Skocz do zawartości
mrmtz82

problem z hamulcami Mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrmtz82    0

witam. Mam problem z hamulcami w Mtz 82 z roku 82. Mianowicie problem polega na tym iż mimo tego że hamulce są dobrze podciągnięte i pedał hamulca roboczego do końca całej siły wcisnę to koło i tak nie zostanie zblokowane by kolo stanęło np. w polu w miejscu. Sami wiecie co to za jazda bez hamulcy. Proszę o pomoc..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

Wymień tarcze hamulcowe chociaż po jednej stronie ciągnika i na jedno kolo będzie hamował :) Jeśli ci sie chce, wymien obydwie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotr820    42

Tak jak koledzy mówią: wymień tarcze i będzie ok. ;) A jazda z jednym hamulcem to jest męka bo szarpie całym ciągnikiem, a z przyczepą to może cie bokiem postawić. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Witam jak podciagnac hamulce nozne w mtz bo slabo hamuje a jak pociagnie sie reczny to staje w miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

 

Nie wiem czy tam są jakieś sprężynki które odbijają. Nie rozbierałem tego, ojciec już kilka razy wymieniał to wie co i jak :P może zapytam jak nie zapomne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Są trzy sprężynki które sciskają do kupy tarcze rozpieraka. Jak są naciągnięte to takie jaja dzieją się z hamulcami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Koledzy, dzisiaj rozebrałem swoje rozpieraki, a tam miejsc na kulki jest 6, kulek było trzy. Gniazda w których były kulki są dużo głębsze. I teraz pytanie: czy to jest jakąś regulacja, czy porostu te gniazda się wyrobiły i by wypadało kuli w te drugie gniazda przełożyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Jeżeli masz tarcze hamulcowe zdarte i nie masz regulacji na śrubie możesz przełożyć kulki w gniazda nieużywane, a jak zakładasz nowe tarcze to może lepiej w starych gniazdach, ja założyłem nowe tarcze i kulki w nowych gniazdach to nie mogłem swojej bestii 30-stką pociągnąć

B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3pee    2

ja mam jeszcze inny problem w tym miejscu co wchodzi z lewej strony wąż od wspomagania leci mi olej. Mam pytanie jak to naprawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Bo to jest hydroblokada bardzo awaryjne ustrojstwo.

 

Polecam przerobić na powietrze, a przewód olejowy zaślepić i będzie spokój z wyciekami.

Wuj tak ma zrobione

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jaka hydroblokada, czemu to służy?? Na powietrze to trzeba by jeździć z non stop włączoną sprężarką. Kumuruna mam od niedawna i dlatego pytam, bo dziwnie wygląda ten przewód wpięty w hamulec z lewej strony, a z prawej go nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Kolega skrócił poważnie nazwę hydraulicznej blokady i napisał hydroblokada. Rozbierz i kup to co się rozleciało:

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-blokady-mtz-belarus-i2593461120.html

 

http://allegro.pl/mtz-82-membrana-blokady-nowa-kisiel-i2580048173.html

 

i wymień.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A56QmGA9yMU&feature=rellist&playnext=1&list=PL9D42EF5F6A1FFEC0

 

Tak to wygląda.

Z racji że to świeży ciągnik zakładam że wytarło oring. Ale będziesz widział jak rozbierzesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

panowie jAK PODCIĄGNĄĆ HAMULEC w mtz 82 z małą kabiną praktycznie nie ma hamulca ino ino łapie a nie mam pojęcia co można z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Regulacja prawego hamulca jest zaraz przy dźwigni pedału z tyłu za osią na którą jest nałożona, kontra pod spodem i śrubę wkręcaj. Lewy hamulec reguluje się z drugiej strony, krótka dźwignia, pod nią kontra jak z prawej. Pedały maja mieć jałowy skok 70-90mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

Witam.

mam wyciek w prawym hamulcu w okolicach hamulca ręczznego. między wielolinem od blokady tylnego napędu. jak długo trwa wymiana tego uszczelniacze i czy jest potrzeba grzebania w skrzyni biegów.

post-53164-0-95493100-1390413559_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Wyciągasz półoś ręcznego wkładasz dwa Oringi i wkładasz półoś ot cała robota, tak samo od strony blokady . Wymień od razu simeringi na półosi też po dwa przychodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

Nie idzie tego wyciagnac z drugiej strony wyszlo reka a tu dzwignia nie chce pojsc

 

dlaczego nie chciało pójść a no dlatego.

 

w środku zamiast być oringi były pierścienie zabezpieczające podobne do oringów tylko przecięte i dlatego przeciekało ale czy one też spowodwały ukręcenie się takiego wałka to nie wiem.

post-53164-0-95229200-1390497503_thumb.jpg

post-53164-0-71318000-1390497514_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie nie miały na to wpływu. Ciężko wywnioskować trzeba by zrobić porządne oględziny. Przyczyn może być kilka zaczynając od zwykłego zmęczenia materiału poprzez zablokowanie się wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×