Skocz do zawartości
mrmtz82

problem z hamulcami Mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrmtz82    0

witam. Mam problem z hamulcami w Mtz 82 z roku 82. Mianowicie problem polega na tym iż mimo tego że hamulce są dobrze podciągnięte i pedał hamulca roboczego do końca całej siły wcisnę to koło i tak nie zostanie zblokowane by kolo stanęło np. w polu w miejscu. Sami wiecie co to za jazda bez hamulcy. Proszę o pomoc..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

Wymień tarcze hamulcowe chociaż po jednej stronie ciągnika i na jedno kolo będzie hamował :) Jeśli ci sie chce, wymien obydwie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotr820    42

Tak jak koledzy mówią: wymień tarcze i będzie ok. ;) A jazda z jednym hamulcem to jest męka bo szarpie całym ciągnikiem, a z przyczepą to może cie bokiem postawić. :(


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Witam jak podciagnac hamulce nozne w mtz bo slabo hamuje a jak pociagnie sie reczny to staje w miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

 

Nie wiem czy tam są jakieś sprężynki które odbijają. Nie rozbierałem tego, ojciec już kilka razy wymieniał to wie co i jak :P może zapytam jak nie zapomne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Są trzy sprężynki które sciskają do kupy tarcze rozpieraka. Jak są naciągnięte to takie jaja dzieją się z hamulcami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Koledzy, dzisiaj rozebrałem swoje rozpieraki, a tam miejsc na kulki jest 6, kulek było trzy. Gniazda w których były kulki są dużo głębsze. I teraz pytanie: czy to jest jakąś regulacja, czy porostu te gniazda się wyrobiły i by wypadało kuli w te drugie gniazda przełożyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Jeżeli masz tarcze hamulcowe zdarte i nie masz regulacji na śrubie możesz przełożyć kulki w gniazda nieużywane, a jak zakładasz nowe tarcze to może lepiej w starych gniazdach, ja założyłem nowe tarcze i kulki w nowych gniazdach to nie mogłem swojej bestii 30-stką pociągnąć

B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3pee    2

ja mam jeszcze inny problem w tym miejscu co wchodzi z lewej strony wąż od wspomagania leci mi olej. Mam pytanie jak to naprawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Bo to jest hydroblokada bardzo awaryjne ustrojstwo.

 

Polecam przerobić na powietrze, a przewód olejowy zaślepić i będzie spokój z wyciekami.

Wuj tak ma zrobione

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jaka hydroblokada, czemu to służy?? Na powietrze to trzeba by jeździć z non stop włączoną sprężarką. Kumuruna mam od niedawna i dlatego pytam, bo dziwnie wygląda ten przewód wpięty w hamulec z lewej strony, a z prawej go nie ma.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Kolega skrócił poważnie nazwę hydraulicznej blokady i napisał hydroblokada. Rozbierz i kup to co się rozleciało:

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-blokady-mtz-belarus-i2593461120.html

 

http://allegro.pl/mtz-82-membrana-blokady-nowa-kisiel-i2580048173.html

 

i wymień.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A56QmGA9yMU&feature=rellist&playnext=1&list=PL9D42EF5F6A1FFEC0

 

Tak to wygląda.

Z racji że to świeży ciągnik zakładam że wytarło oring. Ale będziesz widział jak rozbierzesz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

panowie jAK PODCIĄGNĄĆ HAMULEC w mtz 82 z małą kabiną praktycznie nie ma hamulca ino ino łapie a nie mam pojęcia co można z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Regulacja prawego hamulca jest zaraz przy dźwigni pedału z tyłu za osią na którą jest nałożona, kontra pod spodem i śrubę wkręcaj. Lewy hamulec reguluje się z drugiej strony, krótka dźwignia, pod nią kontra jak z prawej. Pedały maja mieć jałowy skok 70-90mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

Witam.

mam wyciek w prawym hamulcu w okolicach hamulca ręczznego. między wielolinem od blokady tylnego napędu. jak długo trwa wymiana tego uszczelniacze i czy jest potrzeba grzebania w skrzyni biegów.

post-53164-0-95493100-1390413559_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Wyciągasz półoś ręcznego wkładasz dwa Oringi i wkładasz półoś ot cała robota, tak samo od strony blokady . Wymień od razu simeringi na półosi też po dwa przychodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

Nie idzie tego wyciagnac z drugiej strony wyszlo reka a tu dzwignia nie chce pojsc

 

dlaczego nie chciało pójść a no dlatego.

 

w środku zamiast być oringi były pierścienie zabezpieczające podobne do oringów tylko przecięte i dlatego przeciekało ale czy one też spowodwały ukręcenie się takiego wałka to nie wiem.

post-53164-0-95229200-1390497503_thumb.jpg

post-53164-0-71318000-1390497514_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie nie miały na to wpływu. Ciężko wywnioskować trzeba by zrobić porządne oględziny. Przyczyn może być kilka zaczynając od zwykłego zmęczenia materiału poprzez zablokowanie się wałka


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.