten uskok koło 0.5 atmosfery ale te silniki tak mają.na średnich obrotach masz 4 a dasz ciut więcej gazu i zawór się otworzy i masz 3,5.Jak masz wyjechany wał to ci już nie pokarze tylko masz spadek przy rozgrzaniu.

 

Podłóż podkładkę pod sprężynę lub dwie ale żeby po spadku nie było więcej jak 4,5 bo magistralę oleją możesz rozwalić.A najlepiej to jedno groszówka pasuję pod sprężynę.

Opublikowano

Witam

 

możesz podac kilka ważnych rzeczy:

czy zauważyłes to ze ciśnienie oleju trzymało się normalnie i nagle zaczeły dziac sie cuda z cisnieniem wraz z dodaniem "gazu" czy cały czas tak masz,

 

jak spada cisnienie oleju wzgledem obrotów przy jakiej temperaturze oleju ??

 

kiedys był remont silnika ??

 

moze pomoge jesli mo podpowiesz kilka rzeczy

 

pozdrawiam

Opublikowano

przerabiałem takie objawy w innym silniku, powodem było nadmierne uzycie silikonu przy składaniu silnika co spowodowało przytkanie przewodu ssącego przy pompie, na wolnych obrotach cisnienie było, natomiast zatkanie przewodu powodowało znaczny spadek cisnienia na wyższych obrotach. nie twierdze że tak jest w tym przypadku ale proponuję sprawdzić czy widac dużo silikonu np przy misce olejowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v