Skocz do zawartości
Sikorski127

Ciśnienie oleju silnika w Bizonie

Polecane posty

Sikorski127    0

Jakie ciśnienie powinien mieć bizon na nowej pompie olejowej i nowych panewkach i czy pompa musi się dotrzeć bo teraz ona ma 2.5 ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

kolego jeśli na rozgrzanym ma te 2.5 ciśnienia to nie jest tak żle bedzie chodził i nic ci już raczej nie wzrośnie ale jesli na zimnym to troszke słabo ale znam przymadki ze silniki sw400 przy ciśnieniu 1 atmosfery chodzą kilka lat ale to juz trzeba spokojnie jeżdzić -jak mocno spadnie ciśnienie to dwa doktory lej i napewno ciśnienie wzrośnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

artur1980    0

Jak silnik ma już takie słabe ciśnienie to i tak jego żywot już się kończy i doktor na pewno mu nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrixhex    0

Jakie ciśnienie powinien mieć bizon na nowej pompie olejowej i nowych panewkach i czy pompa musi się dotrzeć bo teraz ona ma 2.5 ciśnienia.

 

0,35-0,4 MPa przy rozgrzanym silniku a na zimnym nawet 0,45 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

W moim Z056 silnik robiłem 3 sezony temu,po remoncie na zimnym silniku ma 0,55MPa a na gorącym 0,4Mpa, po skoszeniu około 200ha ciśnienie nadal jest takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

kolega matrixhex ma rację 0,35-0,4 MPa przy rozgrzanym silniku a na zimnym nawet 0,45 MPa jeśli jest większe to jest na pompie potkręcony i to też jest nie za dobre bo jest możliwość wypłukania panewek . a kolega Sikorski127 to ciśnienie 2,5 masz na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach ???? wymieniałeś tylko panewki i pompę olejową ?? co było nie tak z pompą?? jeżeli wymieniłeś same panewki a wał już jest wypracowany to nie ma co oczekiwać ciśnienia 0,35-0,4 MPa na rozgrzanym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

A mnie dzisiaj wzięła taka refleksja... w tym roku przed żniwami miałem robiony remont kapitalny silnika...

pierwszy szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki, pierścienie itp... założyłem sobie analogowy zegar ciśnienia (poprowadziłem wężyk przez zbiornik ziarna a zegar umieściłem w kabinie). gdy odpalam kombajn ciśnienie na wolnych obrotach silnika 0,4MPa Na pełnych prawie 0,5MPa.. ale podczas koszenia gdy się rozgrzeje (temp. oleju ok 100 stopni) to ciśnienie spada do ok 0,2-0,25MPa... gdy robie małą przerwę i śilnik się trochę ostudzi (temp oleju ok 85stopni) to ciśnienie rośnie do ok 0,3MPa... i tak czytam tu wasze posty mówiące że macie ciśnienie rzędu 0,4MPa to zastanawiam się czy u mnie jest coś nie tak?

pozdrawiam!

Edytowano przez panczo1922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Panczo to olej , u mnie też tak jest już nawet pompę olejową zmieniłem bo powyżej 90stopni ciśnienie spada na 2.5, i dalej to samo, gdy temp spadnie poniżej 90 samo ciśnienie wzrasta powyżej 3bar. W przyszłym roku trzeba się szarpnąć i kupić lepszy olej do wyższych temp, jeździłem na jakimś cd 15w40 trzeba by 15w50 bo woda z oleju się robi.

Nie ustawiajcie w silnikach pracujących w kombajnie większego ciśnienia niż 4bar, a powyżej 5bar to już ciśnienie zaczyna szkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

U mnie panowie jest podobnie temp. oleju 95+ i cisnienie oleju spada...niestety chłodzenie oleju w bizonie jest wysoce niezadawalające idealnie czysta chłodnica i siatki pomagają ale na krótko... Sama lokalizacja tej chłodnicy jest pomyłką chcę ją przemontować na wprost wentylatora myślę że to pomoże-pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja mam ponad 2 tyś mth i ciśnienie na rozgrzanym silniku jest 0,4MPa. Co ciekawe jak ma ok 100 stopni to ciśnienie wzrasta do 0,5 MPa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

A mnie dzisiaj wzięła taka refleksja... w tym roku przed żniwami miałem robiony remont kapitalny silnika...

pierwszy szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki, pierścienie itp... założyłem sobie analogowy zegar ciśnienia (poprowadziłem wężyk przez zbiornik ziarna a zegar umieściłem w kabinie). gdy odpalam kombajn ciśnienie na wolnych obrotach silnika 0,4MPa Na pełnych prawie 5MPa.. ale podczas koszenia gdy się rozgrzeje (temp. oleju ok 100 stopni) to ciśnienie spada do ok 2-2,5MPa... gdy robie małą przerwę i śilnik się trochę ostudzi (temp oleju ok 85stopni) to ciśnienie rośnie do ok 0,3MPa... i tak czytam tu wasze posty mówiące że macie ciśnienie rzędu 4MPa to zastanawiam się czy u mnie jest coś nie tak?

pozdrawiam!

 

Popraw te jednostki, żeby się zgadzały.Przy 5MPa smarowanie ciężko sobie wyobrazić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

U mnie panowie jest podobnie temp. oleju 95+ i cisnienie oleju spada...niestety chłodzenie oleju w bizonie jest wysoce niezadawalające idealnie czysta chłodnica i siatki pomagają ale na krótko... Sama lokalizacja tej chłodnicy jest pomyłką chcę ją przemontować na wprost wentylatora myślę że to pomoże-pozdrawiam.

 

gdzieś w temacie wkleiłem zdjęcia wentylatora na chłodnicę oleju i sprawdza się w 100%, jak coś pisz na priw wyśle zdjęcia, pół godziny roboty dostępne na każdym szrocie. Chłodnica oleju na wprost chłodnicy wody utrudnia jej oczyszczanie a ja to robię niekiedy 2-3 razy dziennie.

@tomek73 to wbrew prawom fizyki masz czujnik walnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

W silniku Sw 400 za filtrem olejowym jest zawór redukcji ciśnienia oleju.Śruba na klucz chyba 32 dokładnie nie pamiętam.Jeżeli sprężyna zaworu regulacji niebyła wymieniana to wymienić na nową z powodu zmęczenia materiału.Jak to nie pomoże to podłożyć podkładkę.Ta ta czy tak powinna znajdować się 1 lub 2 podkładki włożone fabrycznie.Max mogą być 3 podkładki.Jeżeli to nie pomoże to duł do roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

W silniku Sw 400 za filtrem olejowym jest zawór redukcji ciśnienia oleju.Śruba na klucz chyba 32 dokładnie nie pamiętam.Jeżeli sprężyna zaworu regulacji niebyła wymieniana to wymienić na nową z powodu zmęczenia materiału.Jak to nie pomoże to podłożyć podkładkę.Tak czy tak powinna znajdować się 1 lub 2 podkładki włożone fabrycznie.Max mogą być 3 podkładki fabryczne.Najlepszym rozwiązaniem jest od wolnych obrotów podnosić w górę kiedy zegar stanie w jednym miejscu lub spadnie o 0,5 atmosfery.W tym momencie zawór się otwiera.Jeśli stanie się to na średnich

obrotach silnika to można podkładać podkładki do momentu żeby nie przekroczyć na rozgrzanym 4,5 atmosfery.Jeżeli macie zegar ciśnienia elektroniczny proponuję zamontować mechaniczny,koszt koło 120 zł.Bardziej wiarygodny odczyt wartości ciśnienia.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abdul77e    0

Witam.spotkał sie ktos z przypadkiem spadku cisnienia oleju przy zwiększeniu obrotów silnika (dodaniu gazu) i jak sie da mniejszy gaz to cisnienie sie podnosi?gdzie szukac problemu?Silnik to SW 400

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

A jakie masz ciśnienie po spadku.Jak masz 3,5 atmosfery to nie szuka żadnej przyczyny.Tak działa zawór redukcji ciśnienia.Jak masz poniżej to podłóż podkładkę

pod sprężynę od zaworu.Znajduję się za filtrem olejowym na klucz 34.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

@Michalmeer właśnie jak nasz dobry czujnik czyli dla mnie manualny to pokazuje dokładnie ten uskok koło 0.5 atmosfery ale te silniki tak mają.na średnich obrotach masz 4 a dasz ciut więcej gazu i zawór się otworzy i masz 3,5.Jak masz wyjechany wał to ci już nie pokarze tylko masz spadek przy rozgrzaniu.

 

Podłóż podkładkę pod sprężynę lub dwie ale żeby po spadku nie było więcej jak 4,5 bo magistralę oleją możesz rozwalić.A najlepiej to jedno groszówka pasuję pod sprężynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

Witam

 

możesz podac kilka ważnych rzeczy:

czy zauważyłes to ze ciśnienie oleju trzymało się normalnie i nagle zaczeły dziac sie cuda z cisnieniem wraz z dodaniem "gazu" czy cały czas tak masz,

 

jak spada cisnienie oleju wzgledem obrotów przy jakiej temperaturze oleju ??

 

kiedys był remont silnika ??

 

moze pomoge jesli mo podpowiesz kilka rzeczy

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abdul77e    0

był remont i w sumie od czasu remontu zaczęło cisnienie wariowac.spadek przy wzroscie obrotów jest i na zimnym silniku i na gorącym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

ok tylko ciśnienie spada z 5 atm przy 1000 rpm spada do 1.5 atm przy 2000 rpm ?....mozesz podac jak spada to ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

przerabiałem takie objawy w innym silniku, powodem było nadmierne uzycie silikonu przy składaniu silnika co spowodowało przytkanie przewodu ssącego przy pompie, na wolnych obrotach cisnienie było, natomiast zatkanie przewodu powodowało znaczny spadek cisnienia na wyższych obrotach. nie twierdze że tak jest w tym przypadku ale proponuję sprawdzić czy widac dużo silikonu np przy misce olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MAŁYROLNIK1
      Potrzeuje szybko instrukcj opsługi
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
×