Skocz do zawartości
Sikorski127

Ciśnienie oleju silnika w Bizonie

Polecane posty

Sikorski127    0

Jakie ciśnienie powinien mieć bizon na nowej pompie olejowej i nowych panewkach i czy pompa musi się dotrzeć bo teraz ona ma 2.5 ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

kolego jeśli na rozgrzanym ma te 2.5 ciśnienia to nie jest tak żle bedzie chodził i nic ci już raczej nie wzrośnie ale jesli na zimnym to troszke słabo ale znam przymadki ze silniki sw400 przy ciśnieniu 1 atmosfery chodzą kilka lat ale to juz trzeba spokojnie jeżdzić -jak mocno spadnie ciśnienie to dwa doktory lej i napewno ciśnienie wzrośnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1896

A te moto-doktory to dobry pomysł / nie skrócą zywotnosci silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

artur1980    0

Jak silnik ma już takie słabe ciśnienie to i tak jego żywot już się kończy i doktor na pewno mu nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrixhex    0

Jakie ciśnienie powinien mieć bizon na nowej pompie olejowej i nowych panewkach i czy pompa musi się dotrzeć bo teraz ona ma 2.5 ciśnienia.

 

0,35-0,4 MPa przy rozgrzanym silniku a na zimnym nawet 0,45 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

W moim Z056 silnik robiłem 3 sezony temu,po remoncie na zimnym silniku ma 0,55MPa a na gorącym 0,4Mpa, po skoszeniu około 200ha ciśnienie nadal jest takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

kolega matrixhex ma rację 0,35-0,4 MPa przy rozgrzanym silniku a na zimnym nawet 0,45 MPa jeśli jest większe to jest na pompie potkręcony i to też jest nie za dobre bo jest możliwość wypłukania panewek . a kolega Sikorski127 to ciśnienie 2,5 masz na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach ???? wymieniałeś tylko panewki i pompę olejową ?? co było nie tak z pompą?? jeżeli wymieniłeś same panewki a wał już jest wypracowany to nie ma co oczekiwać ciśnienia 0,35-0,4 MPa na rozgrzanym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68
(edytowany)

A mnie dzisiaj wzięła taka refleksja... w tym roku przed żniwami miałem robiony remont kapitalny silnika...

pierwszy szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki, pierścienie itp... założyłem sobie analogowy zegar ciśnienia (poprowadziłem wężyk przez zbiornik ziarna a zegar umieściłem w kabinie). gdy odpalam kombajn ciśnienie na wolnych obrotach silnika 0,4MPa Na pełnych prawie 0,5MPa.. ale podczas koszenia gdy się rozgrzeje (temp. oleju ok 100 stopni) to ciśnienie spada do ok 0,2-0,25MPa... gdy robie małą przerwę i śilnik się trochę ostudzi (temp oleju ok 85stopni) to ciśnienie rośnie do ok 0,3MPa... i tak czytam tu wasze posty mówiące że macie ciśnienie rzędu 0,4MPa to zastanawiam się czy u mnie jest coś nie tak?

pozdrawiam!

Edytowano przez panczo1922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Panczo to olej , u mnie też tak jest już nawet pompę olejową zmieniłem bo powyżej 90stopni ciśnienie spada na 2.5, i dalej to samo, gdy temp spadnie poniżej 90 samo ciśnienie wzrasta powyżej 3bar. W przyszłym roku trzeba się szarpnąć i kupić lepszy olej do wyższych temp, jeździłem na jakimś cd 15w40 trzeba by 15w50 bo woda z oleju się robi.

Nie ustawiajcie w silnikach pracujących w kombajnie większego ciśnienia niż 4bar, a powyżej 5bar to już ciśnienie zaczyna szkodzić.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

U mnie panowie jest podobnie temp. oleju 95+ i cisnienie oleju spada...niestety chłodzenie oleju w bizonie jest wysoce niezadawalające idealnie czysta chłodnica i siatki pomagają ale na krótko... Sama lokalizacja tej chłodnicy jest pomyłką chcę ją przemontować na wprost wentylatora myślę że to pomoże-pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    253

Ja mam ponad 2 tyś mth i ciśnienie na rozgrzanym silniku jest 0,4MPa. Co ciekawe jak ma ok 100 stopni to ciśnienie wzrasta do 0,5 MPa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    41

A mnie dzisiaj wzięła taka refleksja... w tym roku przed żniwami miałem robiony remont kapitalny silnika...

pierwszy szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki, pierścienie itp... założyłem sobie analogowy zegar ciśnienia (poprowadziłem wężyk przez zbiornik ziarna a zegar umieściłem w kabinie). gdy odpalam kombajn ciśnienie na wolnych obrotach silnika 0,4MPa Na pełnych prawie 5MPa.. ale podczas koszenia gdy się rozgrzeje (temp. oleju ok 100 stopni) to ciśnienie spada do ok 2-2,5MPa... gdy robie małą przerwę i śilnik się trochę ostudzi (temp oleju ok 85stopni) to ciśnienie rośnie do ok 0,3MPa... i tak czytam tu wasze posty mówiące że macie ciśnienie rzędu 4MPa to zastanawiam się czy u mnie jest coś nie tak?

pozdrawiam!

 

Popraw te jednostki, żeby się zgadzały.Przy 5MPa smarowanie ciężko sobie wyobrazić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

U mnie panowie jest podobnie temp. oleju 95+ i cisnienie oleju spada...niestety chłodzenie oleju w bizonie jest wysoce niezadawalające idealnie czysta chłodnica i siatki pomagają ale na krótko... Sama lokalizacja tej chłodnicy jest pomyłką chcę ją przemontować na wprost wentylatora myślę że to pomoże-pozdrawiam.

 

gdzieś w temacie wkleiłem zdjęcia wentylatora na chłodnicę oleju i sprawdza się w 100%, jak coś pisz na priw wyśle zdjęcia, pół godziny roboty dostępne na każdym szrocie. Chłodnica oleju na wprost chłodnicy wody utrudnia jej oczyszczanie a ja to robię niekiedy 2-3 razy dziennie.

@tomek73 to wbrew prawom fizyki masz czujnik walnięty.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

W silniku Sw 400 za filtrem olejowym jest zawór redukcji ciśnienia oleju.Śruba na klucz chyba 32 dokładnie nie pamiętam.Jeżeli sprężyna zaworu regulacji niebyła wymieniana to wymienić na nową z powodu zmęczenia materiału.Jak to nie pomoże to podłożyć podkładkę.Ta ta czy tak powinna znajdować się 1 lub 2 podkładki włożone fabrycznie.Max mogą być 3 podkładki.Jeżeli to nie pomoże to duł do roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91
(edytowany)

W silniku Sw 400 za filtrem olejowym jest zawór redukcji ciśnienia oleju.Śruba na klucz chyba 32 dokładnie nie pamiętam.Jeżeli sprężyna zaworu regulacji niebyła wymieniana to wymienić na nową z powodu zmęczenia materiału.Jak to nie pomoże to podłożyć podkładkę.Tak czy tak powinna znajdować się 1 lub 2 podkładki włożone fabrycznie.Max mogą być 3 podkładki fabryczne.Najlepszym rozwiązaniem jest od wolnych obrotów podnosić w górę kiedy zegar stanie w jednym miejscu lub spadnie o 0,5 atmosfery.W tym momencie zawór się otwiera.Jeśli stanie się to na średnich

obrotach silnika to można podkładać podkładki do momentu żeby nie przekroczyć na rozgrzanym 4,5 atmosfery.Jeżeli macie zegar ciśnienia elektroniczny proponuję zamontować mechaniczny,koszt koło 120 zł.Bardziej wiarygodny odczyt wartości ciśnienia.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abdul77e    0

Witam.spotkał sie ktos z przypadkiem spadku cisnienia oleju przy zwiększeniu obrotów silnika (dodaniu gazu) i jak sie da mniejszy gaz to cisnienie sie podnosi?gdzie szukac problemu?Silnik to SW 400

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

A jakie masz ciśnienie po spadku.Jak masz 3,5 atmosfery to nie szuka żadnej przyczyny.Tak działa zawór redukcji ciśnienia.Jak masz poniżej to podłóż podkładkę

pod sprężynę od zaworu.Znajduję się za filtrem olejowym na klucz 34.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

Wymien czujnik najlepiej .


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

@Michalmeer właśnie jak nasz dobry czujnik czyli dla mnie manualny to pokazuje dokładnie ten uskok koło 0.5 atmosfery ale te silniki tak mają.na średnich obrotach masz 4 a dasz ciut więcej gazu i zawór się otworzy i masz 3,5.Jak masz wyjechany wał to ci już nie pokarze tylko masz spadek przy rozgrzaniu.

 

Podłóż podkładkę pod sprężynę lub dwie ale żeby po spadku nie było więcej jak 4,5 bo magistralę oleją możesz rozwalić.A najlepiej to jedno groszówka pasuję pod sprężynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

Witam

 

możesz podac kilka ważnych rzeczy:

czy zauważyłes to ze ciśnienie oleju trzymało się normalnie i nagle zaczeły dziac sie cuda z cisnieniem wraz z dodaniem "gazu" czy cały czas tak masz,

 

jak spada cisnienie oleju wzgledem obrotów przy jakiej temperaturze oleju ??

 

kiedys był remont silnika ??

 

moze pomoge jesli mo podpowiesz kilka rzeczy

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abdul77e    0

był remont i w sumie od czasu remontu zaczęło cisnienie wariowac.spadek przy wzroscie obrotów jest i na zimnym silniku i na gorącym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

ok tylko ciśnienie spada z 5 atm przy 1000 rpm spada do 1.5 atm przy 2000 rpm ?....mozesz podac jak spada to ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

przerabiałem takie objawy w innym silniku, powodem było nadmierne uzycie silikonu przy składaniu silnika co spowodowało przytkanie przewodu ssącego przy pompie, na wolnych obrotach cisnienie było, natomiast zatkanie przewodu powodowało znaczny spadek cisnienia na wyższych obrotach. nie twierdze że tak jest w tym przypadku ale proponuję sprawdzić czy widac dużo silikonu np przy misce olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez benyk123
      witam wszystkich  Mam  pytanie odnośnie silnika do Bizona Z056.W te zniwa padł nam silnik. Potrzebuje dobrej rady od was.
      Czy robic samemu remont czy oddac do mechanika  Chodzi mi o kapitalny remont zeby to chodzilo
      Moze znacie dobrego mechanika z woj.lubelskiego ktory da gwarancje i porządnie zrobi nam silnik lub jakis namiar na wymiane na po remoncie tez z gwarancją. Z gory dziekuje
      Pozdrawiam licze na wasza pomoc.
    • Przez matakombajn
      Witam, tworzę model (miniaturkę) kombajnu Bizon Z056 i chciałbym spytać czy może ktoś podać mi wymiary kombajnu ? 
      Zależy mi na długości samego kombajnu od przenośnika pochyłego do końca maszyny. Za wszelką pomoc będę wdzięczny
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez Rafii
      Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.
    • Przez Elwis36
      Jaka może być przyczyna że jedno koło od osi przedniej stoi pod kątem? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.