Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Faktycznie na TopAgrar była przeróbka 360 na 360 turbo. nie pamiętam jaka to była turbina ale mi się wydaje, że chyba z volvo (osobówki) 2,5litra.

Co do skrzyni to bym znów się tak bardzo nie obawiał bo jest to dosyć stara konstrukcja obliczana bez komputerów <_< i wszystko wtedy było liczone na duuuuże zapasy (jako przykład podam to, że mechanizm różnicowy z c360 jest montowany w bizonach super a tam motor ma o wiele większą moc i moment).

Fakt, Bizon ma 2x większą moc i mase ale to tylko mechanizm różnicowy (który w Bizonie często siada), ciekawe jak zachowa się reszta skrzyni przy zwiększonej mocy, momencie obrotowym i obciążeniu... Może nadmiar siły ucieknie w poślizgu? ;) Bo zazwyczaj od tej strony projektuje sie przeniesienie napędu. Moje zdanie jest takie że mozna wstawić turbo do C360, jest to wykonalne (jak widać) ale to sztuka dla samej sztuki, jak to mówią z g...a bata nie ukręcisz :)

 

Co do samej przeróbki na turbinę to aby ją jak najlepiej wykorzystać dobrze by było jakoś zastanowić się nad zmianą dawki pompy wtryskowej w zależności od ciśnienia turbiny - bo wiadomo turbina nie ciągnie na niskich obrotach wiec wtedy nie mam sensu pchania większej ilości paliwa, natomiast było by trzeba go więcej kiedy turbina pracuje.

Dlatego w większości silników z turbodoładowaniem pompy są z "grzybkiem" czyli vacuum boost compensator albo z niemieckiego LDC. Przy wzroście ciśnienia doładowania pompa podaje proporcjonalnie większą dawke paliwa (ciśnienie wychyla membrane z iglicą regulującą dawke, przez co zmieniana jest na bieżąco zależnie od wielkości ciśnienia doładowania). Na zwykłej pompie zależnie od ustawionej dawki silnik będzie miał albo wyraźnego laga, albo mały przyrost mocy, albo będzie mocno kopcił więc trzeba by było ustawić to metodą prób i błędów do dawki optymalnej.

 

Oczywiście na pewno to turbo przyczyni się do zmniejszenia żywotności silnika i układu przeniesienia napędu.

Tego problemu nie ma gdy silnik i przeniesienie napędu projektowane są pod turbo i założoną moc/moment. A w tym przypadku mogą dziać sie różne rzeczy po puszczeniu ciągnika w prace i nie da sie raczej nic przewidzieć. Ciekawi mnie czy seryjny układ chłodzenia da rade zapobiec przegrzaniu w ciężkiej robocie...

Opublikowano

jeżeli już to znajomy opowiadał ze w swoim C-360 poprawili dolot powietrza.kwasowa rura o większej srednicy ( bez kolana nad chłodnicą ), szlifowana głowica, i jakś filtr inny ale nie wiem czy suchy czy nie...

 

mówił ze po tych przeróbkach ciężko ją zadusić na trzecim biegu więć nic więcej nie trzeba...

 

gdzieś czytałem że w Fiacie Uno po takim zabiegu moc podnosi się z 55KM seryjnych do 70-75 KM.

Opublikowano

Filtr napewno o większej przepustowości i poprawiony dolot + większa dawka na pompie powinne zauważalnie poprawić moc silnika.

 

@pioter

Z tym szlifowaniem głowicy chodzi o wypolerowanie kanałów dolotowych czy splanowanie/zabielanie czy może o coś innego? Jeśli już miałbym poprawić parametry silnika to zdecydowanie przez dopracowanie wielkoseryjnej i wiekowej konstrukcji a nie maskowanie jej niedoskonałości poprzez uturbienie :)

 

No ajk by podniósł moc z 52KM do około 70KM to sie opłacają takie przeróbki.

Samym dolotem napewno tego nie osiągnięto, zrobiono pewnie obróbke głowicy, założono filtr stożkowy, izolowany dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, wydech o większej średnicy, bardziej przelotowy tłumik i jeszcze może jakies duperele. Takie przeróbki mogły by dać dopiero przyrost mocy ~40% ;)

Opublikowano

chodziło mi oczywiście o polerowanie kanałów bo splanowanie to raczej nie w tym celu... ;)

 

nie pamiętam co było w tym Uno dokłądnie zrobione a nie chce mi sie szukać, ale wiem że fabryka nie dbała polerowanie kanałow i w Uno jest to najporostrza i bardzo efektywna metoda podniesenia mocy...

Opublikowano
Samym dolotem napewno tego nie osiągnięto, zrobiono pewnie obróbke głowicy, założono filtr stożkowy, izolowany dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, wydech o większej średnicy, bardziej przelotowy tłumik i jeszcze może jakies duperele. Takie przeróbki mogły by dać dopiero przyrost mocy ~40% [/quote name]

 

Mógłbys wyjaśnić pojęcia: izolowany dolot,kolektor wydechowy 4-2-1?Moj silnik jest do remontu więc włzyl bym do środka wszystko nowe,głowice do regeneracji?I co by można zrobić z tymi głowicami?POmpa do regeneracji-zwiększyć sawke i co jeszcze zrobić,aby zwiększyć moc,ale tak dokładnie?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolektor 4-2-1 to taki w którym od każdego cylindra idzie osobny kanał (4) potem schodzą się w 2 podwójne a potem w jeden.Izolowany dolot zapobiega nagrzaniu powietrza przez ciepło silnika. W głowicach trzeba wypolerować kanały, można wstawić większe zawory, prosty wydech, filtr stożkowy itp.Tylko czy to się opłaci? C360 ma dosyć mocy jak na swoją masę, ale jak chcesz zamielic kołami na czwórce to chyba najlepiej rozwiercić blok i wstawić tuleje i głowice od zetora, koszt przy okazji remontu nie będzie aż tak duży.

Opublikowano
Dzieki,a możesz mi jeszcze wyjaśnić,co daje ten kolektor 4-2-1??Sory,że tyle pytań,ale zainteresowało mnie to ;)

Odpowiednio dobrany kolektor wydechowy 4-2-1 poprawia moment obrotowy w średnim i wyższym zakresie obrótów, podobno sprawdza sie najlepiej w silnikach średnio wysilonych. Są też kolektory w układzie 4-1 o nieco innych własnościach. Głównie chodzi o równą długość każdego z kanałów w kolektorze i zjawiska falowe w nim zachodzące. Tyle mi sie obiło o uszy :)

Opublikowano

Mirasek widzę, że masz pojęcie na temat silników.

We wszystkim się z tobą zgadzam.

A dołożenie turbo do c360 to tylko sprawa właściciela jak chce to niech sobie zakłada - moc będzie taka jak sobie wysteruje zawór i usatwi dawkę na pompie.

Oczywiście można na wiele innych sposobów zwiekszać moc silników abstachując można bawić sie w podtlenek azotu - ale to wszystko wiąże się z żywotnością ciągnika.

Uciąg też można zwiększać .....

No ale o wszystkim powinien decydować zdrowy rozsądek.

Opublikowano

Podnieść moc c 360 można bardzo łatwo zwiększyć dawkę paliwa najlepiej na stole probierczym o 15 % i po sprawie efekt gwarantowany o ile ktoś lubi ciągać za ciągnikiem czarny tuman dymu a polerowanie kanałów dolotowych i filtry stożkowe to raczej nie BMW tylko silnik konstruowany w latach 40 ubiegłego wieku z wałem korbowym podpartym w trzech miejscach tak jak w Polonezie rajdowym do którego też montowano silnik turbo 1500 efekt fajny około 200 koni ale z biedą wystarczało na kilka os-uw

Opublikowano
Podnieść moc c 360 można bardzo łatwo zwiększyć dawkę paliwa najlepiej na stole probierczym o 15 % i po sprawie efekt gwarantowany o ile ktoś lubi ciągać za ciągnikiem czarny tuman dymu

Aby zminimalizować te dymienie trzeba właśnie poprawić dopływ powietrza do cylidrów (zbyt bogata mieszanka nie będzie sie spalała całkowicie bo będzie brakowało tlenu i stąd chmura dymu z wydechu), oczywiście stożek to nie najlepszy pomysł :) (pisałem o nim odnośnie Fiata Uno) ale filtr powietrza o większej przepustowości, np. od większego ciągnika, razem z możliwie prostym dolotem o większej średnicy najlepiej zaizolowanym termicznie poprawiłby napełnianie cylindrów powietrzem, co przy zwiększonej dawce powinno dać zauważalne efekty ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Witam ;) chciałbym się dowiedzieć czy da sie założyć turbo do c-360 :P jeśli nie to napiszcie jakie znacie sposoby zwiększania mocy w c-360 :D zgóry dziękuje B)

 

W którymś z wydań Top Agrar chyba z 2005r. było o turbinie w C-360 jak jakiś facet założył od Volvo 2,5l i chodzi w 3 obracanej Lemkena (szerokość 1,50m i chyba jeszcze ciągnął bronę albo jakiś wał ). Musieli jeszcze założyć szersze opony i dołożyli jeden siłownik wspomagający podnośnik bo nie mogła poradzić go podnieść.

Opublikowano
W którymś z wydań Top Agrar chyba z 2005r. było o turbinie w C-360 jak jakiś facet założył od Volvo 2,5l i chodzi w 3 obracanej Lemkena (szerokość 1,50m i chyba jeszcze ciągnął bronę albo jakiś wał ). Musieli jeszcze założyć szersze opony i dołożyli jeden siłownik wspomagający podnośnik bo nie mogła poradzić go podnieść.

No było coś takiego ... I jeszcze założył chłodnice olejową bo bardzo sie grzał;)

Opublikowano

mi sie wydaje ze do c 360 pasowalo by turbo od zetora 7340 i kolektory by chyba pasowaly bo ogolnie blok silnika prawie identyczny i glowice tez. tylko nie wiem czy otwory takie same. oczywiscie do turba trzeba zalozyc wydajniejszy filtr powietrza. moj kolega ma przy c 362 silnik 80km od leylanda i sobie chwali. pracuje juz 2 lata i nie ma problemow. ja uwazam ze zwiekszenie mocy nie da zbyt wiele nam poniewaz podnosnik za slaby uciag za maly i za lekki zeby wieksze maszyny zalozyc. juz lepiej jakies stare c385 bo cena jest pododna jak dobrego c 360

Opublikowano
rozwiercić blok i wstawić tuleje i głowice od zetora, koszt przy okazji remontu nie będzie aż tak duży.

tak to najprostrzy ze sposobów i efekt jest zadowalający tylko nie koniecznie trzeba zmieniać głowice można wstawić tuleje 100 albo dla bardziej wymagających nawet 102 jak w zetorze 72 a koszt rozwiercenia bloku jest niewielki 40zł na cylinder

Opublikowano

Jak/czym zmierzyłeś ten wzrost mocy? Czy silnik jest odprężony? Na jakim kolektorze jest turbina? Skąd realizowane jest smarowanie turbiny? Opisz szerzej swą przeróbke jeśli możesz bo mam jeszcze wiele pytań.

Opublikowano
założyłem turbinę od zetora 6441 i moc wzrosła o 10% tylko teraz przydał by się napęd teraz tylko nie wiem jak założyć

 

Ale 6441 mają napęd na przednią oś ;) To ty musisz mieć tego bez napędu czyli 6421 czy jakoś tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v