mrmtz82

problem z hamulcami Mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrmtz82    0

witam. Mam problem z hamulcami w Mtz 82 z roku 82. Mianowicie problem polega na tym iż mimo tego że hamulce są dobrze podciągnięte i pedał hamulca roboczego do końca całej siły wcisnę to koło i tak nie zostanie zblokowane by kolo stanęło np. w polu w miejscu. Sami wiecie co to za jazda bez hamulcy. Proszę o pomoc..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

Wymień tarcze hamulcowe chociaż po jednej stronie ciągnika i na jedno kolo będzie hamował :) Jeśli ci sie chce, wymien obydwie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

poł godziny roboty i masz zrobione wszystkie hamulce jedna tarcz 20 zł


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotr820    43

Tak jak koledzy mówią: wymień tarcze i będzie ok. ;) A jazda z jednym hamulcem to jest męka bo szarpie całym ciągnikiem, a z przyczepą to może cie bokiem postawić. :(


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Witam jak podciagnac hamulce nozne w mtz bo slabo hamuje a jak pociagnie sie reczny to staje w miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

na pokrywach tarcz są takie śruby trzeba je wkręcic tylko nie za mocno bo zablokuje


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

 

Nie wiem czy tam są jakieś sprężynki które odbijają. Nie rozbierałem tego, ojciec już kilka razy wymieniał to wie co i jak :P może zapytam jak nie zapomne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Są trzy sprężynki które sciskają do kupy tarcze rozpieraka. Jak są naciągnięte to takie jaja dzieją się z hamulcami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Koledzy, dzisiaj rozebrałem swoje rozpieraki, a tam miejsc na kulki jest 6, kulek było trzy. Gniazda w których były kulki są dużo głębsze. I teraz pytanie: czy to jest jakąś regulacja, czy porostu te gniazda się wyrobiły i by wypadało kuli w te drugie gniazda przełożyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Jeżeli masz tarcze hamulcowe zdarte i nie masz regulacji na śrubie możesz przełożyć kulki w gniazda nieużywane, a jak zakładasz nowe tarcze to może lepiej w starych gniazdach, ja założyłem nowe tarcze i kulki w nowych gniazdach to nie mogłem swojej bestii 30-stką pociągnąć

B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3pee    2

ja mam jeszcze inny problem w tym miejscu co wchodzi z lewej strony wąż od wspomagania leci mi olej. Mam pytanie jak to naprawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    287

Bo to jest hydroblokada bardzo awaryjne ustrojstwo.

 

Polecam przerobić na powietrze, a przewód olejowy zaślepić i będzie spokój z wyciekami.

Wuj tak ma zrobione

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jaka hydroblokada, czemu to służy?? Na powietrze to trzeba by jeździć z non stop włączoną sprężarką. Kumuruna mam od niedawna i dlatego pytam, bo dziwnie wygląda ten przewód wpięty w hamulec z lewej strony, a z prawej go nie ma.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Kolega skrócił poważnie nazwę hydraulicznej blokady i napisał hydroblokada. Rozbierz i kup to co się rozleciało:

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-blokady-mtz-belarus-i2593461120.html

 

http://allegro.pl/mtz-82-membrana-blokady-nowa-kisiel-i2580048173.html

 

i wymień.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A56QmGA9yMU&feature=rellist&playnext=1&list=PL9D42EF5F6A1FFEC0

 

Tak to wygląda.

Z racji że to świeży ciągnik zakładam że wytarło oring. Ale będziesz widział jak rozbierzesz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

panowie jAK PODCIĄGNĄĆ HAMULEC w mtz 82 z małą kabiną praktycznie nie ma hamulca ino ino łapie a nie mam pojęcia co można z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Regulacja prawego hamulca jest zaraz przy dźwigni pedału z tyłu za osią na którą jest nałożona, kontra pod spodem i śrubę wkręcaj. Lewy hamulec reguluje się z drugiej strony, krótka dźwignia, pod nią kontra jak z prawej. Pedały maja mieć jałowy skok 70-90mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Witam.

mam wyciek w prawym hamulcu w okolicach hamulca ręczznego. między wielolinem od blokady tylnego napędu. jak długo trwa wymiana tego uszczelniacze i czy jest potrzeba grzebania w skrzyni biegów.

post-53164-0-95493100-1390413559_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    25

Wyciągasz półoś ręcznego wkładasz dwa Oringi i wkładasz półoś ot cała robota, tak samo od strony blokady . Wymień od razu simeringi na półosi też po dwa przychodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Nie idzie tego wyciagnac z drugiej strony wyszlo reka a tu dzwignia nie chce pojsc

 

dlaczego nie chciało pójść a no dlatego.

 

w środku zamiast być oringi były pierścienie zabezpieczające podobne do oringów tylko przecięte i dlatego przeciekało ale czy one też spowodwały ukręcenie się takiego wałka to nie wiem.

post-53164-0-95229200-1390497503_thumb.jpg

post-53164-0-71318000-1390497514_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie nie miały na to wpływu. Ciężko wywnioskować trzeba by zrobić porządne oględziny. Przyczyn może być kilka zaczynając od zwykłego zmęczenia materiału poprzez zablokowanie się wałka


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj