Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Walnięta dioda ,tylko to !!! Unikajcie mycia alternatora silnym struminim wody!!! Miałem tak i to było przyczyna do awari.

 

 

Nie nabijaj postów odkopywaniem starych tematów, bo polecą %%

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Witam!

Podepnę się pod temat ponieważ mój problem jest podobny do tego jaki miał założyciel tematu.

Mianowicie. Alternator w C-330 (A124-55N z Poloneza) przestał ładować i zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania. Sprawdziłem napięcie na zacisku nr.30 i wynosiło ok. 12,8V, natomiast co dziwne na zacisku nr.15 napięcie wynosiło ponad 15V co było przyczyną żarzenia kontrolki.

Rozebrałem alternator wszystko sprawdziłem złożyłem poładował pół dnia i znowu to samo. Kilka dni temu rozebrałem go ponownie, wyzyściłem złożyłem i jedyne co wymieniłem to śruba przykręcona do mostka prostowniczego (przypomniało mi się problem @vcc)

Myślę, że to właśnie ta śruba była powodem braku ładowania.

Z powodu słabego styku prąd nie płynął, przez zacisk nr.30 do instalacji pojazdu i jednocześnie napięcie na styku 15 rosło. Regulator wykrywał pełne naładowanie akumulatorów ( odpowiednie napięcie w instalacji) i odłączał wzbudzenie...? Czy myślę dobrze? Czy to było przyczyna awarii?

Opublikowano

Powodem braku ładowania jak najbardziej mogła być ta śruba. Regulator "mierzy" napięcie na diodach wzbudzenia które nie są połączone bezpośrednio z akumulatorem. W tym wypadku na skutek złego połączenia zacisku 30, wyższe napięcie z zacisku 15 płynęło poprzez kontrolkę i stacyjkę do akumulatora.

Inaczej jest w przypadku alternatorów 6 diodowych, tam często napięcie prądu dopływającego do zacisku 15 regulatora jest pomniejszone o spadki napięć na kolejnych połączeniach (stacyjka, bezpieczniki np w Bizonie). Powoduje to wzrost napięcia ładowania akumulatora.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sprawdź jeszcze regulator, bo w takim przypadku napięcie na wyjściu wzbudzania powinno być w normie, czyli 14,4V. Oczywiście należy wziąć poprawę na błąd miernika, jednak przy sprawnym regulatorze nie powinno ono wynosić ponad 15V.

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam za małe opóźnienie, ale wczesniej nie mogłem zmierzyć napięć ponieważ miałem wymontowany alternator z powodu wymiany koła pasowego. Dzisiaj wszystko zamontowałem ponownie i alternator działa bez problemów jak narazie.

Napięcia na poszczególnych zaciskach wynosiły:

nr. 30- 14,45V

nr. 15- 14,35V

nr. 67- 12,75V

Edytowane przez wierzba1272
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nr 30 i nr 15 napięcia powinny być takie same, jednak zakładam, że mierzone były miernikiem, który nawet nie posiada klasy dokładności, więc powinno być wszystko ok. Oby działał jak najdłużej.

Opublikowano

Dziś podjechałem do znajomego sklepu a tam kumpel mówi że mam reklamacje alternatora, in bardziej dają gazu tym kontrolka jaśniej świeci, przejecham z 25km tylko po to by zmienić oczko na przewodzie prądowym alternatora, przewód już z 3cm zszedł z izolacji tak więc dobre połaczenia to połowa sukcesu dobrego ładowania

Opublikowano

@Elektrotechnik

Zgadza się, miernik nie jest zbyt dokładny, ale sprawdziłem ponownie i napięcia była prawie takie same, więc wszystko jest dobrze.

@vcc

Zgadza się że dobre połaczenia to podstawa. Ale nawet nie pomyślałem na początku że ta śruba może być winna. Przeczyściłem jej część na zewnątrz alternatora, oraz pozostałe połączenia w układzie ładowania. Nic to nie pomogło, więc zacząłem szukać przyczyny "głębiej" w alternatorze.

Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Przynajmniej dokładnie przejrzałem alternator i mam spokój na jakiś czas.

Opublikowano

Na potwierdzenie co do połączenia śruby wczorajszy pacjent A124 z poloneza, zdjecia słabej jakości bo z tel ale widać jak wytopiło tuleję

34e8638313bf11cbm.jpg 6e831440756be788m.jpg

Opublikowano

mam pytanie w mtz mam zalozony alternator bosch od passata chyba 70A, ostatnio wymienilem akumulator na 170A i zaczela sie zarzyc kontrolka ladowania tzn po odpaleniu jest ok ale po10 min zaczyna sie zarzyc jak wlacze swiatla to gasnie. zmierzylem miernikiem napiecie i jest 14,3 na wyjsciu ladowania i 13,8 na wyjsciu wzbudzenia, kiedy wlacze swiatla to jest 13,7 na ladowania i 14,1 na wzbudzenia i kontrolka gasnie. czy to znaczy ze diody do wymiany? wymienilem szczotki z regulatorem i nie pomoglo. czy moge uszkodzic akumulator jezdzac tak?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

napiecie i jest 14,3 na wyjsciu ladowania i 13,8 na wyjsciu wzbudzenia,

I tu jest właśnie przyczyna świecenia lampki kontrolnej. Uszkodzić akumulator możesz przez zbyt wysokie napięcie ładowania.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tylko zależy jeszcze jaki ma alternator.

Opublikowano

Witam. Ja mam troche inny problem z kontrolką w Mtz 82. Odkąd go kupiłem po włączeniu świateł lekko swieciła się kontrolka ładowania. Gdy ciagnik był odpalony to na małych obrotach słabo swieciła a na większych obrotach swieciła mocniej. W tym roku postanowiłem ponaprawiać wszystkie światła bo nie wszystko już w nich działało i usunąć ten problem. Wymieniłem przewód od kostki na masce aż do bezpieczników na nowy bo stary był już sztukowany i w opłakanym stanie, lecz problemu to nie rozwiazało. No ale chociaż światła lepiej świecą. Dzisiaj po właczeniu masy kontrolka nie zaświeciła się za to po włączeniu świateł świeciła bardzo ładnie :/ Dodam również że problem ten nie występuje gdy włącze tylko pozycyjne. Wtedy jest ok, ale po włączeniu świateł mijania lub drogowych takie cyrki się dzieją. jeszcze musze kupic żarówki pozycyjne z przodu bo spalone są i sprawdze czy problem występuje, gdy pozycyjne z przodu bedą działać. Od czego zacząć szukanie przyczyny ? Z góry dziekuje za odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

No tak, obwody osobne, więc tym bardziej dziwi mnie czemu tak się dzieje. No bo jeśli włacze światła i na małych obrotach kontrolka się lekko swieci no to po dodaniu gazu powinna raczej gasnąć a nie świecić jeszcze mocniej. No i mogę włączyć halogeny, pozycyjne kierunki, koguta i się tak nie dzieje. A jesli włącze nawet same światła to dzieją się takie cyrki. Ładowanie sprawdze najprawdopodobniej po świętach bo musze miernik kupić.

Pozdrawiam

Opublikowano

Miałem podobny przypadek w zetorze nowszej generacji, alternator z wbudowanym reg napięcia. Podłacz sobie żarówkę kontrolkę bezpośrednio na alternatorze i sporawdź czy gaśnie i nie zaświeca sie na wyższych obr, jeżeli jest ok to masz spadki napięć w instalacji i przez to kontrolka delikatnie się jarzy, Jeżeli kontrolka będzie zaświecać sie z wzrostem obr to uszkodzoną masz diodę prądową w alternatorze

Opublikowano (edytowane)

Połączono.

 

 

Witam wszystkich! pilnie potrzebuje pomocy z alternatorem gdyż nigdzie nie znazłek podobnego problemu co mój.Sprawa wygląda tak iż zakupiłem nowy alternator do c360 w agromie i występuje na nim ta sama usterka co na starym czyli ładuje ale przy 2000 obr kontrolka się żarzy niezależnie czy są włączone światła czy nie. Do 2000obr ładuje dobrze, kontrolka gaśnie przy 700obr. potem żarzy przy 2000obr. a przy 2200. już nie. Jeśli macie jakieś propozycje to piszcie.

 

1 pkt. za zakładanie tematów, które już istnieją.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

przeczyszcz dobrze złącza kabla z alternatora pod rozrusznik a najlepiej załóż nowy o średnicy ok 3-4mm przekroju, miałem coś podobnego i założyłem nowy kabel bezpośrednio pod akumulator i problem przestał istnieć

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Takie druciarstwo to możesz u siebie robić. Po to są końcówki kablowe żeby było pewne połączenie. 

Opublikowano

wywalić oczka :D i ładną czystą miedź uformować w oczko i założyć na alternator dokręcając nakrętką z podkładką, 

 

Zrób zdjęcie jak ładnie ułożysz w oczko linkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v